28 Şubat 2009 Cumartesi

20. Hafta - Cumartesi Notları

Son maça bakabildim bir tek bugün o da bölük pörçük, geldim inceledim hemen istatistikleri, maçı izleyen arkadaşlarla da paslaştım, topladık bir kaç ince not, paylaşalım hemen.

İlk maçta Telekom Mersin deplasmanında ikinci çeyrekte bir ara farkı çift hanelere çekmiş ama sonra Mersin yeniden toparlamış, son dakikaya kadar kafa kafaya giden maçı Telekom almış (79-83). Zaten hiç de öne geçirmemişler Mersin'i o geri dönüşe rağmen. Kimani 22 kere faul çizgisine gidip 13 isabet bulmuş. F.Bahçe'yi üçlüklerle yıkan Mersin bu kez 4/14'te kalmış. Telekom'da Wright 9/10 ikilik yüzdesi ile 22 sayı üretirken, yeni transfer Bajramovic de oynamış. 17 dakikada 9 sayı, 5 ribaund ama üçlük yüzdesi felaket (1/7).

TED düştü dediydik 2-3 hafta önce kıyamet kopmuştu, e düştü işte baba. :) Şaka bir yana bugün yaklaşmışlar galibiyete ama Douthit'siz oynayan Antalya BŞB, son anda Mims'in elinden bulduğu üçlükle maçı yine vermiş rakibine (74-75). Son 1 dakika içinde 6 tane faul kaçırmışlar, bunlar hep maç kaybetme alışkanlığından kaynaklanıyor işte. Zaten maçı belirleyen de o faul yüzdeleri olmuş. Kolej 13/23 ile atarken, Antalya 23/28 atmış. İlk çeyreği geride kapamasına rağmen müthiş bir ikinci çeyrek oynayarak devreyi 43-29 önde kapayan Kolej bugün de başaramamış galip gelmeyi. Önder 2/9 ile üçlük atmasına rağmen 19 s - 8 r - 3 blok ile eksra bir performans koymuş ortaya, Prowell da 20 atmış. Unutuyordum az kalsın, Strickland'ın şut yüzdesi de berbat, 1/7 ikilik. Antalya tarafında da yüzdeler pek iyi değil. Mesela Marsh bir tek kupadaki G.Saray maçında iyi yüzdeyle oynamıştı, bugün yine yerlerdeymiş yüzdesi. Maçı alan Mims'in o ana kadarki yüzdelerinin ikilikte 1/7, üçlükte ise 1/6 olması da basketbolun ne derece keyifli bir spor olduğunu gösteriyor işte. Adam kalkıp maçı kazandıran üçlüğü yollayabiliyor işte bunca kötü yüzdelere rağmen. Bir tek orada Green'in yüzdeleri istikrarlı. Herif inanılmaz yüzdeli faul atıyor, bugün de 12/12 atmış. Guard dediğin atacak faulleri ama Green iyi bir guard değil, buradan bu sonuç çıkmasın. :) Can Akın'ın 5/8 üçlük yüzdesi de gözden kaçmasın.

Kepez geçen hafta Erdemir kazanınca, bu hafta mutlaka kazanılması gereken bir maç oynadı. Maçın başından itibaren ağırlığını koyup, maçın sonlarında farkı kapattırsa da rakibine skor ütünlüğünü vermeyip sahadan galibiyetle ayrılmışlar (75-74). Bitime 17 saniye kala Melih üçlüğü yollayıp farkı 1'e indirmiş, sonra McLinton 1/2 ile faul atmış. Maçın skorunu ise son anda kendisine yapılan faulden doğan atışlarda 1/2 yüzde tutturan Hammonds tayin etmiş. Halbuki evsahibi 3. çeyrekte bir ara skoru 50-33'e kadar getirmiş. Kepez'de Serkan, Arda ve Berent yoktu, hatta onların yokluğunda 1 numarada oynayan Barış Güney 31 dakika sahada kalıp 0/1 ikilik, 1/7 üçlük, toplamda 3 sayı ve 5 faulle berbat bir katkı vermiş, hatta hatta Traylor sadece 17 dakika sahada kalıp sadece 9 sayı üretebilmiş, sadece 1 ribaund alabilmiş. Buna rağmen maçı almaları sevindirici onlar adına. Fitch yine en skorer. Daçka'da ise Melih ve Barış Hersek'in totalde 9/12 üçlük yüzdesiyle ürettikleri toplam 31 sayı dikkat çekici.

Kritik bir galibiyet de Renault'dan gelmiş. Reese'siz Aliağa maça 9-23'lük bir baskınla başlamış, devreyi 30-39 önde kapamış ama sonra Renault'dan sağlam bir seri gelmiş. Son çeyrekte Serhat Büker ve Fatih Solak diskalifiye olmuşlar, geri dönüşün arkasını da iyi getiren Renault maçı da almayı başarmış (71-66). İlk çeyrekteki baskının ardından 30 dakikada sadece 43 sayı yiyen, hatta ikinci yarıda sadece 27 sayı yiyen Renault'ya kocaman bir alkış gitsin buradan. Alex Gordon'un 20 sayısı var ama yüzdeler yerlerde. 2/7 ikilik, 4/10 üçlük. Maçın adamı kesinlikle Evren Büker istatistiklere bakınca. 40 dakika sahada kalmış, 15 s - 9 r - 7 a. Maşallah diyelim babaya. Jo'nun yüksek istatistiklerine alışınca bugünkü rakamları pek bir az geldi gözüme. Reese olmayınca iş Bora abiye düşüyor tabii. 38 dakika sahada kalmış bugün, 7 s - 2 r - 7 a yapmış. Onlarda skoru taşıyan Davis ve Wilmont olmuş toplamda 44 sayıyla. Ama yetmemiş işte. Renault derin bir nefes almış bu galibiyetle, Aliağa ise ligin dibindeki heyecana hoşgelmiş.

Günün en önemli maçında G.Saray Cafe Crown gayet maçın son anına kadar oyunda kalıp çatır çatır mücadele etti. Hosley ve Tolliver takviyeleri takımı epey bir renklendirmiş, maçla ilgili detaylı bir yazıyı tamamını izledikten sonra yazarım ama Tolliver'ın da şutu varmış, dipten bir üçlük yollayınca dedim tamam üçlük show devam. Zaten ilk yarıda 7/12 mi ne attı yine sarı kırmızılılar. 3/4'ü Hüseyin'den. :) Yeniler toplam 28 attı, Hüseyin tek başına 23 attı ama 2. çeyreğin tamamı ve 3. çeyreğin ortasına kadar olan sürede yine Charles Smith & Kaya Peker merkezli bir Efes üstünlüğü vardı skorda. Orada farkı açtılar biraz, kalan 15 dakikada da onun ekmeğini yediler (79-75).G.Saray Cafe Crown biraz daha üçlüğe olan bağımlılığını azaltırsa çok iyi takım olurlar bence, hele Tufan falan da dönerse Koray hoca iyice kafayı yer artık bolluktan. Bugün zaten afalladı bir, adam alışmıştı 6-7 kişiyle oynamaya. Takımın ne zamandır lokomotifi olan Polat Kocaoğlu hiç süre almadı ona rağmen 10 kişiye dağıttı toplam 200 dakikayı, düşünün işte olayı. Graves ve Tufan da yok daha. :)

6 Yorum Yapılmış:

Mesut Ulukök dedi ki...

Pişti olmuşuz yahu, ben de aynı resimi kullandım maç yazısında.. :)

BaHa dedi ki...

Evet Kolej düştü...
İlk yarının 42-29 olması bile yetmiyor maalesef. Çünkü Kolej evinde adeta deplasman takımı gibi oynuyor. Dakika 18, Kolejin faul sayısı 15..
3.çeyrek başlıyor ve aceba ne zaman olacak dediğim ince ayar Emin Moğulkoçun Özgüre verdiği akıllara durgunluk veren "sportmenlik dışı" fauluyle başladı.
O pozisyonda o faulü çalan hakemin ben mesleğine olan saygısı hakkında ciddi endişeler yaşarım.
Anıl istatistiklere göre maçı anlatan bir yazı yazmışın ama işte bu ince ayrıntılar maçı maalesef koparıyor. Yanılmıyorsam o faulden sonra 18-4 bir seri attı Antalya.
Ve hakem maçın sonuna kadar o pozisyon ezikliğini çekmesi gerekirken, savunmayı seyircilerin itirazlarına çevresindekileri susturarak buldu. Emin Moğulkoç sınıfta kalmıştır. Kafamda ciddi komplo teorileri gelişiyor. Bu arada son 1.5 dakikada 8 de 1 faul atışıyla maç kazanılmaz.Son 2 saniyede Antalyanın kazandığı 3 sayılık isabetten sonra Altarın hakeme yaptığı hareketten bile kafalarını çevirdiler !
Evet Kolej düştü... Ama kağıt üzerinde... Küçük hesaplarla büyük düşünülmüyormuş demek...

mususi dedi ki...

Recep Ankaralının teknik faulü 11-0 lık seriyi durdurup Aliağa yı tekrar canlandıran bir düdük olsa da , serhat la fatih solak ın atılması da bir o kadar pozitif yönde maçın kırılma anı oldu. Dışarıdan bakıldığında art niyetli duran fakat başrolde fatih solak olması nedeniyle istemeyerek olduğuna inandığım dirsek, gergin ortamların adamı serhat a atılınca ortalık karıştı, oyuncu seyirci teknik adamı bambaşka bir atmosfer oluştu, o an gerideydik ama maçı kazandığımız an o andır, alperin üçlüğüyle başlayan müthiş bir seri, wilmont un şutlar da girmeyince bizim gecemiz oldu.. Aliağa elinden gelenin fazlasını yaptı, Alex e sürekli baskı yaptılar, reno nun hücum setlerini iyi bozdular, bora takımı iyi yönetti, davis-wilmont yüzdeli oynadılar, peki niye yenildiler, ne yapmamaları gerekiyordu? reno nun haftalardır yaptığını. Son dakikalar da, geri dönen rakip karşısında paniklediler, iyi top çevirip boş buldukları üçlükleri bile sokamadılar.. Alex in yüzdeler yerlerde demişsin ama yüzdeleri iyi, sorun şu; reno takımı 24 saniyeyi sonuna kadar kullanan bir takım, hücum sıkıştı mı top alex in elinde patlıyor, doğru şutu seçme şansı pek yok, bir de çabuk gaza gelen hiperaktif karakteri ni de hesaba katarsak, bence düşündüğümden de iyi atıyor...Evren de boğa ciğeri var, 40 dk. sahada ama ne 40 dakika, her hücumda parmağı var,her topa atlayan o, baskı yapan o, s r a tç tk bütün kategorilerde var, her eve lazım.. Bir ilginç dip not ta, yaptığı screen le adamı hastanelik ettiği bir video link ini blogunda verdiğim jo jo, bir benzerini de wilmont a yaptı, adam baygınlık geçiriyordu, boksör gibi kalkıp kalkıp yığıldı, maçın son 4 dk sı belki de belleğinde hiçbir zaman olmayacak..

Sheed dedi ki...

kerem tunçeri'nin sakatlığı hakkında bi istihbarat var mıdır sayın aksaç?

Adsız dedi ki...

Ayny şeyi batug'da sana sormuştum Sheed=)Kerem'in sakatlığı hakkında insider bilgi var mıdır?
-yangchonchoi-

ARDA dedi ki...

BANVİT -KARŞIYAKA MAÇINI SEYREDEN
BİRİ VARMI ACABA,
HAKAN YİNE SOV YAPMIŞ,,,,,,