25 Ağustos 2010 Çarşamba

Otellerde Yer Kalmadı

Dünya Basketbol Şampiyonası'na yurt dışından da önemli ölçüde ilgi var. Bugün CNBC-e'de, kanalın konsepti gereği, turnuvanın ekonomiye ne getireceği tartışılıyordu. Ülkemize 300 Milyon TL net gelir kazandıracakmış, konaklama için en az 44 Milyon Euro harcanacakmış. İşin gerçeği meselenin bu kısmı beni çok da ilgilendirmiyor. Niyesine gelecek olursak, ben ne bileyim böyle bir organizasyon için 44 Milyon Euro konaklama bedeli iyi midir kötü müdür? Bu sektöre dair fazla bilgim olmadığı için yapacağım yorumlar havada kalır, isteyen Akşam'ın haberinden detaylara göz gezdirebilir. Benim dikkatimi çeken başka bir olay oldu ama, İstanbul'da bayram tatilinde oteller önemli oranda doluyormuş, turnuva ile de çakışınca bayram bazı seyircilerin İstanbul'a yakın kentlerde konaklaması gündemdeymiş. Daha önce illa ki bu meselenin benzeri yaşanmıştır, belki geçtiğimiz Dünya Kupası'nda da Johannesburg'daki maçları seyredenlerin hepsi orada ikamet etmemişlerdir ama aklıma geldi, ya biz Avrupa Futbol Şampiyonası'nı alsaydık ne olacaktı? Gerçekçi olalım, şu andakinin en az beş katı yabancı turist İstanbul'da konaklamak isteyecekti, o zaman nasıl halledecektik bu işi? O şehirlerde de yer kalmayınca, adamları İzmit, Bursa yerine Erzurum'a falan mı gönderecektik konaklamaları için? Dünya'nın kongre merkezlerinden biri olarak gösterilen İstanbul için bir hayli garip geldi bana bu durum, işin içinden çıkamadım. Çözebilen beri gelsin...

1 Yorum Var:

dilemma dedi ki...

tayyip'in villasında kalsınlar havuzu da var.