29 Ağustos 2010 Pazar

Basketbolun Birleştirici Gücü

Ülkemizin devamlı yenilenen, konuyla ilgili başka bir yazımda da kullandığım ifadeyle temcit pilavı misali ısıtılıp ısıtılıp önümüze konulan suni gündemlerinden bir tanesi de irtica, terör, Kıbrıs vb.'nin yanında Ermeni Meselesi'dir. Şu ara bereket referandumuydu seçimiydi derken başka gündemlerimiz var da bu meseleler gündemden biraz olsun düştü. Kimseye bir faydası olmamasına rağmen tv programlarındaki kodamanlarımız otururlar saatlerce ne yapsak ne etsek diye tartışırlar, yahut tartışır gibi yaparlar da biz de dinleriz vay be nidaları eşliğinde...

Bu kadar siyaset yaptıktan sonra basketbola geçmenin faydalı olacağını düşünüyorum. Öyle tahmin ediyorum ki siz de Ermeni meselesi ile basketbolun ilgilsini merak ettiniz. Hemen belirteyim, NBA tarihinin en uzun oyuncularından bir tanesi olan George Muresan Ermeni ve Türk gençlere basketbol eğitimi veriyor. 19-29 Ağustos tarihlerinde ülkemizde gerçekleşecekti eğitim, verilen programa göre gençlerin dün de İzmir'de Dünya Şampiyonası'nın ilk gününü takip etmiş olmaları gerekiyordu . Sağolsun bu tip konulara çok ilgili bir medyamız olduğu için gelişmeleri takip edemedim. İzmirli arkadaşlardan konuyla ilgili bilgi almak isteriz.


İnsanlar arasında etnik kökene bağlı oluşan sorunları anlamakta güçlük çekiyorum. Ha tamam, belirli bir önyargı illa ki olabilir ancak çevremde sırf etnik kökeni yüzünden insanlarla ilgili olarak köküne kibrit suyu tabirini kullananlar var. Bunu yapan sadece biz de değiliz ancak kimse kendi ırkını kendisi seçemez, ırkının kişinin karakteri üzerinde etkisi olsa da bu bilmem kaç tane etkenden sadece bir tanesidir . Bu minvalde yapılan çalışmaları destekliyorum ve yüz elli sene kadar önce süper güçlerin kendi çıkarlarını hortlatabilmek adına aramıza attığı kötülük tohumlarının artık kardeşlik tohumlarına dönüşmesini temenni ediyorum.

2 Yorum Yapılmış:

henry turner dedi ki...

cumartesi günü oynanılan maçlarda kampa katılan oyuncular tribündeki yerlerini aldılar ve dışarıdan gördüğüm kadarıyla hayli keyifleri yerindeydi

Alperen dedi ki...

henry turner,

Teşekkür ederiz efendim ;)

Alperen