25 Eylül 2009 Cuma

Burcu Esmersoy - Sinan Güler - Ekşisözlük Tartışması

Arada girer okurum ama çevremde bolca gördüğüm o kafayı sıyırmış Ekşisözlük takipçilerinden değilimdir, öncelikle bunu söyleyeyim. Az önce Ersin Düzen'in blogunda okuduğum Burcu Esmersoy röportajında dikkatimi çeken bir nokta oldu. Burcu Esmersoy, Sinan Güler'i kendisine Ekşisözlük'te hakaret etmekle ve bu bağlamda zeki, çevik, ahlaklı gibi sporcu sıfatlarını taşımamakla suçlamış. Şahsen bu konu hakkında bilgim yoktu ve bu röportajda öğrendim. Buyrun röportajda bahsettiğim kısımı aynen koyuyorum:

E.D : Nedir bu ekşisözlük mevzusu ? Seninle alıp veremedikleri ne ?
B.E : Beni tanıyan ve benim de tanıdığım birisi yüzüme söyleyemeyeceği şeyleri nickinin arkasına sığınarak ekşisözlük'te yazdı ve bana sataştı. Hatta ismini de veriyorum , basketbolcu Sinan Güler. Sporcu zeki , çevik ve ahlaklı denir ama O'nun için aynı şeyleri söyleyemem. Bu olaya yorum yapıp twitter'da paylaştım. Ama ekşisözlük'teki herkes üstüne alınmış. Ben takip etmiyorum ama arkadaşımın söylediğine göre bir gecede 6-7 sayfa yorum yapmışlar , yeni başlıklar açmışlar.


Tam olayın ne olduğunu anlamaya çalışırken, hatta acaba mesajlar duruyor mudur diye de bir bakayım derken Sinan Güler'in resmi web sitesi aracılığıyla olaya getirdiği yorumu ve dilediği özürü gördüm. Hemen onu da iliştiriyorum:

Ben hem olayın aslını açıklığa kavuşturmak hem de kendisinden tekrar özür dilemek için bir açıklama yapma gerekliliği hissettim.

Bundan 2 ay önce websitemi güncelleyen kişi, benim ekşisözlük yazar hesabımı izinsiz kullanarak Burcu Esmersoy ve başka birçok konuda sözlüğe yazılar yazmış. Bu durumu farketmem İtalya’nın Bormio kentinde A Milli Takım kampında olmam sebebiyle 3-4 gün aldı. Hemen yazdığı bütün yazıları silip kendisiyle çalışmaya son verdim, arkasından da Burcu Esmersoy’un cep telefonuna durumu açıklayan bir sms gönderip özür diledim.

Mesajımı almamış olacak ki olayın üzerinden birkaç ay geçmesine rağmen bu konuyu bir röportajda dile getirmiş. Ben yaşanan olay için çok üzgün olduğumu bildirip kendisinden tekrar özür diliyorum.

Kendisi hakkında hiçbir olumsuz düşüncem olmadığını ve Efes Pilsen’le Türkiye liginin ardından, A Milli Takım’la geçirdiğim yoğun dönemde kendisinin programlarını izleyemediğimi ve ekşisözlükte de çok aktif olmadığımı hatırlatmak isterim.

Sinan

4 Yorum Yapılmış:

gkslsrt dedi ki...

Ben de çok merak etmeye başlamıştım işin aslını, astarını. Teşekkürler!

Ömer dedi ki...

Sinan'dan beklemezdim boyle bir seyi, ki yapmamis guzelce aciklamasiyla durumu anlatmis. Tek yanlisi sadece bir mesajla durumu anlatmasi olmus, daha duyarli olabilirmis.

Erdem Karakuş dedi ki...

Bu olayın sonucunda o kadar güzel bir durum ortaya çıktı ki, içimin yağları eridi.

Burcu Esmersoy twitter hesabında ekşi sözlük ile ilgili o mesajı yazdığında ortalık koptu sözlükte. Burcu Esmersoy'a binbir türlü laf giydirdi herkes. Kimi eleştiriye kapalı dedi, kimi kendisini çok büyük görüyor dedi, kimisi bu mesajı yazarken mastürbasyon yapıyorum dedi, kimisi de ben gerçeğim isterseniz ulaşabilirsiniz dedi.

Yani zehir gibi zekaya sahip sözlük yazarları hemen üstlerine alındılar mesajı ve Burcu Esmersoy başlığı yüzlerce mesajla doldu.

Burcu Esmersoy'un yaptığı şu röpörtajdan sonra ise işin aslı anlaşıldı. Ve Burcu Esmersoy'un kendileriyle muhattab olduğunu sanan sözlük güruhu güzel bir kapağı ellerine aldılar. Çünkü yazılan o mesajın sözlükle falan alakası yok, direk olarak bir kişiye itham ediliyor aslında. Burcu Esmersoy'un sözlük yazarlarıyla alakalı bir düşüncesi yok yani, umursadığını bile sanmıyorum.

Bu insanlar sözlüğü Plevne'yi savunur gibi savunuyorlar. Onların gözünde sözlük "uç" ve "ulaşılamaz". Kendilerine Burcu Esmersoy'a ayar vericem derken ellerine aldıkları kapağın hayırlı olmasını diliyor, en kısa zamanda aynı hızla özür dileyebilecekler mi onu da merakla bekliyorum.

Adsız dedi ki...

Bakalim sevgili Ersin Duzen,Sinanin aciklamasina kendi blogunda yer verecek mi?yoksa pek etik olmaz,sonucta cevap hakki vermek gerekir.