2 Ağustos 2010 Pazartesi

Ve Ergin Ataman Konuştu

Efes Pilsen'den ayrıldıktan sonraki suskunluğunu NTVSpor'a bozan Ergin Ataman, Eyüp Yıldız ve Gökçe Başaran ikilisinin sorularına ilginç yanıtlar vermiş. Efes Pilsen, F.Bahçe Ülker, G.Saray Cafe Crown, Beşiktaş Cola Turka, Nachbar, Rakocevic, her konuyla ilgili soru var kendisine. Ataman'ın açıklamalarından şöyle bazı temel noktalara dikkat çekecek olursak:

- Efes Pilsen'le Final-4 oynamış bir koç olarak, buraya ikinci gelişimde de hedefim aynıydı. Tuncay Özilhan bana güvendi, istediğim takımı kurmamı da sağladı ama asıl istediğimiz başarıya ulaşamadık. Sonuç olarak başarısızız.
- Tuncay Özilhan, tarz olarak Aziz Yıldırım gibi olamaz. Ama maalesef sporun gerçeğinde de bu var. Ben bu yüzden bu mücadeleyi yaptım. Ama bunu yaparken en çok üzüldüğüm nokta; Fenerbahçe kanadından Ergin Ataman, Fenerbahçe Ülker düşmanı gibi gözüktü.
- Nachbar, bize gelmeden önce Dinamo Moskova forması giydi. Dinamo ile çıktığı maçların %90'ını 4 numara olarak oynadı. Ben de 4 numarada kullandım. Ama gördüm ki; Dinamo Moskova ile Eurocup'taki sertliği kaldırabilen Nachbar, Euroleague’deki sertliğe cevap veremedi.
- Nachbar - Hervelle takasını Madrid gibi biz de istiyorduk. Ama Nachbar'ınEfes Pilsen'deki yüksek maaşı nedeniyle bu takas gerçekleşmedi.
- Maccabi maçındaki olay Rakocevic'in hem teknik kadro ile hem de oyuncular ile yaşadığı problemlerin son damlasıydı. Rakocevic ile olan problemler maalesef Ekim ayındaki bir idmanda benim üstüme gelmesiyle başlayıp, oyuncularla olan ilişkilerindeki sorunlarla devam etti.
- Rakocevic takımın tek liderinin kendisi olmasını ve takımın onun arkasından gitmesini istiyordu. Ama sahada gösterdiği performans buna yeterli olmuyordu. Efes Pilsen, zamanında Petar Naumoski'nin arkasından gitmişti ama Naumoski, tek başına bir takımdı.
- Nachbar'ın takas olayları varken, Rakocevic'in takas olması için çok uğraştım. Malaga ile konuştum, Malaga Rakocevic'i istedi. Ama oyuncuların kontratları çok yüksek olduğu için bu oyuncular Efes Pilsen'den gitmeyi kabul etmediler.
- Maccabi maçından sonra Rakocevic'e çok ağır bir ceza vermek istiyordum. Belki takımdan göndermek en uç noktaydı ama amacım en az 3-4 maç kadro dışı bırakıp burnunu sürtmekti. Efes Pilsen kulübüne yakışan buydu. Kulübün toplanıp, antrenöre ve takıma karşı bu disiplinsizliği yapan oyuncuyu süresiz kadro dışı bırakmasını bekliyordum. Daha sonra oyuncu gelir, özür diler, cezasını verir tekrar takımın içine sokardım. Ama Efes Pilsen bunu yapmadı. Bana "Rakocevic'i kadro dışı bırakmıyoruz ister oynatırsın ister oynatmazsın" dediler.
- Rakocevic konusunda kulüp benle aynı fikirde olmayınca benim 2 seçeneğim vardı. Ya istifa edecektim, ki kamuoyunun Ergin Ataman'dan beklediği buydu, ya da kalıp her şeye rağmen şampiyon olacaktım. İstifa edebilirdim ama benim Efes Pilsen'den ayrılmamı isteyen o kadar büyük bir çevre vardı ki... Kararımı vereceğim geceyi çok zor geçirdim. Ergin Ataman prensipleri ile davranıp, istifa etseydim kazanan başkaları olacaktı. Bunun olmasını istemedim.
- Dusan Cantekin'i sezon başında 12 kişilik A Takım kadrosuna aldım. Fakat Dusan, kalp damarlarından çok ciddi, hayati önem taşıyan bir operasyon geçirdi. Hatta basketbol oynayıp oynayamayacağı bile belli değildi. Bu yüzden 6 ay basketbol oynayamadı. İki ay hastanede yattı. Kerem Gönlüm de olmayınca Santiago'yu o pozisyona almak zorunda kaldık. Bütün bunlar kamuoyunun bilmesi gereken olaylar. Ama her şeye rağmen Dusan'ı oynatmaya çalışıyordum çünkü onu ileriye dönük bir oyuncu olarak görüyordum.
- Final serisi oynanırken Galatasaray Cafe Crown ile bir temas olmuştu ama benim için o an tek hedef; Efes Pilsen'i final maçlarında şampiyon yapmaktı. Etik açıdan o dönem ciddi bir görüşme yapamazdım. Ama Galatsaray Cafe Crown'un işi aceleydi. O dönem bir belirsizlik vardı. Cem Akdağ'ın durumu belli değildi, Evren Büker Trabzonspor'a gitmişti. Yeni bir yapılanmaya ihtiyaçları vardı, ben Galatasaray'a o dönem bu yapılanmaya hazır olmadığımı söyledim. Onlar da kendi açılarından en doğru kararı verip, Oktay Mahmuti ile anlaştılar.
- Milli Takım için Trajan Langdon ismi dolaşıyordu. Eğer Langdon gelseydi buna karşıyım demek yanlış olurdu. Emir Preldzic ise genç bir oyuncu ama diğer oyuncularımızdan bir artısı yok. Takımdaki 12 oyuncudan biri olur. Zaten gözüken o ki bu olay Milli Takımımızdaki oyuncuları rahatsız etmiş. Ama muhtemelen Preldzic, Milli Takım'da oynamayacak. Bu iş Fenerbahçe Ülker'e yaradı.
- Shumpert joker bir oyuncu ama onun da fiziksel dezavantajları var. Savunmada eziliyordu. Ama Shumpert, geçirdiği 2 yıllık Euroleague tecrübesinden sonra, Eurocup ve Türkiye ligi için süper bir oyuncu. Galatasaray Cafe Crown'un bu sene sadece Türkiye'de oynayacağını düşünürsek ve Shumpert'ın Türk olacağını da varsayarsak, Fenerbahçe Ülker'in Emir Preldzic'den alacağı verimden fazlasını alır. Benim düşüncem; eğer Shumpert Türk olursa, ligimizde bu sene Fenerbahçe Ülker - Galatasaray Cafe Crown finali olur.

Bu keyifli ve fazlasıyla doyurucu röportajın tamamını şuradan okuyabilirsiniz.

21 Yorum Yapılmış:

Miksiyon dedi ki...

Kapkan kardeşim gibi ergin atamanda doğruları söylemiş burdanda kapkanın ne kadar ileri görüşlü olduğunu anlayabiliyoruz teşekkürler kapkan.

Ahmet Karadag dedi ki...

@Miksiyon
Son günlerde yazdiginiz yorumlarin bircogunda "Kapkan" nickli kullaniciya "dürtmenizi" anlayabilmis degilim ???

Röportaj gercekten de cok iyi olmus. Özellikle "Rako" kismi cok enteresan. Bir de Dusan'in bu denli agir bir hastalik yasadigini bilmiyordum.

Miksiyon dedi ki...

Ne dürtmesi beğenilerimi iletiyorum sayın karadağ lütfen.

Cengizhan TÜRKİŞ dedi ki...

yok canım siz fenerbahçe düşmanı değilsiniz biz uyduruyoruz bunu.. yoksa doğuştan fenerbahçelisinizdir sizde :)

Fanatik Basket dedi ki...

galatasaray-sertaç şanlı transferi resmi olarak bitmiş.

http://www.galatasaray.org/basketbol/erkek/haber/7519.php

Legend dedi ki...

geçtiğimiz yıllardaki efes ülker rekabetinden sonra efes fener rekabeti izlemiştik, bu sezon galatasaray yaptığı olumlu hamlelerle efesin yerini alacak bir görüntüde...
fb bjk gs gibi büyük takımlara da yakışan bu denli rekabettir diye düşünüyorm.
ayrıca shumpert de yerli statüsünde oynarsa hakikaten takımı adına buyuk kazanc..

dilemma dedi ki...

yine dopingle ilgili bişi yok.yine bildik şeyler.zaten twitterda yazıyor al onları koy gazeteye.rakoyla atamanı bi kafese koysalar çok reyting alır

devrim umut dedi ki...

@dilemma
:)

Sarıkaya dedi ki...

Ataman efendi Rako ve Nachbar konsunda ; "Ama oyuncuların kontratları çok yüksek olduğu için bu oyuncular Efes Pilsen'den gitmeyi kabul etmediler." demiş. İki sorum olacak..

1) Hangi şaşkın o yüksek kontratları yapmış?

2) Ataman efendinin aldığı yüzdeler o kontratların o kadar şişmesine ne kadar sebeb olmuş?

dilemma dedi ki...

atamanın yeni kulübü twitter yazdığı kelime kadar maaş alıyor

dilemma dedi ki...

hatta survivor adasında kapışsalar daha iyi.ataman:oğuzhan abi rako: ihsan.

Legend dedi ki...

dilemma dedi ki...
hatta survivor adasında kapışsalar daha iyi.ataman:oğuzhan abi rako: ihsan.




dilemma SÜPERSİN...

Kapkankağan dedi ki...

GS, eğer Shumpert'i Vatandaşlığa geçirirse gerçektende İki takım final oynayabilir. benim merak ettiğim konu Shumpert olayı olumlu olursa. 6. yabancı transfer edilebilicek mi?

Miksiyon dedi ki...

Katılıyorum. peki kapkan nasıl bir pozisyonda olmalı 6. yabancı

Legend dedi ki...

ya benim anlamadıgım kapkan hangı habere yorum yapsa olumlu olumsuz iyi kötü dogru yanlış,
bir sonraki yorum hemen miksiyondan geliyor...
çok ilginçç

mistir loba loba dedi ki...

Ataman'ın twitter hesabı fake diye duymuştum ama ne derece doğrudur bilmiyorum. Bu arada Kapkan: Ataman - Miksiyon: Rako da diyebiliriz bence :)

tozasor dedi ki...

Doping olayından konuşmamış bile dobra insan

Kapkankağan dedi ki...

@legend
bu konuyu bende anlamıyorum inan :)

Miksiyon dedi ki...

@legend
Ne yalan söyleyeyim denk geliyor sanırım:)

alper dedi ki...

oyle cumlelerin sonuna ' :) ' koymayla olmaz muhterem :)

Yiğit Gökçehan KOÇOĞLU dedi ki...

İyi konuşmuş..
Emir de oynayamayacak millî takımda. Dün NTV SPOR'da Sinan Güler ve bir yetkili konuktu. Konuya açıklık getirdi..