22 Haziran 2009 Pazartesi

Özyer - Şentürk - Feldkamp Sunter

Türk Telekom'da bir tabu yıkıldı 2010 öncesinde. Ercüment Sunter koç koltuğundan kaldırıldı ya da kendi kalktı orasını bilemem ama Telekom'un başında bu yıl Murat Özyer olacak. Aslında bu gelişmenin aniliği hakkında kuşkularım var biraz. Zira Özyer Telekom'dan önce KSK ile gayet dirsek temasındaydı, geçen haftaya kadar. Geçen hafta Telekom Özyer'in kapısını çalınca dirsek temasını kesen Özyer KSK'ya 'Beni beklemeyin' mesajını yolladı. Şimdi iş resmiyet kazanmasa da, yani imzalar atılmasa da Telekom'a hoca oldu. Murat Özyer'in lobisi hakkında da sağlam bir kanıttır bu transfer. Koskoca Sunter'i yerinden kaldırmak yıllar sonra ona nasip oldu. Gerçi Sunter yine çok uzaklarda değil. Feldkamp'ın Skibbe'ye yaptığı gibi Murat Özyer'in tepesine oturdu o da. Başarılı bir hamle mi bu? Göreceğiz. Özyer'in de G.Saray'dan nasıl yollandığını biliyoruz. G.Saray'daki o liseli abilere bir türlü kendini sevdirememişti eyvallah ama taktiksel açıdan da ciddi eleştiriler almıştı. Gerçi biz onunla ilgili şöyle bir yazı yazmış ve bazı konularda hakkını teslim etmiştik ama bu onun geçen sene başında sponsor zoruyla takımda kalmasını, Beşiktaş ile anlaşmışken bir anda kendini yeniden G.Saray koçu olarak bulmasını ya da hepsini geçtim sarı kırmızılıların basketbol şubesindeki bazı hatırı sayılır kişilerle olan kan uyuşmazlığını ortadan kaldıramazdı. Ne demişiz o eski yazının başlığında? 'Hataları vardı, ama katkıları da'. Bu kadar basit.

Şimdi bu Feldkamp arkası Skibbe modeli Telekom'da tutar mı? Tutabilir. Çünkü cidden bazı konularda fazlasıyla tutucu olan bir kulüp Telekom. Zaten başlarına ne geldiyse de bundan geldi ya, neyse. Yıllardır her türlü yolu deneyip tek bir yolu denememişlerdi. Bu yıl yarım yamalak da olsa o yolu denediler. Ama roller ve bu rolleri oynayacak oyuncular doğru mu seçildi? Bunu bekleyip göreceğiz. Şimdiden yorum yapmak biraz kahinlik olur gibi.

Yeni sezonun ilk transferini ise bu yıl Daçka ile ligin tozunu atan Soner Şentürk'ü alarak gerçekleştirdi Telekom. Soner ciddi anlamda gelişme gösteren, fazlasıyla potansiyelli bir oyuncu. Şutu konusundaki zaafiyetleri dışında gayet dominant bir guard. Arkadaşlarını oynatan, gerektiğinde kendi oynayan, delicilik konusunda master sahibi, tam sahayı 3-4 saniyede driplingle geçebilen ve henüz 23 yaşında olan biri. Bakmayın siz Milli Takım'a alınmadığına. Babası Milli Takım'a sponsor olsaydı o da alınırdı 3. guard olarak, çok önemli değil. Çok büyük bir kıstas da değil zaten artık Milli Takım'a seçilmek, ya da 'Milli Oyuncu' yaftası taşıyabilmek. Ben en çok Efes'in onu nasıl bıraktığına şaşırdım. Sonuçta Daçka oluşumu Efes'e oyuncu yetiştirmek için var ve sen o oluşumun en önemli parçasını ligde -az da olsa- çekiştiğin rakiplerinden birine gönderiyorsun. Ya da en azından engel olamıyorsun. Telekom bunu Caner Öner'de de yapmıştı ama o fena patladı ellerinde. Soner sanmıyorum ki öyle olsun.

Bir de Hüseyin Beşok konusu var. İlgileniyorlar ama net bir şey yok ortada. Hüseyin'in Avrupa'dan da çok taliplisi var. O olay netleşince yine yazarız bir şeyler ama şimdilik -en azından şu gün şu saat itibariyle- netleşmiş bir şey yok.

Son paragraf da Bekir Yarangüme için gelsin bari. Telekom'da Tutku & Serkan dışındaki tüm yerli oyuncuların kontratlarının feshedildiği haberi gelmişti hatırlarsınız. Ve biz de Bekir'e büyük ayıp edildiğini, Serkan'ın kontratı korunuyorsa Bekir'in kontratı 3 kere korunmalıydı demiştik hani. Bugün Bekir Tanjevic tarafından Milli Takım aday kadrosuna çağırılınca Telekom resmi sitesi bunu manşetten vermiş 'Bekir Gururumuz Oldu' diyerekten. Eee hayat işte. Bir öyle, bir böyle.

2 Yorum Yapılmış:

Doğuş dedi ki...

Soner'in de babası Çetin Atsür olup, Mercedes'in başındaki adam olsaydı o da seçilirdi eminim ki milli takıma haklısın abi. çetin atsür mercedes'ten elini ayağını çekmiş yani en azından görevini bırakmış ama lobisi yeter tabi adamın.

Ismail Arslan dedi ki...

Gecin boyle yorumları yok babası milli takım sponsoruymus da o nedenle alınmıs. Boyle yorumlar ne hakla nasıl yapılabiliyor anlamıyorum ayıptır ya.

Kadro da Mehmet Okur'da yok. Bu kadroda oynamayı Kaya Peker mi veya Ermal mı hakediyor yoksam Semih,Oguz,Cemal veya Fatih Solak'mı. Bu 4 uzunun da bir akrabası milli takıma sponsor.


Gecen sezon elemelerde 6 da 6 yapan takım bozulmadı en kotu Serkan Erdogan'da takımda olabilirdi ama o da takım bozulmasın diye alınmadı. Elemelerde en istikrarlı oyuncu kimdi ?

Son final serisinden sonra forumlarda veya bloglarda iyiden iyiye futbol taraftarı gibi dusunup oyuncuları kırıcı yorumlar yapılmaya basladı.