19 Ekim 2008 Pazar

Pazar Notları

Banvit: 105 - Efes Pilsen: 91

Bazı maçlar vardır, soyunma odasında konuşulanlar, çizilen setler, takım düzeni falan yalan olur komple. Aha bu maç da öyleydi işte. Banvit çok ekstra işler yapmadı bugün. Sadece insanüstü bir şekilde üçlük attılar. 14/27 nasıl bir yüzdedir? Var mıdır tarifi? Geçen yıl da böyle maçlar oynamış ama maçların ikinci yarılarında hep teslim olmuşlardı büyük takımlara karşı. Bu kez maçın sonuna kadar iyiydiler ve maçı da aldılar.

Evsahibi ekipten başlayalım. Uzunları hiç kullanmadılar neredeyse. Crispin ile, Yunus ile dışarıdan, Agudio ile de hızlı hücumlarla vurdular Efes'i. Kupada üçte sıfır çekmiş olmalarını bugünkü galibiyetle unutturdular camiaya. Ama bunu sadece üçlük yüzdeleriyle yapmış olmaları şimdilik pek havalanmamaları gerektiğini düşündürüyor bana. Ne yalan söyleyeyim, Crispin gibi bir guardım olacağına milyarlarca borcum olsun daha iyi. Sevmiyorum böyle adamı. Ama adam çıkıp tek başına maç alabiliyor işte. Tabi geçen sezon yaptığı gibi (ve bu sezon da mutlaka yapacağı gibi) bir sürü de maç verebiliyor. Ama olsun dışarıdan böyle bir adamı izlemek de keyifli. Bugünkü istatistiğine bakıyorsunuz 35 sayı, 10 asist. Şapka çıkarmamak mümkün değil. Hele ki bazı sayıları var ki, izle izle doyulmaz. Yunus da en az onun kadar iyiydi ofansif anlamda. Agudio şut için alınmıştı ama bugün şuttan ziyade fast-breakleri bitiren adam olarak gözüktü.

Efes'te Kasun yoktu amenna. Ama Banvit Lance Williams ya da Dalron Johnson ile burayı kullanmadı hiç. Belki Kasun olsa bir korku salıcılık sağlardı takıma ama takımda genel olarak bir savunma özürü vardı bugün. Ben uzun yıllardır Efes'i böylesine aciz görmemiştim savunmada. Elini kolunu sallaya sallaya girdi Banvit'li oyuncular içeri. Cenk 19 sayı atıyor, Vujanic 21 sayı atıyor ama bir anlam ifade etmiyor tabii. Banvit öyle sinir bozucuydu ki bugün, Efes'in ayağa kalkması gibi bir durum söz konusu değildi. Bu arada Shumpert de bir pozisyonda ayağının üstüne ters düşüp sakatlandı bileğinden. Partizan maçında sanmıyorum ki oynayabilsin.

Maçın detaylı istatistikleri şurada.

Aliğa Petkim: 73 - Pınar Karşıyaka: 80

İyi bir hazırlık dönemi geçirmiş olmalarının da etkisiyle İzmir derbisi öncesinde Aliağa Petkim cephesinden bir galibiyet bekliyordum. Ama yanılttı Karşıyaka beni. Gerçi maç içerisinde Aliağa'nın skoru açabileceği anlar oldu ama nedense Karşıyaka kilitlendikçe onlar da kilitlendi. En sonunda Karşıyaka açıldı, onlar kilitli kaldı. Maçı da Karşıyaka aldı götürdü. Son çeyrekte (Bora'nın son saniyedeki hiçbir anlam ifade etmeyen üçlüğünü saymaz isek) sadece 6 sayı üretebildiler. E mağlubiyeti de hak ettiler tabi.

Evsahibinde Roberto Bergersen'in parmağında bir kırık varmış, oynamamış o nedenle bu maçta. Maçın ilk 35 dakikasını hep önde götürdüler. İki kez farkı 8'e çektiler yanılmıyorsam ama en sonunda patladılar. Aslında onlar için hep yazdım burada; kişisel yeteneklere bakan, takım oyunundan uzak bir ekipler diye. Reese her maç süper oynayacak diye bir kaide yok sonuçta. Bu maçta 15 sayı üretmiş ama 0/4 üçlük, 5/10 faul yüzdesi ile oynamak, sadece 2 asist yapmış olmak fazlasıyla kötü onun adına. Tabii dolayısıyla takımı adına da. Düşünün ki onun açığını Bora Sancar kapatmaya çalışmış skor olarak ve tam 15 sayı da o atmış. :) Davis yine iyiydi ama son çeyrekte dördüncü faulünü alınca bir süre kenarda oturdu, o sürede de zaten skor tıkanmıştı, her iki ekip de hücumlardan boş dönüyordu.

Pınar Karşıyaka dördüncü yabancısnı bulamadı daha. Daha doğrusu resmi olarak açıklamadı. Erinç'in dediğine göre biriyle anlaşmışlar çünkü. Ama bu maçta oynamadı yani en nihayetinde. Mims skor olarak eline bakılacak bir numaralı adamdı. Ve o da yanıltmadı, sorumluluk aldı, topları kullandı, 28 sayı üretti. Kiloları yüzünden pek verimli olamayan Benton bugün 35 dakika oynayıp 12 sayı üretmiş, 11 ribaund almış, 3 de blok çakmış. Bundan iyisi can sağlığı valla. Leon da 9 sayı atmış, 12 ribaundla beraber. Ekstrayı ise Hakan Köseoğlu yapmış. Geçen yılın asist kralı olmasından mütevellit 7 asistine şaşırmadık da 18 sayısı muazzam olmuş. Katalizör etkisi yapmış maşallah.

Maçı izleyemedik, izleyen Erinç'in yorumlarını bu yazının altında bulursunuz mutlaka. Gelir karalar şimdi sevinçli sevinçli bir şeyler. Biz istatistikleri verelim çekilelim aradan. Aşıklar baş başa kalsınlar.

Maçın istatistikleri şurada.

1 Yorum Var:

Erinc Atilla dedi ki...

sana mac icinde baglandim canli canli...

dediklerin dogru aslinda...macinda basindna beri aliaga petkim cok fazla hucum hatasi yapti...set kuramadi, bos adama pas veremedi falan da filan...acikcasi biraz acilsak maci alacagimiz belliydi de o isik da yoktu...son ceyrege girerken arkadasa dedim simdi ortagiz maca bakalim savunma napcak diye...reese kasar bir basketci...atsa da iyi kacirsa da...istatistige bakinca evet 15 sayi iyi bir katki...ama o 15 sayinin herhalde 10 sayisi rahat dakikalarda atti macin ilk yarisinda...en kritik anlar gelip cattiginda reese'den eser yoktu...bakma bora 15 sayi atti ama bora sancar'in bir macta iki tane el ustunden ucluk gonderdigini soylesem inanir misin...fatih solak bildigin fatih solak...ezbere oynuyor hala...bir pozisyonda onunde kimse yoktu, pota 1 adim uzaindaydi...bu adam disari feyk atip oyle sayi buldu...bi degisik...

salonlari cok degisik bir salon...allah korusun bizim salon o olsa, biz sezonda 5 mac ceza yeriz...bi salon dusunun ve de emniyet, adamlar bize para atiyor ve cok rahat ulastirabiliyor, ki neredeyse iki ayri uctaydik salonun, ve polisleri hic bisi yapmiyor...

butun istanbul takimlari cok rahat eder orda...bize goztepe atkisi acmalari, galatasaray, besiktas, fenerbahce formali cocuklarin set'e cikmalari ve tribune yon vermeleri falan...cok eglenceli de bir taraftar kitlesi vardi...makaramizi da yaptik...daha basketbol adina ogrenmeleri gereken cok sey var...basket faul, inise gecen topa mudahalede ne olur gibi konulari eksik...haa bi de su var...macin bitimine 2 dakka var...2 sayi ile ondeler...basladilar yar saclarin lule lule diye soylemeye...sonra kimin saci lule kiminki degil gorduk :)

adana macimiz olmasaydi ucuncu ceyrekte bagirdigimiz gibi, delirt bizi cildirt bizi kafkaf'im bu salonu baslarina yikalim, gerceklesecekti...kismet kendilerini ARENA'da gormek...

onlardan once sen geleceksin anil ARENA'ya...yanimda bi mac izliceksin...

engin kennerman yine cok kotu degildi de bi yardimci hakem vardi, basket faul ne zaman calinir hic mi hic haberi yoktu...ona da bu konuyu calismasini onermekteyim :)