16 Temmuz 2010 Cuma

Ataman'dan Milli Takım'a Messina Önerisi

Efes Pilsen'deki görevinden ayrılmasının ardından basketbol gündemini Twitter hesabı üzerinden şekillendiren ve bunu da oldukça başarılı şekilde gerçekleştiren Ergin Ataman dün de yine dikkat çekici açıklamalarda bulundu. Bu açıklamalardan önce geçtiğimiz günlerde bir bebek sahibi olan Ataman ailesine hayırlı, uğurlu olsun diyoruz. Ailenin yeni ferdi Sarp Ataman'a da uzun ömürler diliyoruz. Ergin Ataman'ın bu seferki gündem maddesi yaklaşan şampiyona öncesinde takımı kimin çalıştıracağı ve turnuvada takımın başında kimin yer alacağına yönelikti. İşte o açıklamaların tamamı:

Bugünkü gündemimiz Dünya Şampiyonası'na neredeyse 1 ay kala basketbol Milli Takımımızın antrenörü kim? Takımı kim hazırlıyor, kim head-coach? Bazı spor yorumcuları Orhun (Ene) diyor ama benim fotoğraflarda gördüğüm Nihat İziç ön planda. Bugüne kadarki bütün başarısızlıklarına rağmen Tanjevic ve kariyerine saygımız var tabii ki ama o da rahatsız, antrenörlüğü bıraktı, yönetici oldu. Arkadaşlar Türk basketbol tarihinin en önemli turnuvasını kendi seyircimiz önünde ve süper bir jenerasyonla oynayacağız, belirsizlik bitsin. USA Mike Krezewski, İspanya Scariolo, Sırbistan Ivkovic, Yunanistan Kazlauskas, Rusya Blatt ile şampiyonaya hazırlanıyor. Tanjevic bu takımı hazırlayacak ve kariyerinin son head-coach'luğunu tüm sorumluluğu alarak yapacaksa sorun yok. Hepimiz onu destekliyoruz. Yok hayır Tanjevic sahada olmayacaksa ve head-coach'umuz Orhun olacaksa her türlü tecrübesizliğine karşı yanındayız ama sorumluluğu alsın. Ama lütfen kimse bize bu takımın head-coach'u Nihat İziç demesin. Bunun hesabını kim nasıl verir? Merak ettiğim bir diğer konu sevgili basketbol yorumcusu ve yazarı arkadaşlarımın bir bildiği var mı, neden seslerini çıkartıp sorgulamıyorlar? Hepimizin beklentisi bu şampiyonada bir madalya ve başarı değil mi?Neden iş işten geçmeden belirsizlikleri açmıyoruz? Yine mi korkuyoruz?

Bu açıklamalar esnasında takımın başına getirilecek ismin kim olması gerektiği yönünde gelen sorulara cevap olarak Messina, Obradovic gibi büyük isimlerin olması gerekliliğinden bahsediyordu Ataman. Tam da bu sırada Messina'nın Real Madrid'den ayrıldığı haberi düştü twitter'a ve açıklamalarına devam etti deneyimli koç:

İşte arkadaşlar bazen şans ve kısmet insanın ayağına gelir. TBF yetkilileri derhal ilk uçağa atlayıp İspanya'ya gitmeli. Son 10 yılın Avrupa'daki en başarılı koçu boşa çıktı. Sanırım 5 Avrupa şampiyonluğu var. Derhal dost arkadaş edebiyatı bırakılmalı. Messina'ya Türk Milli Takımı head-coach'luğu teklif edilmeli. Kesinlikle inanıyorum ki iyi bir teklife hayır demeyecektir. Büyük başarılar dost arkadaş edebiyatı ile olmaz. Hadi bakalım şimdi vizyon ve ilişki gücünüzü gösterin. Getirin Messina'yı heyecan verin.
Şu takımı da Antalya tatil beldesinden şu hotelden falan çıkarın. Bir an önce adam akıllı bir yerde kampa alın, başına da Messina'yı koyun. Geçen yıl Moskova'da Messina ile sohbet ederken Avrupa Şampiyonası öncesi Türk Milli Takımı için ne diyorsun dediğimde bana gore Avrupa'nın en iyi jenerasyonu dedi. Ben de şakayla karışık peki sana teklif yapsalar gelir miydin dediğimde cevap süperdi: Neden olmasın? Onun için buradan sesleniyorum. Şayet bu haber doğruysa ve Messina Real'den ayrıldıysa derhal temasa geçin. İlişki düzeyiniz yeterli değilse, her ne kadar beni takmasanız da size yardım edip hemen bu akşam sizi Messina ile görüştürebilirim. TBF'nin düşünce gücü yeterli olmuyorsa o zaman da derhal ana sponsorlar devreye girip bunu çözebilirler. Unutmayalım ki 45 gün sonra tüm Türkiye 12 Dev Adam'ı konuşacak ve aynen 2001'de olduğu gibi madalya bekleyecek.

18 Yorum Yapılmış:

Cakivu dedi ki...

Ergin Ataman ın son dönemi hariç ilk defa olumlu bulduğum açıklaması, kendisi heralde en çok eleştirenlerden biriydim ama bu konuda kendisi gerçekten destekliyorum. Çok mantıklı ve kompleksiz yazmış hem de çözüm öneriside getirmiş. Eğer evimizde olacak bu şampiyonada iyi yerlere gelmek istiyorsak Messina diyorum bende ayrıca ülke basketboluna katacağı vizyonda yanında artıları getirecektir. Evet basketbolumuz başına Messina geçsin, onun ekolünden olacak ya da bişeyler öğrenebilecek yeni nesil koçların da yetişmesine ön ayak olacağını düşünüyorum yani tam anlamıyla bir çıta atlama.

Şampiyonaya hazırlanmak ve takım kimyasını kurmak için yeterli zaman var sonuçta birbirini tanıyan bir oyuncu grubu var, Messina nın getireceği kaliteninde takıma bir ivme kazandıracağını düşünüyorum... Parası sorun olmaz olmamalı, bu kadar sponsor desteği ile basketin 1 numaralı adamına gerekli kontrat yapılabilir...

Önerin için teşekkürler Ergin Ataman, başlattığın bu kampanyanın geç kalmadan sonuç almasını diliyorum, bence elimizden geldiğince bizde bu oluşumu desteklemeliyiz...

bora pelister dedi ki...

Kesinlikle koc Ergin Atamana katiliyorum...Orhun Ene head kocsa sonuna kadar desteklerim bir basketbol sever olarak.Ama A milli takimimizin basinda da MESSINA yi gormek hem takimimiz adina hem de oynacagimiz basketbolun seyri adina benden mutlu olmaz!!!!

Cengizhan dedi ki...

Ergin Ataman Türk sporundan elini eteğini çeksin, başarı ve barış ortamı o zaman sağlanır. Merak etmesin..

And1 dedi ki...

Orhun Ene bu sene Ümit Milli Takımındaki görevini bıraktı tamamen Basketbol A Milli Takımına konsantre olabilmek için haberlerde de Orhun Ene hep en önde, yine ajitasyon yapmaya çalışmış her zamanki gibi. Tanjevic bile şahsi fikrini açıkladı, benden sonraki antrenör Orhun olmalı. Yabancı karşıtı Ergin Ataman bir anda nereden geldi Yabancı hayranlığı? Orhun Ene korkusu yüzünden mi acaba?

murat nur dedi ki...

Ergin Ataman hiçbir zaman yabancı coach a karşı değildi. Üst düzey yabancı coach u her zaman desteklemiştir. Bir çok röportajında söylemiştir hatta isimlerini bile vermiştir. Sapla samanı karıştırmamak lazım diye düşünüyorum.

turgut dedi ki...

şimdi bu ergin ataman orhun olsa kerhen desteklerim,acemıdır kendısı ammavelakin iziç koç bile değil.tek üst düzey türk coach benim diyor.ben de ona hadi ordan diyorum buradan..

MixBasket - Ozan Aktay dedi ki...

Herşey tamam da şampiyonanın başlamasına 45 gün kala böyle bir açıklama yapılmasının hiç bir mantığı yok.

MixBasket - Ozan Aktay dedi ki...

@turgut

İziç'e koç değil diyen adamın basketboldan haberi yoktur asıl. Ben sana söyleyeyim.

And1 dedi ki...

@murat nur kendi yerine gelen yabancı antrenore antrenor degil diyen adam kalite anlayışı nedir çok merak ediyorum. Orhun Ene her haberde, her olayda en öndedir. Ümit Milli Takımdakş görevini bırakmıştır. ama o Ergin Ataman ona bile bok atmaktadır. Ergin Ataman altyapıdan hangi oyuncuyu çıkartıp Türk Basketbol'una sunmustur? Bugunkü Ömer Aşık'ın en büyük emekçisi Orhun Ene'dir. Ergin Ataman için kendisinden başka coach yoktur. 1 ayda Messina gelse nolacak, yeterli süre değildir 1 ay. benim payıma ne düşer derdindedir. Sn. Oktay Mahmudi'nin yarısı kadar adam olsaydı şuana kadar çok daha farklı yerlerde olurdu. Benim gözümde Milli Takımımızın gelecek iki Antrenörü Orhun Ene ve Oktay Mahmudi'dir.

Yiğit Gökçehan KOÇOĞLU dedi ki...

Ergin Ataman uzun süre sonra ilk kez adam akıllı bir şey söylemiş..

Kapkankağan dedi ki...

Nihat iziç Türkiye'de çok işler yapmış bir kişidir. Kendilerine güvenmek akıllı bir iş olsa gerek. En kötüsü Tanvejiçten kötü olmaz. messina konusuna gelince eğer gelecese uzun süreli gelmeli öyle 45 günlük felan olmamalı. Ancak ben Elimizdeki Nihat ve Orhun'a gevenmek gerektiği kanısındayım.

youla dedi ki...

Ben de İziç koç değil diyorum :)
İziçe sağlanan imkanlar kime sağlansa daha başarılı olur... Tanjevic bence Dunya Sampiyonasında takıma parkede olmadığı sürece katkı sağlayamaz.
Ergin Atamana katılıyorum. Koskaca takım İziçe emanet edilemez hatta Orhun içinde çok erken.. Messina fikri ağır basıyor.

MixBasket - Ozan Aktay dedi ki...

FIBA Dünya Basketbol Şampiyonası'ndan sonra yeni düzenleme getiriyor kurallara... Okumak isterseniz:
FIBA yeni basketbol kuralları

MixBasket - Ozan Aktay dedi ki...

@ youla

Bu ülkede Yugoslav basketbolu oynatabilen ya da oynatmaya çalışan hangi koç var İziç'ten başka. Ha bir de, İziç kadar gençlere önem veren???

youla dedi ki...

@MixBasket

Yugoslavya diye bir ülke kalmadı ki Yugoslav basketbolundan kastın ne? Hangi oyun sistemi Yugoslav basketbolu? Bu sistemi başka kim oynatıyor?
İziç genç milli takımı calıştırdığı için gençlere önem veriyor :)
Tofaşta 4 yabancıyla oyna nerde bunun genci? İlkan dışında kaç isim var?

MixBasket - Ozan Aktay dedi ki...

@Youla

Fırat Töz, İlkan Karaman, Doğancan Tokmak, Can Altıntığ, Onat Akış, Selim Saygın, Can Özcan

7 tane saydım sana genç. Belki bu rakam daha da fazlalaşabilir. Yugoslav basketbolu derken herhangi bir oyun sistemini kastetmedim. Sert ve vücut vücuda bir yapıdadır Yugoslavlar'ın basketbolu. Nitekim Nihat İziç de şu ana kadar çalıştırdığı tüm takımlarda bunu uygulamıştır,bu nedenle de genç oyunculara ağırlık vermiştir. Bu sene alınan Onur,İnanç gibi 30 yaş üstü oyuncular ise genç-yaşlı (tecrübe) dengesini sağlamaya yöneliktir.

Kapkankağan dedi ki...

@ozan aktay
sen kendini fazla yorma kaşıdaki insan anlamak istemiyorsa yapılacak bir şey yok.
Yuğuslav ekolü diyorsun adam öyle bir ülke kalmadıki diyor:) anlatmak istediğin çok açık oysa.

turgut dedi ki...

@ozan altay
ozan ben demedım ızıc koc degıl dıye..atamanın dedıklerını dıyordum o cumlede.ben ızıc koc degıl dıyecek sevıyede bırı degılım.ama ataman da degıl.ataman resmen "BASARISIZ" bır koc.aynı zamanda provokator..morinho gibi provokasyon ve sınır bozma ozentısı ıcerısınde.basarısız ınsansın ve en azından bu yaz sus kardesım! gıt bı tatıl yap,refreshing yap!! cenenı kapa bu yaz