13 Mayıs 2010 Perşembe

Kerem Tunçeri'nin Değişen Rolü & Milli Takım

1-0 önde başladığı çeyrek final ve yarı final serilerini firesiz geçen Efes Pilsen, an itibariyle finaldeki rakibini bekliyor artık. Bugün kazandığı Banvit maçıyla birlikte seriyi 2-0'a taşıyan ve üçüncü maçta evinde Davis'siz oynayacak Banvit'e karşı üstünlüğü de fazlasıyla ele geçiren F.Bahçe Ülker'in Efes Pilsen'i bekletmeye pek niyeti yok gibi gözüküyor şu anda.

Ligin son dönemecini yurtdışında organize ettiği hazırlık maçları ile play-off öncesi test sürüşü tadında geçiren ve bu maçlarda bol bol denemeler yapan Efes Pilsen'de bu hazırlıklardan biri geçen sezondan fazlasıyla aşina olduğumuz 'dört kısa' durumu. Haftasonunda Kerem Tunçeri - Rakocevic - C. Smith - Thornton - Ermal Kuqo şeklinde sahada gördüğümüz bu deneme beşi bugün Akatlar'da da sahne aldı. Aktörler değişti zaman zaman ama sistem aynıydı. İlk maçta olduğu gibi bugün de bu beşe uzun kalarak cezalandırdı Beşiktaş Cola Turka bu tercihi. Fakat Ergin Ataman'ın isteği de bu zaten. Bu sistemin açıklarını, avantaj/dezavantaj tablosunu final öncesinde yeniden görmek istiyor koç. Bu tercih geçtiğimiz sezona damgasını vurmuştu hatırlanacağı üzere.

Bu hazırlıklar esnasında yapılan bir diğer deneme sürüşü de Kerem Tunçeri özelinde gerçekleştiriliyor. Belki de hazırlıkların en keskini bu. Dakikaların gayet geniş dağıldığı Efes Pilsen rotasyonunda sezon boyunca 5.3 sayı - 2.9 asist ortalamaları ile oynayan Kerem Tunçeri, son dört play-off karşılaşmasında sayı ortalamasını 15.2'lere kadar yükseltmiş durumda. Sezon boyunca forma giydiği 25 karşılaşmada sadece üç kez çift hanelere çıkabilen Kerem, çeyrek ve yarı final serilerinin tüm karşılaşmalarında 12 ve üzerinde sayı üretmeyi başardı. Euroleague sezonu boyunca Kerem'in potaya bakmamasını fazlasıyla eleştirmiştim. Ender'in şutuna güvenmemeyi anlarım ama Kerem bu anlamda değerlendirilmesi gereken bir isimdi bence. Ceza şutlarını yüksek yüzdeyle sokabilen Kerem'in şutunu masaya koyması şüphesiz Efes Pilsen'e hücumda rahatlık sağlayabilecek bir gelişme. Son dört karşılaşmada oyunu kurmaktan ziyade şutör guard rolünü oynayan Kerem, dört maçta 10/15 ikilik, 11/14 üçlük ve 8/8 serbest atış isabetleri gibi oldukça yüksek yüzdelerle yakalamış durumda bu 15.2 sayı ortalamasını. Erdemir serisinin ilk maçını 0-sıfır-, ikinci maçını da yalnızca bir asist ile tamamlaması da rakip yarı sahada oyun kuruculuk meziyetlerinden ziyade şutunu ön plana çektiğinin bir göstergesi olarak yorumlanabilir.

Sezon başından beri beklenen Efes Pilsen - F.Bahçe Ülker serisinin kaderini doğrudan etkileyebilecek öneme sahip bu rol değişikliğinin önemli bir şampiyona oynayacak milli takıma yansımaları da olacaktır elbette. Kerem Tunçeri'nin yaklaşık son yirmibeş gündeki bu yükselen performansının yanı sıra Beşiktaş Cola Turka'da Chatman'ın ayrılışı sonrası sorumluluk alan ve direksiyona geçen Engin Atsür'ün tempolu oyunda hızlı düşünüp, çabuk karar verebilme yetilerinin yeterliliği hakkında fazlasıyla fikir sahibi olduk. Banvit'te Orhun Ene komutasında oldukça iyi bir sezon geçiren Barış Ermiş'i ve her kadronun gediklisi Ender Arslan'ı da dahil edeceğimiz bir rotasyon ile şampiyona öncesinde şimdilik en sıkıntısız nokta gibi duruyor oyun kurucu bölgemiz. Diğer tüm noktalarda yaşanan sıkıntılara karşın. Sakatlık gibi can sıkıcı saha dışı faktörlerin devreye girmemesini diliyoruz tabii, bunları konuşurken.

5 Yorum Yapılmış:

burnovic dedi ki...

Öncelikle bu yazı için teşekkür ederim. Teşekkür ederim çünkü Türk Basketbolu'nun mesnetsizce bir kapatma olayı ile yıpratılmaya çalışıldığı bu ortamda basketbol adına bir şeyler yazıldığı için. Tebrikler Çağlar...

Bir şey gözardı ediliyor... Efes Pilsen; en ağır idmanları yapan, maksimum düzeyde çalışan, en ufak bir boşluğu bile hazırlık maçlarıyla değerlendiren takımdı bu sezon. Başarılı olunur, olunmaz ama emeği gözardı etmemek gerek bence.

Avrupa'dan sonra TBL şampiyonluğu kalmıştı hedef. TBL'de final diyince akla ilk gelen rakip FBÜ oluyor. Bu yüzden play-off'da (hatta ondan da önce) bir çok maçta final serisinin hazırlığını yapıyor Efes Pilsen teknik ekibi.

Kerem'deki bu çıkışın nedeni senin de dediğin gibi şutör guard olarak oynaması yeri geldiğinde. Nabza göre şerbet durumu yani...

Şut ritm meselesi bence. Ender'in de en az Kerem kadar iyi şutu var ancak oyuna sonradan girmek ve ilk bir kaç şutu kaçırmak ritmi bozabiliyor, özgüvenini azaltabiliyor. Kerem son zamanlarda iyi bir ritm tutturdu, özgüveni yüksek ve şutör guard olarak oynadığı için oyun kurmaktan öte şuta konsantre. Bunlar da haliyle direkt olarak şut performansına etki ediyor...

tarski dedi ki...

her halukarda milli takimda engin'i gerekmedikce 2 numara olarak kullanmak lazim diye dusunuyorum. guard pozisyonunu derken 1 ve 2 numaralari beraber dusunmek lazim bana gore. yani kerem mi ender mi engin mi yerine, kerem-engin mi, ender-engin mi, ender-evren mi, kerem-cenk mi, vs. gibi. Burada bir cok ozelligini cok takdir etsem de Omer Onan'a sans vermiyorum, cunku onun top surme, pas gibi temel guard yetilerinin dunya sampiyonasi seviyesinin oldukca altinda oldugunu dusunuyorum.

cannksk dedi ki...

http://www.hurriyet.com.tr/spor/basketbol/14713553.asp

Yiğit Gökçehan KOÇOĞLU dedi ki...

Eskiden oyun kurucu pozisyonunda sıkıntı yaşardık :)..

emireri dedi ki...

enderin şut stilini beğenmeyen biri olarak ender konusuna katılamayacağım.. bence engin-kerem ikilisi 1-2yi dönüşümlü olarak oynamalı, cenkte 2 pozisyonu için yedek olmalı.. ender ve ömer onanın dünya şampiyonasında oyunlarını bir adım daha ileriye taşıyabileceğini düşünmüyorum. bunu zaten defalarca test ettik, olmadı..