13 Ocak 2010 Çarşamba

Efes Pilsen Top-16'da (Sağolasın Omar Cook)

Bundan sonra kimse 'French Kiss' için methiyeler düzmesin lütfen. Türk Basketbolu iki gündür 'Spanish Kiss' diye bir kavramla tanışmış durumda. Önce dün Bilbao sayesinde Türk Telekom, bugün de Malaga sayesinde Efes Pilsen bir üst tur biletlerini ceplerine koydular. Orleans - Efes Pilsen maçı rengini daha ilk 5 dakikada belli edince gözümü Spormax ekranlarında yayınlanan ve Caner Eler'in yorumlarıyla daha da bir lezizleşen Rytas - Malaga maçına çevirdim. İş dönüp dolanıp bu maça bağlanıyordu sonuçta. Malaga üçüncü çeyreğin sonlarında farkı 12-13 civarına çekince ve hiç de beklendiği gibi umursamadan oynamayınca Efes Pilsen için yolun sonundaki ışık epeyce bir göründüydü. Ama Malaga durup Rytas üçlüklere başlayınca, bir de bitime 06:40 kala Bjelica'nın basket-faulü sayesinde öne geçince herkes gibi ben de 'Tamam, bitiyor bu iş' dedim. Ama Malaga benden de, diğer tüm Türk basketbolseverden de daha inançlı, daha kararlıydı. Rytas'ın üstünlüğünü sadece birkaç saniye ile geçerli kılıp, ödünç verdiği malı geri aldı, bir daha da bırakmadı. Son saniyelerine kadar çekişmenin bitmediği Litvanya'daki maçta Omar Cook'un önce taktik faulleri sokması sonra da son 7 saniyelik hücumda rakibine yaptığı etkili savunma ile, hem bizi üst tura attı, hem de Rytas'ı devre dışı bıraktı. Ne diyelim, biz yapamadık, el oğlu yaptı. İyiki de yaptı. İnşallah Efes Pilsen için herşey daha farklı olur bir üst turda.

Günün sonuçları:
Orleans: 60 - Efes Pilsen: 75
L. Rytas: 71 - Unicaja Malaga: 73

26 Yorum Yapılmış:

MGündem55 dedi ki...

Kendimizi kandırmaya devam..

Atakan dedi ki...

ispanyollar 2. gündür iyi kıyak geçtiler :)

kerim can dedi ki...

Efes kulağı tersten gösterdi. Umarım bundan sonraki maçlarda düzelirler. Bu arada ne olur Nur Germen bir daha maç yorumlamasın. Bir ara spiker rytas'ın önde olduğunu söylediğinde "inşallah böyle biter." diyecek kadar vurdum duymaz. Maç içinde yaptığı yorumları saymıyorum bile.

tunacan dedi ki...

hangi hızla yazdınız bu yazıyı.maç bitti.yazı direkt ekrandaydı.tebrikler gerçekten.

Oğuz Yılmaz dedi ki...

ellerine sağlık cook :)

basketçi dedi ki...

her türlü olumsuz eleştiriye rağmen ben efes pilsen den ümitliyim
fb ülker'den yana 10gram ümidim yok, bogdan olduğu sürecede hiç bir zaman ümidim olmayacak.

kpzaction dedi ki...

Tebrikler Efes gerçekten bu zorda olsa iyi oldu. Artık inşallah daha sağlam şekilde Final 4 yoluna devam ederler.

atakan dedi ki...

koca bir ohh cektik "en azindan" top16'ya kalarak standart gorevi yerine getirdi Efes. Yarin FBUlker'de kazasiz gecerse bana gore 2 takimda firesiz gelebilecegimiz maximum noktaya ulasacak bu sezon.

burnovic dedi ki...

Omar Coool.. :)

tankut dedi ki...

Bravo Ergin Ataman...Top 16 da başarı için 4 numara transferi de istersin sen şimdi???Hala sezon başındaki hedeflerimize ilerliyoruz da dedin ya.Pes...Sustum ben artık.

Ufuk Çağdaş Erdem dedi ki...

Omar Cook' a teşekkür hiç olmamış...3 üncü sinif bir gard olduğunu zaten biliyordum da bugun de elinden geleni yaptı maçı Rytas kazansın diye..Maçın sonunda attığı 4 de 3 faul ve her gardın yapacağı sadece rakip oyuncunun önünde duran savunması için yazının başlığı bence olmamış..50 tane gard saysam 1 tanesi Omar Cook olmaz..Gardı Omar Cook olan takım da bundan ötesine gidemez hep beraber göreceğiz..Teşekkür edilecek bir oyuncu varsa önce Taquan Dean daha sonra da Printzezis'dir...

hasanerdem dedi ki...

züğürt tesellisi

Oğuz Yılmaz dedi ki...

Rytas'a başarılar diyen arkadaşlara selam olsun...

Hasan MUTLU dedi ki...

Salsa Ataman takımdan gönerildi haberini burdan okumak istiyorum :)) Ataman İstifa diyorum.Lütfen git bu takımdan diyorum...

HotSauce21 dedi ki...

@kpzaction

hakkaten çok merak ediyorum (ergin ataman değilsen tabi) şu f4 muhabbetine cidden inanıomusun?

Yiğit Gökçehan Koçoğlu dedi ki...

Yalnız var ya "FB ve Banvit dışında hepsi elenecek" derken hepsi birden tur atladı :D :D (Bjk'yi saymıyorum :D)

tarski dedi ki...

El yardimiyla mel yardimiyla efesten cacik oldu sonunda. Simdi caciktan portakalli ordege terfi etmesi gerekecek f4 icin.

Gurcay dedi ki...

Bizi Top-16'ya sevinecek duruma düşürenleri kınıyorum. :(

tuncer beyribey dedi ki...

Ergin Ataman, sistem değiştirmeden yeni transferler yapacağız demiş. Eğer Terrence Morris, Marcus Haislip gibi adamlar alınamayacaksa, Efes Pilsen son 6 maçını oynayacak demektir.

merve dedi ki...

Yahu azıcık iyi enerji gönderseniz. Tamam oyun berbat ama azıcık iyi düşünseniz. Eğer dun gece mucize gerçekleşip biz Top 16'ya kaldıysak demek ki şans bizden yana artık. Kaybedilen maçları da lütfen hatırlayın son saniyede giden, uzatmalarda yiten maçları.

Bu takım gerçekten takım olacak ve F4 yapacak. İnanmak gerek önce...

salih dedi ki...

ataman maçtan sonra eksiklerimizi gördük gerekli önlemleri alacağız derken transferemi işaret etti tam anlayamadım. eğer transfer yapılacaksa çok seçenek yok bence.guard için beciroviç, p.power iç.in se eski oyuncusu haislip olabilir

Tek Gerçek FB dedi ki...

Efes F4 yapacakmış güldürmeyin adamı ya :))

yunus dedi ki...

hidayet mehmet okur ersan ilyasova yı alsınlar.Çünkü türk kadrosu gerçekten vasat.

KskHyTr dedi ki...

Kesinlikle çok kısıtlı bir kadro ergin ataman yerden göğe kadar haklı ilk 16 ya kalmaları bile mucize:) Ben garnett ve nash i öneriyorum belki yaralara merhem olabilir:)

bonzo dedi ki...

efes pilsen'i tebrik ediyorum. tabiki bu platformda O'na sınırsız destek veren arkadaşları da..

KaanErgin dedi ki...

euroleague de sanirim ayni ulke takimlarinin ayni grupta olmamasi gibi bi kaide vardi tam emin degilim ama.. ayni gruptan cikan takimlarin da bi ust turda ayni grupta olma sanslari olmadigindan kisa bi arastirmayla efesin maccabiyle ayni grupta olmasi kesin.. diger iki takim ise ya madrid-siena ikilisi ya da barcelona-panathinaikos ikilisi... hatta diger gruplar da: (cska, malaga, zalgiris, prokom) (oly, tau, khimki, cibona) sanirim kura cekimi formaliteden oteye gitmeyip sadece gruplara isim koymak adina gerceklesecek bir durum. kura cekiminin boyle olacagini dusunuyorum. bi arastirirsan sevinirim salsa...

KaanErgin