9 Ocak 2010 Cumartesi

İlkan Karaman Röportajı (Salsabasket Özel)


SB: Merhaba İlkan. Öncelikle röportajı geciktirdiğimiz için özür dileriz. İş, güç derken kısmet bu güne oldu. İlk sorudan başlayalım. İlkan kimdir, nedir, necidir? :)

İ: 1990 doğumluyum. Basketbolla Efes Pilsen sayesinde tanıştım, Efes'te yaşadığım bir takım sorunlar nedeniyle Tofaş'a geldim. Yapı olarak çok rahat biriyimdir, insanlarla iyi geçinirim.

SB: Efes Pilsen'den ayrılış nedeni nedir?
İ: Efes Pilsen beni kadroda düşünmediği için gönderdi. Aslında haksız da sayılmazlardı. Efes'te iken pek önemsemiyordum basketbolu. Basketbol oynama isteğim yoktu, vurdumduymazdım yani. Zaten şans bulamayacağımı da düşünüyordum. Ama olgunlaştıkça düşünceleri de değişiyor ve gelişiyor insanın.

SB: "Bu çocuk daha genç, başka takımlarda pişsin, performansını yeterli bulursak geri çağırırız" diye bir düşüncesi olabilir mi Efes'in?
İ: Şu an Tofaş ile 1 yıllık kontratım var, yani kiralık falan gönderilmedim. Bu yüzden bu ihtimal çok zayıf.

SB: Genç takımdayken uzun süreli bir sakatlık yaşadın. Bu süre içersinde neler yaptın?
İ: Çok ağır bir sakatlık geçirdim. Bu yüzden basketbol adına hiç bir şey yapmadım diyebilirim. Sadece ağırlık çalıştım. Hala da ağırlık çalışmalarına önem veriyorum. Bazen gece 12'de salondan çıktığım oluyor.

SB: Salsa Basket takipçilerinin ilginç bir sorusu var. :) Konya'daki turnuvada taktığın küpe hakkında. Tarzın hoşuna gidiyor belli ki, bu tip aksesuar takıntın var mı?
İ: Küpenin bana yakıştığını düşünüyorum. Spor arabalara çok düşkünüm. Haa bir de sağ kolumda dövme var. :)

SB: Maçlardan önce veya maç esnasında sana uğur getirdiğine inandığın şeyler var mı?
İ: Hayır, uğura inanmıyorum fazla. Ama motive olmak için maçlardan 2 saat önce müzik dinlerim. Kendimi sadece maça veririm. Maçtan sonraki gün sanki hiç maç oynamamışım gibi kafam rahat olur.

SB: Boş zamanlarında neler yaparsın?
İ: Bu soruyu sordun ama boş zamanın var mı diye sormadın. :) Zaman buldukça ailemle ve arkadaşlarımla birlikteyim. Bunun dışında ara sıra internete girerim.

SB: Basketbolunu örnek aldığın birileri var mı?
İ: Dwight Howard ve Michael Jordan.

SB: Howard ve Jordan demişken NBA hedefin var mı?
İ: Her basketbolcunun böyle bir hedefi vardır. Ama benim öncelikli hedefim kendimi daha fazla geliştirip Euroleague'de oynamak. NBA daha sonra. Kısacası NBA için uzun yıllar var gibi görünüyor. Ülkemi ve Türk Basketbolu'nu NBA'de en iyi şekilde temsil etmek isterim.


SB: Peki... Bir uzun olarak dışardan şut atmayı sevdiğini biliyoruz. Günümüz basketbolunda bu müthiş bir artı. Şutunu geliştirmek için neler yapıyorsun?
İ: Şut yeteneğim var evet. Geliştirmek için antremandan sonra ekstra şut çalışıyorum. Şutumun olması bence de önemli özelliklerimden biri.

SB: Türkiye Basketbolu hakkında neler düşünüyorsun?
İ: Herkesin bildiği gibi Türkiye'de iyi basketbolcular zor yetişiyor. Altyapılara gereken önem verilmiyor. Altyapıya verilen önem artınca eminim Türk Basketbolu Dünya'da daha da ön planda olacaktır. Ligde bir kaç takım taraftarı dışında seyircilerin de basketbola gereken ilgiyi göstermediğini düşünüyorum. Tüm bu sorunlar inşallah zamanla düzelir.

SB: Tofaş'ın bu seneki hedefi nedir? Ligde kadrosu en genç takımlardan birisiniz.
İ: Hedefimiz ligi ortalarda bitirmek. Tabii ki hedefin üstüne de ulaşabiliriz ama öncelikli hedef bu. Kadromuzun genç olması bazen avantaj, bazen de dezavantaj oluyor. Güçlü rakiplere karşı savaşarak, mücadele ederek direniyoruz. Ama bazı maçlarda tecrübesizliğimizin kurbanı olabiliyoruz. Başkanımız Efe Aydan'ın da vurguladığı gibi bizim takımımızda gelecekte çok önemli işler yapabilecek kalitede oyuncular var.

SB: Beyninde Türk Basketbolu'nda efsaneleşmiş isimleri canlandırsan hangi oyuncularla oynamak isterdin?
İ: Açıkçası böyle birşeyi hiç düşünmedim. Benim için çok da farketmez kiminle oynadığım. Önemli olan nasıl oynadığımız ve oynarken zevk alıp almadığımızdır.

SB: Zaten Nihat İziç'in de istediği bu değil mi? Savaşmak :)
İ: Yani. :)

SB: Tofaş'la sözleşmen bitince ne yapmayı düşünüyorsun?
İ: Şu an için kafamda bir plan yok. Şimdi sadece kulübüme nasıl faydalı olabilirim, onu düşünüyorum.

SB: Son olarak Salsa Basket için görüşlerini alalım İlkan.
İ: Salsa Basket, basketbola farklı açıdan bakan insanların oluşturduğu bir topluluk bana göre. Yazılanların içtenliği, dobralığı bu siteyi çok farklı kılıyor. Ayrıca basketbol adına tabuları yıkmanız da cabası. Keyifle takip ediyorum. Türk Basketbolu için siz ve sizin gibilere ihtiyacımız var. Çizginizi bozmamanız dileğiyle Salsa Basket ekibine başarılar diliyorum.

SB: Biz de Salsa Basket olarak bu keyifli sohbet için sana teşekkür ediyor, başarılarının devamını diliyoruz.
İ: Ben teşekkür ederim.

Ozan Aktay

3 Yorum Yapılmış:

Ali Emre Dedeoğlu dedi ki...

3.soru birazda İlkan'ın bilgilendirmemesinden dolayı biraz alakasız olmuş. Yanılmıyorsam Yıldız takımın ilk senesinden sonra ayrıldı Efes Pilsen'den ve oradan İTÜ'ye geçti. 1 yıl İTÜ yıldız takımında oynadıktan sonra Tofaş genç takımına transfer oldu yani altyapısının en önemli yıllarını Bursa'da geçirdi ki yanılmıyorsam geçtiğimiz yılda kontenjan olarak Gençler Türkiye şampiyonasında forma giydi. Efes zaten gözden çıkaralı yıllar olmuş ki Volkan Aydın'ın altyapı sorumlusu olduğu dönemlerdir kiralık gelmesi imkansız adam altyapısının en önemli yıllarını Tofaş'ta geçirmiş...

Basketbolu Seven Adam dedi ki...

ilkani taniyan ve ITU senesine sahit olan biri olarak : ITU'yu hayatindan silmis olmasina hic sasirmadim :)

Ali Emre Dedeoğlu dedi ki...

İTÜ'de tavan yapmış olmasına rağmen değil mi :) katılıyorum bende şaşırmadım...