9 Haziran 2010 Çarşamba

Açıklanan Aday Kadro Bence Mantıklı. Çünkü....

Bilmiyorum bugün açıklanan kadroya şaşıran ya da mantıksız bulan var mıdır? Ben tamamen kendi fikirlerimi yazacağım bu yazıya kadroyu 'Mantıklı' bulduğumu ve ufak tefek detaylar dışında da şaşırmadığımı söyleyerek gireceğim. Önce bir kadroyu hatırlayalım: Cenk Akyol, Cevher Özer, Engin Atsür, Ender Arslan, Kerem Gönlüm, Kerem Tunçeri, Sinan Güler, Oğuz Savaş, Ömer Aşık, Ömer Onan, Semih Erden, Fatih Solak, Evren Büker, Ersan Ilyasova, Hidayet Türkoğlu.

Şimdi bu kadroyu ben üç parçaya bölerek incelemek istiyorum:
1) Ömer Aşık, Kerem Gönlüm 2) Cevher Özer, Cenk Akyol, Fatih Solak 3) Diğerleri

Diğerleri kategorisinde kalan 10 oyuncu hakkında kimsenin olumsuz bir fikri var mı? Sanıyorum ki yoktur. Formsuz durumda olan guard bölgesinde hem Engin'in hem de Kerem'in sakatlıklarının bulunması o bölge için bir 'Acaba?' sorusunu kazıyor kafaya ama Evren'in ve hatta Sinan'ın o bölgede oynayabiliyor oluşu ve o guard üçlüsünün içinden en formda isim olan Engin'in sakatlığının ciddi olmaması insanı rahatlatıyor. Şimdi burada herkes tutturmuş bir Hakan Köseoğlu diye. Yani bilmiyorum herkesin kendi fikridir tabii ama bana göre mantıklı değil. Barış Ermiş'e 'Evet' diyebilirim belki ama o da bir sonraki turnuvadan itibaren olaya dahil olacaktır kanımca. Şu anda Evren ve Sinan destekli Kerem - Ender - Engin üçlüsünün yanına bir de Barış Ermiş'i eklemek fazlaca lüks olurdu. Evren ve Sinan'ın zaten bu kadroda olması gerektiğini her daim söyledim, söylemeye de devam edeceğim. Enerjileriyle, yapabildikleriyle ve doğru aksiyonlarıyla bunu sonuna kadar hak ediyorlar. Geriye kalan 5 oyuncu da zaten Ömer Onan, Semih, Oğuz, Ersan ve Hido. Bu 5'li olmadan bir Milli Takım kurmasını beklemiyordunuz değil mi Tanjevic'in? Yani bu zamana kadar güvendiği adamları en son turnuvada kadronun dışında tutacak hali yoktu. Bir tek Ömer Onan tartışılabilir ama o da onu tartışan ağızlara son final serisindeki performansı ve hırsıyla bile gerekli tokadı çakar.

Gelelim seneyi boş geçirenlerin kategorisine. Ömer Aşık ve Kerem Gönlüm. Hatta bu ikiliye Sinan Güler'i de katabiliriz. Sonuçta o da benchte oturdu bütün sezon. O da kayıp bir yıl geçirdi. Şimdi bu konudaki görüşüm açık ve net. Bu oyuncuları kadroya çağırmak 'Yanlış değil' kesinlikle. Kerem Gönlüm ya da Ömer Aşık gibi birer adam daha var mı şu anda ülke basketbolunun elinde. Kerem Gönlüm yok diye Efes Pilsen koca bir sezon boyalı alanda ne yapacağını şaşırdı. 2 uzun oynadılar, her pick'n roll'ü yediler, 4 kısaya döndüler, tutturamayınca orada da açık verdiler. Çabuk ayaklarıyla çok önemli bir isim Kerem. Ömer Aşık mevzusu da aynı. Vidmar'ın ekstra performansıyla onun yokluğu önemsizmiş gibi gözüktü belki son Avrupa Şampiyonası'nda yaptıkları hala sıcacık bir şekilde hafızamızda. Kulübüyle sorun yaşıyor diye üstünü mü çizelim bu adamın? Şöyle düşünün siz çok iyi bir futbolcusunuz ve doping ya da kulübünüzle olan bir anlaşmazlık yüzünden 1 sene top oynamıyorsunuz. Sahaya çıktığınızda basketbolu unutmuş mu olacaksınız? Sonuçta bu adamlar sakatlık yüzünden değil, başka sebepler yüzünden kenardalardı. İdman yaptılar yani. İdmansız değiller. Maç eksikleri var sadece. E onu da kariyerlerindeki onlarca maça sayın canım. Hazırlık maçlarıyla bile toparlarlar kendilerini, aksi safsatadır. Dedim ya o zaman Sinan'ı da almayalım. O da oynamadı 1 yıl boyunca. E ama oynamadı oynamadı, geldi final serisinde yine takımının en iyisiydi. Buna ne diyeceksiniz?

Son parti Cenk Akyol, Cevher Özer, Fatih Solak üçlüsünün olduğu kategori. Fatih Solak'ı tutuyor Tanjevic. Her ismi açıklandığında sürpriz olarak karşılanıyor, tepki alıyor belki ama her aday kadroda da yer alıyor adam. Aklıma Aydın Örs'ün Zeki Gülay'ı kadroda tutuşu geliyor hep. Herkes 'Zeki ne yapıyor da takımda?' diyordu belki ama o Zeki idmanlarda bugün Milli Takım'da boy gösteren Semih'i, Oğuz'u, Ömer Aşık'ı dövüyordu. Güçlenmelerini, gelişmelerini sağlıyordu. Fatih Solak'ı da belki bu yüzden tutuyor kadroda Tanjevic, bilemiyorum. Sonuçta kadroya almayınca sesini çıkartmaz, gerekir de çağrılırsa da koşa koşa gelir. Ben de Mirsad Türkcan bu kadroda yer alsın isterim misal. Enerjisiyle, hırsıyla, o coşkusuyla ilk 12'de yer almalı da diyorum kendi kendime ama olur da kadrodan çıkartırsan 'Vay sen benim 1,5 ayımı nasıl elimden aldın?' diye cozurdar hocasına. Aynı şekilde Kaya Peker de öyle. Aslında kadroların oluşumu hakkında konuşurken oyuncularımızın 'Son 12'ye seçilmeyeceksem ne işim var aday kadroda, boşa zaman kaybı' mantıklarını da sorgulamak gerekir. Zira büyük bir çoğunluk bu düşüncede. Cenk Akyol İtalya'da iyi bir sezon geçirdi, yazdım buradan da. Milli Takım'da düşünülebilir diye bekliyordum, ki yanıltmadı Tanjevic. Cevher Özer ise bundan önce Ersin ve Bekir nasıl ki sezon içi performanslarıyla ödüllendirildiyse, aynı şekilde kadroda diye düşünüyorum. Son yıllarda ortaya koyduğu performans ile bir zamanlar ABD'ye karşı sahada olan 'Geleceğin Milli Takımı' geyiğinden sonra yeniden ay-yıldızlı forma altında. Ben 15 kişilik aday kadronun içinde en zayıf halka olarak görüyorum onu. Yanlış anlaşılmasın, sadece kadro yapısını düşünerek söylüyorum bunu. Sakatlık falan yaşanmaz ise 12 kişilik rotasyonun dışında kalması en kuvvetli aday. Bana göre.

Şimdi bu kadroya Ümit Milli Takım'dan 1-2 takviye olabilir dendi ve 1 de devşirme oyuncu ihtimalinden söz edildi. Devşirme oyuncu için ayrı bir post atacağım. Çünkü karar merciindeki insanların kafasındaki adaylar belli. Ümit Milli Takım'dan alınacak denilen oyuncular da Furkan ve Birkan'dır maksimum. Furkan'ın bu hazırlık kampını Milli Takım'la beraber geçirmesini fazlasıyla istiyorum. Ama ilk 12'de yer almasını bekleyenler için de 'Erken' diyorum sadece, tıpkı Enes için dediğim gibi. Şu anda bu birkaç aylık dönemde Milli Takım havasını soluması ve takımla olması onun için mükemmel bir artı olacaktır diye düşünüyorum.

Tabii sakatlık olur, bir şey olur bu yazdığımız şeyler hep değişir birer birer. Ama mevcut durum itibari ile açıklanan kadro çok da garip gelmedi bana. Dediğim gibi sadece Mirsad Türkcan katılabilir miydi diye düşünüyorum bu kadroya. Çünkü bu turnuva tam onluk bir turnuva. Kendi evindesin, kendi seyircinlesin, lazım öyle ateşleyici bir adam takıma. Ama inanıyorum ki zaten kadrodaki herkes en az Mirsad'ın hırsı kadar hırsı barındıracaklardır içlerinde. Bunu tahmin etmek için müneccim olmaya gerek yok.

Artık destek zamanı, köstek olma değil. Eldeki en sağlam kadroyla gidilecektir, inanıyorum. Son 12'ye kalan herkes, bu ülke basketbolunun tarihine geçebilmek için terlerinin son damlasına kadar mücadele edip, yerden yere atlayacaklardır. Oyuncularımız profesyoneller evet ama taraftar işin içine girdiği zaman hepsinin amatör ruhları ortaya çıkacaktır. Çünkü turnuva dedin mi bizim ülkede hayat durur, bunu hepimiz biliyoruz. Almanya futbolda 'Turnuva takımı' sıfatını farklı bir taraftan alıyorsa, biz de tamamen farklı bir taraftan alıyoruz. Akdeniz insanıyız, duygusalız, tez canlıyız, turnuva başladığı anda herşeyi unutup, kavgaları küskünlükleri bir yana koyup bu olaya kanalize olacağız. Haydi gel artık 28 Ağustos gellll..

11 Yorum Yapılmış:

erkut dedi ki...

Keske Barış Özcan sakatlanmasa o da olsaydı kadroda ...gecmıs olsun Barış Özcan bıran once parkelere donme dılegıyle ....Bu arada Kerem Gönlum un alınmasını da cok populıst buldum

Cengizhan dedi ki...

Süper bir yazı olmuş. basketbolu izlemekten zevk alan (fazla anlamayan) birisi olarak bayıldım. Bize gaz lazım gaz taraftar orayı doldursun görün bakın neler oluyo isimleri fazla tartışmamak gerek. Cemal Nalga mı olsaydı kadroda :)

mustafa can dedi ki...

salsa acıkla su devsirme olayını ya cidden merak ettim

kenz dedi ki...

Cevher, Cenk ve Fatih kadro harici kalır.4 numarada sıkıntımız var iken Mirsad gibi formda, winner bir oyuncunun çağrılmamasının mantığı nedir anlamak mümkün değil.

"Sezon içi perfrmanslarıyla ödüllendirme"den bahsedilecekse akla ilk gelen isimlerden biri Hakan Köseoğlu olmalıdır yıllardır.

Yiğit Gökçehan KOÇOĞLU dedi ki...

Furkan - Enes ikilisini de bekliyordum. Ve devşirme kim olacak acaba?? En mantıklı düşünce Kinsey. Emir'in de olabileceğini duydum bugün..

tuğçe555 dedi ki...

Bence kesinlikle Emir olucaktır gerçekten de çok faydası olur.

Fanatik Basket dedi ki...

ben pek katılmıyorum sana salsa. yine yanlış tercihler mevcut. ha bu takımla "takım oyunu"yla başarılı olabiliriz belki orası ayrı ama yanlışları da görmek lazım.

semih'in yeri garanti gibi yazmışsın ama bence başka bir coach olsa onu kesinlikle almazdı. ki enes ya da furkan semih'ten çok daha yetenekli ve genç oyuncular.

diğer tarafta kadroya tecrübeli ve ayağı çabuk bir uzun alacaksın madem bu niye mirsad değil de, 1 senedir basketbol oynamayan kerem gönlüm? mirsad yaşlı da kerem çok mu genç?

1 numara için kerem-ender-engin varken barış ermiş lüks olurdu demişsin ama ender niye banko kadroda? bu adamın özelliği nedir yıllardır anlayabilmiş değilim. ender'in barış ermiş'e göre nasıl bir üstünlüğü ya da fazlası var?

Cakivu dedi ki...

kadroda tek eksik bence Furkan ve umuyorum kadroya girecektir, bi de süpriz Hakan Köseoğlunu görmek isterdim. Fatih ( bu sene takip edemedim ama Furkanın olması gereken bir kontenjan) , Kerem gönlüm (1 yıla yakın süredir resmi maçı yok) de süphelerim var ama katkı verebilecek oyuncular, Mirsad diyenler de var ama Mirsad eski fizik gücünde değil ve kendi top kullanacağı zaman aklı hep şut atmakta o yüzünden tercih edilmemesi doğru bence...

Gurcay dedi ki...

Kerem Gönlüm aday kadroda bile olmamalıydı.
Yanılmıyorsam Sırbistan'daki Avrupa Şampiyonası idi.. Mirsad son kez o turnuvada milli formayı giymişti. Çok başarısız bir turnuva geçirmiş, oyuncular arasındaki husumetler tavan yapmıştı. Tüm kadronun hedef gösterdiği ortak isim ise Mirsad idi. Takım arkadaşları Mirsad'ı istemediler, Tanjevic de bir daha onu kadroya çağırmadı. 11 oyuncunun huzurunu bozacaksa, performansını düşürecekse M.Jordan olsa milli takıma çağrılmamalı.
Umarım Furkan ve Enes ümit milli takımdan sonra aday kadroya alınırlar. İkisinden en az birini A milli takım formasıyla görmek isterim. Tanjevic her sene 1 tane genç oyuncuya şans veriyor (bkz. geçen sene Barış Hersek). Bu sene de Furkan veya Enes'den bir tanesi takıma girer diye umuyorum.

M.Coşkun dedi ki...

Milli takım kadrosuna ABD de bulunan Enes Kanter ile son olarak üniversiteler süper liginde MVP seçilmiş Furkan Aldemir veya Can Mutaf tan birileri daha takviye olduğunda sanırım extra bir güç elde edilmiş olacaktır...

ako dedi ki...

Gurcay iyi hatırlatmış, Mirsad 2005teki hezimetin ardından takımın ağır abileri Mehmet ve Hidayet tarafından istenmeyen adam ilan edilmişti.

Hakan Köseoğlu kariyerinde üst düzey kaç maç yapmış? KErem ve Ender bu seviyelerde yıllarca mücadele etmiş oyuncular. Geçen sene Kerem Ender iyi bir turnuva oynadılar, bu sene de aynı performansı göstermelerini bekliyorum.

Geçen turnuvaya Barış Hersek , Kerem Gönlümün yerine katılmıştı.4numarada tüm yük Ersandaydı. şut atabilen hızlı bir 4 numara düşünüldüğünden Kerem ve Cevher çağrıldı diye tahmin ediyorum.