27 Nisan 2010 Salı

Turgay Demirel'den Bir Kez Daha Doping İması

Dün HT Bloomberg kanalındaydı Turgay Demirel. Program geç olunca not tutmak da, ertesi gün onları metne dökmek de epey bir zor oldu ama sağolsun TBF yayınladı programda yapılan açıklamaların tam metnini. Başkanlık seçiminden Dünya Şampiyonası'na, Tanjevic'ten Türk Basketbolu'ndaki temel sıkıntılara kadar her konuya değinilmiş. Ancak yine en dikkat çeken, en sivri ve en tartışma çıkartacak açıklamalar Efes Pilsen ile ilgili. Konu doping olayına geldiğinde şöyle diyor başkan:

..Doping hadisesinde ise kazanmak için her şey yapılır felsefesi de maalesef çok yanlış. Bunun böyle olmadığını o sporcu da biliyor. Hepimizin tanıdığı ve bildiği bir sporcu. O konunun da daha farklı bir detayı var. Bu konuları açmak istemiyorum ama onun da ne olduğunu basketbolseverler yakından takip ettiler. Dolayısıyla bunun basketbola zarar verdiğini hepimiz kabul ediyoruz. Kerem Gönlüm’ün doping hadisesi sadece kendine veya kulübüne değil Milli Takımımıza da çok büyük bir bedel ödetti. Kerem Gönlüm 1 sene ceza aldı. Ve bir tek Kerem Gönlüm ceza aldı. Esasında o maddenin vücuduna nasıl girdiğini söyleseydi sadece 3 ay ceza alacaktı..

Şimdi ben ilk günde aynı şeyi söyledim, bugün de aynı şeyi söylüyorum. Detayları camiada birçok kişi tarafından öğrenilen bir olay hakkında TBF başkanı çıkıp herşeyin farkında olduğunu söyleyip sonra da 'Bu konuları açmak istemiyorum' derse komik duruma düşer. Adama sormazlar mı 'Madem öyle neden açıklamıyorsun bildiklerini?' diye. Derler, derler de kimbilir nasıl bir plan içinde başkan, ya da ne zaman çıkacak ve konuşacak. FIBA başkanı olmasına engel olur diye mi korkuyor? Yoksa Milli Takım'ın olası bir başarısızlığında gündemi değiştirmek için mi elinde tutuyor bu kozu? Yoksa kendi başkanlığı döneminde herşeyin nasıl da saçma sapan gittiğini cümle alem öğrenecek, bilmeyenler de bu gerçeğin farkına varacak diye mi düşünüyor?

Açıklamaların içinde bir de şöyle bir kısım var ki gece gece yanlış mı duydum diyerek, TV'nin sesini biraz daha açma gereği hissettim:

...Avrupa’da zaten Türk Basketbolunun yükselişiyle beraber pek çok federasyon benim Avrupa’da başkanlık yapmamı ve Avrupa basketbolunun daha da ilerlemesi için insiyatif kullanmamı bekliyordu. Bu 2010 senesine denk geldi...

Komikti bu son kısım ne yalan söyleyeyim. Turgay Demirel'in dünkü açıklamalarının tam metnine şuradan ulaşabilirsiniz. Bakalım sizin yorumlarınız ne olacak?

8 Yorum Yapılmış:

The Underkanter dedi ki...

http://www.studyinamerica.com/exclusive/special-interview-john-calipari-enes-kanter/ Enes Kanter ve John Callipari ile interview izlemeyi tavsiye ederim!

KskHyTr dedi ki...

Tamda yazdığın gibi anıl kardeşim herkes dönen dümenin farkında... ama başkanlık şeçimi için tuncay özilhanı ve lobisini kaybetmek istemiyor belliki turgay demirel... Bariz bir şekilde aziz yıldırımada bir sus payı verilmiş yoksa benim bildiğim aziz yıldırım bu işin peşini bırakmazdı...
O zaman niye bu konuyu gümdemde tutuyor turgay demirel denilebilir... Baskan şeçilemezsem açıklarım tarzında bir tutum... aba altından sopa göstermek bence...

tarski dedi ki...

Kerem'in maddenin vucuduna soylemeliydi. Soylemedi ve cezasi artti.

Peki Turgay Demirel, sucluyu biliyor ve soylemiyorsa bunun cezasini kim cekiyor? Tabii ki bizler ve turk basketbolu. Peki Turgay Demirel boyle yaparak sucluyu saklamis olmuyor mu? Hatta suca ortak olmus olmuyor mu?

KskHyTr dedi ki...

Konu ile alakasız ama daha önce bu videoyuyu paylaşmışmıydınız anıl, çağlar?

http://www.youtube.com/watch?v=kb2UME1fBYo&feature=player_embedded

Bu son saniye basketi ksk arenada olsa sanırım çıkan olayladan sonra bizim basketbol şubesi kapanırdı:))

kerim can dedi ki...

Bu olaya kabak tadı verdi artık. Koskoca TBF başkanının konuşacak başka mevzusu mu kalmadı ısıtıp ısıtıp bu konuyu gündeme getiriyor. Madem her konuşacakların var bir seferde konuş ve kapat mevzuyu.

Sarıkaya dedi ki...

Yorum yok!:-(( Turgay Demirel yorumu hak etmiyor!:-((

Sarıkaya dedi ki...

Neyse yorum yapamadan edemiyorum!:-))

Turgay Demirel ;
"Ama şöyle bir analiz yaptığımızda ben Basketbol Federasyonu Başkanı olduğumda 92 yıllarında Sovyetler birliği çökmüş ve oradan 7-8 tane kuvvetli basketbol ülkesi çıkmıştı. Rusya, Ukrayna, Gürcistan, Litvanya, Estonya, Beyaz Rusya gibi, yine aynı zamanda Yugoslavya dağılmıştı. Aynı şekilde 6 basketbol ülke çıktı. Önce 5’ti şimdi Montenegro ile 6 oldu. Bu yeni 10-12 basketbol ülkesine rağmen Türkiye daha önce ilk 12’ye giremezken bu dönemden itibaren hep ilk 8’de yer almaya başladı." diye şe'ettirmiş.

Montenegro dediği yer, bizim bildiğimiz Karadağ!. Ha bi' de o Karadağ denen yerin nüfusu 400 bin bilemedin 500 bin! Slovenya felan Avrupa şampiyonalarında 70 milyonluk bi' ülkenin üzerinde yer alıyorsa, kendisi Boğaz köprüsünden atlamayı ne zaman düşünecek acaba?:-((

nonstop dedi ki...

siz adamı yerden yere vursanızda avrupalı anlamış adamın ne olduğunu, baksanıza tüm avrupa hem fikir turgay demirelin fiba avrupa başkanlığı konusunda:)