25 Nisan 2010 Pazar

Ligin İstatistik Kralları

Dün tamamlanan normal sezon sonrasında istatistik kralları da belli oldu haliyle. 4 krallığın ikisinde küme düşen Daçka'dan isimlerin zirvede olması yılların Daçka'sı için sevindirici mi yoksa üzücü mü bilemedim.

Sayı krallığı kategorsinin kazananı 23.6 sayı ortalamasıyla NBA patentli Quincy Douby oldu. Geldiğinden beri zirvede yer alan yıldız oyuncu, sezon sonunda da zirveyi kimseye kaptırmadı. Onu 19.1 sayı ortalamalı Josh Shipp takip ederken, ligin en skorer üçüncü ismi maç başına 18.4 sayı üreten Mire Chatman oldu.

Ribaund krallığında da yine Daçka'nın NBA patentli oyuncularından biri olan Jermareo Davidson var. Maç başına 10.7 ribaund çekti başarılı isim. Onu son haftalarda aldığı galibiyetlerle ligde kalan Renault'dan Josh Heytvelt izliyor. Onun maç başına ribaund sayısı 10. Üçüncülük koltuğu ise geçen yılın zirvedeki ismi Leon Williams. Yeni takımı Erdemir ile de ilk 3'teki yerini almayı başardı maç başına 9.2 ribaund çekerek.

Asist krallığında son yıllarda olduğu gibi yine Hakan Köseoğlu imzası var. 3 farklı takımda son 3 sezonda 3 kez asist kralı olmayı başaran tecrübeli oyuncunun bu yılki vukuatı maç başına 8.8 asist. Uzak ara çekti yine arkasından gelenlere. Hakan'ı takip edenler maç başına 6.1 asist yapan Chatman ve maç başına 5 asist yapan Barış Ermiş.

Blok kategorisinin zirvesinde yine bir Türk oyuncu var. Pınar Karşıyaka'nın genç ve başarılı ismi Furkan Aldemir maç başına 1.5 blok yaparak bu şerefe nail oldu daha ilk kez düzenli bir biçimde oynadığı sezonda. Tabii bu konunun uzmanı Ömer Aşık'ın kocaman bir sezonu boş geçmiş olmasından da faydalandı bu başarıda. Furkan'ın takibindeki isimler ise maç başına 1.3 tane blok vuran Jermareo Davidson ve 1.2 blok vuran Frank Elegar.

14 Yorum Yapılmış:

Her Yol Roma dedi ki...

her zamanki gibi sayı ve ribaunda türk sokamamışız..

basketçi dedi ki...

adana efsanesi:güney sanayi
http://naumoski7.blogspot.com/2010/04/adana-efsanesi-guney-sanayi.html

Fanatik Basket dedi ki...

EBBL final grubu maçları sonunda 2. lige çıkan takımlar belli oldu. Gaziantep Büyükşehir Belediye, Başakşehir, Adanaspor ve İstanbulspor önümüzdeki sezon TB2L'de mücadele edecek..
http://www.fanatikbasket.net/blog.asp?id=487

MixBasket - Ozan Aktay dedi ki...


Beko TBL'nin 'İn'leri ve 'Out'ları

devrim umut dedi ki...

Bu istatistiklerin ne kadar anlamsiz oldugu, istatistik sahiplerinin takimlarinin durumundan anlasiliyor. Ligin dominant iki takimindan bu istatistiklerde kimse yok, demek ki bu istatistikler de yok.

EmreKSK dedi ki...

@ mixbasket, lınkten in'lerine ve out'larına baktım ne yazık kı oraya yazmayı basaramadım buradan yazıyorum. en ıyı taraftar banvıt taraftarı yazmıssın. bu tespitinle, basketbolla ve tribun kulturuyle ne kadar alakasız oldugunu gostermıssın, buyuk talihsizlik. daha onlar kendilerine isim bulamazken sen onlara taraftar demissin yazık. sanırım basketbolu tv'den izleyerek buyumenin sonucları bunlar. benden daha tık alamazsın. basarılar

Erinc Atilla dedi ki...

taraftar ile seyirci kavramlarini birbirinden ayristirdigimiz zaman daha dogru yorumlar yapabiliriz diye dusunuyorum...mesela alba berlin de dolu salona oynuyor, partizan da...hangisinin taraftari var hangisinin seyircisi ??

dfn05 dedi ki...

hepsi birbirinden saçma seçimler hepinize katılıyorum banvit seyircisine taraftar deyip ksk 'taraftarını' görmezden gelen skandal dısında hiç galatasarayla ilgili taktir edilecek şey koymayan(yılın altıncı adamı :S famutimi :? ) bu seçimlere basketboldan anlayan hiç kimsenin katılmayacagı kesin.. partizan örnegi çok hoş ve türkiyede bu tip taraftarlıgı 6.adamlıgı basketbol bilgisiyle olaya dahil olmayı baskıyı yaratabilen tek taraftar ksk taraftarıdır ve herhangibir maça gitseniz banvitteki ufacık salondaki 'seyirciler'aklınıza bile gelmezdi .. hele gsnin bu olayı hiç kimsenin'yıla damga vuramamasıyla'kotardıgını düşünmek hem haksızlık hem komedidir .. paylasılmasa kendine saklansa daha dogru olurmus =)

hasanerdem dedi ki...

Ozan'ı ve sitesini bu blog sayesinde tanıyanlardanım. Kendisiyle daha önceden şahsen bir tanışmışlığım da yok. Tepkiyi çok fazla abarttığınızı düşünüyorum. Netice itibariyle site onun ve orada kendi düşüncülerini başkalarını rencide etmeden paylaşmak en büyük hakkı. Yılın taraftarı olarak Banvit taraftarını seçmesi neden bu kadar rahatsızlık verdi anlamadım?

Bilen bilir Karşıyaka taraftarıyım ben de. Basketbol camiasında sadece bizim değil, rakip oyuncuların, rakip teknik adamların ve hatta rakip takım taraftarlarının kabul ettiği bir şey zaten Karşıyaka maçlarındaki taraftarın gücü. Zaten yıllardır iç sahadaki kazanma oranımıza bakınca bunu görebiliyoruz çok rahatlıkla. MixBasket sitesinde Ozan bizi yılın taraftarı seçmedi diye değişecek bir gerçek değil bu. Kendi düşüncesine göre bir seçim yapmıştır diyip geçtim ben şahsen, bu kadar fazla sorun edildiğini görünce de şaşırdım açıkçası.

Ozan bildiğim kadarıyla basketbolu çok seven genç bir kardeşimiz. Güzel işlerde çıkarıyor. Sadece bir seçimden dolayı bu kadar aşırı tepki gösterilmesini ben yadırgadım açıkçası.

Fanatik Basket dedi ki...

mixbasket/ozan'ın seçimlerine saygı duymak lazım, sonuçta kendi görüşleri, herkes farklı düşünebilir.

ancak ortalama 38 dakika sahada kalan famutimi'nin en iyi 6. adam seçilmesi mantıklı değil.

bir de en iyi 1-3-4-5 numara var da en iyi 2 numara diye bi kategori niye yok onu merak ettim:)

EmreKSK dedi ki...

yazdıklarım Karşıyaka taraftarının secilip secilmemesinden bagımsızdır. Kendine isim bulamayan bir topluluga taraftar denmesine sessiz kalmayayım dedim.

norton dedi ki...

Galatasarayliyim ama Karşıya ka da dogup buyumenin getirdigi KSK sempatizanligimda sonuna kadar var her ne kadar orada yaşamıyor olsam da artik...Karsiyaka taraftari basketbolu bilen ve basketbol dişinda da da rakip takımı yıpratabilen yegane seyircidir ( rakip bench in arkasina oturan grup özellikle) 3 büyüklerinde nispeten özellikle birbirleriyle olan maçlarinda etkisi yadsinamaz .... Ozan in Banvit taraftarini yilin taraftarı seçmesi beni hiç şaşırtmadı çünkü özellikle Bandırmadan verilen canlı maçlarda bütün yorumcular taraftardan bahsetti küfür olmamasından ve gerektiğinde rakip takımı bile alkışlamalarından biz hala ulkemizde tribun terorunden bahsederken ( geçen sene play off finallerinde ki F.b. taraftarları) adamlar belki de doğru iş yapıyorlar ... isimleri de var bildiğim kadarıyla:))) uni banvit

nonstop dedi ki...

mix basketin seçimleri bana çok ilginç geldi, renaultun en çok sahada kalan oyuncusunu 6. adam seçilmiş, bütün sezon 4 oynayan cevher yılın 3 numarası seçilmiş, bütün sezon takımını sırtlayan oyuncular duruken 10 sayı ortalamayla oynayan ceyhun altay yılın oyuncusu seçilmiş...kişisel görüşüdür ama bence mantıksız, kanımca en iyi sonucu burada yapılan oylama belirleyecek...

basketçi dedi ki...

oyuncu tercihlerine birşey diyemem ama seyirci seçimine bende katılıyorum
taraftar dediğin şey toplu halde küfür edip abuk sabuk futboldan kalma tezahüratlar eşliğinde ağzından binbir pislik kusmaysa ben bunu istemiyorum
bin kere banvit seyircisi gibi taraftarım olsun yeter bana.