11 Kasım 2009 Çarşamba

Objektif Olamamanın Cezası: 5 Maç

Ligin 2. haftasında oynanan Efes Pilsen - Banvit maçında Banvit'in özellikle son kısımda doğrandığını buradan naçizane yazmıştık. MHK de bizimle aynı fikirde olacak ki o maçın hakem triosuna (Erşan Kartal - İsmail Aydın - Zafer Yılmaz) tam 5'er maç ceza vermiş. Bu haber bana yaklaşık 3 gün önce geldi ancak teyit ettirememiştim bir türlü. Benim teyit ettirişim ile haberin basında kendine yer buluşu çakıştı. Belki de basında çıktı diye artık teyit edebiliriz gibisinden düşündüler. Neyse ne canım, biz konumuza dönelim. Bu hakemlerimize 5'er maç ceza verirlerken gösterdikleri nedeni de yazıp öyle bitirelim postu: 'BEKO Basketbol Ligi'nde bir takıma karşı objektif karar verme ve yönetme anlayışı ile bağdaşmayan yönetim gösterilmiştir. Bu nedenle Erşan Kartal (FIBA), İsmail Aydın ve Zafer Yılmaz, beş hafta görev alamayacaklardır'.

35 Yorum Yapılmış:

Adsız dedi ki...

Bu Erşan Kartal bi yerden tanıdık geliyor dur bakayım geçen sene playoff serisi 3. maçı?

Hakan dedi ki...

Daha fazla doğrananlara da Federasyon aynı cezayı verebilip, bu da medyada aynı kelimelerle yer alabiliyorsa o zaman adalet var derim. Yoksa altında başka amaçlar vardır derim açıkcası.

thunderbird dedi ki...

Böyle bir ceza olmaz saçmalığın daniskası, birçok branşta hakemlerin takımları defalarca doğradığına tanık olduk. Bilmem kaç kere de bu hakem kıl bu takıma, para almış, bahis yapmış, kompleks yapmış gibi teoriler ürettik. Fakat ortada somur bir delil olmadan böyle bir ceza verilemez. Hakemin kararlarının hatalı değil de taraflı olduğunun ölçüsü nedir o zaman? Kaldı ki hakemin maçı taraf tuttuğuna dair ciddi emareler varsa o zaman da bunun cezası daha ağırdır. Şimdi ben merak ettim o zaman bu hakem üçlüsü (biri de değil) neden taraf tutmuş maçta? Bunun da cevabı bulunsun.

Adsız dedi ki...

Federasyonun işin çığrını çıkardı.Burda kastedilen hakemlerin Efes Pilsen lehine maç yönettikleri.Üstelik üçününde.Yani bir nevi siz şike yaptınız diyor hakemlere.O zaman bu kadar iddialıysa federasyon cezaları 5 maç değil hakemlikten ihraç olmalı.Kaldıki bahsedilen maç öyle ahım şahım hakem hatalarının olduğu bir maç değildi.Örneğin Erdemir-Fb maçı basında daha fazla yankı bulmuştu hakem hataları yüzünden.Peki o maçın hakemi Emin Moğulkoç ne ceza aldı??

Burda yapılan hakemlere gözdağı vermektir.Korkutmaktır.Şimdi bu hakemler 5 maç sonra kolayca federasyonun etkisi altına girebilirler.Onların istediği düdükleri çalabilirler.Federasyon doğru veya yanlış bir tesbitte bulunuyorsa bari cezaları adam gibi olsun.

Sen hem adamlara açıkça şike yaptınız diyorsun hemde sadece 5 hafta maç ceza vermiyorsun.Aklım ermiyor bu işlere?????

ozgurr dedi ki...

böyle bir gerekçeninin cezası bu kadar hafif olmamalı.ama bir ilk olma açısından olumlu bakıyorum.en azından artık efes salonlarda istediği gibi at koşturamayacaktır.

Adsız dedi ki...

EEE..BU CAZADAN SONRA ( DOĞRU OLUP OLMADIĞI TARTIŞILIR )EMİN MOĞOLKOÇ'UN HERHALDE HAKEMLİKTEN MEN CEZASI ALMASI GEREKİR

mozlu dedi ki...

tam hatırlamıyorum ama fenerbahceye facebookundan kufurker yagdıran erşan kartal değil miydi ben mi yanlış hatırlıyorum

Jordan dedi ki...

bu erşan kartal her sene bir takımı doğruyor bu sene banvit'i seçmiş anlşılan.

Hakan dedi ki...

Amaç hasıl olmuştur işte. Artık FB Ülkerli arkadaşlar yeni bir bahane daha bulmuşlardır yenilgilerine. İşte bu yüzden bu cezaları verenler ve bu tarzda yayınlayanlar(Kerem bile tepki vermiş hakeme yani o derece tarafgarmış hakem)adaletli olmalı ve diğer örnekleri de aynı şekilde değerlendirmeliler demiştim.

cannksk dedi ki...

İsmail Aydın'ı tam çıkartamadım şimdi ama Erşan Kartal ve Zafer Yılmaz bu ülkenin kesinlikle en kötü hakemleridir. Zafer Yılmaz hakkında Özgür Soylu-Arda Ural turnuvasında yazdıklarımın üzerinden fazla geçmedi. Erşan Kartal'a olan sevgim! daha eskidir. Ben MHK başkanı olsam sizin art niyetle karar verdiğinize inanmıyorum o yüzden ceza vermeyeceğim ama bu işten cidden anlamıyorsunuz lütfen güzellikle hakemliği bırakın derdim. Sanmam ama belki anlarlardı

Adsız dedi ki...

Hakem hataları her sporda olmaktadır, basketbolda da her zaman olmaktadır. Sonuçta işin içinde insan faktörü var, hatalar olacaktır.

Hata yapan hakemlerin de dinlendirilmeleri kadar normal bir şey yoktur.

Sorun şurada başlıyor:

bir takıma karşı objektif karar verme ve yönetme anlayışı ile bağdaşmayan yönetim gösterilmiştir

Burada taraf tuttunuz denilmektedir. Bu durumda da bu hakemlerin bir daha maç yönetmemeleri gerekir.

Ama sadece hakemlerin üzerine baskı kurmak amacında bir açıklama görüyoruz..

Çok merak ediyorum ki;
Bu kararı verenler acaba Erdemir - FB Ülker maçını seyretmişler midir?

Seyrettiler ise;
Tanjevic' in sahanın ortasına kadar gelip itiraz ettiği hakemlerin teknik faul çalamamasına nasıl bir yorum getirmişlerdir? (Maç içinde FB Ülker lehine çalınan / çalınmayan "n tane" düdüğü saymıyorum bile..)

Acaba bu yazıyı yazanlar - ki ben buna doğru dürüst bir yönetimin verebileceği bir karar olmadığı için yazı diyorum - FB Ülker' in şampiyon olabilmesi için gayret içinde olanlar mıdır?

Sarıkaya dedi ki...

Ya sahi bu ülkede düzgün hakem var mı? Hayır yani, hakemlerimizi Euroleague'lerde görmek isteriz de.

Adsız dedi ki...

Bu kendini bilmezler hakemlikten çoktan ihraç edilmeliydiler yazik karar verenlere ekmek parasiyla oynamayalim iyi çocuktur deyip bu hatalara göz yum ondan sonra o kulüp baskani allah korusun bu hatalardan takimi ligden çeksin al basina belayi aman dikkat

Adsız dedi ki...

Bu erşan kartal ve İsmail aydın geçen sene trabzon beykoz serisinin üçüncü maçında da görev yapmıştı.İlk maçta hakemler trabzonu doğradıktan sonra üçüncü maça beykozu doğramak için gönderilmişti bu iki hakem.Ben bir Trabzonsporlu olmama rağmen açık yüreklilikle söylüyorum bu görevlerini de gayet iyi yapmıştı bu iki hakem!

Adsız dedi ki...

Bu ülkede hakem çok bakınız Fatih Söylemezoğlu oda görevini layıkıyla yaptı cebini doldurdu kalan sağlar bizimdir :)

tarski dedi ki...

Cok enteresan, efes banvit maci gibi binlerce mac izledim. Her seye ragmen hakemlerin sonuca dogrudan etki ettigi de soylenemez. Zaten banvit de boyle bir sey soylemedi hatirladigim kadariyla. Yani, sadece mac kaseti izlenip bu hakemler objectif davranmamistir deniyorsa, o zaman daha ne maclar ki derim. Dolayisiyla bence, bu karar sadece mac kaseti izlenerek verilmemis. Ortada baska hesaplar ya da cezayi verenlerin bildigi seyler var demek ki.

lembo dedi ki...

geçen sene bir galatasaray maçı sonrası dayanamayıp erşan kartal'a " adam gibi maç yönetin" diye bağırdıydım da " s..tir lan " demişti.. ben de dediğini yapmıştım..

Adsız dedi ki...

ilk kez bu kadar taraflı bir blogunu okuyorum, hayal kırıklığı...
federasyonun başlattığı savaşın ilk belirtisi bu, t.demirel ve aziz yıldırım birlikteliğinin ilk meyvesi. daha nicelerini görürsünüz, efes'in küme düşürülmesine tanık olursunuz umarım, madem bu kanıdasınız.
o kadar maç izledim hayatımda, sonuca etkisi olan hakemlerin bile bu kadar açık yazılı bir beyanla, diğerlerine göz dağı verecek biçimde cezalandırıldığı ne gördüm ne duydum, sizin haberiniz varsa keşke onu da ekleseydiniz, ben de yazmıştım zaten MHK'da aynı görüşteymişten daha objektif olurdu.
demek ki düşmanınım düşmanı dostumdur hiçbir zaman eskimeyecek bir durum bazı camialar için.

Adsız dedi ki...

tarafsiz blog isteyen sky turkde bir efes maci izlesin karsi takim turk takimi olmasina ragmen her mac efes fanatikligi yapan nur germen ve degerli spikerleriyle

Furkan dedi ki...

Ben salondaydım , Orhun Ene'nin itirazlarını görmüştüm fakat böyle ceza verilecek kadar kötü ne kararlar verdiğini bilmiyorum. Biri bana böyle ceza almasına sebep olacak hakem hatalarını hatırlatabilir mi düşündüm fakat bulamadım. Daha önce inanılmaz hataların olduğu bir çok maç gördüm, ama bu cezaya ilk defa tanık oluyorum. Eğer gerçekten hakemlerin objektif olmadığına kanaat getirildiyse de bu cezalar hafiftir. hakemler taraf tutmaya başlaığında hakemlikleri bitirilmelidir.

Adsız dedi ki...

Eger bu hakemler adam gibi karakterli düzgün insanlarsa dogru tarafsiz mac yonettik diye düsunuyorlarsa, cezayi protesto icin istifa ederek atilan bu lekeyi temizleyecektir. O zaman ben haklarinin yendigini ve onlarinda onurlu bir tepki verdigine inanirim. Ama eger istifa etmeyip sessiz kalirlarsa o zaman bu suçu kabul edip biz şike yaptik demektir. O takdirde onlar bir daha nasil maca cikacaklar nasil insanlarin onlara guvenmesini bekleyecekler sasarim.
Görelim bakalim karakter testinin sonucunu...

Lualua

Adsız dedi ki...

bu skyturk'ten hem fenerliler hem efesliler şikayetçi galiba. benim efesli olarak gördüğüm tamamen bizim aleyhimize yaptıkları herşey.
final serisi son maç, charles smith topu çalar, yorumcu "haydaaaa".. diyor kahrolmuş üzüntüden..daha ne olsun _
ayrıca ntv de yayınlanan serileri de hatırlatırım, efes yunan takımı gibi anlattı arkadaşlar sağolsun

Erinc Atilla dedi ki...

piyonlarin degil, patronlarin pesine dusulmesi gerekir...bu adamlarin icinde bulundugu pislik tamamen temizlenmeli...en basindan baslanarak...

Adsız dedi ki...

Şimdi Erdemir - Fenerbahçe maçındaki hakem objektif olup da Efes - Banvit maçının hakemi taraflı ise bu işin sonu yine kavgalı biter.

İki yanlış yönetim arasından federasyon seçicilik yaparsa bu işin sonunun nereye varacağını kimse kestiremez.

Adsız dedi ki...

Asıl Zafer YILMAZ'a 10 maç vermeleri gerek, 3.hafta maçında da Renault'u doğradı adam, o maçtan dolayı da cza alması gerek

youla dedi ki...

Peki federasyonun baskısıyla bir veya birkaç takım aleyhine özellikle atanıp federasyonun istekleri doğrultusunda yönetim sergileyen hakem yok mu?

Tabiki var.
keseratar, rüştü nuran ve recep ankaralı ...

Geçen seneki Kepez-Kolej maçında rüştü nuranın verdiği üstüste sportmenlik dışı faulle Hanseni nasıl diskalifiye ettiği ile,

Kolej-Telekom maçında Hansenin smacı sırasında çembere asılan Langi görmedim diyen recep ankaralıyı,

Kolej-Antalya maçında, Kolej 15 sayı önde iken Emin Moğulkoçun özgüre çaldığı sportmenlik dışı faulle maçı nasıl çevirdiğini,

gördükten sonra istediğin kadar dinlendir hakemleri...

Onları yetiştiren MHK daki yaş haddinden emeklilikleri gelmiş kişiler olduğu sürece bu kervan böyle yürür.

Adsız dedi ki...

fenerbahçeliliğiyle pek meşhur mhk başkanı metin şahin, maçtan sonra hakemlere bizzat "şerifsizsiniz" diyerek altına imza atacağı skandalın sinyalini zaten vermişti. bence olay burada hakem camiasına düşüyor. toplu halde hareket ederek bu konuya tepki koymalılar. bugüne kadar ne maçlar yönetildi, ne hatalar yaptı. ilk kez bizzat mhk başkanı tarafından, "maç sattınız" damgası vuruldu hakemlere. ben hakemlerin yerinde olsam boykota kadar varacak bir eylem planı yaparım.

Adsız dedi ki...

Bence de basketbol hakemlerinin, "durum değerlendirme" toplantısı yapmaları gerekir.

Toplantı sonucunda da;

gerekçeli kararı yazanların özür dilemesi ve tekzip etmesi ya da
hakemlerin boykotu

söz konusu olmalıdır.

Adsız dedi ki...

FB Ülker - Siena maçında hakemler FB lehine düdük çalmadılar diye şaşırmış FB' liler..

Yapılabilecekler;

a) Hakem üçlüsünün dinlendirilmesi için Turgay Demirel görevlendirilecek.

b) Euroleague hakemlerinin düzgün maç yönetmemeleri durumunda FB Ülker' i Euroleague' den çekme tehditi yapılacak.

c) Euroleague' in kapatılması için başbakana çıkılacak.

Hangisini seçelim?

Adsız dedi ki...

Haber linki

Adsız dedi ki...

ayy ne kadar mantıklı güzel ve kinayeli seçenekler bunlar, çok düşündünüz mü yazarken?

merkez hakem kurulu kararı tartışmaya açık olabilir de fenerbahçe ile ne ilgisi var bunun? basket camiasında gerek türkiye ve yurtdışında en çok lobisi olan klüp efes pilsendir, ilgi odağını oraya çevirerek sorunun cevabını bulabilirsiniz...

Adsız dedi ki...

@Adsız 14:12

".. çok düşündünüz mü yazarken?"

Hangisini benim düşündüğümü sanıyorsunuz?

Hiçbiri orjinal fikir değil ki..!

Hepsi FB Ülker yöneticilerinin söylemleri..

Sarıkaya dedi ki...

Fenerbahçe yöneticilerinin söylemlerinden en önemlisi göz ardı edilmiş, galiba?

"Biz bu federasyonu seçtirmesini bildiğimiz gibi seçtirmemesini de biliriz".

Böyle bi' lafın Avrupa veya NBA'de söylendiğini düşünün.. Sahi biz neden bahsediyorduk?

GreenTuborg dedi ki...

Ulan efesliler sizin hiç şikayet etmemeniz lazım hangi yüzle hakemleri savunuyorsunuz sizin beğenmediğiniz hakemler maç yönetemiyor keseratar önemli bir maç haricinde maç yönetemez eee demekki efesin sistemine uymayan hakeme maç yok olanda adam gibi yönetecek ergin efendi beğenmezse tez kellesi vurala peh ne güzel memleket be...

NKEVAS dedi ki...

hakemlerden en son şikayetçi olması gereken efeslilerdir.Utanmadan Fenerbahçe'ye çamur atıyorsunuz