27 Mart 2010 Cumartesi

Bornova Bel: 92 - Oyak Renault: 63 (Bornova Fırtınası)

Son üç maçını kazanarak İzmir'e geldi Oyak Renault. Üstüste gelen Telekom, Beşiktaş Cola Turka ve Aliağa galibiyetlerinin ardından bugün de kazanarak biraz olsun rahatlamak ve bu üç galibiyeti taçlandırmak istiyorlardı fakat ev sahibi Bornova Belediyesi, Can Terzioğlu'nun 5 sayısı ile 7-0'lık giriş yaptığı maçta henüz beşinci dakikada çift haneli farkı yakaladı. Ve Oyak Renault'un direnmesi izin vermedi hiç. 35 dakika çift haneli farklarla önde götürdüğü karşılaşmayı farklı şekilde kazanarak 12. galibiyetlerini almayı başardılar. Daha diri, daha istekli bir Oyak bekliyordum, geçen üç haftanın ardından ama fena ters köşe ettiler beni.

Üç haftadır elde edilen galibiyetlerde başrolde yer alan isimlerden Alex Scales, 1/9 saha içi isabeti ile yalnızca 3 sayı üretip, 3 tane de top kaybedince Oyak Renault'un deplasmanda maç kazanması için bir oyuncunun çıkıp 40 sayı falan atması lazım. Zaten dar olan rotasyon, Alex Scales'in bu kötü oyununu kaldırabilecek durumda değil. Maçın başından itibaren oldukça dirençsiz gözüktüler, bunun neticesinde de skorboardda yazan skor tesadüf değil. 25 sayı 9 ribaund 2 asist ile oynayan Heytvelt, tek başına neredeyse hücumun yarısı üstlenmiş durumda. Fakat ne Famutimi'den ne de Alex Scales'den o istenen katkı gelmeyince o da eriyip gitti Bornova'nın etkili hücumları karşısında.

Tyler Smith ve Joshua Shipp ile kendi evinde ligin en tempolu oynayan takımlarından biri Bornova Belediyesi. Bugün de hava atışından itibaren sürekli olarak hızlı hücumu ve potayı düşündüler. Tabii bunda Cüneyt Erden gibi tecrübeli ve hızlı düşünebilen bir guardın varlığı da önemli bir katkı yapıyor. Bu fırtınaya karşı direnemedi Oyak Renault, direnmekten öte kafasını bile kaldıramadı demek daha doğru olacak sanırım. 24 sayı 11 ribaund 7 asist ile bir kez daha triple-double'ın kıyısından dönen Tyler Smith ile 19 sayı 4 ribaund 2 asist ile maçı tamamlayan Shipp'in rakamları da bu hızlı oyunun oluşturduğu rakamlar. Bu ikiliye destek ise 6/7 isabet ile oynayıp 12 sayı 9 ribaundu yazdıran Frank Elegar ile 20 dakika sahada kalıp 3/3 üç sayılık isabet ile 13 sayı3 asist 5 ribaund ile oynayan Can Terzioğlu'ndan geldi. İkisi de birbirinden değerli katkılar Aclan Kavasoğlu için. Özellikle Can'ın maçın başındaki oyunu, maçın kopması anlamında çok değerliydi. İlk yarıda neredeyse kaçırdığı her topun ribaundunu alan, alamasa da oraları karıştıran Bornoca takımının ribaundlarda kurduğu 42-29'luk üstünlük de maçın skoruna doğrudan etki etti diyebiliriz.

Mersin'in sürpriz galibiyetinin ardından Bornova deplasmanında kaybetmek iyi olmadı Oyak için. Haftaya da Efes Pilsen ile karşılaşacaklar İstanbul'da. Onlar için kritik olan maç ise bir sonraki hafta, Bursa'da Kepez ile. O maç düğümü epey çözecek bence, onu alıp ligde kalma durumu oluşabilir Oyak için gelecek haftalarda. Bornova ise play-off yarışına tam gaz devam ediyor. Lige de ciddi anlamda renk katıyorlar, oynadıkları keyifli oyun ile.

Bornova Bel: (92): Joshua Ian Shipp 19 (4 ribaund-2 asist), Umutcan Özyıldırım 6 (1 ribaund), Umut Durmuş (3 ribaund), İhsan Yalçın Azizmahmutoğulları 5 (3 ribaund-1 asist), David Tyler Smith 24 (11 ribaund-7 asist), Can Terzioğlu 13(5 ribaund-3 asist), Orhan Buğra Dağ, Çağdaş Erdoğan (1 asist), Frank R Elegar 12 (9 ribaund), Serdar Yavuz 8 (1 ribaund), Tomas Nagys (3 ribaund), Cüneyt Erden 5 (1 ribaund-5 asist)

Oyak Renault(63): Berkay Yunu, Ahmet Ali Erdoğan 3 (2 ribaund-5 asist), Alex J Scales 3 (3 ribaund-3 asist), Mehmet Ufuk Kaçar 6 (1 ribaund-2 asist), Alpaslan Uruk 2 (2 ribaund), Olumuyiwa Famutimi 9 (6 ribaund-2 asist), Nedim Dal 4, Tufan Önen 2 (2 ribaund), Joshua Rolin Heytvelt 25 (9 ribaund-2 asist), Mutlu Demir 9 (4 ribaund-1 asist)

15 Yorum Yapılmış:

10ur dedi ki...

kendrick brown'da bu takıma katılacak mı acaba. işte o zaman müthiş 1 takım olurlar. bu arada tyler smithin manageri takım arıyormuş ama oyuncunun sorunlarından dolayı fazla alıcısı olduğunu sanmıyorum. umarım oda takımda kalır ve müthiş bir bornova izleriz play off zamanında

fuat dedi ki...

@ 10ur
tyler smith'in manager'inin (bu da ne demekse) takım araması biraz ilginç. adam zaten bornova'nın oyuncusu değil mi? kulüpten yapılan açıklamada da sezon sonuna kadar takımda kalacağı yapılmıştı geldiğinde. bu bilgiyi biraz açıklayabilir misin lütfen? bu arada ada o kadar sorunlu ki geldiğinden bire 20 sayı 8 ribaunt, 6 asist ortalamayla oynuyor :) la havle!

Fanatik Basket dedi ki...

@10ur
kedrick brown bornova'nın sözleşmeli oyuncusu zaten, sakatlığı düzelince takıma katılacak ama onunla birlikte 4 amerikalı olacağı için biri kardoya giremeyecek. nagys bosman olarak oynar ama shipp-brown-smith-elegar'dan biri dışarda kalır.

@fuat
tyler smith'in menajeri önümüzdeki sezon için takım arıyordur bence ya da kedrick brown dönünce onu göndermeyi düşünüyorsalar bilemiyorum. tyler smith'in sorunlu olduğu yer saha içi değil zaten:) gelmeden önce hapse girip çıkmış, üniversite eğitimini yarım bırakıp avrupaya gelmiş bi adam, arkadaş onu kastetmiş sanırım..

fuat dedi ki...

@ fanatik basket
10ur'un ne demek istediğini anladım. hocam internet denilen realite herkesin birşeyleri araştırmasını, asgari düzeyde konularla ilgili bilgi sahibi olmasını sağlıyor. adamın hapise girmişliği yok, sadece gözaltı var. adam zaten daha bu sezonun başında tennessee'nin oyuncusuydu. hangi arada derede hapis yatıp çıktı allasen? geldiği günden beri de bornova'ya bence iyi katkı veriyor, bir kere bile saha dışı bir hadiseyle adı anılmadı. bazen bu tür konuları biz abartıyoruz diye düşünüyorum. brown iyileştikten sonra hangi abd'li dışarıda kalır bilmiyorum ama duyduğum birşeyi daha ekleyeyim; bornova tyler smith'i gelecek sezon da kadroda tutmak istiyormuş. eyvallah...

Fanatik Basket dedi ki...

@fuat
birincisi ben "tyler smith sorunlu bir oyuncu, bornova'da da sorun çıkarır" falan demiyorum zaten ama başından geçen olaylar var ve bi takıma transfer olurken bunlar mutlaka göz önüne alınacaktır. yoksa ben tyler smith'in iyi bi oyuncu olduğuna katılıyorum, hatta bornova'da ya da ligimizde değil, nba'de iyi bi yedek olabileceğini düşünüyorum. oyunculuğuna bi lafım yok.

ikincisi başından geçen olay söylediğin kadar basit değil. yılbaşında 3 arkadaşıyla beraber silah ve uyuşturucu suçundan tutuklanıyor, hapis cezası alıyor ancak 2.000 dolar kefaletle serbest bırakılıyor. yani sadece gözaltına alınıp serbest bırakılma olayı değil. ayrıca bu olay yüzünden tennessee'den kovuluyor, o da okulunu bitirmeden profesyonel olup kariyerine avrupa'da devam etmeye karar veriyor.

bu olay önemsenmeyecek bişey olsaydı şu an çok daha iyi bi ligde, çok daha iyi bi takımda olabilirdi zaten..

fuat dedi ki...

ya yanlış bir yöne girdi konu ama son kez bir şey yazacağım. hapis cezası bırak 2 bin doları, 2 milyon dolar kefaletle dahi kalkmaz. Gözaltı kararı kefaletle kaldırılır. Suçu sabit biri, HAPİS cezası almış biri çıkarılmaz.
bu işin hukuki tarafı. bu olayın adamın kariyerini etkilemediğini söylemek elbette saflık olur. dediğin doğru; ikinci turda draft edilme ihtimali bulunan bir oyuncu, yaptığı tek bir hatanın kurbanı olmuş. ancak bir çaylak olarak gelip gelebileceği en iyi ligde oynuyor zaten. bornovadaki performansı da, kötü izleri silmeye yetecek seviyede gelişiyor. bir de, herifin iş aradığı filan yok, büyük ihtimalle bornova'da kalacak. haber kaynağı sağlam...

Fanatik Basket dedi ki...

evet konu başka bi yöne girdi ama eksik bildiğin şeyler var.

"suçu sabit biri, hapis cezası almış biri" çıkarılmaz demişsin ama bu yanlış. belli suçlarda, belirli sürenin altında hapis cezasına çarptırılan kişiler, kefaletle serbest bırakılabilir, yani hapis cezası para cezasına çevrilebilir. örneğin tck'ya göre 30 günün altındaki hapis cezaları para cezasına çevrilebiliyor, abd'de bu süre değişebilir ama para cezasına çevrilebilen hapis cezaları her ülkede vardır.

gözaltından serbest kalmak için kefalet ödenmez, gözaltı zaten geçici bir süredir, o sürenin sonunda kişi ya serbest kalır ya ceza alır..

10ur dedi ki...

the man who represents (ben manager olarak yazdım kusura bakma :))Jared Karnes adlı şahsın onun adına takım aradığını okudum birkaç yerde ayrıca arkadaşın belirttiği gibi kesinlikle nba'de iş yapacak bir oyuncu ve okulundan atılmış bir oyuncunun nba yapabilmesi için en azından euroleague seviyesinde kendisini göstermesi gerektiğini düşünüyorlar sanırım ekip olarak. bu yüzden ne kadar sağlam kaynaktan bilgi alsanda ben onun bornovada kalması ihtimalinin yüzde 5 türkiyede kalma ihtimalinin yüzde 15 olduğunu düşünüyorum. tabii bu benim okuduklarımdan ve çıkardığım şeyler. açıkçası mantık çerçevesinde doğru olanda onun euroleague seviyesinde oynaması

fuat dedi ki...

@ 10ur
ilginç!! okuduğun metnin linkini verebilir misin?

10ur dedi ki...

abi bi yerde değil on yerde okudum. dediğin gibi internet dediğin meret herkesin bir şeyler bilmesini sağlıyor ama doğru zamanda doğru şeyleri okuman gerekli :)
bu arada akşam tenesee maçını açtığımda ordaki spikerler tyler smithten bahsediyolardı. olaya yarıda girdim ancak okulla münazara halinde olduklarından ve geri dönmekten felan bahsettiler galiba ilk başta yanlış anladım galiba pro oldu adam oynayamaz bir daha falan dedim ama bu yıl NCAA'DE enes ve tyler'ın işine yarayacak yeni bir kural geleceğini ve önceden pro olanlarında artık üniversite takımında oynayabilecekleri hakkında birşeyler okuduğum geldi aklıma yani tyler okula geride dönebilir ki buda mantık dahilinde olur, NBA hedefi olan biri için ancak bu son yazdıklarımdan emin değilim ne spikerlerin tam konuşmasını dinledim nede yeni kural hakkında tam 1 bilgim var bu sdece benim çıkarımım oldu, akşam maçı izlerken

fuat dedi ki...

@ 10ur
on tanesini istemedik zaten canım, birini versen yeterliydi :) tennessee elendiğine göre ncaa geri dönüşünün zaten anlamı kalmış olmuyor. kaldı ki bornova'yla kontratı iki ay, artı bir aylık uzatma opsiyonunun da (play-off'a kalınması halinde) kulüpte olduğu yazılmıştı. bu durumda abd'ye sadece nba kampları, yaz ligi vs için dönmüş olacak.

10ur dedi ki...

okulunu bitirmemiş durumda hatırlatırım yıl bitti okul bitti değil yani belki önümüzdeki yıl oynayacak okulunda ancak bilmiyorum tabii sadece yarısını duyabildim konuşmalarının

fuat dedi ki...

10ur'cum (bu kadar yorumlaşmanın üzerine samimiyeti artırdım bak) adam bir sene iowa'da oynamış. sonra iki full sezon tennessee'de forma giymiş. ne ediyor; üç sezon! okulun dördüncü yılını, yani senior sezonunu başlamış, ancak bitirememiş. hadiseye akademik açıdan bakmadığı sürece, basketbolla ilgili okula dönme imkanı yok. yani bunu çözebilmen için, espn'de maç anlatan spikeri tam olarak anlamana da gerek yok.

10ur dedi ki...

durumu tam olarak bilmiyorum ama bence hapis para olayında olduğu gibi ynılıyor olabilirsin. sonuçta önümüzdeki yıl yani tam olarak uzaklaştırıldığı tarihten 1 yıl sonrasına denk geln tarihten itibaren oynyabilir. tabii bende emin değilim ama asla senin gibi herşeyin doğrusunu ben bilirim tarzında yazmıyorum. sonuçta üniversitede oynama kurallarını tam olarak ikimzinde bildiğimizi sanmıyorum ben duyduğumu yazdım yanlış olma ihtimalinide belirttim. neyse keşke smith türkiyede kalsada mutlu mutlu izlesek :)

fuat dedi ki...

:) ben bilirim gibi yazmak nasıl oluyor ki?! hapis para olayının neresinde yanıldım onu da anlamadım. üniversitede oynama kurallarıyla ilgili net olarak bildiğim tek bir şey var, eğer bir menajerin varsa, olay bitmiş demektir. jared karnes ismini de sen telaffuz ettin zaten. mutlu mutlu izleme konusuna tamamiyle katılıyorum :)