31 Ağustos 2010 Salı

P.Riko Yunanistan Maçının Hakemini FIBA'ya Şikayet Etti

Ankara grubunun açık ara en keyifli takımı olan Porto Riko, Yunanistan karşısındaki başarılı oyununun karşılığını son çeyrekteki ilginç düdükler neticesinde alamazken maçın hemen ardından bu durumu not düşmüştük bloga. Özellikle son çeyrekte her temasa düdük almayı başaran Yunanistan'ın en kritik anlarda gelen son 13 sayısının tamamının çizgiden olması Porto Riko'luları çılgına çevirmişti adeta. Ki hatta koç Manuel Cintron da bu düdüklere daha fazla dayanamayarak sahaya dalıp, teknik faulü almıştı. Maçı 83-80 kaybeden Porto Riko, maçın hakemlerinden Finlandiyalı Carl Jungebrand'ı taraflı yönetimi nedeniyle FIBA'ya şikayet etmiş. Hafızası kuvvetli olanlar Jungrebrand'ı 2001'de Yugoslavya'ya kaybettiğimiz Avrupa Şampiyonası finalinden de hatırlayacaktır.

18 Yorum Yapılmış:

Miksiyon dedi ki...

olsun biz yunanlı sanatçılar çağıralım her açılışa zeytin dalı uzatalım devamlı(zeytin ağacı kalmadı ayvalıkta!) hakemler accık yardım etmiş hellenlere çokmu.
ayıp edersiniz takmayalım bunlara kafalarımızı ne kaybederiz değilmi:)

afufu dedi ki...

Sonuna kadar haklılar. Bir potanın altında her temasa faul çal son 4 dk içerisinde; diğer tarafta hiç oralı olma. Porto Riko'nun sadece 2 takım faulu vardı son 4dk'ya girerken. Ne olduysa ondan sonra oldu, Jungebrand değiştiriverdi maçın kaderini...

yugoslavtipiforvet dedi ki...

her zamanki gibi yunan lobisi iş başında.son 7-8 yılda aşırı derecede güçlendiler.hakemler resmen yunanlı oyuncuların itirazlarından korkar hale geldi.zaten interbasket gibi forumlara bakarsanız yunan üyeler de bunun farkındalar ve bu durumla sinir bozucu bir biçimde dalga geçebiliyorlar. sofo ve fotsis'in yatışan kavgayı tekrar alevlendirmesine rağmen 2 maç ceza alıp kritik türkiye maçına yetiştirilmeleri de bu torpil ilişkisinin uzantısından ibaret

Sarıkaya dedi ki...

Valla sonda söyleyeceğim lafı başta söyleyeyim ;

Turgay, Demirel ise, ben de İrlandalıyım!:-((

Elalem Türkiye'deki şampiyonada hakemleri bağlıyor, bizimkisi "12 Eylül'de çifte zafer olur inşallah!" yalakalığı peşinde!:-((

Yunan'ı burada yenemeyecek isek, nerede yeneceğiz?.. Son Yunanistan galibiyetini hatırlayan var mı? Ben en son, Remzi Dilli'nin jenerik olmuş smaçı diye hatırlıyorum!:-((

dilemma dedi ki...

forma numarasının hakkını vermiş carl

Johnny dedi ki...

tipik zırlamalar ! sen rakibini ezersen, hakem yardım etse de sonucu değiştiremez...

Erol Kaya dedi ki...

@Miksiyon

Benim söylediğim bir söze gönderme yapmışsınız. Cevap hakkı olarak ben de bir çift laf edeyim dedim :)
Öncelikle turnuva evimizde oluyor diye hakem kıyağı ile maç kazanmak zorunda değiliz. Söylediklerinizden şu anlaşılabiliyor: Onlar hakemle kazanmasın, biz hakemle kazanalım.

İkinci olarak Yunanistan basketbol takımının yaptıklarıyla ilgili olarak zaten ben her platformda onları kötülerim. Papaloukas'ı da Alvertis'i de iğrenç stilli Spanoulis'i de hiç sevmem. Porto Riko maçından sonra yazdığım yazı:
http://flameofeast.blogspot.com/2010/08/yunanistann-igrenc-galibiyetlerine-bir.html

Amaa hala ikinci sınıf bir faşizm ile bu konuya yaklaşılması çok komik ve düşündürücü. FIBA'daki adamları böyle lobi yapıyorlar diye ya da X takımının taraftarları Türk bayrağı yakınca hemen içinizdeki yönlendirilmiş Yunan nefreti açığa çıkıyor. Siz yukarıda direkt bunu demiyorsunuz ama bunu ima ediyorsunuz.

Onun dışında basketboldan anlayan herkes her şeyi görüyor zaten. Benim dediğim bu saçma sapan Yunan-Türk düşmanlığını aşıp 1. Ordu'ya daha fazla para aktarmanın önüne geçmek için bi şeyler yapılabileceğiydi. Anlayana tabii...

Sarıkaya dedi ki...

@ Erol Kaya : Yunanistan'ın hangi Y takımının taraftarı akıllı oluyor ki? Aris önce 2 yıl müsabakalardan men cezası alıyor, sonra bu ceza katakülli ile 1 yıla indirilyor. Ne di'cez, "Aferin!" mi di'cez? Aferin demez isek, nefretimiz açığa çıkmış mı olacak?

Ayrıca o ordu 1. Ordu değil, Ege ordusu. Bence Ege ordusu, onca AB yardımına rağmen Yunanistan'ın iflas ettiği gün, misyonunu tamamlamıştır!:-))

Miksiyon dedi ki...

Walla ben ortaya konustum yarası olan gocunmuş diyecek bir şeyim yok herşey ortada basketbol anlayan anlamayan falan:)

Erol Kaya dedi ki...

@miksiyon
Size bir garezim yok. Sadece geçen günlerde açılış töreni ile ilgili olarak "Yunanistan ile iyi ilişkiler kurarsak ne kaybederiz" diye bir cümle kullanmıştım burada, ona istinaden size yukarıdaki cevabı verdim. Yani onu kastederek söylediğinizi düşündüm. Yara ve gocunmak kısımlarını anlamadım. Bana bu ortamda söylenecek ters şeyleri kafayı takacak kadar geniş zamanım yok.. Sadece dogmatik görüşlere dayanamadığım için açıklama yapma gereği duyuyorum.

@Sarıkaya
Ben 93teki Aris finalini, 97de Beşiktaş ve Tofaş serilerinde neler yaptıklarını hatırlıyorum merak etmeyiniz. Bugün Sinan Erdem'de final oynasak yine taşkınlık yapacaklar ve belki de onlarla kavga bile edeceğiz... Ama bir halkın tamamına yönelik söylemler Faşizme girer.
Yani şöyle izah edeyim. Hep söylenen yanlış bir cümle: "Türkiye, Müslüman bir ülkedir" Doğrusu şöyle olacaktır: "Türkiye çoğunluğu Müslüman insanlardan oluşan bir ülkedir."
Bilmiyorum anlatabiliyor muyum derdimi.

Miksiyon dedi ki...

@erol kaya
yunanlılara olan nefretim dogmatik değil tamammen reeldir. Sana dogmatik geliyorsa zaten tartışılacak bir şey yok. Bizden ne kadar nefret ettiklerini görmek için çok çabalamak gerekmez ha yokmudur içlerinde hiç iyi niyetli dostluktan yana derseniz istisnalar kaideyi bozmaz diyorum. Her olayda Türkler adım atsın demokratikleşsin güneydoğuyu kürtlere doğuyu ermenilere batıyıda yunanlılara verelim rahat edelim mantığı sirayet etmeye başladı millette artık bu kadar safmıyız bu ülkelerin oyununa gelecek gerçekten merak ediyorum??
Bırakalım bu dostluk mostluk oyunlarını ülkeler dost olmaz çıkarları birleşirse ortak hareket ederler oda bir yere kadar.. Benim artık midem bulanmaya başladı her açılışta semazanler(bunca yıllık islam tarihimizde bir mevlanamı var?), yunan şarkıcılar politik mesajlar görmekten..
Saygılar

yugoslavtipiforvet dedi ki...

bu olayı ikinci sınıf faşizm diyen basketboldan anlamayan bir demogoji ustasıdır.bu hakem olayı herkesçe kabul edilen bir şeydir.isteyen interbasket forumlarında bunu inceleyebilir.filipinler'den adam da yunanistan'dan adam da ispanya'dan adam da hakemlerin kritik anlarda düdüklerinin hep yunanistan'dan yana olduğunu söylerler.bu artık herkesin farkettiği bir şey.sadece yunanistan değil.ispanya'da bundan geçmişte faydalandı.ispanya-hırvatistan maçında hırvatların yaptığı da mı cığırtkanlıktı?tabi maçı seyredeneniz varsa...
dedeleri Yugoslavya doğumlu olan birisi olarak rahatlıkla söyleyebilirim ki Yugoslavya'nın 2002'deki şampiyonluğu da hakemin kritik anlardaki sırp yanlısı tutumundan kaynaklanmıştır.
rakibini ez de oralara kalma demek kolay.sanki karşındaki rakip fildişi sahili.elbette maç son dakikaya kadar kafa kafaya gidecek.
fiba yönetimindeki değişen dengeler her zaman hakemlere yansır. hakem atama kurulu başkanı yunan ise ve yunan yetkililer FIBA'da etkinse bu ister istemez sahaya yansıyor.geçmişte yugoslavlar güçlüydü,onların borusu ötüyordu.bu işler böyle,biraz etrafa bakıp açıkgöz olmak lazım.olay yunan nefreti falan da değildir.şimdi yugoslavya nın şampiyonluğuna laf ettim diye kendi köklerime düşmanlık yapmış mı olucam ben??yok artık

Kapkankağan dedi ki...

bzim ülkede son yıllarda yunanistan dostumuz gibi safsatalar dolaşıyor hatta bunu ders kitaplarına kadar soktular hümanist eğitim ayaklarıyla. Milli eğitim tamamen sonlandırıldı. Herkese Zeytin dalı uzatıp duruyoruz. onlar ise bzii vuran terör güçlerine destek verip duruyorlar. Akıllı olmalıyız dostumuzu düşmanımızı iyi görmeliyiz. Spor dünyası bile bu şekilde işliyor bize haksızlık yapıldığında boynumuzu bükmek yerine bağırmalıyız. geçen yılki avrupa şampiyonasında Yunanlılar bizi nasıl yendiklerini hepimiz biliyoruz. bugün bu oyunlara izin vermemeliyiz.

Gökhan dedi ki...

75 milyonluk ülke kici Kirik Yunanistana her seferinde her açilista jest yapiyor karsiliginda ne aliyor bol terbiyesizlik birakin bu çakma helen hayranligini Arkadaslar!

Kapkankağan dedi ki...

Yunanistanlı taraftarlar maç önünde biz düşman değil komşuyuz safsatası ile seycinin gazını almaya çalışıyor ortamı yumuşatıp bundan pay çıkarmaya çalışıyorlar. insanlar demez mi bu komşu saftatalığını kendi sahanızda nedne yapmıyorsunuz. demekki art niyetlisiniz ki bunu Türkiye de göremeyen adama aptal derler.Son FB-Paok maçında nasıl bir bizden nefret ettiklerini hepimiz gördük bir kez daha.

Erol Kaya dedi ki...

@yugoslavtipiforvet
sana istersen borislav stankoviç i anlatayım, istersen de Schonochini ye 2002 de faulü çalamayan hakemi. Ya da 1995'te Amerikalı dingil hakem Sabonis'e 5.faulü çaldığında Sasha Djordeviç'in yaptığı ahlaksızlığı... Basketboldan gerçekten anlarım. Bunu sizin söylemleriniz değiştiremez. Yunanistan'ın İspanya'nın yaptıklarını herkes biliyor zaten bunu sizin tekrar söylemeniz önemli değil. Basit faşizm derken ne dediğimi anlamamanız bile sizin bu konudaki yavanlığınızı kanıtlar zaten.

yugoslavtipiforvet dedi ki...

ispanya'nın ve yunanistan'ın yaptıklarını biliyorsan derdin nedir?ben de bunu anlatmaya çalışmıştım zaten o halde ne demek istiyorsun açık konuşsan?
neyi kanıtlamaya çalışıp bana cevap verdin ve yunanlılara karşı ayrımcı tavrimi nerede gördün?ben yunanlılar için keşke zeytin dalı uzatmayalım falan gibi şeyler de söylemedim, hatta o konuya hiç girmedim bile.ben yugoslavya nın şampiyonluğunu eleştirebilecek kadar açık türekli davranıyorum.1995 zaten tam bir felaket.2003'e kadar yugoslavların borusu ötünce gördük neler olduğunu,şimdi yunanlıların borusu ötüyor ve hakem onlardan yana davranıyor.cığırtkanlık dediğin bugünkü maçta murathanoğlu'nun yaptığıdır.tavırları gerçekten abartıydı.
porto riko maçını seyrettiysen çalınan düdükler eminim sana da çok komik gelmiştir.ben bundan bahsetmiştim işte
sanırım yanlış kişiye cevap verdin çünkü son son yazında benim dediklerimi tasdikledin

CaRtMaNtR dedi ki...

Herhangibir FİBA organizasyonunda Yunanistan yada Sırbistan gibi sağlam lobisi olan ülkeleri hakemler her daim kayıracaktır. Ha Yunanistan konusunda son yıllarda işin suyu çıkarılıyor o ayrı. Bu gerçeği kabullenerek bu adamlara karşı oynamak lazım.