26 Temmuz 2010 Pazartesi

Onun Adı Artık 'Turkish Airlines Euroleague'

Birçok kulübe sponsor olarak adını tüm Dünya'ya duyurma konusundaki kararlılığını açıkça ortaya koyan THY, Avrupa'nın en büyük basketbol organizasyonu olan Euroleague Basketball'un isim sponsorluğu için 5 yılı opsiyonlu olmak üzere 10 yıllığına anlaşmaya vardı.

Buna göre önümüzdeki sezondan itibaren Euroleague karşılaşmaları “Turkish Airlines Euroleague Basketball” adı altında oynanacak. Ayrıca sezon sonundaki Final Four karşılaşmaları da “Turkish Airlines Euroleague Final Four” adıyla oynanacak. Yapılan anlaşma gereği Türk Hava Yolları isim hakkının yanısıra başka tanıtım haklarına da sahip olacak. Bu kapsamda; Euroleague logosu ile Türk Hava Yolları logosundan oluşan yeni bir Euroleague logosunun oluşturulması, Euroleague oyuncularıyla reklam filmi çekilmesi, dünya genelinde 197 ülkede yayınlanan Euroleague ve Euro Cup çatısı altında yıl içinde oynanacak toplam 350’ye yakın maç saha zemininde ve çeşitli reklam mecralarında Türk Hava Yolları logosunun yer alması bu haklardan bazılarıdır.

İmza töreni ve oluşturulacak yeni logonun lansmanı Euroleague açılış maçından hemen önce yapılacakmış.

Onur verici bir olay elbette. THY sürekli olarak en tepeyi hedefliyor, bunu net bir biçimde görebiliyoruz. Geçen yıl Manchester United, Barcelona, Euroleague Final-4'u, Maroussi, bu yıl Didin'in takımı Giants'ın salon ismi, şimdi de bu. E bu güzel haberden sonra yakın bir tarihte Turkish Airlines Euroleague Final-4'unu da izleriz herhalde İstanbul'da. Canlı canlı.

9 Yorum Yapılmış:

Miksiyon dedi ki...

Türk basketboluna en ufak bir katkısı oldumu bu şirketin... didin in takımının salon ismini vermiş:) İstedikleri yere sponsor olsunlar okunmadığı halde vatandaşın parasıyla binlerce yeni şafak vakit zaman taraf gibi gazeteleri alıp yolculara sunan yönetim zihniyetiyle hiçbir yere gelemezler...

Ahmet Karadag dedi ki...

Türk Hava Yollarinin Türkiye'de reklam amaciyla bir kulübe sponsor olmasi gerekmiyor. Zaten memlekette fiili bir tekel söz konusu. Maksat Türkiye disindaki pastadan daha büyük bir pay koparmak. Bunun icin de hedef ülkelerde/bölgelerde basarili organizasyonlara sponsor olunmasi gerekiyor. Herkes Efes yönetimi gibi gereksiz yere Türkiye icinde yatirim yapacak kadar "saf" degil... ;)
Bu arada sikca THY ile seyahat ediyorum. Ancak "Vakit" gazetesine rastlamadim. Rastlarsam, son ucusum olur...

Yiğit Gökçehan KOÇOĞLU dedi ki...

Sabah görmüştüm bu haberi, buraya da yazmanı bekliyordum abi, ilk okuduğumda yaptığım yorum;

"THY KUDURDU!"

Miksiyon dedi ki...

@ahmet karadağ
Sunuyor kelimesi yanlış olmuş. Bu gazetelerden binlere alınıyor kimse okumasa bile para aktarmak için bu amacı belli şirketlere.. Gazetelerde çıkmıştı bir süre önce rezalet diye..

Ahmet Karadag dedi ki...

@Miksiyon
anlasilan "Vakit" gazetesine de sponsor oluyorlar. Yani sponsoluk yelpazeleri bir hayli genis :)
Saka bir yana. Bunu ben duymamistim ve okumamistim. Aslinda THY sorumlulari ile vakit sorumlulari arasinda bildigim kadariyla ideolojik acidan bir "ucurum" var. Ancak konu siyasete giriyor ve burada cok fazla tartismanin da bir anlami yok.

Bence THY'nin Euroleageu'e sponsor olmasi genel anlamda olumludur. Memleketin paralarini yurt disinda "carcur" ediyorlar demek de pek dogru degil bence. Bu gibi angajmanlar her zaman uzun vadeli kazanclar da gözetilerek yapilir. Yani giden paranin yükselen satis miktarlari ile geri dönmesi planlaniyor. Eger THY bunu basaramazsa, 5 yil sonra uzatma opsiyonunu kullanmaz veya yatirim miktarini karsilikli olarak anlasarak düsürür. Ancak böyle önemli bir organizasyonun adinda "Turkish" kelimesinin gecmesi bile beni sevindirdi. 15-20 yil önce böyle birseyi düsünmek bile mümkün degildi...

fdlmania dedi ki...

Sponsorlar olmasa Avrupa basketbolu çöker.Bari Euroleague'nin ismine sponsor almasaydınız,zaten takımların adında bile sponsor var.Formalar reklam panosuna döndü resmen.Nba'de formaları üreten Adidas'ın amblemi bile yok formalarda..Arçelik Kaya Peker..Yakında bunu da görücez..

OMER dedi ki...

Arçelik Kaya Peker :)) olur mu olur.... Ben sonuçta kulağa hoş gelen bir durum olarak görüyorum bu durumu ama bir de işin diğer boyutu var. Efes Pilsen yıllardır harcadığı paralarla , kulüp idaresi ile , sporcu yetiştirmekle vs.. binlerce faktörle uğraşacağına kafadan parayı verip bu isim hakkını almış olsa reklam anlamında daha karlı çıkarmıydı ? Bence çıkardı. Oysa şu an spora yatırım yapmanın bedelini kulübün kapatılması ile ödeyip ödemeyeceği noktasında ... Diğer taraftan 10 yıl vadeli bir reklam işine girişen THY Türkiyde bir kulübe bu vadede yatırım yapıp hem uluslararası arenada isim yapıp hem ülke sporuna katkıda bulunmaktansa işin kolayını tercih ediyor. Bir kulüple birlikte hareket edip , onu Efes , Fener seviyesine çıkarırsın , sonuçta reklam anlamında istediğin verimi alamasanda ülkenin bu seviye bir kulübü daha olur. Mevcut durumda beklenen verim alınamazsa ne olur ? Koca bir sıfır ,yurtdışına boşune çıkan milyonlar olur....

Cevad Zort dedi ki...

insanlar eleştiri yapmak konusunda neden bu kadar olgunluktan uzak ? maalesef türkiyedeki her şey bu baskı ortamında oluyor ,sebebi de herkesin eleştiri odaklı olması,eleştiri yapmaktan beslenen ve eleştiren taraf konumunda olmaktan önemli değerli hisseden karakterler,thy belli ki avrupadaki pazar payını arttırmak için bu şekilde bir karar almış ve büyük ihtimalle danışmanlık şirketleri onlara bu şekilde bir strateji önermiştir ,ve sahiplenilmemiş reklam mecralarına yönelmişler..
yok thy ne yapmış türkiyede basket için , yok taraf vakit zaman varmış uçakta,farklı değerleri temsil eden gazeteler olsa başka şeyler mi yazılacaktı ? diğer taraftan da ayrıca biz thy nin sponsor olmasından neden gurur duyalım , ticari bir firmanın ticari bir kararı..objektif olmak,bu tip yargılardan sıyrılarak düşünmek,belki basit ama orjinal,gerçekten size ait birşeyler söylemek çok mu zor?

OMER dedi ki...

Sevgili Cevat Bey , Yorumunuz üzerine yukarıdaki yorumları tekrar tekrar okudum , yaptığınız genelleme son derece havada ve kendi tabirinizle olgunluktan oldukça uzak.... Herkes fikrini olumlu veya olumsuz paylaşıyor , bunun neresi rahatsız edici , nasıl bir baskı ortamı oluşmuş anlamak zor. ( Genel olarak çok olumsuz bir yaklaşım yok ayrıca ). Ben kendi adıma THY nin adının böyle bir organizasyonda olmasından memnunum ama bu işlere para ayırılacaksa işin mutfağına da girilmesinin daha doğru olacağı fikrimi sürdürüyorum . ( THY için değil Türk basketbolu için , zira benim bu sitede ve forumda bulunma amacım THY sevgim değil , basketbol sevgim )

Not. Ülker yatırımından sonra Ulusal ligde yaşanan rekabet ve ilgi artışı tartışılmaz.Lige benzer 3-4 tane daha büyük sponsor girse çok daha renkli bir ligimiz olacağına eminim...