16 Ağustos 2010 Pazartesi

Efes'in Rakibine Takviye

Efes Pilsenle birlikte Euroleague D Grubu'nda mücadele edecek olan İtalyan ekibi Armani Jeans Milano geçtiğimiz sezon Minnesota Timberwolves forması altında 4.5 sayı 2.8 ribaund ortalamalarıyla mücadele eden 25 yaşında ve 2.13 boyundaki Ukraynalı Oleksiy Pecherov ile anlaştı. Zaten hali hazırda bulunan Petravicius'lu, Maciulis'li, Mancinelli'li kadrosuna yazın başlarında Siena'dan David Hawkins takviyesini yapan Milano ekibi Pecherov hamlesiyle en azından kağıt üzerindeki kadrosunu daha da bir güçlendirip Efes Pilsen adına 5. torba talihsizliği konumunu da sürdürmekte.

Pecherov'u 2005'te İzmir'de düzenlenen Universiade oyunlarından beri takip etmekte olan birisi olarak, Ukraynalının 2.13'lük boyunun yanında düzgün bileği ve 3 sayı menziliyle Euroleague seviyesinde iyi işler yapabileceğini düşünüyorum.
Universiade demişken kısa bir nostalji yapıp Pecherov'un sürüklediği Ukrayna'nın finalde Randy Foyle'lu, McNamara'lı, Shelden Williams'lı Amerika Birleşik Devletleri'ne 85-70 yenilerek turvunayı 2.likle kapattığını, bizimkilerinse 6. olduğunu hatırlatalım.

2 Yorum Yapılmış:

Erol Kaya dedi ki...

Pecherov la çok güzel bi anımız vardır İzmirden :)
Kendi blogumda bi nostalji yazısında uzun uzun yazarım ama burada da kısaca bahsetmek isterim.

Universiade 2005 çeyrek final maçında Almanya-Ukrayna maçındaydık. Gönüllü kartıyla zaten bütün maçlara gidiyorduk.
Almanya 10 sayı öne geçince biz de Ukraynalı taraftarlardan duyduğumuz tezarühatları yapmaya başladık. Çok ilginç bir şekilde gaza geldi Ukrayna ve o maçı kazandı.
Yarı final maçına 5 dakika geç gitmiştik. Sırbistan 7 sayı falan öndeydi sanırım. Yine başladık 10 kişi Uk-ra-i-na şeklinde bağırmaya:)
Sonra adamlar bu maçı da aldılar. Maç sonunda yanımıza geldiler, diğer yarı-final (ABD-Rusya) maçını izlerken. Biraz konuşma fırsatımız da olmuştu Pecherov ve Balashov'la. O sıralar 20 yaşında olan Fesenko'yu kız arkadaşlar çok beğeniyordu. Şimdi Utah'ta olması lazım.
Finalde ABD ye yenildiler ama ödül töreni sırasında çok mutluydu Ukraynalı basketbolcular. Bize de çok sıcak davranmışlardı.
Pecherov un orta mesafe şutu çok iyidir, zayıf yapısına rağmen iyi de bir ribaundçu ve savunmacıdır.

(Sırplardan Tepic ve Goluboviç'le de çok komik diyaloglarımız vardı, o zamanların veletleri şimdi nerelerdeler...)

yugoslavtipiforvet dedi ki...

bu adam ukrayna'da acayip popüler biri.o ülkede bulunduğum zaman farketmiştim.sporun s'si ile alakası olmayan adamlar bile pecherov'u biliyordu.bizim hidayet ve mehmet okur un nba'e ilk gittikleri dönemdeki popüleritesine benzer bi durum bu galiba:) avrupa'da euroleagu seviyesinde 10 sayı civarı bir ortalama ile oynayacak kapasitede bir adam ama nasıl bunca süre nba'de tutunabildi anlamış değilim.nba takımlarının avrupalı uzun tutkusundan başka bişi değil bu:)