23 Ağustos 2008 Cumartesi

Gurovic'e İlk Tepki Geldi

Bütün günü dükkanda geçirip, akşam eve geldim. Haberlere göz gezdiriyordum. Basket Dergisi sitesinde gördüm ki; Milan Gurovic'e ilk resmi tepki gelmiş.

Bosna-Hersek Dostları Vakfı bir bildiri yayınlayıp Gurovic'i kınamış. Buradan bakabilirsiniz.

7 Yorum Yapılmış:

Sheed dedi ki...

spor yapmaya gelmiş bi sporcu olarak bakmak lazım aslında.. ama öte yandan da bi dövme yaptırmak önemli bi karardır, aldığın sorumluluğu taşıyabilmelisin.. yani gurovic'in bu tepkileri anlayışla karşılaması gerekir, imzayı attıysa.. yine de nefretin ilacı nefret değildir, sayın erdem'in üslubu bu yüzden hoşuma gitmedi..

uzlaşmacı bi tutum izlenerek dövmeyi en azından türkiye'deki maçlarda bi bantla kapatmak makul bi çözüm olabilir bence.. ama kararı verecek gurovic'tir, bi insanın en azından bedeni üzerinde söz söyleme hak ve özgürlüğü olmalıdır, benim bakış açıma göre..

franchi dedi ki...

ateş olmayan yerden duman çıkarmaya çalışmak gibi birşey olmuş bu.. adamın böyle birşey yapıp yapmayacağı meçhul ama hemen üstüne gidiliyor..

aynı dernek kezman'a da bunu yaptı mı bilmiyorum..

kezman nasıl ki türkiye'de bulunduğu süre boyunca bu hareketi yapmadıysa gurovic de yapmayabilir, ha birsey yapar o zaman tepki gosterilir elbet..

anlamıyorum bu gereksiz gerginlik yaratmaya calısanları.. basına suc bulurduk da bir dernek de bunu yapıyorsa ayıp olmus gercekten..

Doğuş dedi ki...

bugün aslan cimbomda ahmet dedehayır biz onun siyasi düşüncesine takılmıyoruz falan dedi. sonuçta o burda spor yapıcak dedi. Gurovic'te tansiyonu yüksek maçları çok sevdiğini ancak 2 senedir oynayamadığını geldiği takımın taraftarının tiyatro seyircisi gibi olduğunu falan söylemiş. o yüzden fb maçlarını iple çekiyorum dedi. :) tam istediğim gibi :)

bu arada abi U-16 turnuvasını niye yorumlamıyorsun? bugün yarı finalde elendik , enes hem sayıda hem ribauntta lider ama benim beklediğim kadar domine edemedi. senin görüşleride alalım.

Erinc Atilla dedi ki...

dogrudur gurovic, bu ulkeye spor yapmaya gelmistir fakat nasil ki di canio, verdigi demeclerle ve dovmesi ile kendisine siyasi bir kimlik yapistirmistir, gurovic'in de yaptigi budur...

kimse bilemez belki crispin de KKK savunucusu...veya solomon belki de black panther hayrani...fakat kendilerinin siyasi goruslerini disa vurmadiklari icin siyaset ile sporu ayri tutabilmislerdir...

gurovic'in yaptigi ise bambaska birsey...ikinci dunya savasi sirasinda kanitlanmis olarak 30-40bin, kanitlanmamislarla beraber 150bin'e yakin hirvat ve musluman bosnak'larin olumune sebep olan mihailovic'in dovmesini yaptirmak koluna birebir tum dunyaya ben siyasi bir kimligim, hem basketbolcuyum hem de cetnik sempatizaniyim mihailovic hayraniyim diye haykirmaktir...

her eylem bir tepki dogurur...bunu goze alacak...

kolundaki dovmeyi kapatir falan demis sheed...kendisi hirvatistan'a girmesi yasak bir oyuncu ve hirvatistan kendisine kapat dovmeni gel oyna basketbolunu onerisinde bulunmasina ragmen, bunu redetmis bir oyuncu...hic sanmiyorum burda o dovmeyi kapatacagini...

ayrica kendisi yunan vatandasligina da sahip...yunanistan'da avrupa birligi oyuncusu statusunde oynamamak icin...

grobari'nin kendisi icin soyledigi bir mars ile bitirelim...

Obriši suze mala moja

Sheed dedi ki...

ben geçmişiyle yargılamak istemedim, çünkü birebir takip edemedim de.. ama hırvatistan'ın o önerisini kabul etmediğini duymuştum, batuğ'da yazılmıştı hatta galiba.. ama yaptırdığı dövmeyi tüm dünyaya siyasi kimliğini yansıtma amaçlı yaptırdığını söyleyemeyiz.. vücudunda idolize ettiği adamı bulundurmak isteyebilir, ona bağlılığını gösterme amaçlı da olabilir bu.. kimse de karışamaz, ya da benim özgürlük tanımıma göre karışmamalı.. ama gelir tribünlere çetnik selamı verir, basına siyasi açıklamalar yaparsa bosna-hersek dostları vakfı'nın bu bildirisi yerinde olur, şimdi ise değil bana göre..

kesinlikle dünya görüşünü paylaşmadığımı, tasvip de etmediğimi belirtmeliyim belki de.. ama buraya sadece sporunu yapmak için geldiyse, sahaya çıkıp sadece bunu yapacaksa çok da sorun teşkil etmemeli o dövme bence, bu hayatının çok farklı bi yönü çünkü.. o dövmeyi bi araç olarak kullanıp farklı şeylere girişirse bilemem tabi..

ama galatasaray yönetimi belli taahhütler almış olmalıydı kendisinden.. eğer basket sevincini dövmesini göstererek abartılı bi şekilde yaşarsa, selam verirse veya yurtdışındaki bi deplasmanda bi türk takımının formasıyla yapmaması gereken şeyler yaparsa bunun hesabını galatasaray camiası zor verir.. kovmak falan da çözüm olmaz..

öte yandan erinç yunan vatandaşlığından bahsetmiş, bunun konudaki yerini anlayamadım.. kusura bakma..

Erinc Atilla dedi ki...

yunan vatandasligindan bahsetmem sadece kendisinin profesyonelligine bir gonderme idi...

sonucta o kadar profesyonel ki, adriyatikten bilmem nereye kadar musluman, bosnak ve hirvat kalmayacak gorusune vucut verdirmis mihailovic'in dovmesini tasimasina ragmen ayni cografyada bulunan bir baska ulkenin vatandasligini aliyor ki, orda rahat oynasin...

bunu soylemek istemistim...

umarim sorunsuz bir sezon olur...fakat aklima fenerbahce ulker-galatasaray cafe crown maclari geldikce, tribunden yapilacak bir tahrik ile olaylarin cikmamasina imkan vermiyorum...bizim tribunler de bu konuda sabikali cok cabuk gaza geliyoruz, icerdeki macta da sacma sapan hareketler yapar da tribunleri ateslerse, tribunler olarak yangina donusup yakip yikmaya cok meyilliyiz...hayirlisi bakalim...

kendisi ayni zamanda agresif bir kisiliktir...cok yakindan takip etmesem de 3-5 mac ceza aldigi iki uc olayi var bildigim kadari ile...

Oktay Sönmezoğlu dedi ki...

Gerek yoktu, keşke almasaydı Galatasaray Guroviç'i. Fenerbahçe'ye transfer olsaydı Galatasaray taraftarı ne kadar tepki gösterecekse şimdi Fenerbahçe taraftarı o kadar tepki gösterecektir. Mirsat ile maçta birbirlerine girerlerse Galatasaraylı olmama rağmen Mirsat'ı tutarım :)