24 Eylül 2010 Cuma

Türk Telekom: 100 - Erdemir: 101

Günün ikinci karşılaşmasında 2010 model, yepyeni Telekom'la başarılı koç Ahmet Çakı'nın harika işler çıkardığı kadrosunu yeniden biraraya topladığı Erdemir mücadele etti. İlk çeyreği 22-12, devreyi de 43-46 önde tamamladı Erdemir. Final periyoduna 73-61 önde girmelerine karşın ancak son topta beraberliği sağlayabildiler. 91-91 uzatmaya giden karşılaşmadan da 101-100'lük skorla galip ayrılan taraf oldular.

Mehmet Yağmur - Simpson - Orhan Hacıyeva - Larry Owens - Ümit Türkoğlu beşiyle maça başlayan koç Faruk Akagün, ilk beş dakika dolmadan Uğur Öğüt ve Berent'i oyuna sokup çıkarmıştı bile. 4. dakikada 10. oyuncusunu parkeye yollayan koçun arayışta olduğu kesin. Bu arayışa cevap veremeyecek isimler var kadroda, o nedenle işleri biraz zor gözüküyor. İlk çeyrekte 12, ikinci çeyrekte 31 ve 3.çeyrekte 18 sayı üretebilen bir takım izlediğimizi söylediğimde tablo netleşecektir diye düşünüyorum. Geçen yıllardan aşina olduğumuz üzere bu kadronun da oyun içi denge problemi var. İlk on dakikada üretilen 12 sayının ardından, ikinci çeyreğin ilk beş dakikasında 19 sayıyı görmüşlerdi bile. Sorunlar çok çeşitli Ankara'da, Erdemir'den devam edelim.

Hakan Demirel - Altan Erol - Erkan Veyseloğlu - James Thomas - Emre Ekim beşlisiyle maça başlayan Ahmet Çakı'nın ise oyuncularından beklentileri ve bulduğu karşılıklar çok net. Bu kadroyu iyi tanıyor koç zaten. Altan takviyesi tutmuş. Özellikle 3. çeyrekteki oyunuyla takımı ayakta tutan isim oldu. Hareketliliğiyle, mücadelesiyle kadronun önemli bir parçası olacak gibi gözüküyor. Oktay Yılmaz, Emre Ekim ve Eren Beyaz da aynı şekilde tamamlayıcı ama önemli parçalar bu rotasyonda. Eren'in göstereceği gelişim ve vereceği katkı sıralama üzerinde etkili olacak kadar önemli bence. Erkan Veyseloğlu ise yerli kadronun en öne çıkan ismi. Onun ne kadar oynayacağı, neler yapabileceği çok ama çok önemli Ereğli takımı için. 27 sayısıyla günün en iyi isimlerindendi bugün, herşeyi yaptı diyebilirim gönül rahatlığıyla. Sezon içerisinde Erdemir'in kritik oyuncusu Erkan olacak kesinlikle. Barbour o bildiğimiz hareketli adam halen. Kıpır kıpır, fark yaratıyor. İki yıl önceden aşina olduğumuz o isolation seti de izledik yine, Barbour'u tepede yalnız bırakıp, çabukluğunu kullandıran seti. James Thomas, geçen yıl sakatlık geçirdi ama iki pota altında da günün hareketli, istekli isimlerindendi. Hakan Demirel, oyunun her anında karşısındaki oyun kuruculara üstünlük sağlayarak göz doldurdu. Özellikle Mehmet Yağmur'un karşısında çok rahattı. Şık hareketlerle tamamladığı ve biri basket faul ile sonuçlanan turnikeleriyle de alkış aldı salondan. Takımdan ayrılan DeWayne Reed'in yerine gelecek ismin kim olacağı da önemli tabii onlar için.

İşin Telekom yönüne pek girme niyetim yok, farkettiğiniz üzere. Çünkü dediğim gibi çok karışık oralar. Yabancıların istikrarlı katkı verip, fark yaratması çok zor gözüküyor. Yerli kadronun da her maç 90+ yiyerek maç kazanmayı sağlayabilecek bir potansiyeli yok. Hızlı oynuyorlar yine, tempo yapın diyor koç kenardan ama o tempoda da topu ilk alan potayı düşünüyor anında. Herkesin geniş geniş top kullanma özgürlüğü var takımda, durum böyle olunca da hazırlık maçlarında 100 sayı civarlarında skor yiyorlar. Şu kadronun her maçta 100 civarında sayı yemesi çok ama çok olası. 100 sayı atabilmesi ise aynı olasılık düzeyinde değil şu anda. O nedenle ne yapıp edip işin savunma kısmına eğilmeleri gerekiyor herşeyden önce. Arayış sürerken ancak son çeyrekte aradığı beşi bulabildi ko. Uğur Öğüt - Yunus Çankaya ve üç Amerikalısını 10 dakika civarında çıkarmadan oynattı. Özellikle Uğur, şu performansıyla Berent ve Mehmet'in önünde olmayı hakediyor fazlasıyla. Bitime 1.5 saniye kala Yunus'un basketiyle 91-89 öne geçmelerine rağmen, mola hakkı kalmayan Erdemir'den sayı yemeleri ise bu dağınık takıma yakıştı aslında. Nasıl mı yediler o sayıyı? James Thomas, kendi pota altından fırlattı topu. Barbour rakip sahada topu yakalayıp, bıraktı turnikeyi. Her takım yiyemez bu sayıyı, özel çaba ister.

Koç Faruk Akagün yönetimindeki bu takımın zamana ihtiyacı olduğu kesin, teknik kadrosu da dahil olmak üzere tamamı yeni kurulan bir ekibe karşı yine de herkesten biraz daha faza töleranslı olmamız gerekir diye düşünüyorum. Yarın Mersin karşısında, Cumartesi de F.Bahçe Ülker maçında bir kez daha izleme şansım olacak Telekom'u. Şu tabloda pek umutlu değilim ama herşeyin ilacı 'zaman' klişesine dört elle sarılma vaktidir onlar için.

Türk Telekom (100): Ray Wesson 11, Ümit Türkoğlu 15, Rasim Başak, Mehmet Yağmur 4, Adem Ören 3, Yunus Çankaya 16, Marcus Gilstrap 7, Larry Owens 20, Diamon Simpson 10, Can Uğur Öğüt 7

Erdemir (101): Altan Erol 20, Erkan Veyseloğlu 27, Eren Beyaz 2, James Thomas 8, Antwain Barbour 20, Melih Yıldız 4, Hakan Demirel 14, Emre Ekim 6

16 Yorum Yapılmış:

AHMET dedi ki...

admin hangi haberini okusam telekomla ilgili hep kötüleyeci hatta aşağılama seviyesinde. ön yargılısın hep neden bu kin?

PS: bilmem yayınlar mısın bu eleştiriyi. iğneyi kendine, çuvaldızı başkasına..

ali ozubir dedi ki...

Dun maci murat ozyer ve hasan ozmericle yanyana izledim. Telekom lie gorusleri duydugum kadariyla zamana ihtiyaclari oldugu. Hakan demirelin diger guardlara ustunluk sagladigina katilmiyorum, macin 4/3 unu zone savunmasi yapti Turk telekom.M.YAgmur sanirim maci 7-8 asistle tamamladi. Rasim basak'in sahada yurur gibi oynamasi, yunusun ilk yari katki vermeyip 2.yari kendine gelmesi, ugurun, umitin pozitif katkilari onemliydi.
Son olarak Turk tlelkomun zamana ihtiyacini oldugunu dusunuyorum, erdemirin ise cok daha iyi bir takim olacagina inandim dun. James thomasin ve erkan veyseloglunun cok iyi isler yapacagini gordum. Erdemirin en buyuk artisi ahmet caki.

dilemma dedi ki...

hayatımda gördüğüm en saçma sapan mantıkla kurulmuş takım telekom.

Johnny dedi ki...

Ne kötülemesi arkadaş ? Telekom bu sene playoffa kalsa sürpriz olur. Tofaş'ın bile dayanamadığı Mehmet Yağmur'u alıp oynatıyorsun başka söze gerek var mı ?

Tayfun Yurdagül dedi ki...

Cumartesi Telekom - FB maçı yeni salonda ve halka açık mı ?

dejavu dedi ki...

@Ahmet;

Yorum yayınlama konusunda burada problem olmayacağı bilmelisin. Gördüğün üzere hakaret, küfür vs içermediği sürece her yoruma sonuna kadar açığız.

İşin Telekom özelinde ise 22 yıllık bir Ankaralı olarak fazlaca bilgili ve ilgiliyim. Düşündüklerim bunlar. Ne bir aşağılama, ne bir kötüleme görüyorum ben yazdıklarımda. Eğer bak şurada şunu yazmışsın, aşağılamışsın dersen onu da ayrıca konuşabiliriz. Fakat bahsettiğin şekilde bir kinim falan yok. Bu takımın en yukarıda yer almasından mutluluk duyacak biri olduğumu bilmeni isterim. Bunu yapabilmek için de yıllardır olduğu gibi kendi kabuğunda kalmak yerine bu tarz eleştirilere kulak vermesi gerekiyor bu kulübün.

Çağlar..

dejavu dedi ki...

@ Tayfun;

Ankara Arena'da olacak karşılaşma ama taraftara açık kısmını net bilmiyorum. Öğrenebilirsem eğer not düşerim buraya ama kapıya geleni geri çevirmezler diye düşünüyorum..

Çağlar..

KEREM dedi ki...

Gilstrap neden hala kadroda yahu? Ben daha numarasını göremedim. Zararın neresinden dönülürse kardır. Hatta koçları bile beğenmemişti kendisini sanırım.

Tayfun Yurdagül dedi ki...

Ankara'lı insanların Telekom'a daha sert eleştiri yapmalarını anlıyabiliyorum.Çünkü basketbol dünyasına açılan kapıları ve yıllardır tonla para harcandığı için hiç bir düzgün başarı elde edilemedi ve edilemediği gibi futbol taraftar organizasyonları ile seyirciyide küstürdü.Bu sebepten biraz daha sert oluyor çıkışlar...

Derin dedi ki...

@ salsa

yazının başında "başarılı koç ahmet çakı" diye bir ifade kullanmışsın. giğer koçların ismini anarken neredeyse hiç kullanmadığın bir sıfat bu. açıklaman mümkün mü acaba ahmet çakı'nın bu sıfatı haketmek için neyi başardığını? ben pek göremedim de...

dejavu dedi ki...

@ Derin;

saLsa değil, ben kullandım o ifadeyi. Çünkü benim gözümde başarılı bir koçtur kendisi.

Çağlar..

Derin dedi ki...

@ caglar

ben de tam bunu soruyorum, senin gozunde başarili kilan nedir?

ben oynattigi oyuna, takimin butcesi ile aldigi derecelere bakarak diger koclarin onune cikan bir basari goremiyorum. sen ne goruyorsun?

dejavu dedi ki...

@Derin;

Bu tarz soru cevap şeklinde bir muhabbet istemiyorum da, sevmiyorum da açıkçası. Bana göre pek çok parametrede başarılı bir koçtur. 8.hafta sonunda tek galibiyeti olan Erdemir'i Türkiye Kupası'nda finale kadar yürütüp, aynı sezon ligde dokuzuncu sıraya kadar yükseltmişliği var bir sezon önce. Başarılı bir performanstır kesinlikle, benim penceremde. Bu son sezon içerisinde de bazı dalgalanmalar yaşamalarına karşın 13 galibiyet alarak play-off'a 8.sıradan da olsa girmesini bildiler. Bu da önemlidir, yine bence. Oynattığı oyun, basketbol felsefesi, bütçe-verimlilik parametresi gibi pek çok yerde de başarılı görüyorum. Henüz 32-33 yaşında, Avrupa'da deneyimler yaşamış, Milli takım bünyesinde görev almış bir teknik adam. Ben potansiyelli ve mevcut haliyle başarılı görüyorum. Dünkü takımı da-Reed'siz olmasına karşın- başarılı bir takım izlenimi verdi herkese. Bütçesi malum..Başarılı gördüğümü yazının giriş paragrafında tek kelime olarak yazdım:'başarılı koç'..

Ahmet Çakı'yla yüzyüze görüşmüşlüğüm, oturup iki muhabbet etmişliğim yoktur. Eğer bu soruların devamında sormak istediğin oysa. Başarısız buluyorsan eğer, sebeplerini yazarsan herkes öğrenmiş olur. Ama bunun altından soru-cevap şeklinde ilerlemeyelim lütfen. Yazdığım her kelimeyi açıklamak rahatsız ediyor beni.

Sevgiler,
Çağlar..

koray dedi ki...

Telekom'un savunulacak bir yanı yok geçen sezona göre büitçe azalsa bile ligdeki birçok takımdan daha yüksek bir bütçeler var sanırım.

Hangi mantıkla birbirine yakın ayarda bu kadar çok vasat-vasat altı oyuncuyu aldılar anlamadım.

Büyçe sıkıntısı olan son anda takım kuran Antlaya bile Muratcan gibi ligin başaltı oyuncularından birini kaptı mesela


Üzerine 5 yabancı hakkını da net olarak fark yaratır denemeyecek 5 oyuncudan yana kullandılar ki bazıları fark yaratmak şöyle dursun yarar bile getirmeyecek oyuncular.


Bunun yerine 4 yabancı al bir yabancının ücreti+ 125 bin USD yi diğer 4 yabancının bütçesine ekle en az iki tane yabancın bir üst sınıftan olsun.

Ümit ve Adem gibi uzunları alacağına madem gençlere yönelicem dedin onun yerine Sertaç ŞAnlıyı kadroda düşün.

Ümit ve Adem'in alacağı yıllık ücretin toplamına ikisinden de iyi tek bir oyuncu al

Yabancı bir guard üzerine alıyorsun üzerine Berent + Mehmet'i almanın anlamı nedir yine ikisine vereceğim yıllık ücretin toplamına daha üst düzey bir yerli oyuncu al.

Ellerindeki bütçeyi inanılmayacak derecede kötü kullandılar

Derin dedi ki...

@ caglar

oncelikle cevapladigin icin tesekkurler.

yazdiklarindan iki sezonda yasanan bir dokuzunculuk, bir de sekizinciligin basari oldugunu soyluyorsun. benim itirazim da bunaydi zaten. erdemir, butcesi ve odemelerin duzenli gorece olarak duzenli olarak yapilmasi munasebetiyle daha yukarida olmasi gereken bir takim.

oyak renault butcesiyle o dereceler alinsaydi, iste o zaman koc icin basarili diyebilirdik, kanimca.

koray dedi ki...

İLk sezonda şu kadar bütçe ile 9. oldu başarılı sayılmaz demek o sezon olanı pek yansıtmıyor bence takımı aldığında sezon ortasında düşme hattında idi oradan dokuzunculuğa çıktı.Ayrıca Türkiye kupası finalı var ki yanlış hatırlamıyorsam burada yapılan oylamada yılın koçu seçildi(hafızam beni yanıltmıyorsa).O sezon oldukça başarılı idi .

Geçen sezonda play-off başarı idi bence Erdemir'in öyle büyük bir bütçesi yok ona yakın bütçeleri olupda play-off yapamayan takımlar oldu.