22 Haziran 2008 Pazar

Birlikten Kuvvet Doğar.. Mı?

Doğar elbette. Bundan yana bir şüphe yok. Ama bu iş Ülker'in Fenerbahçe ile merge olması kadar sessiz ve sorunsuz olmaz bence. Neden mi? Elden geldiğince yazalım bakalım.

Öncelikle bu haberi ilk gördüğümde bir çok kişi gibi ben de pek ciddiye almadım. Basın geçen yıl ''Vestel ile G.Saray birleşiyor'' başlıklı haberlerinde olduğu gibi yine suni bir gündem yaratmaya çalışıyor diye düşündüm. Ancak şimdi duyduklarım işin gerçekten ciddi bir boyutta olduğunu gösteriyor.

Ülker ile Türk Telekom arasında ne gibi farklar var? Önce buradan başlayalım. Ülker en basiti İstanbul takımıydı. Haliyle taraftarı falan yoktu, bir kaç bin özel sempatizanını saymazsak. Telekom ise özellikle son 2 yıldır Ankara'yı bir basketbol merkezi haline getirme yolunda önemli adımlar attı. Taraftarı olan, kafaya oynayan, İstanbul dışında bir takım yarattılar. Şimdi bir anda ağızlarına bir kaç kaşık bal sürülmüş Ankara taraftarına, ''Haydi biz gidiyoruz'' demek çok sancısız olmayacak elbette.

Zaten Ankara'daki basketbolseverler 29 Haziran gününde bir protesto yürüyüşü yapabilmek adına valilikten gerekli izinleri almışlar. Onlar da olayın nereye gittiğinin farkındalar.

Sponsorluk kavramının en büyük destekçilerindenim bu ülke basketbolunda. Hatta Fenerbahçe ile Ülker birleşirken bir çok kişi yaygaralar kopartırken ben hep bu işin olumlu yanlarını savunmuştum. Telekom ile Galatasaray illa ki bir sponsorluk olayında ortaklık edeceklerse keşke Türk Telekom takımı Ankara'da kalsa, başka bir ürünle de G.Saray'a sponsor olunsa (Atıyorum Galatasaray VDSL) diye de iç geçirmiyor değilim. Yine para akıtırdı Türk Telekom sarı kırmızılılara. Ama Ankara basketbolsuz kalmamış olurdu.

Şimdi büyük ihtimalle Ankara'da bir pilot takım bırakacaklar, Alpella modeli uygulayacaklar, gençleri ve kadroya giremeyen diğer isimleri orada oynatacaklar. Peki bu takım ne kadar taraftar çekebilcek, ya da Ankara bu takımı ne kadar sahiplenecek? Caferağa'da Alpella'nın sahiplenildiği kadar ancak.

Gelişmeleri merakla takip ediyorum. Bakalım neler çıkacak. Kulağıma gelenler birleşme işinin artık son noktalara geldiğini, yönetimde kimlerin yer alacağı, kulübün nasıl taşınacağı gibi detayların konuşulduğu yönünde. Hayırlısı olur inşallah. Bir tarafı düzeltirken diğer tarafı bozacağız ama yine de hayırlı olsun. Keşke G.Saray başka bir sponsor bulup da böylesine büyüseydi, mesela geçen yılki Vestel spekülasyonu. Keşke gerçekleşseydi. Fena mı olurdu. Hem G.Saray büyürdü hem Telekom yerinde dururdu.

(G.Saray taraftarlarının Ülker - F.Bahçe birleşmesindeki tepkilerini rafa kaldırıp, bu birleşmeye destek veriyor olmalarını da ''Doğru yolu bulmak'' deyimiyle örtüştürüyorum. Seviniyorum bu gördüklerime, duyduklarıma. Ankara'daki basketbolun bitme olayı dışında hiçbir sorun yok bence bu birleşmede. Anadolu'ya basketbolu yayalım derken, Ankara gibi bir kaleyi kaybetmek elbette kötü olacak.)

Henüz Yorum Yapılmamış