6 Nisan 2009 Pazartesi

Efes Enfes (69-82)

Türk spor basının klasiklerinden olan bir başlıkla süsleyesim geldi yazıyı. Ama cidden enfestiler yani. Ataman'ın dersine iyi çalıştığı, Sunter'in ise evinde elektriklerinin kesik olduğunu ve ödevini bile yapamadığını daha ilk 10 dakikalık kısımda anladık, yaladık, yuttuk, hatta 'Okuduğumuzu anladık mı?' sorularını bile cevapladık. :)

Efes sağlam bir baskıyla girip darmaduman etti Telekom'u. İlk 3-4 dakikada Telekom topu potaya atamadan gerisin geri dönüp savunma yaparken, hatta çoğu zaman onu yapmaya bile fırsat bulamazken buluyordu kendini. Dişlileri ortalamanın biraz üstü sıkılmış Efes savunması, bunun devamında bulunan kolay basketler ve bir de üstüne Telekom'lu oyuncuların çember dövme yarışı üst üste gelince farklı da bir Efes galibiyeti çıktı ortaya. Son çeyrekte işi bıraktılar da fark düşüp bu hale geldi, yoksa maçın hakkı 20 üstüydü net.

Serkan Erdoğan & Kris Lang, özellikle de Lang karşısında sarı lacivert forma olmayınca basket atmayı falan da unuttular. Ben Lang'in atalarında sağlam bir G.Saray'lılık olduğunu düşünüyorum artık ciddi ciddi. Adamın her F.Bahçe Ülker maçı career-high. Neyse canım Lang yine idare etti az biraz, Serkan - Bekir - Barış'tan oluşan Telekom dış atıcılarının koca 40 dakikayı toplamda 0 (sıfır) sayı ile tamamlamalarına ne diyeceksiniz? Şaka gibi değil mi?

Ben bugün Thornton'u çok beğendim, panoramaya da koydum kendisini zaten. Telekom'da dediğim gibi herkes evlere şenlikti. El-Amin desen o da paso üçlük sıktı. 2/7 ile oynayıp 8 sayıya ulaştı ama var bir uyum sorunu takımla. Efes'e kalabalık diyorduk kadro olarak, şimdi Telekom da şişti en az onlar kadar. Orada koç olarak Ercüment Sunter olunca durum biraz daha vahim oluyor tabii. Kenarda oyuncu unutmalar, dakikaların dağılımı falan derken yüze göze bulaşması muhtemel o rotasyonun.

Nihayetinde Efes liderliği garantiledi, Telekom'a karşı 1-0 üstünlüğü cebine koydu, Telekom 11 maç sonra ligde yenilgiyle tanıştı, gidip büyük bir aptallık yapmazlarsa onlar da ikincilik için en güçlü aday durumundalar falan filan işte. Kerem Tunçeri de 10 asist yaptı bugün. Selçuk Üniversitesi'nden Ufuk Kaçar ile birlikte (Ufuk Kaçar 13 asist yaptı bu hafta) asist kısmının paşaları oldular, panoramadan da nasiplerini aldılar tabii.

Maçtan sonra kafama bir şey takıldı, Ataman dedi ki: 'İyi oynadık, iyi savunma yaptık, rahat bir galibiyet oldu, bir de dışarıdan yüzdeli oynayabilseydik 100 bile atardık. Rakip de zaten hafta boyunca sakatlıklarla uğraştı, onlara da ileriki haftalar için başarılar diliyorum' falan. Birebir aynı olmasa da %85 böyleydi açıklama. E peki abicim hani bu maçın favorisi Telekom'du? Taktik icabı yapılmış bir açıklamaymış yani diyor ve beşinci denemesinde ilk kez doğruyu bulan SalsaBasket anketini ayakta alkışlayarak bu güzide yazımızı sonlandırıyoruz. Sağolun, varolun.

3 Yorum Yapılmış:

Adsız dedi ki...

Telekom olası eşleşmede de 0-1 geriye düştü, şampiyonluk bu sene de zor gibi duruyor, İrfan Yücesoy'dan sonra başka revizyonlar da olabilir mi acaba?

efesliler dedi ki...

Maç öyle çabuk koptu ki geçen haftaki PKSK maçında bile daha fazla zevk almıştık. TT maça hiç ortak olamadı Ortak olma ihtimali olan pozisyonlarda da beceriksizce dış şut attılar.

tozlu parkeler dedi ki...

Telekom oyunun tek yönünü oynamaya devam ettikçe final niteliğindeki maçları kazanamaz. El-Amin tercihi bu sebeble kötü bir tercih.