24 Haziran 2010 Perşembe

Ermal Kuqo Artık Arnavutluk Milli Takımı'nda

Bu transfer döneminde Efes Pilsen'den G.Saray Cafe Crown'a transfer olan Ermal Kuqo, bundan sonra kendi ülkesinin yani Arnavutluk Milli Takımı için mücadele edecek. Bundan yıllar önce binbir zorlukla Türk vatandaşlığına geçirilen ve Ermal Kurtoğlu ismini alan Arnavut oyuncu, konuyla ilgili olarak ilk kez Salsabasket'e konuştu:

'Kendi ülkemin federasyonu 2 senedir ısrarla benim Arnavutluk Milli Takımı'nda oynamamı istiyordu. Ancak ben geçen yıl bu isteklerini Türkiye ile Avrupa Şampiyonası'nda oynayabilme ümidim olduğundan reddetmiştim. Ancak sonra Tanjevic beni kadroya almadı, bu yıl da yoktum aday kadroda. Şaşırmadığımı ve aslında hak etmediğimi daha önceki röportajda söylemiştim. Düşününce benim Ermal Kuqo olarak Arnavutluk Milli Takımı'na vereceğim katkılar Türkiye Milli Takımı'na vereceklerimden çok daha fazla. Orada uluslararası tecrübeye sahip bir oyuncu yok ve ben Euroleague olsun, ACB olsun, TBL olsun, Avrupa ve Dünya Şampiyonaları olsun, kariyerinde birçok tecrübe yaşamış bir isim olarak onlara ciddi anlamda yardımcı olabilirim. Geldik TBF başkanı Turgay Demirel ile görüştük, kendisi ilk etapta izin vermedi ancak sonra o da bu ricamızı mantıklı buldu ve gerekli izni verdi. Bundan sonra Arnavutluk Milli Takımı ile mücadelemi sürdüreceğim. Türk Milli Takımı için uzun oyuncu seçeneği oldukça fazla şu an için. Bana gereksinimleri yok. Ama kendi ülkem için ben çok önemliyim.

Temmuz ortası gibi İstanbul'da kamp yapmaya geleceğiz Arnavutluk Milli Takımı olarak. TBF de bize bu konuda çok yardımcı oldu sağolsunlar. Takımımızı geçen gün senin de yazdığın gibi Mark Dickel çalıştıracak. Kendisi benim de çok yakın arkadaşım. Arnavutluk vatandaşlığına geçecek o da. Böylece 2-3 yıl daha devam ettirmek istediği profesyonel basketbolculuk kariyeri için de 'Bosman' oyuncu olma avantajını elinde bulunduracak. Önümüzdeki sezon takıma bir de devşirme oyuncu almayı düşünüyor Dickel. Bunun için de 2 tane aday var şimdilik. Morris Finley ve William Avery.'
- Salsabasket özel haberidir. -

4 Yorum Yapılmış:

Yiğit Gökçehan KOÇOĞLU dedi ki...

Kendisi için en iyisi. Ermal'in hırsı ile takıma çok şey kattığı aşikar ama son yıllarda performansı büyük düşüş içinde. O yüzden seçilemiyor bize.

Ayrıca; bu basketbolda sürekli milli takım değiştirme olayı hiç hoşuma gitmiyor. Futboldaki gibi katı kural getirilmeli bence. Oyuncu seçtiği ülkeden başka yerde oynamamalı..

Cakivu dedi ki...

arnavutluk için oynamasını anlayabilirim ama daha önce başka bir milli takımda oynayan bir oyuncunun başka bir milli takımda oynaması bana doğru gelmiyor aynı şey preldzic icin de geçerli yoksa yakında ülke federasyonları arasında transfer dalgası görmeye başlıcaz bu kadar endüstrileşmesin spor...

turgut dedi ki...

bence türkiyenin uzun rotasyonunun dolu olması ve türkiyenin arnavutluk u kendisine rakip olarak görmemesi ermale izin verilmesinin iki ana nedeni

Kapkan dedi ki...

daha önce başka bir milli takımda oynayan oyuncu nasıl oluyorda Ülke değiştirip başka milli takımda oynayabiliyor çok saçma bir mantık. futbolda bu kesinlikle yasak. A milli takım düzeyinde hangi takımda ilk oynadısanız orada devam etmek zorundasınız.