14 Haziran 2010 Pazartesi

Faruk Akagün'le Mini Röportaj (Salsabasket Özel)

En son 1998 yılında Oyak Renault'u çalıştırmıştı Türkiye 1. liginde. Gel zaman, git zaman, 12 yıl aradan sonra yeniden Türkiye Basketbol Ligi arenasında Faruk Akagün. Evvelini bilmeyenler için Efes Pilsen'in ilk kurulduğu 1976 yılından 1979 yılına kadar Efes'in koçu olduğunu, 3 yılda İstanbul Ligi'nden 2. lige, oradan 1. lige, oradan da 1. lig şampiyonluğuna ulaştığını, ha keza 1989-90 yılında G.Saray'a da Türkiye şampiyonluğu yaşattığını belirtmek gerek. 2000'li yılların büyük bir kısmını Detroit Pistons'da scout olarak geçiren deneyimli basketbol adamı ile keskin bir kararla döndüğü Türkiye Basketbol Ligi'nde çalıştıracağı 2011 model Türk Telekom'u konuştuk. Akagün'ün görüşleri şöyle:

'Biz Türk Telekom takımını sempatik bir takım yapmak amacındayız. Öncelikli hedefimiz bu. Takımın kapılarını açtık, o kapıdan güneşin girmesini istiyoruz. Bu yılki bütçemiz geçen yıllar göz önüne alındığında aşağı yukarı üçte birine düşmüş durumda belki ama bu durum, benden özellikle istenen 'Mücadele' kavramını bu takıma adapte etmek için engel değil. Büyük paralar harcamadan, mücadele eden, izleyene keyif veren bir Türk Telekom takımı yaratacağız. Kolej ruhunu bu takımın her bir ferdinde hissedeceksiniz. Ankara bunu hak ediyor çünkü. Geçen yıl kadroda bulunan tüm oyuncularla yollar ayrıldı, bu yönetimin kararıydı ve ben de saygı duydum bu karara. Sıfırdan bir takım oluşturuyoruz.

Genç Telekom takımından Sertaç Şanlı ve Uğur Öğüt beni heyecanlandıran oyuncular, onları mutlaka kullanacağız A takım dişlileri arasında. Yerli transferi için çalışmalarımız başladı. Salsa Basket tarafından 'Yılın En Çok Gelişim Gösteren Oyuncusu' seçilen Ceyhun Altay ile anlaştık sayılır, Banvit'in gözden çıkardığı Yunus Çankaya da seneye bizimle olacak büyük ihtimalle, Pertevniyal formasıyla geçen sezon TB2L'yi sallayan Orhan Hacıyeva'yı aldık, Erdemir'den Ümit Türkoğlu ile anlaştık. 1-3-4-5 numaralara 4 yabancı alacağız. Bunun için genç kuşağın her türlü önerilerine açığız. Bize ulaştırılan her türlü oyuncu önerisini dikkate alıp inceleyeceğimize şimdiden söz verebilirim. İnsanlar Türk Telekom takımını kendi takımları gibi sahiplenecekler böyece ve istediğimiz o sempatik takım olgusuna da ulaşabileceğiz.


Önümüzdeki günlerde Amerika'ya gidip Joe Dumars ile görüşeceğim, eğer kabul ederse Detroit'teki görevimi de eş zamanlı olarak sürdüreceğim, eğer kabul etmezse de geçici bir süre için o görevimi donduracağım. Ben sonuçta Türk Telekom ile uzun yılları kapsayan bir sözleşme imzaladım. 2 yıllık anlaştık. Memnun kalırlarsa kalırız, beğenmezlerse de gideriz. Bundan da hiç gocunmayız.


En çok eleştirilen noktalardan biri de 12 yıldır koçluk yapmıyor oluşum. Ama herkes bilmeli ki ben bu süre zarfında basketbol dışı bir işle uğraşmadım. Zeytincilik, çiçekçilik yapmadım. Basketbolun içindeydim ve bir üst seviye olan NBA'de görevliydim. Kendi isteğimle bıraktığım koçluk görevime, beni heyecanlandıran bir teklifle karşılaştığım için yine kendi isteğimle geri dönüyorum. İnşallah herşey planladığımız gibi gelişir.'


En kısa zamanda daha kapsamlı bir röportajı da gerçekleştireceğiz kendisiyle, hele bir transfer sezonunun hareketliliği geçsin, takımların kadroları şekillensin, hazırlıklar yavaştan yavaştan başlasın. Salsabasket özel haberidir.

10 Yorum Yapılmış:

MixBasket - Ozan Aktay dedi ki...

Mehmet Okur'un Detroit'e transferinde önemli rol oynadığı için 100.000 € para almış bir adamdır.

Cengizhan dedi ki...

"Bunun için genç kuşağın her türlü önerilerine açığız. Bize ulaştırılan her türlü oyuncu önerisini dikkate alıp inceleyeceğimize şimdiden söz verebilirim."

vay be böyle koça can gurban bir an basket menejer oyunundayım sandım kendimi =)

burnovic dedi ki...

@Ozan Aktay

Konuyla ilgisini çözemedim. Nereden biliyorsun, kaynak nedir? Ayrıca Amerika'da çalışan birinin "$" değil de "€" alması çok fazla ironik değil mi?

Hani sen bazı transferleri "gereksiz" bulabiliyorsun ya, ben de bu yorumunu "gereksiz" buldum açıkçası. :)

Tayfun Yurdagül dedi ki...

Telekom'un bütçesinin düşmesine bile sevindim.Umarım bedava bilet dağıtmazlarda bu sene rahat maç izleriz.

MixBasket - Ozan Aktay dedi ki...

@ burnovic

Burada ismini vermek istemediğim önemli bir antrenör. Msn yollu söyleyebilirim sana.

koray dedi ki...

Amatör ruhu abartmamak lazım.Scouting bari profesyonel olsun.

burnovic dedi ki...

Faruk Akagün çok değerli bir basketbol adamıdır. Aktif olarak Türk Basketbolu'na geri dönmesi renk ve güç katacaktır lige. Telekom'un derdi büyük ancak çözmek için çok iyi bir isim.

Teknik açıdan üzerine düşeni fazlasıyla yapacaktır Akagün ancak saha dışı olayları nasıl halledecekleri merak konusu...

Belirtmeliyim ki; bir Türk genci olarak hocanın yayınlanan şu satırlarından dolayı gurur ve mutluluk duydum.

Açıkçası, Medical Park Trabzonspor'dan daha çok Türk Telekom'u merak ediyorum yeni sezonda...

basketçi dedi ki...

yabancıları iyi seçemezlerse kesin küme düşerler

onur dedi ki...

10 15 yıl basketbol koçluğundan uzaktın anladık ama basketboldandamı uzaktasın elınde bu kadar ıyı yerlı oyuncu vardı hepsını yolladığını soyluyo tamam malıyetı yuksek olan oyuncular ama herkesın yollanması ne kadar doğru benım koça soylıcek bı sozum var bence yatıp kalkıp aldığı amerıkalıların ıyı cıkması için dua etsın yoksa 3 ay sonra amerıkaya gerı doner

ako dedi ki...

@onur

geçen seneki kadrodaki tüm oyuncuları yönetim göndermiş. o da bu karara saygı duyduğunu belirtmiş.