30 Kasım 2008 Pazar

8. Hafta - Cuma & Cumartesi Maçları

Haftanın ilk maçında Oyak Renault ile Antalya BŞB karşı karşıya geldiler. Bursa ekibi rakibini tıpkı Telekom maçında olduğu gibi yine köşeye sıkıştırdı ama bir türlü kopup götüremedi maçı. Evren Büker sadece 12 dakika sahada kaldı faul problemi nedeniyle. Burada Ahmet Erdoğan'dan ekstra bir katkı aldı Yücel Platin. Ahmet maçın sonunda 3/4 üçlükle 10 s, 5 r, 5 a istatistiklerine sahip oldu ancak asıl kritik yerde 2 faul atışını da kaçırarak maçın uzamasını sağladı. Bir tanesini atsa maç bitecekti olmadı. Uzatmalarda maç kafa kafaya gitti ama sonunda Antalya BŞB aldı (84-85). Elde Douthit, Ersin, King gibi daha çok yaratıcı oyuncusu olan onlardı ve ekstraları onlar sağladılar. Renault'da Joseph çok çabaladı. Alper Saruhan'daki ilginç düşüş ise devam ediyor. Antalya ekibinde biz geçen yıldan beri set oyununa çok alışmıştık ama bu yıl çok daha kişisel becerilere bakıyorlar. Bu maçtaki toplam 12 asist sayısı bunu net bir şekilde anlatıyor.

Karşıyaka - Erdemir kapışması ise NBA maçlarını aratmayacak bir tempoda başladı. Erdal Bibo'nun ilk çeyrek kasedini izleyen bir Lakers scout'u onu Kobe'ye yedek yapabilir miyiz acaba diye düşünebilir. :) Evsahibi takım yabancılarının oyuna ağırlık koymasıyla maçı geçen yıl sıkça yaptığı gibi bol skorlu ve farklı bir şekilde kazandı (96-84). Mims'i çok beğenmeye başladım ben. Gerçi geçen yıla göre yabancılar biraz alt level kaldılar ama yine de bu tip maçlarda bariz farklarını koyuyorlar ortaya. Mims, Leon, Benton iyiydiler bu maçta. Ömer Kahyaoğlu'nun 20 dakikada 15 sayı üretmesi KSK için oldukça önemli. Bunu sıkça yapması gerekiyor. Geçen yıl Renault'da bunu sıkça yapıyordu. Erdemir'de ise işler sıkıntıya girdi artık iyice. Eğer haftaya iç sahada Ted Kolej'e de yenilirlerse, hocanın gitmesini isteyen taraftarların bu isteği yerine gelebilir.

Cumartesi maçlarının ilkinde stresli Beşiktaş Cola Turka ile şu ana kadar 4 galibiyet alıp beklenti üstü bir performans sergileyen Darüşşafaka Cooper Tires karşılaştılar. Beşiktaş Cola Turka'da yeni transferler Jimmy Baxter ve Dennis Mims toplamda 30 sayı üreterek bir anlamda maçtaki farkın da tarifini yaptılar (80-47). Rahatlamış Daçka belki de kafalarında bu maçı oynamadan kaybetmişlerdi. Zaten o da olmasa Soner'in 0 sayı attığı bir maçı kazanma şanslarının sıfır olduğunu söylemeye bilmem gerek var mı? Beşiktaş Cola Turka'da Baxter 20 sayı attı ama asıl dikkati Adem Ören'e çekelim. 20 s, 11 r, 4 a. Müthiş rakamlar. Son maçların formda isimlerinden Cevher de yine 15 sayısını üretmiş. Mims'in ligdeki ilk maçında 10 s, 10 r ile merhaba demesi de hoş olmuş. A bu arada, Ömer Ünver de ses vermiş nihayet. 12 dakika oynayıp 7 sayı atmış. İyi bari, en azından yaşadığını hissettik.

Hafta içinde Haydar Kemal Ateş'i paketleyip, yerine Hasan Özmeriç'i getiren Casa Ted Kolejliler, yeni hocasıyla ilk sınavını G.Saray Cafe Crown'a karşı verdi. Daha kendi dişine göre bir takımla karşılaşsalar, ilk galibiyetlerini alabilirlerdi bu moralle ama rakip G.Saray Cafe Crown olunca diş geçirmek de kolay olmamış (66-75). Yine de son periyoda berabere girmiş olmaları onlar için gelecek haftalar adına iyi bir ışık. Sarı kırmızılı takımda Milojevic, Hüseyin, Gurovic üçlüsü skor olarak öne çıkmışlar. Zizic ise sadece 6 dakika oynayıp, yine sıfır sayıyla bitirmiş maçı. Yolcudur abbas, bağlasan durmaz modu tam. Maçta Polat Kaya'nın omzu çıkış bu arada uyduğuma göre. Ve bunun üstüne G.Saray taraftarları tribünlerde 'Oooh oooh' çekmişler. Futbol sahalarında görüyoruz bunları yeterki kadar, bari parkeye taşımayalım derim ben.

Çile bülbülüm çile şarkısını Kepez Belediyesi için yollayalım buradan. TED Kolej neyse de, bu hafta onlardan ilk galibiyetlerini ciddi bir şekilde bekliyordum ben. Ama yine uzatmalarda verdiler maçı. Bu yıl kupa dahil kaçıncı uzayan maçları oldu bu yahu? Selçuk Üniversitesi altın değerinde bir galibiyetle dönüyor Antalya'dan. Tebrikler gerçekten (66-68). Maçtan önce deseler ki Kepez'de Hakan Eol 22 sayı atacak, galibiyetten bir gram şüphe etmezdim. Çünkü ekstra bir adam Hakan Erol. Diğer skor atacak adamlar normal sayılarına ulaşsalar maçı alıp götürürlerdi. Ama olmamış işte. Bavcic - Martin - Traylor üçlüsü anca toplamda ulaşabilmişler Hakan Erol'un tek başına ürettiği sayıya. Hafta içinde 35'lik McLinton'ı aldılar. Ben sandım Kammron'ı 2 numarada kullacaklar. Ama dünkü maçta yokmuş. Sepetlediler sanırım. 5 yabancı olunca ekstra para vermek gerekiyor malum federasyon havuzuna. Onu göze almadılar herhalde. Biz burada son top geyiği yapmıştık bir postta. Dün Sabit Hadzic maçın normal süresinin bitimine 17 saniye kala Berent'in üçlüğüyle 1 sayı öne geçtiklerinde. Hemen taktik faul yapmış Ibekwe'ye ve son topu kendilerine almış. Ibekwe 1'ini sokmuş, Kepez son hücumda boş dönmüş maç uzamış. Uzatma dakikalarında ise son anlarda gelen İbrahim Öztürk üçlüğüyle maçı alan Selçuk Üniversitesi olmuş.

Geçen hafta Antalya BŞB deplasmanından inanılmaz değerli bir galibiyetle dönen Mersin BŞB, Lofton'suz çıktıkları maçta Banvit'e uzatmalarda teslim olarak geçen haftaki galibiyeti çöpe attılar (96-100). İç sahada bu tip maçları kazanır normalde Mersin ama Lofton gerçekten çok önemli bir yapıtaşı onlar adına. Bir anda onsuz kalmak, takımın düzenini mutlaka bozmuştur. McCalebb 28 sayı, 8 r, 7 a ile triple-double'ı kaçırmış ve takımı adına öne çıkmış, Ffriend 26 sayı atmış (yüzdelere dikkat !! ikiliklerde 9/12, faullerde 8/10). Benvit'te ise Agudio hariç diğer yabancılar takımı sırtlamaya devam ediyor. Crispin 30 sayı atmış, manyak adam ya. :) Banvit de şaka maka 8'de 6 oldu valla. Süper gidiyorlar. Şu galibiyet çok çok önemli.

Dünün son maçında eleştiri yağmuruna tutulan Efes Pilsen ile son 2 haftada Beşiktaş Cola Turka ve F.Bahçe Ülker galibiyetleriyle moral fazlalığı yaşayan Aliağa Petkim kapıştılar. Maçı izleyemedim, dışardaydım ama Ergin Ataman'ın bu tip maçlara takımını iyi konsantre ettiğini biliyoruz zaten. Sevmiyor bu tip maçlarda sürpriz yenilgiler almayı ligde. Nitekim üçüncü çeyrek sonunda bitirdikleri maçı rahat bir şekilde kazandılar (92-78). Ergin Ataman bu maçta dakikaları epey dengeli dağıtmış. Sinan bile 10 dakika oynamış, düşünün. :) Yaşlı kurt Smith 31 sayı bırakmış potaya, maşallah. Zaten o da olmasa nice olurdu Efes hücum setlerinin hali, çok merak ediyorum. Konuk Aliağa Petkim'de dikkat çekenler ise 23 sayı, 6 r, 5 a ile Reese ve 15 s, 16 r, 3 a, 1 blok (Bloğunu yazmayı unutmayalım, kızar Fatih bize) Fatih Solak olmuş.

Bugün haftanın son maçında F.Bahçe Ülker ve Türk Telekom karşı karşıya gelecek. Salonda olacağım, bu yıl Abdi İpekçi'ye hiç gitmediydim, siftahı yapalım bakalım. Son 3 maçını kaybetmiş F.Bahçe Ülker ile ligde namağlup giden, Avrupa'daki maçını da alan Telekom'un kapışması keyifli olacak hiç şüphe yok ki. Maçı SkyTürk verecek saat 16:00'da.

12 Yorum Yapılmış:

Adsız dedi ki...

mims i begendim demissin.Ben bu tur oyuncuları begenmiyorum.Adam top ona atılmayınca surat asmaya baslıyor.Top eline geciyor ilk 5 saniyede sut atıyor.Ben shada 5 kisi oynar sanıyorum:) ama mims e gore mims ve figuranlar seklinde bir yaklasım var.Sonra gs macındaki bi husran heran karsımıza cıkabilir.son macın 1 periyodunu kaprisle gecirdi.

saLsa dedi ki...

Mims'i alıp da kendi takımıma koymam. Ama KSK'da ligin kendi dengi takımlarla yaptığı maçlarda onları bir adım öne çıkarabilecek düzeyde bir adam. Sürekli potayı tırmalıyor, faul aldırıyor, sayıyı buluyor ve çok ilginç bir şut kabiliyeti var. Dengesiz bile kalksa, havada dengeyi sağlayıp düzgün bir şut çıkarabiliyor. Bu açılardan beğendiğimi kastettim yoksa büyük takım oyuncusu değil elbette. Ama bir Braswell de değil en basiti.:)

dejavu_c dedi ki...

Polat önümde düştü tam bizim benchin önüne doğru.Tribün ise tam karşıdaydı olayı görmedi hani basit bir düşüş sandılar ama çok kötü düştü Polat,susturduk hemen karşı tribünü.''Geçmiş olsun Polat,geçmiş olsun..'' sesleri ile gönderdi salondan ilk başta oh oh çeken taraftarlar..

Epye acı çekti,inşallah önemli bir şeyi yoktur.

mususi dedi ki...

Reno da Joseph kepeze mesaj göndermeye devam ediyor, yine görünmeden 21 attı, maçın sonların da da ‘Alex Antalya ya karşı’ filmini izledik. evren ciddi şekilde sakatlandı, o nedenle oyundan çıktı, Ahmet in performansını da buna bağlıyorum, oyunda uzun süre alacağını bildiğinden hata yapmaktan çekinmedi, sorumluluk aldı. Orhun Ene bu maçta cesur kararlar alamadı, önceki maçlarda olduğu gibi hadi yi yunus u oynatmadı, bu maçı ne kadar önemsediğini gösteriyor. Nedim yücel sakatlanana kadar ekstra şeyler yaptı. Ben bu takımın yabancılarını hiç beğenmiyorum, can la ersin i al bu takımdan biter, ersin müthiş bir şutör 2/8 ile üçlük attı ancak top eline geldiğinde savunmanın reaksiyonu bir anda değişiyor, müthiş bir özgüveni var boş kalsam hepsini atarım havası var..
Hakemler inanılmaz derecede kötüydü, telafi düdükleriyle maçı götürdüler, bir pozisyonu anlatmak istiyorum, yrd. Hakem ahmetin savunmasında sanırım ersine hücum faul çaldı, yoğun itirazlar oldu, oyun oynandığı esnada Orhun ene murat biricik’ e devamlı pozisyon hakkında konuştu, 2 dk sonra Murat Biricik ahmete benzer bir pozisyonda kendini yere attığı gerekçesiyle teknik faul verdi, resmen komediydi. Daçka maçında Recep Ankaralıyı izledin, bir de engin kenerman var, bunların olmadığı maçlarda maalesef oyun kontrolden çıkıyor. Uzatmanın son beş saniyesi bence tufanın oyunda olmaması gerekiyordu oğuz daha sıcaktı, savunma da ona göreydi top tufana geldi 2-3 saniye kaybetti, az kalsın top kaybı yapıyordu, Ahmet de acele edip karavana yapınca kaybettik..İlk yarı ikili oyunlardan çok sayı yedik, yine de çok güzel maç oldu, bu maçın, mersin-banvit maçının yayınlanmaması çok kötü, en azından banttan izleyebilsek güzel olurdu.. Bu arada bi daha ki haftanın bomba pick ini vereyim, bu takım bandırmada banviti yener, süt crispin i kıtlesin yeter;)

caglarkeceli dedi ki...

arkadaşım oh oh çekti demişsin ama polat oyundan çıkarken bütün taraftarlar polatı alkışlayarak uğurladı ayrıca taraftarlarda geçmiş olsun polat diye tempo tuttu bu yanlış bilgilendirmeyi düzelttirsem sevinirim

Adsız dedi ki...

Çok centilmendi GS taraftarı, kendi takımını desteklemekten başka birşey yapmayan ev sahibine topluca küfürler, kendi içlerinde polis müdahaleli kavgalar, geldikleri mis gibi üniversite salonunda tepinik kırdıkları onlarca koltuk. Polat'a geçmiş olsun tezahüratı yapsalar ne, yapmasalar ne...

yeter_artik dedi ki...

Bende maçtaydım, bir Galatasaraylı olarak GS seyircisinden utandım !
Taraftar grubunun ön tarafında yer alan 3-5 kendini bilmez sözde Bilkentli Aslanlar diye tabir edilen üniversiteli gençleride kendilerine benzettiler. Değil rakibe küfür etmek şimndiye kadar mazisinde en ufak bir leke bulunmayan TED taraftarları bunlara dahi cevap vermedi sadece takımını destekledi. Maçı dahi izlemeyen bu kendini bilmez elebaşıları basketbol sahalarında görmek istemiyoruz yeriniz futbol sahaları olsun. Bizden uzak Allaha yakın olun!

caglarkeceli dedi ki...

arkadaşlar maçtaki taraftarlarla ilgili çok iyiydiler demedim zaten sadece oh oh olayının yanlış bilgilendirme olduğunu söyledim bende maçtayadım ve galatasaray taraftarından bende utandım küçük çocuklarında o maçı izlediğini unutup küfürler eden taraftarlara bende tepki gösterdim bende bu konuda size katılıyorum arkadaşlar ama polat konusuna dikkat çekmiştim istemiştim sadece

dejavu_c dedi ki...

O köşedeki taraftar grubunun arasında değildim,Galatasaray benchinin arkasındaydım.Zira salonun mimarisi epey değişik,o köşede durmanın bir mantığı yok Atatürk Spor Salonunda pota arkasının kenarlarından salona hakim olabiliyorsun ama burda o şansın yok.

Neyse gelenler varsa bilirler,her sene Kolej maçında bu tür olaylar yaşanır.Karşıdan biri hareket yapar,ona cevap verilir falan.-Dünkü maçta beyaz polarlı arkadaştan bahsediyorum mesela.-Bilet fiyatları ha keza öyle her sene 20 ytl olur baştan gergin olur.

Taraftarın kendi içindeki gerginliği de dediğiniz gibi çok çirkindi,futbol taraftarı bu kadar oluyor.Kolej'in basketbol kültürüne sahip taraftarını gerçekten takdir etmemek mümkün değil,gereken yerde desteğini veriyorlar;sahaya müdaheleyi de yapıyorlar.

Adsız dedi ki...

Bilete ne kadar ücret ödediniz girişte sormamın sakıncası var mı ? Bir de ev sahibi - deplasman ayrımı var mıydı bilet ücretlerinde ? Peki deplasman seyircisinin oturabileceği yer için herhangi bir kısıtlama getirilmiş miydi ? Beyaz polarlı arkadaş çoktu orada, acaba bir tanesi çoluğunu çocuğunu getirdiği bir yerde sebepsiz küfür edildiği için tepki vermiş olmasın ? Misafirler misafirliğini bilsin biraz, daha fazla hoşgörü gösterilmeyebilir.

dejavu_c dedi ki...

5 ytl idi bilet bildiğin üzere,ben onu genel olarak söyledim.20 tane Galatasaraylı olduğunu da bilirim ben Atatürk'de bilet fiyatları nedeniyle.Ted benchi arkasında siz olunca oraya geçmiş onlar ki niye buraya girdik onu da anlamadım.

Ben zaten hatalı olan Galatasaray taraftarı dedim,Kolej seyircisinin de basketbol kültürüne sahip efendi bir topluluk olduğunu da yazdım bir önceki mesajda.

Adsız dedi ki...

erdal bibo belki bir kobe degil ama turkiyenin en yetenekli shooting guardlarindan biri.. Ona gereken sans verilirse tekrar eski gunlerine doner ve bu takim icin cok iyi seyler yapar..Turkiyedeki yabanci oyuncu sevdasini bi kenara atabilseler turk oyunculara gereken sansi verseler erdal bibolar ersin gorkemler omer onanlar onlarin yaptigini hem offence hemde defencede hatta dahada iyisini yaparlar..