15 Şubat 2009 Pazar

19. Hafta - Pazar Maçları

Haftanın son maçından başlayalım yazmaya. Sabah Oyak Renault kampındaydım malum Alex Gordon röportajı için. Öyle aman aman bir galibiyet havası yoktu ortamda ama maçta o kadar kötü bir F.Bahçe Ülker vardı ki, onlar da bu görüntüyle birlikte devleştikleri devleştiler. Savunmalarının dozajı gayet üst seviyede idi, hücumda da Gordon - Jones - Fobbs ile sayılar bulmakta sıkıntı yaşamadılar, bunun karşılığını da son çeyreğe 48-61 önde girerek aldılar. Ama işte paşaların canı basketbol oynamak istedi son 10 dakikada. Mirsad önderliğindeki, Giricek ve Mrsic tecrübeleri ile destekli, Vidmar ve Preldzic'le gençlik ateşli beş, son 10 dakikada 29-9'luk bir seri yakalayıp maçı 77-70 ile getirdiler F.Bahçe Ülker'e. Renault'nun bu çeyrekteki tek basketi Serhat Büker'in süre biterken sağ dipten bulduğu üçlüktü, diğer 6 sayı faullerden. Artık bir Oyak Renault klasiği diyeceğim bu sona. Yazsam roman olacak derecede database'i var Bursa ekibinin bu tip maçlarla ilgili. Getir getir, son çeyrekte ver. Erdemir de Bandırma'dan galibiyetle dönmüş, e ateş seni çağırıyor be Yücel abi. Aman şöyle açık dur şu ateşe. Bu maçın resmi sitedeki detaylı yazısını da şuradan okuyabilirsiniz, ben yazdım ayıptır söylemesi. :P

Erdemir dedik madem, onlara geçelim ikinci sırada. Banvit'i Bandırma'da yenmek öyle her babayiğidin harcı değildir ama adamlar takır takır oynayıp yenmişler vallahi (96-105). Ben Aliağa - Mersin maçını livescore'dan, F.Bahçe Ülker - Renault maçını da TV'den takip ettim o yüzden bu maçı atladım ama ne zaman baksam Erdemir öndeydi. Maçın sonunda istatistiklere baktım, evsahibi takımda Crispin'in 33 sayısı (7/12 üçlük) gözüme çarptı hemen. Takım olarak 10/26 ile üçlük atan Banvit'te 7/12'lik kısmı Crispin oluşturuyorsa bu yüzdeyi kim bu hale soktu diye bir bakındım, bir de ne göreyim? Yunus Çankaya 1/8 ile oynamış üçlüğün gerisinden. Hey maşallah heyy. Allah nazarlardan saklasın ne diyelim. Bir de konuk takıma baktım; Barbour 28, Erdal 21 (5/8 üçlük), Hakan 17, Thomas ise 12 sayı ile oynamışlar. Thomas (nam-ı diğer Kingo Disco) 16 da ribaund alıp içeriyi hieeeyt tarzı bir narayla karartmış. Müthiş derecede kritik bir galibiyet vallahi. Kepez'in 1 gaibiyet üstüne çıktılar, 2 hafta sonra da Kepez ne yapar eder alır içerde Daçka maçını. Sahi Ted Kolej kurtulabilirdi değil mi bu takımların arasından? :)

Geçen haftanın fiyakalı delikanlısı Mersin BŞB de ligin ilk yarısında özellikle iç sahada haybeden kaybettiği maçların acısını Aliağa Petkim deplasmanından galibiyetle dönerek çıkardı (76-78). Başrolde yine aynı adam vardı. Geçen haftaki 47 sayının yarısından biraz fazlasını attı belki ama 25 s (5/8 üçlük), 5 r, 2 a, 4 tç istatistikleri, en kritik dakikalarda attığı sayılarla ve hepsinden önemlisi bitime 3 saniye kala bulduğu üçlükle fişi çeken adam oldu Lofton. Üçüncü çeyreğin ortasında bir ara 53-39 Aliağa üstünlüğü vardı skorda. Oradan dönüp geldiler ve aldılar maçı. Üçüncü çeyreğin sonunda farkı erittiler, dördüncü çeyreğin başlarında öne geçtiler. Reese'in 20 saniye kala bulduğu üçlükle dengeye gelen skoru (75-75), bitim 3 saniye kala Lofton'un elinden gelen üçlükle kendi lehlerine döndürdüler. Reha Öz'ün 1/9'luk üçlük yüzdesi de şaka gibiymiş tıpkı Yunus'un yüzdesinin olduğu gibi. Önemli bir galibiyet oldu onlar için. Şimdi 2 hafta sonra kıyamet kopacak Bursa'da. Renault - Aliağa maçı bir takımı küme düşme potasının bir adım üstüne taşıyıp oksijen takviyesi görevi görürken, diğer takımı ateşin derinliklerine doğru iteleyecek. Tabii bir de Selçuk Üniversitesi gerçeği var ortada. Ki bence Ted'in yanında gidecek 2. takım da onlar olacak gibi ama hiç belli de olmaz bu işler. Ama Kepez, Erdemir ve Renault gitmesin istiyorum. Gitmeyi hak etmiyorlar bence. Hiç hem de.

5 Yorum Yapılmış:

capkin dedi ki...

Barbour çok atletik bir oyuncu..

Erinc Atilla dedi ki...

aliaga macinda hakemlerin farkli caldiklari dudukler oldugunu okudum td'de...o macta olan birileri var midir acaba ?? mersin bsb, biraz kayirilmis anlatilanlara gore...

Okan dedi ki...

erdemir maçından eksik ama önemli bir not: Hakan Demirel 17 sayı atmış. Yüzdeler çok iyi yalnız


Hakan Demirel 17 (2s: 4/5, 3s: 1/1 SA: 6/7, 2 rb, 2 ast, 1 tç, 1 tk)

Adsız dedi ki...

banvit nasıl yenilir kendi sahasında erdemire anlamadım doğrusu..barbour cok iyi oynamıs bakılınca..

Adsız dedi ki...

Düşmeyi hak etmeyen takım Selçuyk'dur...