12 Mayıs 2010 Çarşamba

Efes Pilsen'den Taslak Hakkında Resmi Açıklama

Tütün mamülleri ile alkollü içkilerin satışına ve sunumuna ilişkin esasları düzenleyen yönetmelik taslağının Efes Pilsen Spor Kulübü üzerinde yaratacağı olumsuz neticelerden ve bir şekilde önüne geçilmesi gerektiğinden bahsetmiştik. Bu konuda Tuncay Özilhan'ın 'Taslağı inceliyoruz' açıklaması haricinde sessizliği koruyan Efes Pilsen, az önce resmi sitesi aracılığıyla bir açıklama yaptı. 'Efes Pilsen Spor Kulübü, varlığını sürdürebildiği son güne kadar Türk sporuna katkıda bulunmaya devam edecektir.' cümlesiyle biten açıklamada taslağın yeniden gözden geçirilmesi gerekliliğini bildiriyor Efes Pilsen cephesi. Açıklamanın hemen başında yer alan 'Taslak bu biçimde yürürlüğe girerse Efes Pilsen Spor Kulübü’nün varlığını sürdürmesi imkansız hale gelecek ve Efes Pilsen Spor Kulübü kapanacaktır.' cümlesi ile de tabloyu net olarak çizmişler. Taslağı hazırlayanların bihaber olduğu Efes Pilsen Spor Kulübü'nün basketboldaki geçmişi ile alakalı olarak da kısa bir tarihçe eklenmiş yazıya. Hoş olmuş. Açıklamanın tamamını buradan okuyabilirsiniz.

18 Yorum Yapılmış:

Arkhe dedi ki...

Taslak saçmalık, onu tartışmanın bir alemi yok ama..

Efes Pilsen Spor Kulübü, varlığını sürdürebildiği son güne kadar Türk sporuna katkıda bulunmaya devam edecektir.

E değiştir ismini öyle yap katkını, niye hiç düşünmüyorsun? Geçecekler bu işleri, spora katkı edebiyatlarını bırakacaklar.

Olympos dedi ki...

İnceden kanalı da yapmışlar gençlerimizin,çocuklarımızın basketbol okulları kapatılacak diye.

Bu efes için bir sınav olacak.Bakalım basketbol aşkı mı yoksa firmanın reklamımı daha üstün çıkacak.

En olmadı Anadolu Grup fln. yaparlar takımın adını diye tahmin ediyorum.

burnovic dedi ki...

@Olympos

Nasıl bu kadar kolay pes edebiliyorsunuz??

Madem sen Türk Basketbolu adına bir şeyler yapmak istiyorsun, sahip çık o zaman! Her şeyi başkalarından beklemekten vazgeçin artık! Senin ülke basketolunun EN ÖNEMLİ KULÜBÜ kapatılmak isteniyor, bu adamların bu zamana kadar yaptıkları ortada ve sen halen daha bu insanların basketbol aşkından bahsediyorsun? Sen kendi ülke aşkını ve basketbol aşkını bir gözden geçir istersen... Burdan görünen kadarıyla senin de kapatmak isteyenlerden bir farkın yok...

Tayfun Yurdagül dedi ki...

Hiç bir çocuğun ya da yetişkinin yaşasın Efes kazandı bari bira içelim diye düşüneceğini sanmıyorum.Yada en sevdiğim basket takımı Efes o zaman bira da güzeldir mantığı.Anlamadım bu taslağı hazırlayanların niyetini aslında anladım da anlamak istemiyorum.Böyle saçmalık olmaz.Tuncay özilhan'ın yerinde olsam bende kapatırım.

Olympos dedi ki...

@ burnovic

Yazdıklarımda efesi küçümseyen veya kapanmasını istediğime dair ne gördün de bu şekilde yorumluyosun anlayabilmiş değilim.

Söylemek istediğim açık eğer efes cidden Türkiye Basketbolunu düşünüyorsa adını değiştirip devam eder.Ama düşünmüyorsa da bunu yadırgamam anlayışla karşılarım.

Duymak istediğin efes pilseni sevip sevmediğimse evet sevmiyorum hatta nefret ediyorum ama bu kapanmasını istediğim anlamına gelmez.Bana kalsa tabii ki de kapanmasın.Rekabet devam etsin.

Eskiden severdim efesi Aydın Örs'le Hidayet'le Mirsad'la İbrahim'le Mehmet Okur'la fln. şimdi ki gibi değillerdi o zamanlar.

tarski dedi ki...

efes'in 2012'ye kadar euroleague A lisansi bulunuyor, ayrica bu sene sponsor anlasmalarini da genislettiler, 2012'ye kadar "official global sponsor" efes pilsen. Kapatilmayacaktir. Telas etmeyin.

burnovic dedi ki...

@Olympos

Efes Pilsen'in Türk Basketbolu'na katkısının olup olmadğını algılayamıyor musun fazlasıyla merak ediyorum.

Efes Pilsen sadece Türk Basketbolu'na sadece rekabet mi kazandırıyor? Nerede bu rekabet? EL'de yenen 53 sayılık farklarda mı? EL'de 500 kişi bile gelmeyen maçlarda mı? Ya da ailelerle gidilen ama küfür ve şiddetten dolayı yarısında eve dönülen maçlarda mı?

Güzel, en azından bir zamanlar mantığınla hareket ediyormuşsun... O mantığı Ülkergiller ile kaybettiğini düşünmekteyim.

Efes Pilsen'in adını küçük harflerle yazıp, Mirsad'ın adına üyük harfle başlamak senin özünde Efes Pilsen'i küçümsediğini bariz bir şekilde gösteriyor zaten.

Gurcay dedi ki...

"İsmini değiştirsin, basketbola katkısına devam etsin" lafları çok ham, çok sığ sözler. Nereden geliyor bu değirmenin suyu diye merak eden yok herhalde? Bir basketbol kulübünün tribün geliri yok, forma satışı sıfır, televizyon geliri de yok denecek kadar az. Şirketin reklam için ayırdığı bütçe olmaksızın nasıl karşılayacaklar bunca yükü? FB, GS, BJK, KSK basketbol şubeleri sponsorsuz yaşıyabiliyorlar mı ki Özilhanspor devam ettirebilsin?
Eğer hepimiz basketbolseversek, Efesli olalım, olmayalım hepimiz böyle bir kanun taslağına tepkimizi koymalıyız. Koyalım ki, kanun koyucular, yok saydıkları basketbol camiasının varlığından haberdar olsun.
Burada böyle tepki yazıları okumayı beklerken, "Görelim bakalım Özilhan basketbolu ne kadar seviyormuş?" şeklinde yorumlar görmek beni hayal kırıklığına uğrattı açıkcası...

tarski dedi ki...

efes "pilsen"'ini atip "efes sportif a.s." kuramaz mi? boylece katilir, bir kulbunu bulur gibi geliyor bana.. efes yonetiminin bile kapatilacaklarini dusundugunu sanmiyorum... euroleague haric tff'in de sponsoru ayrica...

FFM dedi ki...

taslak i bende cok sacma buluyorum ama..

"Efes Pilsen Spor Kulübü, varlığını sürdürebildiği son güne kadar Türk sporuna katkıda bulunmaya devam edecektir"

böylede ucuz miliyetcilik yapilmaz..nebicim bir söz bu ya bunlar milleti aptalmi saniyor..neden avrupada böyle ucuz milliyetiliklere kimse ihtiyac duymuyor

Erol Kaya dedi ki...

Bilip bilmeden sallayan arkadaşlar için şöyle söyleyeyim: Amaaan adını değiştiriversin ne olacak ki gibi lafları söyleyen arkadaşlar, basitçe söylemek gerekirse büyük şirketlerin(Turkcell, Garanti, Anadolu Grubu vs) reklam bütçelerini pek tahmin edemediğiniz ortada. Basitçe söylemek gerekirse Efes Pilsen e Tuncay Özilhan yıllık 20 milyon euro bütçe ayırıyorsa bir bildiği vardır ve kabaca bir hesapla aylık 1,7 milyon euroluk bir giderden söz ediyoruz. Dediğim gibi kabaca bir hesap bu...
Umarım şu an kimin ucuz milliyetçilik, kimin yobazlık ettiği ayrımına şu an varabilmişsinizdir.
Dünyanın neresinde bir spor kulübü böyle saçma salak bir kanun ile kapatılmıştır? Bildiniz İran gibi ülkelerde. Çok daha fazla detay verirdim ama buraya yazan kitlenin seviyesi yeterli değil sanırım.
Çok kolay değil mi şunu söylemek: Amaaaan değiştiriversin adını neoolacak ki.. Önemli olan türk sporu...
Final serisinin son maçında sahaya dalacak müthiş zeki insanların söyleyebileceği türden sözleri bunlar... Ama cehalet mutluluktur.

Olympos dedi ki...

@ Burnovic

Yahu algılayamıyormusun gerçekten yoksa ben mi ifade edemiyorum.

Efes Pilsen'i sevmiyorum (Bak adını büyük yazdım ama sendeki nasıl bir kompleks ise sanki orada sadece Mirsad'ın adını büyük yazmışım gibi söylemde bulunuyosun.İyi oku bakalım orayı kimlerin adını büyük yazmışım.) sevmek zorunda da değilim.Eskiden severdim,saygı duyardım Koraç Kupası zamanını bilmiyorum ama final four zamanında maçlar Cine5'ten yayınlanırdı deli gibi takipte ederdim bilmem anlatabildim mi?O zamanlar severdim Efes Pilsen'i çünkü temizdiler.Ülker'i hala sevmem sponsorluk fln hikaye Ülker'mi Efes'mi desen Efes derim çünkü içiyorum.

@ Sivri Zeka

Bana laf soktuğunu düşünüp klavye başında mastürbasyon yapan arkadaş benim Efes Pilsen kapatılsın gibi bir yazım var mı?Sadece isim değiştirebilirler belki diye düşüncemi yazdım oraya.Herhangi bir aşağılama veya hakaret mi var da yok final serisinin son maçında sahaya dalacak müthiş zekiler diyebiliyorsun.Hayatın boyunca hiç mi birşeye reaksiyon göstermedin (olanları da kesinlikle savunmuyorum) onlar o gün orada saçma reaksiyon gösterdi haklısın ama benim onlardan olduğumu nereden biliyorsun.Hani böyle klavye başında İngiliz Kraliyet Ailesindenmişsiniz gibi bi tarafınız kalkık yazmıyormusunuz harbiden çok komik ya.

Söylemediğim birşey için sadece iyi niyetle en kötü isimlerini değiştirip devam etsinler dediğim bir konu bu kadar saptırılırdı.

Bu mesajımdan sonra hala bir problemi olan varsa mail adresimi bırakayım mail atsın öyle konuşalım konuyu takip eden diğer okurlara ayıp oluyor.

sypher dedi ki...

efes Pilsen yöneticilerinin yerinde ben olsan, böyle saçma sayılabilecek bir yönetmeliğin ardından kapatırım kulübü, gider ıtalya'da mesela Siena'ya sponsor olur, "Montepaschi Siena" yerine "Efes Pilsen Siena" adıyla Euroleague şampiyonu olur sonra da bıyık altından kıskıs gülerim.

Aslantepe dedi ki...

Aman canım adını değiştirsin ne olacak.. Değil işte.. Falanca bir yasa çıkmış olsa ve Galatasaray,Beşiktaş,Fenerbahçe'nin adlarının değiştirilmesi gerektiğini söylese aman canım değiştiriversin mi diyeceksiniz..

Merak ediyorum aynı yasa çerçevesinde alkol firmalarının sponsor olduğu şampiyonlara da yayın yasağı mı getirilecek gençlerimizi korumak için..

onuralpkandemir dedi ki...

İnşallah yeni bir düzenleme yapılır ve bir şekilde Efes basketbolda kalır.

Ama şu taraftarı yok mu bayılıyorum onlara , elitist tavırlar , bir kendini beğenmişlik. Yok siz anlamazsınız , yok kime anlatayım , barbarlar , cahiller , sığ insanlar , falan filan.

Canlarım benim , işi hakarete kadar getiriyorsunuz , yavaş , kendinize gelin , siz başka gezegenden mi geldiniz ?

burnovic dedi ki...

Bazı arkadaşlara ithafen burada paylaşıyorum bu linki:

http://burnovic.blogspot.com/2010/05/spor-kulubume-dokunma.html

Kapkan dedi ki...

bazı arkadaşlar Efes Pilsen'e olan nefretlerini çok net ortaya koymuşlar gerçkten bunlarının tamamının hang takım taraftaı olduğu çok açık.
neymişte görelim şimdi samimiyeti vs vs yahu bu 20 milyon dolarlık takım nasıl kuruluyor düşünyor musunuz? bir arkadaşın dediği gibi terbin geliri yayın geliri komik denecek derecede düşükken. Ve takım hariç diğer altyapı ve okul yatırımları nerdne geliyor bu değirmenin suyu! tabiki adına sahip olunan bira firmasından geliyor. tabiki bu kulübü ismi bu şekilde devam edecek ve etmeli. yoksa bunca yatırım gerçekleşemez.Bu taslağı hazırlayan ilerizakalı insanların bu ülkede basketbolu sevdiren bu spora yönlendiren kulübü görmezden gelemezler. efes pilsen bir basketbol firması ve markasıdır.

Randis dedi ki...

1998 den beri Efes pilsenin maçlarını izliyorum ve bu zamana kadar Efes pilsenden etkilenipte gidip bira alıp içmek aklımın ucundan bile geçmemiştir! Yine devletin gereksiz düşüncelerinden biri başımıza hacı hocayı biz seçip getirdik sonuçlarınada katlanmayada mecburuz burda nakadar konuşsak boşşş.