3 Kasım 2009 Salı

Tofaş - Renault Maçı (Hatalı Kararlar)


Haftasonu ben nişanda tepinirken oynanan Bursa derbisinde Renault tarafının hakemlerden yana epey dertli olduğunu maçı izleyen genç arkadaşım Ozan'dan öğrenmiştim. Merak ettim ve görüntü istedim. Bir video geçti elime. Sadece hatalı kararlar yok videoda, atıyorum Nedim Dal'a çalınan bariz steps falan da var. Ama genel anlamda dikkatimi çeken birkaç pozisyon var ki isyan edilmekte sonuna kadar haklı. Ben de olsam kenarda hafiften kafayı sıyırırdım. Ben şöyle madde madde çıkardım kritik hataları.

01:00 - Butler'ın yaptığı net steps.
01:30 - Mutlu Demir'e çalınan kasti faul.
01:40 - Orçun Göllü'nün 24 saniye süresi dolduktan sonra yolladığı üçlük.
02:10 - Can Altıntığ'ın Heytvelt'ten kaptığı toptan sonra saha ihlali yapması.
02:24 - İlkan'ın ellerinden çıkan ama Tofaş'a verilen top.

Özellikle Mutlu'ya çalınan kasti faul sırasında skor 55-59 ile Renault lehine. Faulden 1/2 atıyorlar, sonraki hücumda da Orçun'un süre dolduktan sonraki üçlüğü geliyor. Tam bir fatality yani. Hatta Orçun'un üçlüğünde Recep Ankaralı 'Verme' demiş ama Zafer Yılmaz ısrarla kararını değiştirmemiş.

Herhangi bir takımın aldığı galibiyeti lekelemek ya da herhangi bir takımın taraftarlığını yapmak değil amacım. Zaten her iki kulüple de gayet iyi ilişkiler içerisindeyiz Salsabasket olarak. Ancak ortada ciddi anlamda şikayetçi olunan bir durum vardı ve kayıtlar elime geçtikten sonra inceleyince de hak verdim ne yalan söyleyeyim. Buyrun siz de seyredin, sizin de yorum hakkınız var her zaman olduğu gibi. İzleyemeyenler için link.

23 Yorum Yapılmış:

Adsız dedi ki...

salsa niye ayni analizi Reno- Ksk maçinda yapmadin çok ilginç valla ordada buna benzer hatalarla reno aldi maçi etme bulma çekirge misali....Gökhan

Adsız dedi ki...

bu hakemlerin performansını değerlendiren ve denetleyen birileri yok mudur şu camiadada haftalardır bu şikayetlerle insanların ekmek parasıyla oynamaktadır bu insanlar?bi de sahada burunlarından kıl aldırmıyor hiçbiri...
tamam işleri zor kabul,ama kimse zorla yaptırmıyor bu işi hiçbirine.can verip can alınıyor bu sahalarda.daha dikkatli olmalı,guce tapmadan adil olmalılar...
salsa takipçisi ol lutfen hakem hatalarının bundan sonrada...player..

Adsız dedi ki...

salsa bırak artık bunları inandırıcılığını kaybediyosun.nedir bu renault sevgisi objektif ol.SİNAN

Adsız dedi ki...

Evet salsa neden ksk maçında olanları neden yazmadın mesela nedim basketinin steps olduğunu hakem hatalarını bir bir sıralamadın senin yaptığın ayıp oluyo biraz.

saLsa dedi ki...

KSK maçının videosunu koymadık mı buraya? Son pozisyonun da videosunu koyduk. Steps kokan pozisyon da dedik, o video bunlar kadar net değildi dikkatinizi çekerim. Ama steps gibi gözüküyor dedim. Ne deseydim? Ya da yetmedi mi o?

saLsa

Adsız dedi ki...

Videoyu koymakla dakika dakika analiz farklı şeyler takip ediyoruz seviyoruz seni ve siteni her antrenörü ve takımına sempati duyacaksın diye bişey yok normal olarak ama en azından bu kadar bariz gözükmese yiyi olurdu.

saLsa dedi ki...

Bana video yollanacak ve ben detaylı bir şekilde izlemeyeceğim ve sonra da fikrimi söylemeyeceğim öyle mi? Bu durumla karşılaşan varsa daha önce benim tarafımdan, buyursun çıksın.

Ben alıştım valla. Geçen hafta Emin Moğulkoç'u eleştirdim diye Efes'li oldum. Ondan önce Fenerbahçe'li oldum, G.Saray'lı oldum, Beşiktaş'lı oldum. Bugün de Renault'lu oldum. Memleketin güzel bir silueti burası. Yadırgamıyorum bu durumu. Sevgiler herkese.

saLsa

Fanatik Basket dedi ki...

Bir şeyi ya da birilerini eleştirenleri eleştirmeyi sevmem ama burada bunu yapmak zorunda hissediyorum kendimi.

Anıl'ın bu maçtaki hataları irdeleyip karşıyaka maçındakileri bu kadar detaylı incelemediği için eleştiren, hatta oyak renolu olmakla suçlayan arkadaşlar,

burası sonuçta bir blog sitesi haber sitesi değil. herkese karşı eşit ya da tarafsız olmak zorunda da değil. kaldı ki, anıl olabildiğince adil davranmaya, objektif olmaya çalışıyor yorum yaparken..

gelelim asıl noktaya; burayı turkbasket vs. gibi diğer sitelerden farklı ve özel yapan, yazarın kişisel yorumlarıdır. zevkle okunmasını, takip edilmesini sağlayan da bu zaten..

yok ben yazarın kişisel yorumlarını okumak istemiyorum, suya sabuna dokunmadan haberi versinler diyorsanız, birbirinin aynısı kopyala/yapıştır haber sitelerini takip edebilirsiniz.

bırakın da, en azından burası "yazarın kişisel yorumlarını içeren özgün bir yer" olarak kalsın..

Adsız dedi ki...

Anıl olgunlukla ve sıkılmadan cevaplıyor yorumuna saygı gösterdiği takipçilerini takdire şayan bir durum bu en azından benim için! Bloğun takipçisi olarak salsaya teşekkür ederim.Ama benim katlanamadığım bir şekilde Fanatik Basket rumuzlu arkadaş her defasında birilerine avukatlık yapma isteği içerisinde ve polemik yaratma amacında olduğunu üzülerek görüyorum.Anıl yukarıda yaptığım eleştiriye cevap verecek kadar erdemli bir insan.Fanatik Basket Yukarıdaki soru ve eleştiriyi sana sormadığımızı önemle belirtmek isterim.GÖKHAN

Hasan B dedi ki...

Ben orçun'un 24 sayiye süresi biterken attığı 3lükte top elden çıkmış mı çıkmamış mı 10 kere izleyip, pause edip ancak karar verebildim.

o kadar yakın bir pozisyon. Yani buraya hatalı kararlaar videosuna alınacak kadar skandal bir mevzuu değil hani...

dersen ki Tofaş hakemler tarafından kollanıyor (İziç-demirel ilişkisi), e o zaman bu Tofaş geçtiğimiz iki sene kimlerin canını yakmış böylr, ona da bakmak gerekmez mi?

Hakan Ertok dedi ki...

Salsa'nın yorumuna tepki olarak "ama KSK maçında yapmadın" "Diğer maçlarda da bunlar bunlar oldu" demek abesle iştigal. Salsa bu yazıda, bu maçla ilgili yorumunu yapmış. "Diğer maçlarda olmadı sadece bunda oldu" demiyor ki. Elindeki veri bu görüntüler, o da bu veriyi analiz etmiş. Hasan B gibi "O üçlük için 24 saniye süresinde atılmış olabilir" demeyi anlarım ama diğerleri aynen "Ben mavi severim" diyen birine "Ne yani kırmızı sevmiyor musun?" demeye benziyor.

Bir insanı söylediği şeylerle değerlendirin, söylemedikleri için bir nedensellik aramak ve hatta suçlamak en basit tabiriyle abestir.

Fanatik Basket dedi ki...

@adsız Gökhan

birincisi benim polemik yaratmak gibi bi amacım yok. -ki zaten adsız rumuzla anonim yazan birileriyle polemik yaratmak bana birşey kazandırmaz.

ayrıca ortada avukatlık yapacak bir durum yok. anıl bu işi para için yapmıyor, basketbolu sevdiği için yapıyor, onun için dilediği gibi yazmakta da özgürdür benim düşünceme göre..

insanlar zaman/emek harcayıp birşeyler yaparken takdir görmeyi beklerler, sürekli eleştirilmeyi değil.. anıl erdemli bir şekilde cevap yazıyor olabilir ama bu şekilde yerli/yersiz eleştiriler bir gün onun da şevkini kırabilir, yazma isteğini bitirebilir. (ki ben bunu istemem)

onu yazdıklarını okuyan, sitesini takip eden sadece siz eleştirenler değilsiniz. ben, yazdığı herşeyi keyifle okuyan biri olarak gerektiğinde onu savunurum, gerektiğinde takdir/tebrik ederim ve bu düşündüklerimi söylemekte de özgürüm.

saygılar..

Adsız dedi ki...

Anıl' ı yaklaşık 2 senedir basketbolturkiye ve bahisklavuz dan takip ederim. Kendi tuttuğu takımı bile eleştiren biridir. Zevkle yazılarını okumaya ve picklerini oynamaya devam edeceğim. Bunları ezeli rakibin taraftarı olarak yazıyorum.
Murat N.

Zigmund Froyd dedi ki...

1-butler'ın yaptığı açık steps
2-mutlu demir'e çalınan kasti faul çok ağır bi karar
3-top kesinlikle ilkan'dan çıkıyo

ama orçun göllü'nün pozisyonu tartışılır. top elden çıktığı anda ya da çıkmadan az önce doluyo süre. yine aynı şekilde can'ın pozsiyonunda, topu çalma girişimi sırasında kendi sahasına geçerken tam anlamıyla top kontrolu yok, onun için geri saha ihlali çalınmamış olabilir.

yani bu ikisi biraz yoruma kalmış kararlar ama ilk üçü çok abartı büyük hatalar. ayrıca bunların hepsinin maç sonunda 2 dk içinde olması ve tamamının tofaş lehine olması hakemlerin iyi niyetli olmadıklarını düşündürtüyor insana..

Adsız dedi ki...

Fanatik Basket adim Gökhan adsiz degilim anlayacagin yazilarinida okudum hep agresif bir tarzdasin o yüzden relax ol biraz sikinti yok seninde düsüncelerine saygim var herkesinde sorun yok anlayacagin uzatma gibi durum yok sevgiler...

Adsız dedi ki...

tofaş acık bır sekılde kollanıyor bursada her sertlıklerıne ızın verılıyor aynı sekılde onlara yarısı yapıldımı cok sert kararlarla karsı karsıya kalıyor takımlar aliağa nın yakaladıgı macta da boyle pozisyonlar var kırılma noktalarında yazık turgay demırel federasyonuna ....

Legend dedi ki...

butler steps
24 saniye dolmuş gibi görünüyor
mutlunun yaptıgı faul, kastiyle alakası yok.
ve en bombası ilkandan cıkan top tafaşa veriliyor.
kurallar mı değişti ?

ayrıca salsa ya yüklenmeyin.
ksk reno görüntülerini de koydu.
nedimin basketi steps ti ama faul de vardı o pozisyonda..

Adsız dedi ki...

ben maçtaki pozisyonları bile izlemedim ama konuşulanlar gerçekten çok kötü. tamam bu sitenin editörünün bir renault sevgisi olduğu çok aşikar bunu kimse inkar edemez ama kimsede bu yazılarından mahrum edemez. yazıyosada bize sadece okumak düşer. istemeyen okumaz içten bulmaz sayfanın içeriğini siteye giriş yapmaz bu kadar basit. o kendi içinden geleni yazmış iyikide yazmış. ( yazmış olması illa ki onun adil doğru yazı yazmış olduğunu kesnlikle göstermez) iyi geceler yazılara dewam!!!

Adsız dedi ki...

orçunun üçlüğü sırasında, 24 saniyedeki kırmızı nokta yandığında durdurursanız, orçunun hala şut atma pozisyonunda olduğunu, kolunu uzatmamış olduğunu, topun elinde ve daha başının üstünde olduğunu görürsünüz

Adsız dedi ki...

Legend yüz kere mi yazılacak burda anlamadım Reno-Ksk maçında Nedime faul yapılsada Ksk faul hakkı dolmamıştı yani maç uzatmaya gidebilirdi arkadaşım anlayın artık...

Legend dedi ki...

@ Adsız 10.57

anlayın değil.
anladık sen dert etme, faulun verilmemesi de hata,
steps basketin geçerli olmasıda hata.
sen anlarsan sewinirim ADSIZ...

Adsız dedi ki...

Legend neyi savunuyoruz o zaman anlamadım nedim steps yapsa uzatma faul olsa kenar yüzde 90 uzatma hataların maçın sonuna tesir etmesini işaret ettim sizinde benimde anladığım bu olmalı.Teşekkürler

Adsız dedi ki...

Legend ksk macında Nedim e kim faul yapmis, faul yapmissada ki yok hareketine stepsle basliyor. Anlıyorum demissinde kendi anlamak istediğini anlamaya anlamak denmez.