4 Temmuz 2010 Pazar

Enes Kanter'den 3 Numara Olur mu?

Ben değil bizzat Enes söylüyor bunu. NBA Türkiye dergisinin Temmuz sayısında Oğuz Yenihayat imzasıyla yer alan Enes Kanter röportajının aşağıdaki kesiti yeni sezonda bambaşka pozisyonda oynayan bir Enes izleyeceğimizin işareti:

'Bu yıl çok hafif bir sezon geçirdim. Basketbolumu geliştirmedi, bunun farkındayım ama bazı açıklarımı kapatmamı da sağladı. Ligde hiç 4-5 numara oynamadım, 3 numaralı pozisyonda oynadım ve bu pozisyonun özelliklerini geliştirmek için yoğunlaştım. Böylece hem şutuma fazla zaman ayırdım hem de yüzü dönük oyunumu geliştirdim. Çemberden uzakta top aldığımda dripling yaparak çembere gidebilme özelliğimin de olduğunu gördüm. O ligde bunları rahatlıkla yapabildim ama NCAA'de işler bu kadar kolay değil. Bunun farkındayım ve bu yaz daha sıkı çalışıp kendimi en iyi şekilde hazırlayacağım.

5 numara olmak hiç istemiyordum. 3 numaralı pozisyonda oynamayı seviyorum. Çalışırsam da yapabileceğime inanıyorum. Kentucky'deki antrenörüm antrenörüm Calipari de buna inanıyor ve bu konuda bana söz verdi. Çünkü o, bende 3 numara yeteneğinin olduğunu düşünüyor ve okulda bu pozisyonda oynatacağını söylüyor.'

Şimdi ben de Enes'in 5 oynamaması gerektiğine inanıyorum ama saf bir 3 numara da olamaz yani. Onun şu aşamada kendine yapabileceği en büyük iyilik, 3 numarada da oynayarak o pozisyonun gerektirdiği yetenek ve fundemental bilgisini kazanmak. Sadece basit bir 4 numara değil de bu piyasanın en değerli adamlarının olduğu gibi '3,5 numara' olmayı başarmak. Bana göre.

Röportajda sadece bu detay yok elbette. Enes'in ağzından F.Bahçe Ülker ile olan sözleşme sıkıntısı süreci, Mahmut Uslu'nun Enes'e transfer masasında uyguladığı ilginç taktik, 2011 draftına girip girmeyeceği, ne A ne de Ümit Milli Takım'da neden olmadığı, Nike Hoop Summit'te Nowitzki'ye ait olan rekoru kırması gibi konuları dinlemek isteyenler dergide 4 sayfa olarak yer alan bu keyifli röportajı okuyabilirler. Tekrardan teşekkürler Oğuz Yenihayat.

12 Yorum Yapılmış:

Kapkan dedi ki...

süper yıldız süreci 3 numarada oynatılmasındna dolayı sekteye uğramasında. 3 numara olacaksan çok yüksek bir dış yüzden omalı. Enes Kanter bunu başarabilir mi? Enes Pota altında çok sert ve müthiş savaşan bir oyuncuydu en büyük özelliği buydu. Ama dış atış yüzdesini yüzde 50 lerin üzerine çıkarırsa diyecek bir şey yok tabi

Kapkan dedi ki...

röportajın tamamı nerede link?

dfn05 dedi ki...

@kapkan

linkini vermemişler ne yazık ki arkadasım .. dergiyi de D&R dahil hiçbiyerde bulamadım , sende bulamadıysan okuyamayacaksın benim gibi ..

Yiğit Gökçehan KOÇOĞLU dedi ki...

3,5 olmalı.. Zaten mükemmel bir yetenek, o zaman dünya üzerinde bulunmaz bir yetenek olur..

dejavu dedi ki...

@Kapkan;

Röportaj NBA Türkiye dergisinin bu ayki sayısında. Dolayısıyla linki yok. 5 lira dergi, alıp okuman gerekiyor, tavsiye ederim. :)

@dfn05;

Hangi şehirdesin bilmiyorum ama İstanbul'da dahi dergiye ulaşamayanlar var ki diğer şehirlere 1-2 gün sonra dağılıyor malum. Yine de bulamazsan önümüzdeki hafta içinde, bulunduğun yeri yazarsan biz de Mete abiye iletiriz durumu.

Çağlar..

basketçi dedi ki...

benim bildiğim kadarıyla calipari denen adam biraz psikopat bir adam :)
senden 3 numara yaparım dediyse kesin yapar
enes'in milli takım kadrosunda olmaması büyük bir hayal kırıklığı yarattı bende
mutlaka kadroda olmalı

barisozman dedi ki...

3,5 numaranın değerli olduğu günler geride kaldı. enes yetenğiyle dış oyuncu olmaya kalkarsa yazık eder. net bir 4-5 olması gerekiyor. Pau Gasol'u görüyoruz. o da bu yolu seçebilirdi, ama 3,5 numaraların, dışarıdan şutu olan uzunların modası artık daha net yeteneği olan sert oyunculara geçmiş durumda. enes'in geliştirdiği şeyler önemli, ama asıl unutmaması gereken savunma sertliği ve ribaunt etkinliği. bunlar olmadan penetre, dış şut, sırt dönük oyun, ikili oyun bir şey ifade etmez.

Spooky dedi ki...

link yok yaşasın dergi :)

mustafa can dedi ki...

bence enes tam bir 4 numara 3 numara için zaten baya agır bi adam
ıns 2011 draftlarına katılır cunku asıl gelıscegı yer nba ordakı antremanları ve macları yemesı lazım bir an once

Kapkan dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
KskHyTr dedi ki...

İzlediğim kadarıyla doğuştan gelen bir hantallığı var yüzü dönük oyununu geliştirmesi güzel olur ama 3 numara olmaz biraz yüksekten gaz vermişler:)

ugur_braveheart dedi ki...

enesi elinden kaçıran takımlarımıza üzülüyorum hele fbülekr bu çocuğa gereken önemi vermedi aynı durumu ömer aşığıda yaptılar keşke efese gelseydi şu an süper olurdu yetenekli çocuk. dirk nowitzin rekorunu kırmış. bence milli takıma seçilmeliydi. kesin tbf ve fbülkerin parmağı vardır.