13 Ağustos 2010 Cuma

Ve Furkan Aldemir Konuştu

Bu transfer döneminin açık ara en çok konuşulan yerli oyuncusuydu Furkan Aldemir. Para artı bugüne kadar benzeri görmemiş şekilde futbol takımına verilecek oyuncular karşılığında G.Saray'a gitmesi an meselesiydi. O sırada olaya sözleşmeyi şimdi yapalım, bu sene sizde kalsın opsiyonuyla eli kuvvetli şekilde F.Bahçe müdahil olmuştu. Fakat son sözü taraftar söyleyerek Furkan Aldemir'in en az bir sezon daha kulübünde kalmasını sağlamıştı. Peki Furkan bu süreçte neler yaşadı, bu konu hakkında neler düşünüyor? Genç oyuncu bu soruların cevaplarını geçtiğimiz günlerde Hürriyet Ege muhabiri Ulaş Sağ'a vermiş. İşte o röportajdan önemli satırbaşları:

'Bonservisime Galatasaray'ın 2, Fenerbahçe Ülker'in 1.5 milyon TL teklif ettiği yazıldı ancak bana gelen bir şey olmadı. Ümit Milli Takım kampında arkadaşlarım ‘2 milyonluk adam' diye takılsalar da sonuçta kulübümdeyim. Sezon bittiğinde, kafamı bir yıl daha KSK'de kalmaya ayarladığım için sorun yaşamadım. Önümüzdeki sezon, kötü bir maçın arkasından ‘Keşke bu paraya satılsaydı' diyenler çıkacaktır. Bu biraz stres yaratabilir, ama üstesinden geleceğimi düşünüyorum.' diyerek oldukça olgun bir tavır sergilemiş Furkan. Sezon içerisinde yaşanması muhtemel senaryolara karşı hazırlıklı olduğu mesajını da vermiş hemen. Ve devam etmiş: 'Dediğim gibi transfere hiç kafa yormadım. Kafa yorduğum bir şey var; o da kariyerimi mümkün olduğunca üst düzeye taşımak. Önümüzdeki sezon sonunda NBA draftine katılmak için başvuracağım. NBA hep şov dünyası olarak görülse de, son yıllarda görev adamı olarak tanımlayabileceğimiz oyunculara kapılarını açıyorlar. En yakın örnek Ömer Aşık. Ribaunt alan, blok yapan Avrupalılar tercih ediliyor. Her takım sert bir oyuncu arıyor. Ben de bu rolü üstlenebilirim. Kısacası şu anda hedef yurt içi değil, yurt dışı.'

Bu sezon Karşıyaka'da kalmasında büyük pay sahibi olan Karşıyaka taraftarlarını da unutmamış tabii ki. 'Sonuçta NBA'in çok farklı bir dünyası var. Seçilmediğim taktirde, kariyerini istikrarlı olarak Euro League'de sürdüren, Avrupa'da üst seviyede oynayan bir oyuncu olmak için çabalıyorum. Transferimle ilgili iddialar çıktığında, internetten takip ettiğim kadarıyla Karşıyaka taraftarları beni sahiplendi. Bu beni çok duygulandırdı ve mutlu etti. Önümüzdeki sezon kulübüm ve kendim kadar taraftar için de oynayacağım. Bilsinler ki konuşulan paralar, dedikodular kafamı karıştırmadı.' diyen Furkan'ın planlı-programlı bir düzen içerisinde olması sevindirdi açıkçası beni. Cevaplarından kariyeri üzerine kafa patlattığı izlenimi edindim ki bu genç Türk oyuncularda pek görmeye alışık olduğumuz bir durum değildir malum olduğu üzere.

Sezon sona erdiğinden bu yana turnuvadan turnuvaya koşturan, il il, ülke ülke güzen Furkan'ın kendi oyununu geliştirmeye odaklanması gerekliliğinden sözetmiştik daha önce. Halen yüksek yüzdeyle bitirebildiği bir hücumu yok Furkan'ın ve biran önce bu açığını kapatması gerekiyor. Bu minvaldeki soruya ise 'Herkesten bir şeyler kaptım. Örneğin blok tehditine karşı nasıl oynanacağını Mike Benton'dan öğrendim. Leon Williams'la ribauntlardaki mücadelemiz, beni daha iyi bir ribauntçu yaptı. Wesson sayesinde sert bir adama karşı nasıl durulacağını gördüm. Bu yıl Stanojevic gelecek. Ondan da sırtı dönük oyunun inceliklerini kapabilirim. Bu noktaya gelmemde Ziya Uyanık, Mustafa Derin, Suat Olca, Ceyhun Cabadak, Arda Demirbağ ve Ayhan Kalyoncu'nun da katkısı vardır.' cevabını vermiş genç oyuncu.

20 Yorum Yapılmış:

yugoslavtipiforvet dedi ki...

hedefler pek büyük değil sanırım;görev oyuncusu olmayı şimdiden kabul ediyor.ben de öyle tahmin etmiştim zaten:)

vdT dedi ki...

Koçum benim.
@yugoslavtipiforvet
görev oyuncusu olmakla, hayaller arasında ne gibi bir bağıntı kurdun?

hasanerdem dedi ki...

Helal olsun sana Furkan...

Şu söylediklerini, seni üç otuz paraya ve birkaç işe yaramaz futbolcu müsvettesine karşılık İstanbul takımlarına pazarlamayı marifet sananlar okuyupta kaç gram utandı merak ediyorum.

Furkan KARŞIYAKALIDIR !!! Bunu kafanızın bir köşesine kazıyın!!!

Miksiyon dedi ki...

Şu saatten sonra hakeem olajuvon olacak hali yok heralde niye şaşırırılıyorki. yetenekleri belli parmak hassasiyeti yok dolayısıyla hiçbir zaman iyi bir hucümcu olamayacak. altyapılardada bu yönü geliştirilmemiş. Çok iyi bir savunmacı ve tamamlayıcı oyuncu olur fiziğini geliştirir nash tarzı bir gard bulursada nba de cift haneleri sayılara ulaşır. En önemlisi yeteneklerinin farkında bu adam sevindirici.

koray dedi ki...

Geleceğimiz karanlık sanırım İlkan'ın oyun zekasını yok Furkan'ın parmak hassasiyeti.

Gelişmez mi zamanla ?

dilemma dedi ki...

parmak hassasiyeti olmadığına katılmıyorum yoksa o ribaundları nasıl çekiyor?benim gördüğüm biraz korkaklık tedirginlik var.özellikle serbest atış ve şutlarda.kendinden emin değil.daha cesur ve kararlı olsa üstesinden gelir.yapamıyor yapamıyor diye üstüne gidilirse psikolojisi bozulur aynı ömer aşıkta olduğu gibi.sorun çoğunlakla kafada.zaten iyi oyuncu ile süper yıldızı ayıran da bu bence.basketbolu iş olarak görmeye başlarsa ilkan da sınıf atlar.

Miksiyon dedi ki...

şut kullanmadaki parmak hasasiyeti farklı ribaunddaki farklıdır ama dilemma kardeşim. Çok iyi ribaundçuların hepsi neredeyse hucüm özürlüdür dikkat ederseniz.. Ribaundda son nokta parmaklardır vucud esnekliği, zamanlama, sezgi, çabukluk, fiziki kuvvet, bunların hepsi önemlidir.

bonzo dedi ki...

bir tarafta benton, williams,wesson hedef tarafta ise ming, stoudamire, howard..
Arkadaşın acilen akıllı bir menejere ihtiyacı var..

yugoslavtipiforvet dedi ki...

şunu belirteyim:ben Furkan'ın İlkan'dan çok daha yetenekli olduğuna inanıyorum.sadece hedefini küçük buluyorum.Ömer Aşık gibi olmak büyük bir hedef değildir.hem de kendisi hakkında 2 milyon dolar konuşulan bir oyuncu için.800 bin dolarlık Maric gibi olmayı bile hedeflememiş.bence hedefi daha büyük olmalı.ama ortalama bir uzun olan Semih Erden'in fenerde banko oynayıp milli takıma seçildiğini,hatta nba'e gittiğini ve de çok iyi para kazandığını gören Furkan Aldemir'in hedefinin büyük olmaması bu bakımdan normal
ancak şöyle bir husus var:2.10 civarı avrupalı uzun nba tarafından takip edilir ve de draft edilip denenenir.nba tarafından draft edilen avrupalı uzunların listesini çıkarsak burdan köye yol olur.uros slokar ve edin bavcic gibi avrupa'nın vasat uzunları sırf avrupalı olduğu için draft edildiler ve slokar nba'de maça bile çıktı.daha böyle bir ton uzun var.avrupalı uzunların nba'deki başarısı nba takımlarını biraz da yanıltıyor açıkçası.yani NBA'de oynaması ya da draft edilmesi bir avrupalı uzun için bana göre çok büyük olay değildir.nba'de uzunumuz var,milli takımın uzun rotasyonu çok kuvvetli diye asla kendimizi kandırmamalıyız.Furkan Aldemir de eğer büyük basketbolcu olmak istiyorsa kendini kandırmamalı bence.

dilemma dedi ki...

kendin diyosun son nokta parmaklardır diye.mehmet okur gibi parmakların ucuyla topa kendine çekip almak var bi de rodman gibi savaşarak pozisyon alarak çekmek var.ben mehmet okur sınıfına girebilir diyorum.sadece çalışıp kendine güvenmeli ama mesela vidmar istediği kadar çalışsın o sınırı geçemez.furkannı hareketlerinde koşuşunda bile bi estetik var.güven sorunu olan oyuncunun şut kaçırması farklı yeteneği kıstıtlı olanın farklı.

Miksiyon dedi ki...

işte sorun burda bence mehmet okur kaliteli bir uzun değil sırtı dönük oyunu yok ben beğenmiyorum işi gücü 3 lük sallamak milli takımada bir faydası olmadı sadece bu özelliği yüzünden. Sadece şutör uzun doldu ortalık zaten bunlara yetenekli demek bence çok yanlış.

dilemma dedi ki...

mehmet nba'de pivot oynayacağım diye çok fazla kilo aldı irileşti aynı ilkan gibi onun da hareket kabiliyeti sınırlı hale geldi nerdeyse zıplamadan oynuyor.jazz'daki rolü gereği öyle oynuyor ve bu onu tembelleştiriyor bence ama kazandıkları ortada elden ne gelir:)mehmete yetenekli kaliteli değil dersen semihe ne dicez:)

dilemma dedi ki...

bu arada yıldızlarda yarı finaldeyiz.bu yazın tek güzel haberi olsa gerek.keşke burakcan yıldızlı da olsaydı final garantiydi

Miksiyon dedi ki...

Semihe söyleyecek kelime bulamıyorum:))))

yugoslavtipiforvet dedi ki...

@dilemma
benim de dikkatimi çekti.niye oynamıyor?onun gibi 18 yaş altında da oynayan dario saric ortalığı birbirine katıyor şu an.

dilemma dedi ki...

milli takımlarda olan biteni anlamak için üstün bi zekaya sahip olmak gerek ama biz irlandalıyız. benim kendi teorim türk telekom yıldızlar turnuvasında fransa maçının sonunda bazı hareketleri olmuştu zaten ceza aldi sonra.ama u18'e çağrıldı belki orda oynasında harcanmasın diye.u16 koçu erhan toker istememiş olabilir.ne şiş yansın ne kebap.

fuat dedi ki...

çocuk "hedefim ömer aşık gibi olmak" dememiş, nba hedefini koyarken ömer aşık tipinde bir oyuncunun da nba takımları tarafından tercih edildiğini, bu nedenle kendisinin de mevcut özellikleriyle nba vitrininde yer bulabileceğinden bahsetmiş. bu lafı yanlış anlamak için özel çaba sarfedildiğini düşünüyorum. ksk'nin elinde pırlanta gibi bir basketbolcu var. umarım hedeflerine bir bir ulaşır.

Gökhan dedi ki...

Furkan bugün takiminda süre alip oynuyorsa tesekkürü ayhan kalyoncuya degil Hakan Demir hocaya etmelidir.Unutmamalidir ki yeteneginin olmasi iyi antremanlar yapmasi oynamadiktan oynatilmadiktan sonra hiçbirsey ifade etmez.Bundan dolayidir ki bugün 1,5-2 M dolarlik piyasa yaptiysa bunun sebebi ve tesekkürünü tek hakeden kimse kusura bakmasin Hakan Demir'dir.

fuat dedi ki...

haberin gazetelerdeki versiyonunda başteşekkürü zaten hakan demir'e etmişti diye hatırlıyorum. adam o kadar mütevazi ve komplekssiz ki kendisini oynatmayan ayhan kalyoncu'yu da asistan koçlarını da es geçmemiş.

işte linki:

http://www.izmirgucu.com.tr/a/8288/Tek%20hayali%20NBA.html

ugur_braveheart dedi ki...

ümit milli takımımızın en iyi oyuncularında ve gelecek vaadeden oyuncularından biri furkan diğeri ilkandır. her ikisininde en büyük problemi şut yüzdesinin ve şutlarının iyi olmamasıdır.ilkan, furkan'a göre ayakları daha hızlı ve dribbling yapabilme becerisine sahiptir.furkan pivot ve şut çalışmalarını sık sık yapmalıdır.mirsad türkcan, efes pilsen'e geldiğinde sıçrıyamıyordu. aydın hoca'nın tavsiyesi ile ve kendi cebinden para vererek abd den antrenör getirdi.şu an geldiği düzeyi siz görün ve dusan cantekin'de büyük kolej eski oyuncusu. v.brejnoi ile çalışıyor .oda iyi bir oyuncu olacak.furkan ve ilkan da yurtdışından bir hocayla çalışmalı ve kendilerini geliştirmelidirler.
Gelelim yıldızlarda tayfun erülkü diye bir oyuncu var geleceğin serkan erdoğanı olacak.Fakat çok çalışmalı ve kendini geliştirmeli işi gevşek bırakmamlıdır.