26 Eylül 2008 Cuma

Beşiktaş Cola Turka: 77 - Efes Pilsen: 79

İstediğim bir eşleşmeydi Efes Pilsen - Beşiktaş Cola Turka eşleşmesi. Ben finalde olur diye ummuştum ama 3.'lük maçına nasip oldu. Keyifle oturdum ekran başına. Ama daha dakika 1 gol 1 hesabı, Efes'te Shumpert, Kasun, Thornton ve Smith'in tribünde olduklarını gördüm. Tadı kaçtı ister istemez maçın hafiften. Sonra aklıma geldi. Efes Bandırma'dan direkt olarak Ankara'ya geçecek ve Telekom'un düzenlediği turnuvaya katılıp yarın ve öbür gün de peşpeşe 2 maç oynayacak. Hak verdim oyuncuların nefeslenmeleri için bugün dinlendirilmelerine.

Neyse hafif moralsiz başladım ben maça. Beşiktaş Cola Turka maçın başını iyi oynadı. Mümkün olduğunca topu içeriye indirdiler, Stanojevic ve Austin'i kullandılar. Chatman deliciliğiyle bir çok kez rahat turnikeler buldu. Özellikle Efes'te Kasun harici gerçek bir 5 numara olmayışının ne gibi sorunlar yaratabileceğini çok da üst seviye uzunlar olmayan Stanojevic & Austin ikilisi bile gösterdi rahatça. Efes bir çok maçta bu konuda başağrısı yaşayabilir.

Beşiktaş Cola Turka'da ise eldeki kadro en verimli şekilde kullanılmaya çalışılıyor. Stanojevic etkili ve basketbolu bilen bir adam ama o kadar ayaklarını yerden kesmeden oynuyor ki, 2 pozisyonda üstüste tam 5 blok falan yedi pota altında. Ama ribaundları da çekiyor mübarek mıknatıs gibi. Komik bir görüntüydü ilk çeyrekteki o iki hücum.

Genel bir yorum yapalım, iki takımın da özellikel savunmaları çok düşüktü. Ne yapmak istediklerini falan da anlayamadım. İkinci yarı bir ara zone'a döndü Beşiktaş Cola Turka, zaten o sırada da Kaya ile çok etkili oldu Efes yüksek posttan. Stanojevic biraz yavaş kaldı o bölgede. Austin'in de şutu iyi eyvallah ama bazen o kadar abes şutlar deniyor ki, insan yaka silker yani. Zone'daki başarısızlığın üstüne Austin'in bu saçma şutları ve Mehmet Yağmur'un gereksiz zorlamaları gelince maç da Efes lehine döndü. Ama Efes de al birini vur ötekine misali öyle berbat bir son 3-4 dakika oynadı ki, elleriyle ortak etti rakibini maça. En sonunda 4 saniye kala Chatman faul atışlarını sayıya çevirip skora dengeyi getirdi ama son sözü Ender Arslan söyledi. 4 saniye kala molasını alan Ergin Ataman topu yarı sahaya taşıdı. Cenk Ender'e verdi topu, Ender de olduğu yerde dönüp ters taraftan penetre etti ve yüksekten bıraktığı panyalı turnikesiyle maçı ve haliyle üçüncülüğü Efes'e getirdi. 79-77. Tamamen dış atışlara kanalize olan Beşiktaş savunmasının Ender'in topu eline aldığında pas vermeyeceğini, kafasını önüne eğip dribbling yapacağını hesaplayamaması ve o koridoru bomboş bırakması da ilginç bir detaydı tabii.

Beşiktaş Cola Turka: Mehmet Yağmur 12 (3 ribaund, 1 asist), Muratcan Güler (2 ribaund, 1 asist), Marcus Faison 17 (3 ribaund, 1 asist), Jovo Stanojevic 10 (7 ribaund, 2 asist), Ömer Ünver 6 (1 asist), Adem Ören 1 (3 ribaund), Mire Chatman 10 (5 ribaund, 3 asist), Cevher Özer

Efes Pilsen: Barış Hersek (3 ribaund), Mustafa Abi, Kerem Gönlüm 6 (2 ribaund, 2 asist), Milos Vujanic 9, Kaya Peker 18 (5 ribaund, 3 asist), Mİchalis Kakiouzis 5 (5 ribaund ,2 asist), Engin Atsür 12 (3 ribaund, 3 asist), Sinan Güler 16 (2 ribaund, 2 asist), Ender Arslan 8 (1 asist), Cenk Akyol 5 (2 ribaund, 3 asist)

Henüz Yorum Yapılmamış