24 Ekim 2009 Cumartesi

Emin Moğulkoç ve Çalamadığı Düdükler

Şimdi bitirdim izleyemedim Erdemir - F.Bahçe Ülker maçının son çeyreğini ve uzatmasını. Ve açıkçası pek yakıştıramadım Emin Moğulkoç'a bu yönetimini. Kinsey'in 5 saniyede topu kenardan çıkartamayıp kendisine attığı topu hiçbir şey olmamış gibi gitti Kinsey'e verdi ve 5 saniyeyi yeniden başlattı. Ömer Onan'ın maçı uzatan basketi öncesinde Solomon'un kaybettiği topta Erkan'a yapılan faulü veremedi. Yetmedi uzatma dakikalarının hemen başında sahanın ortasına kadar giren Tanjevic'e teknik faul çalma cesaretini gösteremedi. Yani koçu oralarda gördüğümde ve arkasından tekink faul düdüğünü duyamadığımda ufak çaplı bir şok geçirdim. Gücü mü yetmedi acaba? Ama baktığın zaman aynı Moğulkoç karşı pota altından depar atıp Ahmet Çakı'yı uyarmayı bildi, ha keza Tanjevic'in o olayını takip eden bir pozisyonda Ahmet Çakı'yı gayet net bir şekilde azarladı. Ahmet Çakı tutmasa kendini, ya da kaba tabirle gelse oyununa hakemin, yiyecek tekniği oturacak aşağıya. Neyse işte. Bunları yazarken normal sürenin bitimine 20 saniye kala -4 sayı da öndelerken- 2 faul yapma hakkını kullanmayan Erdemir'i eleştirmeyi ve uzatma dakikalarında kendisinin bile gireceğine inanmayıp ribaunda koştuğu üçlükleri sokup maçı 20 sayıyla kapatan Preldzic'i tebrik etmeyi de unutmayalım tabii. Başrol Moğulkoç'un olsa bile, yan rollerde de onlar vardı.

33 Yorum Yapılmış:

Adsız dedi ki...

walla salsa bugün maçı canlı olarak izleyen biri olarak bi maç bu kadar erdemirden alınıp fbye werilir dedim bağıra bağıra.insan bu kadar düdüğünü 5 paraya satar mı ya..büyük takım hakemliği yapmak kolay önemLİ OLAN GÖRDÜĞÜNÜ ÇALAN hakem olabilmek.yazıklar olsun yazıklar....

Adsız dedi ki...

MOĞOLKOÇU ALLAHA HAVALE EDECEM AMA O DA KABUL ETMEZ Kİ :((

Adsız dedi ki...

YAZIKLAR OLSUN MOĞOLKOÇ... ESKİ BİR HAKEM OLARAK SENDEN VE ÇALAMADIĞIN HATTA MAÇIN SONLARINDA ÇALDIĞIN ( DOSTLAR DÜŞMANLAR ALIŞ VERİŞTE GÖRSÜN HESABI ) DÜDÜKLERDEN UTANÇ DIYDUM .. YAZIKLAR OLSUN ..

Adsız dedi ki...

SADECE MOĞOLKOÇMU ? MAÇIN EN KRİTİK ZAMANLARINDAN BİRİNDE ERDEMİRDEN CURYY'YE ÇALINAN TOP TAŞIMA VE UZATMANIN İLK SAYISINDA LEON'A ÇALINAN FAULLDE ROLÜ OLAN SEDAR ÜNAL'DA UNUTMAYALIM..BENCE ODA ÇOK BÜYÜK HATALA YAPTI..YAZIKLAR OLSUN ..

Adsız dedi ki...

ÇOK AKILLI VE ÇOK DOĞRU ZAMANLARDA ÇALIMAYAN VE ÇALINAN DÜDÜKLER !! BUMUDUR TÜRK HAKEMLİĞİ ? YOKSA BİR ŞEHİR EFSANESİ OLAN BU KORKAK DÜDÜKLER DOĞRUMUDUR ? BUMUDUR CESARETİNİZ YADA OLMAYAN YÜREĞİNİZ ? TEBRİKLER ERDEMİR..SEYİRCİSİNDEN ..HER OYUNCUSUNA..EN AZINDAN SİZLER YÜREĞİNİZİ ORTYA KOYDUNUZ..ONLAR VAR OLDUĞUNU SANDIKLARI YÜREKLERİNİ SAKLAMAKLA KALDILAR YAZIKLAR OLSUN !!

Adsız dedi ki...

BİZ ERDEMİR OYUNCUSU ..SEYİRCİSİ..KARADENİZ EREĞLİ HALKI OLARAK BU GECE İŞİMİZİ DOĞRU..DÜRÜST..YALANSIZ..CESARETLE ..EN ÖNEMLİSİ DELİKANLI GİBİ YAPMANIN MUTLULUĞUYLA BAŞIMIZI YASTIĞA KOYACAĞIZ ..YA SİZ ? SAYIN MOĞOLKOÇ ?

saLsa dedi ki...

Hocam ayrı ayrı yazmana gerek yok, tek mesajda yaz ne yazacaksan..:)

saLsa

maliano dedi ki...

Relax hocam ne bu ligden düşme maçıydı,ne de Erdemir'in kafasında galibiyet yazdığı maçlardan biriydi.Tamam hatalar olmuş olabilir ama yarın öbürgün bu hatalar Fenerbahçe aleyhine veya Erdemir lehine de olabilir.Gören de Erdemir bu düdüklerle ligden düşmüş sanar.Biraz sakin...

Adsız dedi ki...

evet gelelim aziz yıldırım'ın tehditlerinin faydalarına.. daha çok ekmek yer bence fb bu tırsık hakemlerden...

Adsız dedi ki...

geçen sene ankara da bir casa ted(optimum ted oldu) maçını yönetmişti.
o nedir öyle ya,verdiği yanlış kararlardan bahsetmiyorum,ted e yaotıklarına bişe demek istemiyorum
ama bir hakem tribünle kavga edermi ya resmen laf dalaşına girdi hemde sert bi şekilde hiç bi anlam verememiştim o zaman da şu anda da veremiyorum
halit

Adsız dedi ki...

bu kararlara "doğan hakyemez etkisi"
denebilir mi???
:D

basketçi dedi ki...

dodo etkisi hissedilmeye başlanmış o zaman

youla dedi ki...

Erdemir maçını gördükten sonra milyonların önünde çalınan düdükleri görünce Aziz Yıldırımın baskısının sonuçlarının alınmaya başladığını görüyorum.
Emin Moğulkoç geçen sene Kolej-Antalya maçında çaldığı sportmenlik dışı faul ve arkasından itiraz üzerine gelen teknik faullerle antalyayı 16 sayı geriden son saniyede attığı basketle maçı almalarında başrol oyuncusuydu. Maç sonunda olmayacak düdüklerle içine işleyen o hatalı kararı pertaraf etmek istesede top istememişti.

Adsız dedi ki...

http://haber.gazetevatan.com/haberdetay.asp?detay=EminEmin_damgasi&tarih=25.10.2009&Newsid=266893&Categoryid=5

Kaan Kural da benzerlerini yazmış.

Adsız dedi ki...

Tanjeviç dışındaki bütün yorumunuza katılıyorum.Yalnız Tanjeviç bu pozisyonda sanki hakemi protesto değil de , Solomon'u azarlıyor gibi geldi bana maçı seyrederken.Denk gelirse bir daha dikkat edeceğim.

Adsız dedi ki...

Ben böle bişi görmedim resmen erdemirden maçı aldı fenere verdi yha bu kadar zormu büyük takımlara teknik faul çalmak anlamıyorum..Erkan'a faul vardı vermedi kinseye teknik vermedi çok kötü çokk...

Fanatik Basket dedi ki...

emin moğulkaç'un bu ne ilk vukuatı ne de son olacak.

taa 96-97 sezonunda bir meysu maçında öyle yanlı, öyle saçma sapan kararlar vermişti ki, maçı izleyen herkes çileden çıkmıştı. gazeteler bile "moğulkoç faciası" diye başlık atmıştı.

aradan 13 sene geçmiş ama değişen hiçbir şey yok. moğulkoç yine aynı moğulkoç. aradan geçen bu zamanda yukarıda arkadaşların ve kaan kural'ın yazdığı gibi defalarca benzer şeyler de yaptı.

keşke yaptıklarına "hakem hataları" diyebilseydik ama değil, bunların adı hata değil. hepsi bilinçli olarak yapılmış şeyler ve o da birilerinin piyonu olarak kalacak her daim.

ne fenerbahçe euroleaguede böyle maç kazanabilir ne de bu şekilde türk basketbolu 2 adım ileri gidebilir..

Adsız dedi ki...

Final serisinin 5. maçının sonunda soyunma odasına giderken hakemin sırtına vuran Tanjeviçe hiç bir ceza vermeyen federasyondan ve hakemlerinden ne beklenirki??

Adsız dedi ki...

Bunlar büyük takımları tutan KÜÇÜK hakemler, geçen haftaki Gs-Reno maçında serdar ünalın son saniyede çaldığı düdüğü de unutmamak gerekir, Rancik çembere asılıyor adama faul yapıldı diye düdük çalıyor ve maçı Gs kazansın diye Reno'nun hakkını yiyor, emin moğolkoç Ahmet Hocama fırçayı atıyor ama Tanjeviç'e atamıyor, standarttan bahsediyorsunuz ama sizinki çifte standart oluyor, büyük takımların kaybetmesine izin verin ki lige renk gelsin, zaten büyük takımlar büyükse size ihtiyaç duymazlar siz de onlara şirin gözükmek için yardım etmeye çalışmayın

Adsız dedi ki...

böyle hakemlere nasıl mac weriolar anlayamıorum ya..resmen galibiyetimizi yok etti..başka hiçbir yerde böyle byük takım sevdası hakemler yok ya..

GreenTuborg dedi ki...

yav fenerbahçe erdemir maçını kazansa ne olur kazanmasa ne olur ne organize işlere giriyorsunuz bu ligdeki hakemler değilmiki olmayan sportmenlik dışı faulleri çalan o zaman iyidilerde şimdimi kötüler herkesin kafası yeni yeni kendine geliyor hakem camiasının içinden böyle pislikleri temizlemedikten sonra daha çok izleriz böyle hakemleri

Lebowski dedi ki...

Arkadaşlar lütfen maçı gözünüzle seyredin 3. periyotta fark açıldğında her temasa faul çalan, maçı koparmak üzereyken maçı elinden gelse erdemire vercek hakemler bu hakemler değil mi? Bu kadar Fenerbahçe düşmanı olmayın, biraz doğruları konuşun.

Adsız dedi ki...

vay be bu siteyi de efes satın almış, efes geçen sene 20 sportmenlik dışı faulün çalındığı maçta banviti yenerkende yazdınızmı bunları veya dünya tarihinde ilk kez top kenardan çıkacakken çalınan sportmenlik dışı faulü, herkes melek fener şeytan, siz de akıllı kaç kasa bedava bira geldi salsa bende severim efes birası

Erinc Atilla dedi ki...

turgay demirel'in, aziz yildirim'in gonlunu alma eylemleri olmasin sakin ??? hani sevgililer birbirine kavgalardan sonra cicek, cikolata falan alir ya...

Lebowski dedi ki...

@ adsız

+1907

Mete Doğruer dedi ki...

Evet yakın gelecekte bu sitede (tıpkı basket dergisi web sitesinde olduğu gibi) boy boy efes banner larını bekliyoruz muhtemelen sağ üst köşede olur. Hayırlı olsun...

Hakan Ertok dedi ki...

Benim anlamadığım bir şey var. Neden bu ülkede her övgü için kişisel bir çıkar veya kişisel bir bağlılık; her eleştiri için de kişisel bir husumet olması bekleniyor?

Kişi herkesi kendi gibi bilirmiş derler. Ama emin olun bazı kişiler sadece ve sadece oyunun kendisine bağlılık duyuyor, tek çıkarları da oyunun güzelleşmesi. Salsa Efes'i de eleştirince Ülker banner'ları mı alacak buraya? Niyeti bu mudur? Demek ki 1.5 yıldır pek okumamışsınız siz bu siteyi.

Salsa'nın kişisel bir çıkarı/bağlılığı varsa mesela Tab Baldwin'e var benim bildiğim. Türkiye Kupası'ndan sonra ona da söyleyeceklerini söyledi çekinmeden. Zaten buradaki yorumlara izin vermesi bile ne kadar kendini bildiğini gösteriyor.

Herkesi düşmanlıkla hareket eden biri olarak görmekten ne zaman vazgeçeceğiz acaba?

youla dedi ki...

İnsanlar herşeyin konuşulabildiği böyle bir site varken, neden bu şekilde tepki gösterip yorumcuları efesin fenerin gsnin kalemleri olarak görüyor ki?

Bu insanlar neden televizyonlarda bu hakem hataları neden yayınlanmıyor diye bir tepki veremiyor?

Türkiyede maalesef basketbol hakemliği emin ellerde değil.
Maalesef bu hakemler başlarındaki 40 yıllık adamlarla yönetiliyor.
Statikocu dediği dedik maçı izlerken yandan onu etkileyen ona müdahele eden "dinazor" tabir yerinde olan hakem hocaları ve MHK üyelerince yönetiliyor. Bu adamlar sahanın içinde şeref tribününden ahkam kesiyorlar...

Mete Doğruer dedi ki...

Salsa yı bende uzun zamandır takip ediyorum ama sadece yazmıyordum diyebilirim ayrıca her türlü görüşüde küfürsüz olması kaydıyla yayınlamasınıda takdir ediyorum.

Fakat spekülasyona ve manipülasyona açık haberleri yapıncada tepki gösterilmesi gerekir. Mogolkoç soyadlı hakem, kasıtlı olarak maçı Fenere mi verdi yani? Buraya basketbol severler hariç daha çok anti fenerliler de yazıyor, belirgin bir psikolojik savaş var basketbol camiasında. ve nedense bu psikolojik savaşın mazlum, suçsuz ve hakkı yenen tarafı seviyeli ve düzgün çetin çekisi, centilmenlik prensi ergin atamanıyla, tertemiz siciliyle engin özerhun ve ulu camia efes pilsen. çünkü onların taraftarı da enteldir basketbol severdir. Herşeyi daha iyi bilirler en önemlisi çok para harcamışlardır basketbola o yüzden sadece onlara mübahtır herşey...

Neyse konu saptı ben salsanın samimiyetine inanmak istesem de eğer mogolkoç için ayrı bir bölüm açıyorsa ve diğer hakem hatalarını maç yorumlarına sıkıştırıyorsa bir bildiği vardır diyelim.
zamanında pele santosu ile istanbula gelir fenerbahçeyle ile dostluk maçı yaparlar maçı santos 4-0 kazanır, bir pozisyonda pele topu deniz tarafından stad dışına kadar yollar staddan biri der "pele bu bir bildiği vardır" biz de diyelim o zaman " salsa bu bir bildiği vardır. bundan sonra mogolkoç başka fb maçlarına atanmaz fenerbahçe de artık hakemlerle kazanamaz ve muhtemelen de bu yüzden sezonu iki galibiyetle kapatarak küme düşer. Yaşasın Türk sporu...

Adsız dedi ki...

Merhabalar, ben öncelikle salsa ya bizlere böyle fırsatlar verebildiği için teşekkür ederim.Kesinlikle yanlı bir site olduğunu düşünmüyorum.Böyle düşünenler bence sürekli takip etmedikleri için böyle konuşuyorlardır.Benim söylemek istediğim şeyler malesef Emin Moğulkaç ile ilgili ....Şöyle söyleyebilirim.Ben hiç tarafsız olarak basketbol sever olarak maçı seyrettim ve maçı seyrederken şaşkınlıklar içerisindeydim.Aklıma ilk gelen şeyleri burada sizinle paylaşmak istiyorum.Çaldığı veya çalmadığı düdüklerle bende bıraktığı ilk imaj sanki bu insan ya Erdemir antrönörüne bir gıcığı vardı(çünkü sürekli antrönörle uğraştı) ya Erdemir kulübüne bir gıcığı vardı(üzülerek yazıyorum bir sporsevere yakışmıyor biliyorum) ya da gerçek bir fenerbahçeliydi(ki bu arada ben de fenerbahçeliyim)Yani bir maç bu kadar insafsız ve vicdansızca yönetilebilirdi ben inanamadım.Benim merak ettiğim şu Emin Moğulkaç o gece gerçekten rahat uyuyabildi mi? Ben bir fenerbahçeli olarak uyuyamadım.Kendisi uyuyabildiyse artık ben bu inasan da insanlık duygularının kaldığına inanmıyorum.Ama geçmişine baktığım zaman da bu kişinin bir daha basketbolsever olarak bir maç yönetmesini kesinlikle istemiyorum.Çünkü böyle olduğu sürece ne Türkiye basketbolu ilerler ne de Türk hakemleri Avrupa da kendilerine saygın bir yer edinir.Bu yazıyı böyle giderse ligde heyecanın kalmayacağı ve profosyenellik olmayacağını düşündüğüm için yazıyorum.Bu arada cesur yürekleri nedeni ile Kaan Kural ve Salsa basketi tebrik ve takdir ediyorum.Keşke bütün hakemler ve maçları yorumlayanlarda böyle cesur olsalar.

karahalil dedi ki...

salsa yı cesaretle bu konuyu gündeme getirdiği için kutlarım.
Basketbol ülkemizde böylemi kalkınacak, gelişecek.Zorluklarla liğ de yaşamaya çalışan bu kulüpleri düşürürsek büyük takımlar kiminle maç yapacak.Bu olay bir emek hırsızlığıdır federasyonda buna seyirci kalmaktadır.
salsa yı tekrar tebrik eder cesaretle bu konuların üstüne gitmesini dilerim.

Adsız dedi ki...

Teşekkürler salsabasket ekibi."Nedense bir türlü çalınmayan düdüklerin" farkında olduğumuzu ,herkese duyurmamıza yardım ettiğiniz için ve bizlere de paylaşma fırsatı verdiğiniz için.

Bu yorumlar sürer gider...Olan skordaki sonucta çalamayan düdüklerle maç kaybeden "skorda yenilmiş sayılan "takıma olur.Kim hatırlar ve bilir ki bu macın elden ne halde gittiğini bir süre sonra?
Herseye rağmen ,biz her şekilde sesimizi duyurmaya devam edeceğiz sayenizde. İlgili kişilerin mesajları almasıni dilerim.

Aykut

Adsız dedi ki...

HABİ BUYRUN BAKALIMMM..O KADAR YAZDIK ÇİZDİK TE NE OLDU BEYLERR?? DEMEKKİ DUYMASI GEREKENLER DUYMAMIŞ!! EMİN MOĞOLKOÇ BU HAFTA KSK DEPLASMANINDA VE YİNE BAŞ ROLDE !!! YAZIKLAR OLSUNNN..