3 Nisan 2010 Cumartesi

Efes Pilsen: 94 - Oyak Renault: 89 (İdman Modu Devam Ediyor)

Günün sürpriz olma ihtimali en düşük maçını yayınlamayı tercih edince Skytürk, maç izleme iştahı da kalmıyor insanda. Bu tercih bir de vasat yayın kalitesi ve vasat anlatımla birleşince hepten uzak duruyorum televizyona. Ara ara bakabildim karşılaşmaya. Bu sezonun yabancı kontenjanından kesik yemeye müptela isimlerinden Nachbar sahada, Rakocevic benchte başladı oyuna. Tribünden arkadaşlarını izleme görevi de bugünlük Thornton'da idi. Tahmin edilenin üstünden bir tempo ve bol sayı gördük ki bu iki takımın da pek alışık olmadığı bir tarz. Maçın başındaki karşılıklı basketler haricinde sadece ikinci çeyreğin başında iyi savunma yapmaya çalıştığı dönemde öne geçebildi Oyak Renault. Yaklaşık iki dakika sayı attırmayarak Efes Pilsen'e. 3. çeyrekte çözülür gibi oldular ama Heytvelt'in yüksek şut yüzdeleri ile bulduğu 32 sayı son ana kadar oyunun içerisinde tuttu Oyak Renault'u. Tuttu tutmasına da, maçın hiçbir anında maçı alabiliriz havası yaratamadılar. Kovalayan taraf rolünün ötesine geçemediler. Elleri boş ve kafalarda soru işaretleri ile dönüyorlar Bursa'ya. Haftaya Kepez maçı onların kaderini çizecek artık.

Skor yüksek olunca haliyle çift haneye ulaşan tam dokuz oyuncu vardı sahada. Nachbar'ın 23 sayı 6 ribaundu sevindirici Efes Pilsen teknik ekibi adına. Kaya'nın 20 dakikada 19 sayısı da bir o kadar değerli. Oyak cephesinde ise Ahmet Erdoğan'ın sahadaki savruk oyununu gördükten sonra karşısında yazan 10 asisti görünce şaşırmadım desem, yalan olur. Takıma sahip olamaması ve şutuna da güvenememesi Oyak'daki problemin temeli bana kalırsa. Alex Scales'in 2/14 saha içi isabeti, Heytvelt'in performansına yazık etti diyebiliyorum sadece. Biraz kıpırdanabilseydi şayet bugün, Ufuk Kaçar'ın 15 sayı 5 asistini daha değerli kılıp 89 sayılık performansı hiç etmeden belki bir galibiyet alabilirlerdi Kaf Dağı'nun ardından. Olmaz olmaz demeyin, Bursa'da devre arası ve Douby'siz Daçka tam 19 sayı önde Tofaş karşısında.

Hafta arasında Almanya'da hazırlık maçı ayarlayan Ergin Ataman'ın, bu hafta arasına da bir hazırlık maçı yazması şart. İdman moduna aldılar takımı devam ediyorlar şimdilik, bugün ufak bir tık yukarıdaydı bu seviye ama aynı moddaydı halen.

Efes Pilsen (94): Mario Kasun 5 (6 ribaund), Charles Smith 14 (2 ribaund- 1 asist), Igor Rakocevic 12 (1 asist), Preston Shumpert 6, Kerem Tunçeri 8 (4 asist), Kaya Peker 19 (4 ribaund- 1 asist), Dusan Cantekin (1 ribaund), Bostjan Nachbar 23 (6 ribaund), Sinan Güler 2 (1 ribaund- 2 asist), Ender Aslan 5 (2 ribaund- 7 asist)

Oyak Renault (89): Ahmet Erdoğan 3 (5 ribaund- 10 asist), Alex Scales 10 (3 ribaund- 3 asist), Ufuk Kaçar 15 (3 ribaund), Olumuyawa Famutimi 17 (7 ribaund- 4 asist), Nedim Dal 2, Josh Heytvelt 32 (7 ribaund), Mutlu Demir 10 (1 ribaund),

5 Yorum Yapılmış:

MixBasket - Ozan Aktay dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
MixBasket - Ozan Aktay dedi ki...

İdman modu? Efes'in idman yaptığını sanmıyorum. Oyak Renault maçın hep içindeydi, Efes rotasyonuyla kazandı maçı. Alex Scales iyi olabilseydi sürpriz bile çıkabilirdi. Ahmet Erdoğan konusunda haklısın. Kesinlikle şutuna güvenmiyor.


Efes Pilsen: 94-89: Oyak Renault

Fanatik Basket dedi ki...

idman modu cümlesi, oyak reno'nun maç boyunca verdiği mücadeleye karşı saygısızlık olmuş bence.

reno bütün ilk yarıyı kafa kafaya götürdü, 3. periyotta geriye düşse de hiç maçtan kopmadılar, ellerinden geleni yaptılar. scales biraz gününde olsaydı maçı bile alabilirlerdi. adamların bütçesi bi kasun kadar değil, deplasmanda oynuyolar ve efes'e 90 sayı atıyolar. verdikleri mücadelenin karşılığı "idman modu" cümlesi olmamalı..

dejavu dedi ki...

Başlıktan rahatsız olduysanız eğer değişiriz onu problem değil de, ben maçı izlerken ki ilk yarının büyük kısmını ve 3.çeyreği komple izledim, bir kez bile Oyak alabilir bu maçı diyemedim. Gayet rahattı Efes Pilsen, sırf skora bakarak dahi bunu söylemek mümkün zaten. 94 sayı atıp da zorlanabileceği bir lig maçı kulağa da pek mümkn gelmiyor normal şartlarda Efes Pilsen adına rakip F.Bahçe Ülker olmadığı müddetçe. Ha 94-89'a bakıp fark beş diye düşünüyorsak da eğer son üç dakikada 10-12 civarında gezinen farklardan bahsedebiliriz aynı zamanda. Dediğim gibi maçın herhangi bir anında, Oyak alabilir abi maçı, diyemedim ben. Oyak'ın mücadelesine saygısızlık olarak düşünebilecek bir şey yok gibi duruyor ortada. Oyak son haddinde mücadelesini vermiş olabilir ama Efes Pilsen için dediğim çerçevedeydi maç. Yeterince açıklayıcı oldu sanırım, halen başlıktan rahatsız olan varsa, seve seve değiştirebilirim.

Sarıkaya dedi ki...

Maçtan önce Beyoğlu'nda Nejat Sayman ile karşılaştık. Ben Ayhan Şahenk'e gidiyordum, o İpekçi'ye. Efes'in maçlarının pek bi' tatsız geçtiğinden dem vurdu. Ben de ona Telekomdan cacık olabilme ihtimalini sordum... Turgay Demirel eskiden hep Efes-Ülker olmasından şikayet ederdi. Şimdi araya Fenerbahçe'nin sandöviç olarak alınmasından pek mutlu galiba?