25 Eylül 2008 Perşembe

Fatih Solak & F.Bahçe Ülker

Mutlaka kulağınıza gelmiştir, ya da bir yerlerde okumuşsunuzdur ya da hiç bilmiyorsanız da birazdan öğreneceksinizdir. Bogdan Tanjevic, Ömer Aşık ve Semih Erden'in sakatlıkları nedeniyle F.Bahçe Ülker için Fatih Solak'ı düşünüyormuş. Ve bu iş öyle kuru kuruya bir düşünme olarak kalmamış, kendisine iletilen resmi bir teklif ile de hayat bulmuş. Fatih'in cevabı 'Hocam kulübümle anlaşın, ben seve seve gelirim' olmuş.

Bildiğiniz üzere Aliağa Petkim ile anlaştı bu yıl Fatih Solak. Kendisini Pınar Karşıyaka da istiyordu ama sanırım Aliağa biraz daha fazla para teklif edince orayı seçti. Ve şu anda da Banvit TÜBAD Turnuvası'nda Aliağa formasıyla boy göstermekte. Bu işin olabilmesi için Aliağa yönetiminin izni olmalı. Çünkü sözleşmeli oyuncuları. Ama onlar bu işe pek sıcak bakmıyorlar. Zira her ne kadar akıl karı bir iş olmasa da onlar bu yıl Fatih Solak'ın üzerine bir takım kurdular. Bir zamanlar Efes Pilsen'in Tamer Oyguç'u kullandığı şekilde kullanmak amacındalar Fatih'i.

Fatih Solak bundan önceki 2 transfer döneminde de F.Bahçe Ülker gündemine gelmişti. Aydın Örs de istemişti onu. Acaba herkesin görüp de bizim göremediğimiz bir şey mi var diye düşünüyorum ama yaptıkları ya da yapabilecekleri belli bir oyuncu. Zaten maksimum noktasına da son Fransa maçında ulaştı kendisi. Aslında FBTV'de geçen gün Tanjevic'in yardımcısı Ertuğrul hocanın açıklamalarını dinlerken şaşırmıştım. Milli Takım'ın başarısından bahsederken birden konuyu Fatih Solak'a getirmişti. Hayırdır inşallah demiştim. Hayırı buymuş işte.

Antu'da Fatih Solak ismi üzerine dönen muhabbetler pek bir komik. Epey farklı yerlerden yaklaşanlar var olaya. Bir kesim G.Saray'lı olmasından girmiş olaya. Ama bu bence en ciddiyetsiz olanı. Zira tüm takım taraftarlarımız (futbolda özellikle) bu tip transferlere önce büyük tepkiler verip, sonra paşa paşa kabullenmişlerdir. Hatta 'x oyuncu x takımının anasını s.k' tarzında bağıra basışlar da yaşanmıştır bolca. O nedenle bu yaklaşımı geçtim hemen. Olaya mantık yürüterek yaklaşan bir kesim var. Ömer Aşık neredeyse sezon boyu sakat, Semih Erden ne zaman dönecek belirsiz. Ve o bölgede Oğuz, Mirsad, Vidmar, Rasim dörtlüsü var elde. Enes var bir de. Bu rotasyonu zayıf bulup Fatih Solak'ın alınıp bu ilk dörtlüden 10-15 dakika süre çalıp takıma sertlik getirmesinin faydalı olacağını savunuyorlar. Mantıklı. Bir diğer kesim ise Fatih'i ağaç, kütük, kereste gibi sıfatlarla adlandırıp ondan gelecek hayırın Allah'tan gelmesi yolunda temenni içerisinde. Ha bir de şöyle diyen var, aynı işi yapan Vidmar'ı gönderip Fatih Solak'ı alalım. Sonra da açılan yabancı kontenjanıyla sağlam bir pivot alalım. Fena öneri değil aslında. :)

Benim yorumum nedir peki bu konuda? Önce Fatih'le ilgili yorumumdan başlayayım. Az çok bu blogu takip ediyorsanız Fatih'in basketbolunu beğenmediğimi biliyorsunuzdur. Aslında yeteneklerinin kısıtlılığından dolayı değil onun isminin üzerini kendimce çizmem, mental eksikliğinden hatta eksiklik de demeyelim mental açıdan sıfır oluşundan kaynaklanıyor ona olan antipatim. Yani bir oyuncu maç içinde yaptığı her bloktan sonra işaret parmağını havaya kaldırıp gol atmışçasına seviniyorsa, maç içinde sürekli benche dönüp 'Kaç blok oldu?' diye soruyorsa, yine maç içinde sırf blok vurur muyum acaba diye rahatça engelleyebileceği bir adama geçiş izni verip; blok vuramadığı zaman da sayı imkanı tanıyorsa, sırf blok sevdası uğruna kendi adamını bırakıp olmadık double-team'lere gidiyor ve kendi adamından bir araba sayı yediriyorsa bu adam sıfırdır benim kafamda. Ağzıyla kuş tutmasını geçtim, ağzıyla kuş sürüsü tutsa yine de bana yaranamaz. Bu işin mental kısmına fazlaca önem verdiğimden dolayıdır belki bu tavrım ama mantıklı olan da benim dediklerimdir kendi nazarımda.

Peki Fatih Solak gelirse ne olur F.Bahçe Ülker'e? Aslında yukarıda yazılanların hepsinin ortak bir paydası olur. Vidmar & Fatih Solak ikilisi bir takım için fazla olur bence. Aynı tip oyuncular çünkü. Yine de Fatih Solak tıpkı Milli Takım'da olduğu gibi Oğuz'un, ekstra olarak Mirsad'ın sürelerinden çalarak onları rahatlatabilir, saha içi sertlik katabilir takıma. Buna da katılmamak elde değil. Sonuçta Tanjevic onu tutuyor ve Milli Takım'a aldığı gibi F.Bahçe Ülker'e de bal gibi alabilir. Ve eğer başarı gelirse tıpkı 6'da 6 nedeniyle tüm spor yazarlarının bir anda sesinin kesildiği gibi bu transfere tepki verenlerin de sesleri kesilebilir. Çünkü asıl olan başarıdır. Başarı herşeyin susturucusudur. Özellikle de Türkiye'de.

Bekleyelim görelim. Neler olacak, neler bitecek.

4 Yorum Yapılmış:

blackrobe dedi ki...

bi fenerbahceli basketbolsever olarak basketbol yetenekleri bu deuzeyde olan, ayrica seninde bahsettigin gibi basketbol zekasi sifira yakin bi ismin takima katilmak isteniyo olmasi cidden kahredio beni....
gecen sezon bircok gs antremani seyretme sansim oldu ve gorduklerime inanamadim fatik antremanlarda dahi setleri bilmiyor!!!! takim arkadaslari surekli fatih asagi fatih yukari diye uyariyor oda kendini bilmez sekilde soylenenleri yapiyor!!!
yaziyi okuduktan sonra ki dilegim tanjevicle kafa kafaya tokusup turk basketolundan ellerini cekseler cok iyi olur bence:)vidmari da artik 2. vur emriyle ulkesine yollariz:)

Erinc Atilla dedi ki...

soyle bir durum var...bence fatih solak'in performansinda ciddi dusus olur (potansiyel performansinda diyelim isterseniz) transfer olmazsa...

sonucta milli takim kocu gel seni kendi takimimda gormek istiyorum hem boylece hep gozumun onunde olursun sana ogrettiklerimi ogrenmen daha kolay olur, milli takimda daha iyi oynarsin yoksa bizi oyacaklar 2010'da gibisinden bi teklifte bulundu (zaten bu gidisle milli takim fenerbahce ulkerlesiyor ve fenerbahce ulker'den nefret edenlerin,ki kucumsenmeyecek bir yuzde, milli takima karsi duygulari sogutuluyor kimse farkinda degil)...fatih solak bir sekilde gidemezse, tum sezon aklinda acaba hoca beni milli takima tekrar cagrir mi cagirsa bile acaba top mu toplattirir yoksa sure verir mi ibi dusunceler dolascak kafasinda...ve kendisini basketbola veremeyecek...sonucta bir kerem tunceri ornegi var...bir tutku acik ornegi, bir mehmet okur ornegi bir ibrahim kutluay ornegi var...tanjevic'e karsi cikanlarin sonu belli...korkmuyor degilim :)

dejavu_c dedi ki...

Aliağa kabul etmez heralde.

Fatih gitmeye hazırdır bence.

cemcomu dedi ki...

ve türkiye gerçeği kaliteli kalın uzun yokk ; fatih solak karşıyaka almak üzereyken mete babaoğlunun fiyat yükseltip aldığı bolk canavarı bu karşık kafayala aliağanın işine yaramaz 2 çeyrekte beşler çıkar ........... bi karşıyakalı olarak bu durumda bizim :)