19 Aralık 2009 Cumartesi

Sen Çok Uzunsun, Basketbol Oynayamazsın

Batur Şahinöz. Şanlıurfa'da okuyan 11 yaşında bir genç. Boyu 1.90. Yaşıtlarına göre çok uzun olduğu için turnuva standartlarının dışında kalıyor ve takımını anca kenardan izleyebiliyor. Yani basketbol oynaması engelleniyor. Haberin NTVSpor'da yayınlanan videosu şurada.

2010'a girmemize sayılı günler kala tek bir dileğim var memleketle ilgili.. O da sade ve sadece ülke topraklarında işlerin doğru yürüdüğünü görebilmek.. Küçültme değil birşey değil bu çocuk, tek suçu uzun olmak.. Gerçi küçültme olsa, ya da atıyorum Özbek olduğu halde en sağlam Es-Es'li gibi gösterilse daha çok değer görürdü bu topraklarda.. Eminim bundan..

12 Yorum Yapılmış:

Fanatik Basket dedi ki...

dünyanın hiçbir yerinde görülmeyecek bir çifte standarttır bu. o zaman shaq da yao ming de oynatılmasın biri çok geniş, biri çok uzun ayıp değil mi diğer oyunculara:)

turnuva standardı nedir abicim, kim belirliyor o standardı? hangi kitapta, hangi kuralda yazıyor bu?

ha bi de olayın şu yönü var. doğuda çocukları genellikle geç yazdırıyolar nüfusa, kimliktekinden birkaç yaş büyük olabiliyorlar. askerde 13-14 yaşında sakallı çocuklar görmüştüm:)

ama sonuç itibariyle, gerçek yaşının daha büyük olduğunu kanıtlyamıyorsanız, bu çocuğu oynatmak zorundasınız. kimsenin buna engel olmaya hakkı yok, -ki oynamasına engel olmak aptallıktır zaten..

pclion dedi ki...

Vasatlar ülkesi...

reverdy dedi ki...

bende anlamıyorum son yazdığın paragraftaki durumu , hadi yabancılar bakıyorlar eskisehir dogumlu deyip geçiyorlar da bizim ülke basını nasıl inanıyor ersan eskişehirli diyenlere onu anlamıyorum , tatar falan mı sanıyorlar acaba ?

Servet dedi ki...

Ne ülke ama...

Birgün de şaşırtma bizi eyyyy Türkiye...

tankut dedi ki...

Ya hakikaten malız ya!Dedim ya son zamanlarda uzun uzun diye diye guard yetiştiremedik.Zihniyetimiz seviyim ben.Aslında bir öneri getiricem:)Türkiye de antrenörlük yaşamına başlamadan bütün coach adaylarımızı bir iki sene Litvanya ya da Sırbistana zorunlu hizmete gönderelim.Ya da hiçbirini yapamıyosak adamların altyapı coachlarını transfer edelim.

Adsız dedi ki...

arkadaslar hic tartismaya gerek yok..yasadigmiz ülke sonucta türkiye degilmi??!!

Adsız dedi ki...

Burdaki durum o kadar da trajik değil bence. Sonuçta küçükler kategorisinde oynayamıyor, bir üst kategoride sorun yok bildiğim kadarıyla, yıldızlarda oynayabiliyormuş.
Bir de biri yazmıştı yorumlara galiba, kendini gelistirmesi icin kendinden 40-50 cm kısa çocuklara değil daha büyüklere ihtiyacı var diye. İyi bir yaklaşım.

basketçi dedi ki...

şanlıurfa il lig heyeti spordan sorumlu şube müdürü ile beraber hemen istifa etmeliler.

Adsız dedi ki...

urfa'da kucultme olmayan insan evladi bulmak imkansizken bu genc kardesimizin kucultme olmadigina inanmak hayalperestlik olur.
ustteki yoruma da katiliyorum, kendinden buyuklerle oynamak faydasina olur.

yunus dedi ki...

bu çocuğun kendi yaş gruplarıyla oynaması lazım.Boyu iyi diye kendisinden yaşça büyüklerle oynatırsanız bu çocuk söner, ezilir.PlayStation değil bu, çocuğun normal bir gelişim süreci vardır.bunu gereksizce hızlandırmaya çalışırsanız elinizde de patlayabilir

EmRe dedi ki...

Bir basketbol yöneticisi olsaydım hemen bu çocuğu izlemeye alırdım.Zaten çok uzun bir millet değiliz uzunları değerlendirelim bari.Bu arada kendi boyundaki sporcularla mücadele etmesi yönündeki görüşe ben de katılıyorumm.

Adsız dedi ki...

bu delikankının yetiştirilmesi ile ilgilenmeyi arzu ederim .adresini veya kontakt telefonuna sahipseniz lütfen bana ulaştırın teşekkür ederim ..
saygılar
Faruk Akagün
akagun51@ttmail.com