24 Haziran 2010 Perşembe

Kaya Peker Konusunda Sesli Düşünelim

Dün gece Kaya Peker'in F.Bahçe Ülker'e transfer olduğunu ve sözleşmesi biten Oğuz Savaş'ın da takımında kaldığı haberini geçtikten sonra her kafadan farklı bir ses çıkmaktaydı. Çekildim kenara, izledim, gözlemledim, okumaya çalıştım transferle ilgili yazılanları. Durum komik, önce bunu söyleyeyim.

F.Bahçe taraftarları arasında ilginç yaklaşımlar var.
1) Bu adamın ne işi var bu takımda diyip isyan bayrağını çekenler.
2) Fatih Akyel'i, Tümer'i, Emre Belözoğlu'nu kabullendik, Kaya'yı da kabulleniriz diyenler.

3) Normalde Kaya'yı sevmem ama Aydın Örs isteyip getirdiyse boynum kıldan incedir diyenler.

4) Kişilere değil, formaya aşığız, kim giyerse destekleriz diyenler.


Efes Pilsen taraftarları cephesinde ise durum biraz daha farklı.
1) Final serisindeki performansıyla zaten haketmişti bu transferi diyenler.
2) Şimdi anlaşıldı final serisindeki kötü oyununun nedeni diyenler.

3) Kaya zaten bir işe yaramıyordu, ne topu yere vurabiliyor, ne sırtı dönük oynayabiliyor, iyi oldu gitmesi diyenler.

4) Bu nasıl amatörce bir yönetimdir, hem Kaya'yı kaptırıp, hem de Oğuz'u alamamak neyin nesidir diyenler.


Bir de işe tarafsız gözle bakanların yorumları var ki, onlar biraz daha ilginç.
1) Kaya Milli Takım'a alınamama ambargosunu kaldırmak için yapması gerekeni yaptı.
2) F.Bahçe Ülker hem kadrosunu güçlendirdi, hem de rakibinin elini bir hayli zayıflattı.
Her şekilde mantıklı bir hamle. Hem Kaya'dan iyi yerli uzun mu var?

Tek tek girmeyeceğim maddelere ama hepsinin mantıklı ve düşünülebilir şeyler olduğunu belirteyim. Sonrasında kendi adıma sesli düşünerek, olay hakkındaki fikrim nedir, zikrim nedir paylaşayım.

'Ben olsam almazdım' diyerek gireyim söze. Belki amatörce düşünüyorum, belki hala şu 'Profesyonellik' kavramının istenen yere çekilmesi olayına alışamadım bilmiyorum ama ben olsam almazdım. Taraftarın bu derece kin kustuğu bir adamı takıma katıp buyrun destekleyin demek Aziz Yıldırım tarzı bir hareket bunu biliyoruz ama futboldakinden daha spesifik, basketbol tepkisi. Orada seyirci oyuncuya daha yakın, en ufak mimiği bile görüp tepki gösterebiliyorlar. Ve bu konuda Kaya'ya karşı zirve yapmış durumdalar(dı). Bugünden sonra nasıl olur bilmiyorum, kendi bilecekleri iştir ama daha şimdiden kabul edenlerin olduğunu görebiliyoruz yukarıda da yazdığım üzere.

Ben asıl işin diğer profesyonellik penceresinden bakmaktayım olaya. Geçen yıl final serisi sürerken Mirsad ile sözleşme imzalayan Efes Pilsen kulübüne demediğini bırakmayan F.Bahçe kulübü, bugün bu transferde ne gibi bir farklı yol izlemiştir? Biri bana bunu söyleyebilir mi? Final serisi oynanırken ortaya atılan transferin bittiği dedikodusu işkembeden sallama değildi herhalde değil mi? Bu bağlamda kimse kusura bakmasın ama final serisinin ilk 2 maçında gayet iyi oynayıp, son 4 maçında el freni çekmiş gibi stop eden, 4 maçta toplam 14 sayı üreten, 6/22 ile faul atıp, 4/16 ikilik yüzdesi tutturan bir oyuncu için de herkes gerekli komplo teorisini kurar. Buna kimse karışamaz.

Evet Kaya Peker'in özel hayatında bazı sorunları vardı ve eşiyle boşanma durumu sözkonusuydu (belki de boşandı bilmiyorum) ama son 4 maça kadar gayet iyi gelip, son 4 maç belki de kariyerinin en kötü, en konsantrasyonsuz dönemini yaşaması sadece bu özel duruma bağlanamaz mantıklı olarak. Mental bir çöküş olmuş diyebiliriz ama o zaman da Kaya Peker gibi kendini tanıyıp, ne zaman yorulacağını, ne zaman patlayıcı gücünü kullanabileceğini iyi bilen bir oyuncu için de abes bir durumdan bahsetmiş oluruz.

Nihayetinde Kaya Peker'i 2 yıl boyunca sarı lacivertli formayla seyredeceğiz. Oğuz Savaş'ı nasılsa alacağız diye Kaya Peker'e komik bir rakam teklif eden Efes Pilsen yönetiminin bunda payı ne kadardır? Vardır epeyce. Ancak Kaya'nın son 4 maçtaki ani düşüşü ile ilgili kimse birşey ispat edemeyeceği için de bu komplo teorisi vurgulanmaya devam edecek ve yarın öbür gün dönüp arkaya bakıldığında, öyle ya da böyle hatırlanacaktır. Salsabasket okuyucularından altug nickli arkadaşımızın komplo teorisi ise daha da farklı: 'Efes Pilsen Kaya'ya bir kontrat önermiş, bu kontratı imzalamazsan da F.Bahçe ile görüştüğün haberini basına sızdırırız demiş'. Bir şey diyemem. Komplo teorileri bolca. Hangisi doğru, hangisi yanlış, kim günah alıyor, kim tam üzerine basıyor bilinmez. Tek bildiğim ilk kurulmuş komplo teorisinde herşeyin üst üste fena denk düştüğüdür. Bir de Kaya'nın Beşiktaş'ta oynarkenki sezon sonu performansı var hatırlayacağınız üzere. Torino'da yaptıkları, oyundan diskalifiye olmaları, oynamamaları falan. Şimdi aynı şeyi bu kez de Efes Pilsen'e yaptı son 4 maçta. Bu da oyunculuğundan öte, kişisel anlamda bazı sıkıntılara ışık tutuyor kanımca.

Diğer taraftan Kaya'nın taraftarlar arasında kabul görmesi konusunda ise hiçbir sıkıntı olacağını sanmıyorum. Zira Aziz Yıldırım sarı lacivertli taraftarların hazım problemi sıkıntısını ortadan kaldıralı çok oluyor. Kaya da sarı lacivertli formasıyla Bülent Korkmaz'a saldıran Fatih Akyel gibi, 'Beşiktaş'ı öpenler parmak kaldırsın' dendiğinde parmak kaldıran Alpay ve Tümer gibi, doğuştan F.Bahçeli olduğu eski G.Saraylı arkadaşları tarafından bile ispatlanan Emre Belözoğlu gibi (performansıyla takımının en iyisi, kimse bir şey diyemez) kabul görecektir. Yeter ki taraftarı can evinden yakalasın, atlasın, vursun, kırsın, parçalasın, bu maçı kazansın. Gerisi kolay. Nasılsa 'Profesyonellik' diye bir meret var bu ülkede. Yeri geldiğinde oraya, yeri geldiğinde de buraya çekilebilen.

22 Yorum Yapılmış:

brs dedi ki...

bu benım gorusumdur farklı yorumlarada saygılıyım

brs dedi ki...

bır sporcuda once kısılık olucak yazık cok yazık mıllı takıma alınmamasına cok daha fazla sevındım ayrıca senınde kaan kuralında durustlugune ınanırım oda serı surerken bı yazısında bunlara ısaret etmıstı bir izmirli olarak utanıyorum kayadan

turgut dedi ki...

milli takımımızda önümüzdeki 10 sene uzun ihtiyacı olmayacaktır diye düşünüyorum.ömer,semih,oğuz,enes,furkan ve ersan...

Erol Kaya dedi ki...

Efes Pilsen cephesindeki 3. ve 4. maddelere uyuyorum galiba :)
Oğuz'u alamadık. Tecrübeli yerli uzun olarak elimizde bir tek Kerem Gönlüm kaldı. Raduljica'da da ciddi sorunlar var. Efes cephesinde işler iyi gitmiyor diyebilirim.
Ama yine de Kaya'nın bu takıma daha fazla yararı dokunmayacaktı. O yüzden iyi olmuştur gitmesi. Ben zaten bir 4,5 numara olarak hiç bir zaman iyi bulmamışımdır Kaya'yı. Ne şutu var, ne driblingi var. Ribaund gücü git gide azalıyor. Faul atışları yüzdesi sayesinde alabileceğimz çok maçı verdik bu sene euroleague'de. Oktay Hoca onu biraz yontabilmişti ama tam oyunu karakter kazanmak üzereyken Tau ya gitti ve bence gelişimini orada noktaladı. (2006)

Onun yerine Furkan Aldemir alınabilirse gayet güzel olur. Dusan'a da süre verilebilir.

Diğer spekülasyonlarla ilgili olarak şunu söyleyebilirim. Fenerbahçe'nin, futbol medyasında duymaya alışkın olduğumuz "misilleme", "rakibe çalım atma" çabasında olduğunu düşünüyorum. İkisini de başarmışlardır nihayetinde.

tarski dedi ki...

kaya peker meselesi, o meselesi, bu meselesi. bir de aziz yildirim meselesini sesli dusunmek gerekiyor bence. turk sporunu, basketbolunu, futbolunu bu derece etkileyen baska biri var mi?

o istemiyor diye oyuncular milli takima alinmiyor, en vefali oyuncusunu-kaptanini- dovduruyor, yillar sonra sikeci diye ortaliga atiyor, astigi astik kestigi kestik, boyle bir adam olabilir mi?

kulubu yonetirken hic bir etik kaygisi yok, basari icin her yol mubah. guc gosterisi yapiyor. kendine karsi geleni yaninda kuzu gibi oturtup millete goz dagi veriyor. para ve guc hirsi; bunlarin getirdigi ahlaksizlik ve kibir her hareketinde vuku buluyor.

en ufak bir tutarlilik kaygisi da yok, cunku cok iyi biliyor bu milletin balik hafizasini.

ben biktim artik bu mafya duzeninden ve onun basindaki aziz yildirim'dan. fb taraftarlari hic bozulmasin durum bu; ve o gitmeden daha cok tukurduklerini yalamak zorunda kalacaklar.

Kapkan dedi ki...

güzel bir sesli düşünme olmuş Anıl kardeşim. özellikle oyuncunun Beşiktaş döneminde eurocup 8li finalde yaptığı şeyleri anımsatmanız ve finalin son 4 maçı ile karşılaşatırmanız cuk oturmuş.
kutlarım.

Yiğit Gökçehan KOÇOĞLU dedi ki...

Kaya kadar çirkef, satıcı bir adam yoktur. Keşke gelmeseydi..

turgut dedi ki...

kaya mı aziz yıldırım mı :)

Ahmet Karadag dedi ki...

Bu uzunca yaziniz icin tesekkür ederim Anil Bey. Olayi bircok yönden irdelemissiniz ve iyi de yapmissiziniz.
Ben sahsen mukavelesi sona ermekte olan bir oyuncunun sezon boyu (sezon sonu dahil) her kulüp ile görüsebilecegini ve istedigi kulüp ile de mukavele imzalayabilecegini düsünmekteyim. Eger Efes Kaya'nin kulüpte kalmasini isteseydi, sezon baslamadan mukavelesini uzatmasi gerekirdi. Uzatmadigi takdidrde oyuncunun sezon sonu baska bir kulübü gitmesini de göze almasi lazim.
Kaya'nin final serisi performansi tabii ki düsündürücü. Ama onu da "in dubio pro reo" deyip gecelim. Kaya'nin FBÜ taraftarlarindan dayak yemesi ve hakaretlere magruz kalmasi da onun bilecegi bir sey... gecenlerde herhalde Gürcay "Stockholm sendromundan" bahsetmisti. Öyle bir ruh hali olabilir, anlayisla karislamak lazim.
Aslen takildigim tek nokta, FBÜ yönetiminin "ikiyüzlülügü" oldu bu baglamda. Gecen sene ortaligi birbirine katan ayni sahislar simdi bu transfere imza atiyorlar... ? Sonuc: Bagirip cagirmalar, aglamalar, basin toplantilari, FBTV'deki yayinlar ve serzenisler tamamen tiyatro idi. Herhangi bir etik prensip falan aranmamali bu aciklamalarin ardinda. Kaybedilmis bir sampiyonayi hazmedemek, kendini kamuoyunda "magdur" olarak lanse etmek ve kendi taraftarlarina karsi yönetim basarisizligi örtba etmekten baska birsey degilmis. Bugün FBÜ’nün 12 tane oyuncusu dopingli ciksa, sucun baskalarinda arancagindan adim gibi eminim.
Efes yönetiminin Kaya konusunda sessiz kalmasini takdirle karsiliyorum. Yapilmasi gereken de bu...

Legend dedi ki...

uzun zamandır ilgiyle ve begenerek takip ettiğim salsabasket sitesinde olumsuz buldugum ve begenmeyerek okudugum birkaç ayzıdan biriydi bu.
bilmiyorum hangı takımlısın ama çok duygusal bir yazı olmuş bence.
ben hasta fenerliyim ama fenerbahçeli olarak deil, bir basketbolsever olarak ve basketbolu takip eden bir genç medya mensubu olarak kayanın fenerbahçede destek alması sonrasında başarılı olacagını düşnüyorum.
profesyonelliğe laf dokundurmuşsun ama bu ülkede neler olmuyor ki.. ?
bir sporcuda kişilik olacak evet bu doğru ama kayanın kişiliğini yargılamak bana düşmez ben kendime göre konusurum bir başkası kendi fikrini savunur..
bence efes pilsen bu yılki milyon euroları harcayıp basarısız gecen sezonun ardından oturup nerde hata yaptık diye düşnmeli, taraftarı tribüne çekmeli v.s , v.s ....

guepetto dedi ki...

BASKETBOL OLARAK NELER KATACAĞINI DÜŞÜNMEK GEREK...... TARAFTAR OLARAK YAPILAN YORUMLARI BIR TARAFA BIRAKIRSAK.SERTLİK VE BACKUP OPSYONU GETIRECEKTIR.30 YAŞINDA OLMASINA RAĞMEN SPAHIJA DA ÇOK ŞEY ÖĞRENEBİLECEĞİNİ VE BASKETBOLUNA DEĞİŞİK BOYUTLAR GETİREBİLECEĞİNİ DÜŞÜNÜYORUM.ŞUTU YOK DEĞİL ŞUT ATMIYOR,DÜŞÜNMÜYOR.BEKLEMEK VE İZLEMEK GEREK.

FBÜ DE POTA ALTI, MİRSAD HARİCİNDE TECRÜBESİZ FAKAT YETENEKLİ OYUNCULARA TESLİM EDİLMİŞTİ.PLAN HEDEFE UYGUNDU.ÖMER DE SEMİH DE YETERİ KADAR PİŞMEDEN ERKEN GİDİYORLAR.BİTİRİCİ ÖZELLİKLERİ EDİNMEDEN.SENE İÇİNDE VE ÖZELLİKLE PLAYOFFLARDA POTA ALTINDA ÇOK SAÇ BAŞ YOLUNDU.YİNE DE EUROLEAGUE FINAL FOUR ICIN FBÜ YE SAĞLAM VE GÜVENİLİR BİR CENTER GEREKİYOR....BOL SIFIRLI KONTRATI OLAN......VİDMAR OĞUZ MİRSAD KAYA HER NE KADAR BEKO LIGI ICIN SAĞLAMSA DA EUROLEAGUE ICIN YETERLI DEĞİL.DIŞ KADRO ÖMER, UKİÇ, PRELDZİÇ, ENGİN, KINSEY VE TOMAS DAHA GÜVEN VERİCİ.KRİTİK HAMLE PRELDZIÇ'IN VATANDAŞ OLMASINDAN SONRA BEŞİNCİ YABANCI İÇİN CENTER GEREK.BU KEZ FINAL FOUR KESİN HEDEF GÖZÜKÜYOR

guepetto dedi ki...

TRANSFER POLITIKASI OLARAK,PARAN VAR İSE RAKİBİ ZAYIFLATACAK SAĞLAM BİR BACKUP ALMAK İYİ BİR STRATEJİDİR.... GEÇEN SENE EFESİN MİRSADI ALMAK İSTEMESİ GİBİ

dfn05 dedi ki...

fenerbahçeye yaptıgı işlerden , amatör branşlardaki hızlı yükselişinden dolayı saygı duyuyoruz, duymaya çalışıyoruz ancak her kulübün bi etiği olmalı bir duruşu olmalı dolayısıyla bu tip kişiliksiz adamlardan her büyük kulüp uzak durmalı. ayrıca daum olayı ve türevleri, bugüne kadar kaya benzeri oyunculara kulübün fazlaca kucak açması vs fb yi itici yapıyor insanların gözünde ve geçen gün 'sirke' benzetilmesi de bunların sonucu olarak ortaya çıkıyor ..

ben bi türk olarak türk takımına bu tip yorumların yapılmasını çok üzücü buluyorum ve aziz yıldırım yönetiminin 'müteahit zekasıyla ' kulübe maddi zenginlik getirdigini ancak etik degerlerini geriye götürdügünü düsünüyorum .. bi galatasaraylı olarak kendi kulübümünde hergün geriye gittigini düşündügüm bir konu bu etik değerler konusu ve bir süredir 'taraftar' olmaktan vazgectim ..

john isner - nicolas mahut'nün maçını izleyenler vardır bu tip güzel,tarihi işlere tanık olmak , maradona(onu kaçırdım=() messi , jordan gibi büyük adamları izlemek(marseli izlemekte keyifti milli takımımızın dünya - avrupa 3.lüklerini de ) bence sporun bizim açımızdan en güzel tarafları bu nedenle taraftarlık yapmak yerine kulüplerimizin ileri gitmesini saglayabilsek keske .. aziz yıldırım herkesin elini kolunu baglayan bi padişah konumuna gelmemiş olsa , dış basın ülkemizden çarpık sistemler ülkesi olarak bahsetmese ..

MixBasket - Ozan Aktay dedi ki...


Kaya Peker Analizi

Cakivu dedi ki...

güzel bir yazı salsa nasıl olcak bilmiyorum ama final serisi oynanırken transfer görüşmeleri olmasa çok iyi olacak, efese diyorduk aynı şeyi biz yaptık keza oğuz da bizden efese gidebilirdi, neyseki oğuzla anlaşılmış
ama yinede spor kültürümüzdeki tüm çarpıklıkları bir aziz yıldırım karakterine bağlamayı ben gerçekten komik buluyorum evet her zaman bir günah keçisine ihtiyaç vardır ama bu tek taraflı bir şey değil birçok etken var işin içinde...
bu dediklerimden de aziz yıldırım çok yücedir her dediği doğrudur anlamı çıkarılmasın keza onun da milyon kadar hatası vardır ama spor kültürümüzün zayıf olmasının sebebi ve emekçisi kendisi değildir...

mustafa can dedi ki...

Bizde profesyonellikle onuru ayaklar altına alma söylediğini yutma aynı şeye geliyor ne yazikki

tuna54 dedi ki...

ne bu kadar yazı yazılacak bir oyuncu nede polemik yapılacak.bu kadar yazılar yazılması bile çok ilginç.azıcık olan oyun yeteneği ispanya macerası ile çoktan bitmiş bir oyuncuyu boş boşuna tartışıyoruz.hiç bu kadar yazmaya değmeyecek.belki üç beş dakika yedek oyunculuk yapar,yoksa gerisi fuzulidir.bir sürü eksisinin yanında en garibi itici davranışlarıdır.adam iki sayı atamaz ama baksanız sahanın en iyisini kendisi sanır.karısıyla falan ilişkisi yüzünden bunları yaptı demek hiç olmamış.bu adam daha öncede yaptı bunları beşiktaşta.garip olan fenerbahçe nasıl böyle birşeye kalkıştı.

yes dedi ki...

Kaya Peker'i transfer etti diye Fenerbahçe'yi eleştirenler, aynı şekilde Oğuz Savaşla transfer görüşmeleri yapan -tek farkı transfer etmeyi becerememiş olması- Efes Pilsen'e niye ses çıkarmıyor ?

Arkhe dedi ki...

Oğuz ve Mirsad'la görüşme yapan Efes Pilsen'in izlediği yolu, normalde bu yöntemin karşısında olmasına rağmen Fenerbahçe de yapmış olabilir. Ben istemezdim, sindiremiyorum da ama "böyle başa böyle tarak" anlayışına da çok karşı çıkamıyorum.

Fenerbahçe yönetiminin artık savunulacak bir yanı kalmadı, ben bile artık yeter diyorum ama Kaya üzerinden yönetime sallamak ne kadar mantıklı bilmiyorum. Belli ki transferler olması gerektiği gibi tamamen teknik ekibin istekleriyle gerçekleşiyor, bunu diğer transferlerden ve transfer edilmeye çalışılanlardan anlıyoruz. Ben de yönetimin teknik ekibi Kaya konusunda durdurmasını isterdim ama her zaman teknik ekibin işine karıştığı için suçladığımız bir yönetimi, bu kez onların işine karışmadığı için suçladığımda bir mantık hatası yaptığımı düşünüyorum.

Eğer eleştireceksek yönetim ile birlikte Aydın Örs'ü de eleştirelim.

Gurcay dedi ki...

@yes,
İki oyuncunun final serisindeki performans farkının, kimin kime ne zaman transfer teklifinde bulunduğu konusunda herkese bir fikir verdiği için olabilir mi?

tuna54 dedi ki...

oğuz la kayayı aynı kefeye koymak herhalde en son yapılacak şey.biri aslanlar gibi oynamış final serisinde diğeri iki faul üstüste atamamış gezinmiş durmuş.efes pilsenle görüşse bile oğuz çıkmış adam gibi oynamış.diğerinde üzülme belirtisi bile yoktu yenilince.bu kadar fanatik olmayalım.eski takımlarında para için oynamayan gün gelip şimdiki takımındada aynı şeyi yapacaktır.

yes dedi ki...

Oğuzla Kaya'yı tabii ki aynı kategoriye sokmuyorum. Fenerbahçeli olarak Kaya Peker transferinden de memnun değilim. Benim değerlendirdiğim durum kulüplerle alakalı.

@Gurcay

Oyuncuların performanslarına bakarak kulüpleri yargılayamazsınız, Efes Pilsen'in Oğuz Savaş'ı transfer ettiği haberleri daha sezon ortasında ortaya atıldı (http://www.ntvmsnbc.com/id/25046628/) ve her ne kadar o dönem yalanlansa da şampiyonluk maçının ertesi günü transfer haberinin tekrar gündeme gelmesi size bir fikir veriyordur umarım.