7 Şubat 2010 Pazar

Hakan Köseoğlu'nun Tartışılan Pozisyonu

Cumartesi günü oynanan Erdemir - Galatasaray Cafe Crown maçında Hakan Köseoğlu'nun devre skorunu belirleyen basketi. Görüldüğü üzere süre dolduğunda Hakan Köseoğlu net olarak dışarda. Dışardan içeri girip sayıyı yapıyor Hakan ve devre skorunu da 42-37 olarak belirliyor sağ köşeden bulduğu bu atışla. O anda G.Saray Cafe Crown teknik ekibinden yoğun itirazlar gelse de bu karara, hakemler sayıyı veriyor. Çok da mühim değil iki sayı diye düşünülebilir o an için fakat maçı Erdemir'in 76-74 ile sadece iki sayı farkla kazandığını düşününce, işin boyutu da yorumlar da değişebilir tabii.

15 Yorum Yapılmış:

burnovic dedi ki...

Ne yani, bu yüzden kaybetti GSCC değil mi?

Erdemir adına maçtaydım.

@dejavu Senin bu kastettiğin hakemler; Jasaitis'in son periyottaki bariz hücum faulünü görmezden gelip(basketbol okullarında hücum faulün tanımı niyetine video olarak izletilebilecek bir pozisyon) sonrasında da Erdemir'in basket yemesine neden olan, maç boyunca hakemlerle didişen ve tehditler savuran Rancik'e 1 tane bile teknik faul çalma cesaretini gösteremeyen, Evren'in potayı teklemesine sadece seyirci kalan hakemler.

Bilmiyorum maçı izledin mi ya da televizyondan ne derece dikkatli izledin ama maç 76-70 iken bitmişti bence. Erdemir skor avantajının rahatlığı ile basit top kayıpları yaptı. O iki sayı olmasa Erdemir son periyotta 10 yerine 8 sayı yerdi yine maçı kazanırdı. Çünkü muazzam bir savunma konsantrasyonu ve hırsı vardı Erdemir'in. Yani basketbol sandığın kadar basit bir oyun değil.

Ayrıca sormak istiyorum. Kdz.Ereğli'de oynanan Erdemir-FBÜ maçından sonra da pozisyon analizi yapıldı mı?

Doğru. Köpeğin insanı ısırması haber değildir, insanın köpeği ısırması haberdir.

Son söz: 3 büyüklerin(sözde) bu sene basketbolda pek bi' numarasını göremedik. Numaralar çoktu(!) belki ama basketbol adına bir şey sun(a)madılar. Daha çok baskebol dışı olaylarla veya basketboldaki eline yüzüne bulaştırışlarıyla gündeme geldiler. Lütfen; sözde büyüklerin aksine basketbolla yaşayan, kitlelere basketbolu sevdirmeye çalışan, güzide bir Anadolu takımını bu tür olaylara alet edilmesin. HAKSIZLIK edilmesin!

cemcomu dedi ki...

hakem gayet kötüyüdü Jasaitis'in hücum faulünü görmemek nasıl bişeydir anlamadım zaten

Sarıkaya dedi ki...

@ burnovic : Peki Burhancığım bu yorumu yapıp yayınlatabileceğin kaç tane platform var bu alemde?

Kapkan dedi ki...

Galatasara basket takımında düşüş var bu gidişle play-off çok zor

burnovic dedi ki...

@Sarıkaya

Önder Abi, salsabasket'te bu yüzden salsabasket zaten. :) Bu sitenin hiç bir zaman iyi niyetinden ve basketbolu sevdirme arzusundan şüphem olmadı, olmaz da. Bilindiği üzere her zamanda arkasındayım.

Bu olayı birkaç blog da gündeme getirdi. Ancak olay dışarıdan görüldüğü gibi değildi. Neyse fazlaca olayın detayına girmek istemiyorum ancak maçın başhakeminin Mehmet Keseratar olduğunu hatırlatıyım yeter. :)

Benim tepkimin nedeni Erdemir'in son periyottaki mükemmel geri dönüşünün ve genel olarak yaptığı işlerle değil, böyle bir olayla gündeme getirilmesidir.

dejavu dedi ki...

@ burnovic;

Yedi satırlık yazının herhangi bir yerinde maçın kazanılması /kaybedilmesi anlamında fikir belirten tek bir kelime dahi yok. Olmaz da zaten, biliyorsun. Olayın haberlik boyutunu sorguladığın klişe tabirden bir anlam çıkartamasam da iki satır aşağı inip tarafımdan yazılmış detaylı maç yazısını okuyabilirsin. İzledim maçı yani, üstelik iki kez. Sandığım kadar basit bir oyun olmadığını söylediğin basketbolu konuştuğumuz o yazıda Erdemir'in galibiyetinin hakkı verildiği gibi, bu pozisyonun da yorumu var sıcağı sıcağına.

Sağ panelden arşive giderek, blog geçmişinde bulunan bu minvaldekoi haberleri de okuyabilirsin. Biten bir karşılaşmanın ardından hakkı değildi/ galibiyeti çalındı vs tarzı yorumların yapılmadığını çok iyi bildiğin bu sitede her zaman için haber niteliği taşımıştır bu tarz haberler. Eldeki teknik imkanlarla da paylaşılmıştır blogda. Buranın resmi site olmamasına karşın sorgulamaya kalkıştığın Erdemir - Fenerbahçe Ülker maçıyla da alakalı olduysa birşeyler, saLsa penceresinden yer almıştır zamanında burada. Ama dediğim gibi buranın resmi site olmadığı gerçeğini idrak etmek lazım ilk başta. Bu sorgulamaya kalkışmadan.

2 sayı farkla biten bir karşılaşmada böyle bir sahne yaşandıysa, evet bu haberdir. Kimseyi suçlayan, töhmet altında bırakan bir haber de değildir ayrıca. Farklı anlamlar yüklememek lazım.

Çağlar

Jordan dedi ki...

Burhan o cok begenmedigin 3 buyukler sizin Olimpiakos macında salonunuzu doldurup size para kazandırdı. Evet bu konuyu dile getiren bloglardan biriyim. Her yazında 3 büyüklere laf sokuyorsun. Ama biz Efes kazandıgın blogumuzda paylasıp bravo diyoruz laf sokmak yerine. İcinde ki nefreti arındırıp yaz biraz.

burnovic dedi ki...

@dejavu

Ne güzel işte maç yazısında değinilmiş bu konuya. Tekrardan yorum yapmak bana kalırsa gereksiz. Ancak dediğim gibi bana kalırsa. Çünkü böylelikle(görüldüğü üzere) bu pozisyon Erdemir'in haklı mücadelesine, galibiyetine gölge düşürüyor. Sen düşürmüyorsun kesinlikle yanlış anlaşılmasın ama bu yazıyı gelişine okuyan insanlar yanlış bir fikre kapılabilirdi bu maçla ilgili, belki de kapıldı. İşte gönlüm buna razı değil. Ayrıca geri dönüş için de teşekkür ederim Çağlar.


@Jordan

Evet şu aşamada altını çizerek söylüyorum şu aşamada... 3 büyüklerin 3üne de basketbol anlamında saygı ve sevgi duymuyorum. Ben futboldan anlamam, sevmem de. Basketbolla büyüdüm, basketbolla yaşıyorum. Türk basketboluna kimler ne derece katkı verirlerse o derecede saygımı kazanırlar.

Mesela şu ara Erdemirspor, Banvit, Bornova Bld., Pınar KSK gibi takımlar benim gözümde sözde 3büyüklerden daha değerli takımlar basketbol anlamında. Böyle kulüpler olmadan Türkiye'de basketboldan bahsedemezsiniz. Bilindiği üzere evet, Efes Pilsen'i tutuyorum ama rahmetli Ülkerspor'u da aynı ölçüde desteklemiştim basketbola katkılarından ötürü.(O dönemki)

Daha çok Euroleague'i takip edebiliyorum. Eurocup da ise sadece TT'nin maçlarını izliyorum. Telekom zaten yaz yaz bitmez... Alfabetik sıraya göre BJKCT,FBÜ,GSCC gibi takımların bu sene maalesef bir başarısını göremedik. Keşke olsa da yazsak biz de. Dediğim gibi çok fazla detaylı olarak izlemediğim için başarısızlıklarını da dile getiremiyorum ben. Yani bilgim olmadan yorum yapamıyorum hiçbir şekilde.

Ukalalık yapmak gibi olmasın ama Efes Pilsen'in paraya ihtiyacı olduğunu düşünmüyorum. Efes Pilsen için her daim Türk basketboluna katkı ve başarı daima en ön plandadır. Bazı takımların aksine para veya kişisel çıkarlar ön planda değildir. Belki de bu yüzden Efes Pilsen'i bazı takımlara göre daha çok seviyorum... ;)

burnovic dedi ki...

"Belki de bu yüzden Efes Pilsen'i bazı takımlara göre daha çok seviyorum..." cümlemi "Belki de bu yüzden Efes Pilsen'i ve birkaç Anadolu kulübünü bazı takımlara göre daha çok seviyorum..." diye düzelteyim. Konu Efes Pilsen'den açılınca öyle demiştim.

Jordan dedi ki...

Spor Sergi zamanında Efes mi vardı bizim zamanımızda. Benim olayım izleyip ya da izlememen degil.Apartta bekliyorsun sanki bazen. Ufacık bisi de 3 buyukler soyle boyle. Bende ona bakarsan %85nba yazıyorum. Ve yukarda gulumseyerek 3 buyukler icin bisiler yazmısın ya. Anadolu takımlarını korurken yine caktırmadan bizlere laf koyuyorsun. Madem cok rahatsızsını FB, BJK, GS olarak cekilelim. Kendi kendinize oynayın.

agonzolo dedi ki...

Zaten mesele para kazandırmakta değil Efes'e. Hani bazılarının saygı duymadığı 3 büyük takım taraftarı gelmese Efes maçlarına kaç 'yüz' kişi olur o salonda? Zamanında 3 büyük takım bu sporda olmasa şimdi türk basketbolu diye birşey mi olurdu? 70lerde 80lerdeki o 3büyüklerin kendi aralarında ve diğer takımlarla yaptığı maçlar değilmidir basketbolu herkese sevdiren? Basketbolla yaşarken bunları atlanınca büyük açıklıklar meydana geliyor tabi. Hadi bir derece 3 büyük klüp basketbola katkı sağlamıyor diyebilirsiniz çok yanlış olmaz ama geçmiş seneleri atlamak en büyük hata olur.

Sarıkaya dedi ki...

@ agonzolo : Yanlız bu 3 büyük takım taraftarını anlamak biraz zor.. Olympiakos maçında İpekçi'nin kapısı bacası kırıldı kalabalıktan.. Siena maçında ise pota arkaları boştu!-(( Maç seçiliyorsa neye göre geçiliyor? Bilen var mı?

@ Jordan : Valla Spor Sergi zamanında hem Efes vardı hem de Eczacı. Eczacı'nın ilk defa Koraç kupasında ilk sekiz'e kaldığı yıllarda, bi' takımımız Spor Sergi'de bi' yabancı takımı yendiğinde "gooool" falan oldurduk. Ben de böyle hatırlıyorum Spor Sergi yıllarını..

agonzolo dedi ki...

Sarıkaya;
Siena maçında yine 3 büyük takım taraftarı vardı ama ünilerin çoğunun tatile gitmiş olmasından ve ilköğretim okullarının tatilde olmasından dolayı o boşluk oluştu. Olipiakos maçında rahat 5bin öğrenci vardı ama Siena maçında bu sayı çok düştü dediğim sebeplerden ötürü.

Jordan dedi ki...

@Sarıkaya bu kadar belirgin miydi bir nesil basketbolu o uyuz oldugunuz 3 buyukler sayesinde sevdi. Tamer, Namouski oncesinde Efes bu kadar belirgin degildi. Bu da benim fikrim kusura bakmayın.

Sarıkaya dedi ki...

@ Jordan : Niye uyuz olayım? Maruzatım sadece, 3 büyüklerin basketbola adlarına yakışan yatırımı yapmadığıdır. "Yok! yakışıyor!" diyorsanız orasını bilemem. Neden Nokia gider Pao'ya, veya Samsung gelir Efes'e sponsor olur? hiç düşündünüz mü?.. Siz kusura bakmayın, rica edicem pardon yani..