20 Temmuz 2008 Pazar

TBL Nostalji #1: Charles Shackleford

Evet, ne zamandır aklımda olan TBL Nostalji köşesini açmış bulunmaktayım. Bu köşenin ilk konuğu 95-96 sezonunda Ülker forması giyen Charles Shackleford. TBL'i o yıllarda göz ucuyla bile takip ettiyseniz onu hatırlarsınız. Hiç tanımıyorsanız da bu yazıdan sonra tanımadığınıza yanarsınız. Çünkü o bu ülke basketbol tarihinden geçen en ilginç basketbolculardan biridir. Kolay değildir onu unutmak. Hele bir olayı vardır ki...

Yavaştan başlayalım onu tanıtmaya, 1966 doğumlu 2.07 boyundaki bu adamın basketbolculuğuna kimse laf edemezdi. Daha doğrusu yeteneklerine. Öyle ki bir maymundan farksız kollarıyla rakipleri üçer beşer bloklar, aldığı ribaundları potadan potaya pas olarak gönderir, boyalı alanda tutulması çok zor bir adamdır hatta hatta Ülker'e geldiği zaman 'Avrupa'nın Shaq'ı' ünvanını bile almıştır. Maçlarda hiç bıkmadan üçlükler yollardı potaya. Bazen girerdi, genelde girmezdi. Ama o vazgeçmezdi. İsminin okunuşu aslında gayet basit olmasına rağmen İsmet Badem bir türlü söyleyemezdi. Murat Murathanoğlu da aksine o kadar güzel söylerdi ki, bazen maçlarda İsmet Badem maçı falan bırakıp (ki genelde zaten maçla ilgilenmezdi) Murat Murathanoğlu'na 'Bi daha söyle, bi daha söyle' diye tuttururdu.

Lakin bu ilginç adam, isterse ağzıyla kuş tutmuş olsaydı da farketmezdi. Bir olayı vardı ki, ne yaparsa yapsın onun önüne geçemezdi. Ve ben ne zaman onun adını duysam, yine o olay gözümün önüne gelirdi.

Avrupa Kulüpler Kupası çeyrek finale kalma grubu. Son hafta. Gruptan iki takım çıkacak. Lider CSKA garantilemiş, arkasında Ülker var. Ülker'in hemen 1 galibiyet arkasında ise Unicaja Malaga ve Antibes var. Ülker - Unicaja Malaga ile karşılaşacak, Antibes ise CSKA ile. Ülker ilk maçı 5 sayıyla kazandığı için deplasmanda, bu maçta 6 sayı fark yemediği takdirde Malaga'nın önünde yer alacak. Şayet Antibes kazanırsa ise Ülker 20 fark da yese, üçlü averaj devreye girecek ve çıkan Ülker olacak. Ama Antibes'i kimse hesaba katmıyor CSKA ile oynadığı için tabii. İş bizim maçta bitecek.

Ülker - Unicaja Malaga maçı başlar, kafa kafaya gider. Son saniyelere Malaga 1 sayıyla önde girer. Adamlar gidip bir umutla Shackleford'a faul yaparlar. Çünkü 1 sayıyla yenmek bir şeye yaramıyor. Zamanın kenar yönetimi Shackleford'a bilerek kaçırması için bağırır çağırır. İlk şutu o kadar alakasız bir yere atar ki Shackleford, hakem yanına gelip 'Oha artık bu kadar da yapma' der nezaketen. Shackleford ikinciyi biraz daha düzgün kaçırayım (en azından panyanın ortasına çarpsın) derken, lap diye sokmasın mı? Herkes şokta, Malaga'lılar inanamıyor. Kimse inanamıyor.

Malaga'lı oyuncular kalan saniyeleri eritip, maçın uzatmaya gitmesini sağlarlar. Ve uzatmada da 9 sayı farkı çakarlar. Malaga'lı oyuncular turu geçtik sanarlar ama Antibes'in CSKA'yı yenip sürpriz yapmasıyla tur atlayan taraf Ülker olur. Shackleford'a rağmen. Maçtan sonra kendisine uzatılan mikrofonlara 'O topu hayaletler soktu' diyerek Türk basketbol taraihinde unutulmaz bir repliğe imza atan Shackleford; Ülker'den sonra gittiği Aris formasıyla Koraç'ta Tofaş'ın kaybettiği trajik finalin de kahramanlarından biri olmuştu. Aris'in en etkili isimlerinden biriydi. Rashard'ın da sakat olmasıyla içeride at koşturmuştu. Onu en son 1999 yılında Charlotte Hornets formasıyla görmüştüm yanılmıyorsam aktif olarak. Sonra da zaten 2006 yılında arabasında uyuşturucu, esrar, ruhsatsız silah vs vs. taşımaktan tutuklanmış, kefaletle serbest bırakılmıştı falan.

Ne farkeder ki, adam isterse çağ değiştirecek bir olaya imza atsın. Biz onu Malaga maçıyla hatırlayacağız. Ve hiç unutmayacağız. Allah iyiliğini versin emi Shackleford. :)

3 Yorum Yapılmış:

Cengiz dedi ki...

Ben o maçı izlemiştim, az laf etmedim tv başında, çok komik bir andı, lan n'oluor der demez maç bitti.Tabi nasıl kızdım anlatamam, o maç çok dengeliydi,o dönem Ülker'in son sn sendromu vardı ve yine son sn.de kaybolan bir maç oldu, yıllar sonra aklıma gelir yine gülerim :))

futbol muhalifi dedi ki...

dizleri kopacakmış gibi koşardı/yürürdü:D

ymzhlk dedi ki...

o maçta unicaja malaga'da, daha sonra tbl nin ve özellikle darüşşafaka'nın yakından tanıyacağı bir isim de yer almaktaydı: michael ansley