16 Ağustos 2010 Pazartesi

Yıldızlar Avrupa Üçüncüsü

Karadağ'da düzenlenen Yıldız Erkekler Avrupa Şampiyonası'nda final şansını dün Litvanya karşısında kaybeden takımımız, turnuvayı madalyayla kapatabilmek için bugün İspanya karşısındaydı. Gruplarda mağlup olduğumuz İspanya karşısında bu kez maçı daha fazla isteyen taraf olarak sahadan 75-64 galip ayrıldık ve turnuvayı üçüncü olarak tamamladık. Bu sonuçla birlikte bronz madalyaya ulaşan takımımızın başarısı şu son dönemde altyapılarda üstüste alınan kötü sonuçların ardından şüphesiz çok daha değerli oldu bizler için. Son iki günde istediği performansı ortaya koyamamış olsa da takımın yıldızı Tayfun Erülkü, 'Turnuvanın En iyi Beş''ine girmeyi başardı. Bu başarıda emeği geçen herkese kocaman teşekkürler ediyoruz. Umutsuzluğa kapılmamak için bizlere halen tutunacak bir dal bıraktıkları için de ayrıca tebrik ediyoruz elbette.

Turnuvanın şampiyonu ise finalde Litvanya'yı 80-52 gibi çok farklı bir skorla geçmeyi başaran Hırvatistan oldu. Hırvat takımında maçı 30 sayı -11 ribaund - 11 asist - 12 top kaybı gibi insanüstü bir performansla tamamlayan Dario Saric de bu jenerasyonda adından en fazla söz ettiren isim olarak finale de imzasını çakmayı başardı. Not ettik ismini deftere, takibindeyiz.

6 Yorum Yapılmış:

yugoslavtipiforvet dedi ki...

turnuvayı da 24 sayı 11 ribaunt 5 asist 2 top çalma 1 blok ortalamalarıyla bitirmiş(küsüratları yazmayı üşendim) 2.05 boyunda ve 2.10' a kadar uzayacağını söylüyorlar.yeni bir kukoc gelmek üzere galiba.işin şöyle bir ilginç tarafı var: dario saric avrupa basketbolunun belki de gelmiş geçmiş en iyisi drazen petrovic gibi sırp kökenli bir hırvat.Sırplar için acı bir durum olsa gerek:)

dilemma dedi ki...

burakcan yıldızlı u16 da oynayacağına singapur'da avrupa gençlik olimpiyatları adlı 3'e 3! oynanan bi turnuvada yer alıyor.şaka gibi.ta altyapıdan başlıyor gariplikler ,oyuncu tercihleri,dışlamalar(sebep ne ise) sonra a takımda olunca şaşırıyoruz.

yugoslavtipiforvet dedi ki...

@dilemma
burakcan konusunu biraz araştırdım da oldukça disiplinsiz ve antrenörlerine fevri çıkışlar yapan bir adam olduğunu duydum.eğer öyleyse kadroya alınmamasını o kadar da garip bulmam açıkçası.ama bu cezanın onu sonsuza dek milli takımdan dışlama şeklinde olmaması tek temennim.en azından Enes Kanter'e yapılanlar başına gelmesin

ugur_braveheart dedi ki...

@yugoslavtipiforvet
Biz nedense hep yabancıların başarısından bahsediyoruz yıldızlar'da ilk beş'e giren Tayfun Erülkü'den bahsetmiyoruz.A Milli takımımıza artık kaliteli kısa oyuncular gelmiyor diye sitem ediyoruz.Bir Kenan Sipahi'den bahsetmiyoruz.Otoritecelerce avrupa'nın gelecek vaadeden gençlerinden biri olarak kabul ediliyor.

yugoslavtipiforvet dedi ki...

@ugur_braveheart
haklısın.bu konuyu atladım biraz ama uzun süredir böyle bir performans göremeyince ben de coştum saric konusunda:)
ben tayfun hakkında görüşlerimi daha önce yazdım o yüzden tekrarlamıcam ama kenan sipahi yi üçüncülük maçında dikkatle izledim.hatta sırf onun için maçı seyrettim gibi bişi nerdeyse.
daha önce tofaş la ilişkili bi insan olduğumdan ötürü onu seyretmişliğim vardı.o günden bugüne şutunda gram ilerleme yok gibi ama hala o ince pasları ve oyunu okuması sahadaki herkesten bir adım öndeydi.su gibi içeri süzülüp harika turnikeler bırakabiliyor.şutu geliştirmek daha kolay ama oyun zekasını ve fundamental bilgileri ilerletmek daha zor.kenan ın eksiklikleri öğrenebileceği şeyler ve de tecrübe.daha 15 yaşında ve bahsettiğim dario saric de kenan'ın yaşında benzer istatistiklere sahipti,sadece 2 sayı daha fazla ortalamaya sahipti o da şutunun olmasından kaynaklanıyor.açıkçası ben en çok kenan'dan ümitliyim ama beni korkutan bir şey var o da sonunun hakan demirel'e benzemesi

dilemma dedi ki...

disiplin sorunlarını olduğunu biliyorum ama u18de oynatılıp üstüne bi de garip bi orgazinasyonda yer alması tuhaf.çağırmayacaksan sorunlu diye oraya da çağırma.kenan'ın hakan gibi olmasına ihtimal vermiyorum.onun gibi gamsız isteksiz değil asla.tersine son derece arzulu mücadeleci azimli bi oyuncu.diğerlerinden küçük olmasına rağmen onlara söz geçiriyor yönlendiriyor.tayfun ise ilerde 2 numarada zorlanır boyu kısa.oyun kurucuya kayıcaktır gecevicius gibi.ayrıc burak hacıismaili de unutmayalım.