24 Ekim 2010 Pazar

Beşiktaş CT: 61 - Banvit: 74 (Banvit'ten Önemli Galibiyet)

Geçen hafta Bandırma'da F.Bahçe Ülker'e son topta kaybeden Banvit, Pazar kahvaltısının ardından Akatlar'a konuktu bugün. Maç öncesinde Graves'in net şekilde söylediği üzere bütün planlarını Mire Chatman'ı devre dışı bırakmak üzere kuran koç Orhun Ene, siyah beyazlı sistemin beynini Graves ile tam sahada baskılı savunarak başladı maça. Bu oyuncunun bunaltıcı savunmasında ayarları bozulan Chatman, hücum sahasında sistemin tüm ayarlarını da allak bullak etti. Banvit'in Beşiktaş'ı çok zorlayan sert savunması Chatman-Cevher-Ignerski-Bekir dörtlüsünün dışardan 3/18'lik şut yüzdesiyle birleşince Akatlar'dan önemli bir galibiyet çıkardı Banvit. Tam dört oyuncunun çift hanelere çıktığı Banvit'te süre alan 11 oyuncudan onunun skor üretmesi de hoş ve anlamlı bir istatistik. Ligin zorlu deplasmanlarından birinden galibiyet çıkartırken öne çıkan bir ismin olmaması da sistemlerinin başarısını gösteriyor zaten.

Maça iyi başlayamayan Amerikalının yerine giren Cüneyt Erden'in kısa sürede 3 sayı - 2 asist - 1 top çalmasıyla hayata dönen Beşiktaş, ilk çeyreği 20-19 önde kapatmayı başardı. Hücumda aksayan Chatman'ın savunmada eşleştiği Barış'ın ilk çeyreği 5 sayı - 2 asist ile tamamladığını da söyleyelim. Normale göre erken olan maç saatinin etkisi, baskılı savunma derken maçın devamında zaten gününde olmayan Chatman'ı tamamen raydan çıkarmayı başardı Banvit. Buna karşın hücumda tüm oyuncularından verim alıp, kendi sistematiği içinde kusursuza yakın bir oyun oynadı Bandırma ekibi. Bu sayede ilk 20 dakikada tam 9 oyuncusundan sayı, 5 oyuncusundan asist katkısı almayı başararak soyunma odasına 39-30 önde girmeyi başardılar. Son saniyelerin adamı İbrahim Yıldırım'ın devre sonunda kendi sahasından salladığı top da potanın içinden çıktı bu arada. O da girse çift hane ile gideceklerdi içeriye.

Chatman'ın devre dışı kaldığı maçta tüm dengesi bozulan siyah beyazlılar, ikinci devrenin başında ilk altı buçuk dakikada saha içi isabeti bulamazken, kendi temposunu kabul ettiren konuk takım 20 dakikalık sekansı 35-21 önde kapattı. Buradaki önemli nokta yakalanan 14 sayılık marjdan ziyade Beşiktaş gibi hücum gücü yüksek bir takıma kendi evinde 20 dakikada yalnızca 21 sayı izni vermekti. İki çeyrekte yalnızca 6 saha içi isabeti bulan siyah beyazlılar, rakibinin faul hakkını çok erken doldurmasıyla beraber faul atışlarıyla tutundular oyuna. Fakat 40 dakikayı kontrolü altında tutan Banvit, son anlardaki Beşiktaş dalgasını da bertaraf ederek sahadan 74-61 galip ayrılmayı başardı.

2.yarının başında tempoyu elinden kaçırmamak için Yiğitcan'ın üç dakika içinde ikisi Chatman'a olmak üzere üç faul yapması Orhun Ene'nin stratejisini net olarak gösterdi aslında. Tempoyu eline alıp, Chatman'ı devre dışı bıraktığında sıradan bir takıma dönüşebiliyor Beşiktaş Cola Turka. 61 topun 45'ini içerden oynayarak ve siyah beyazlıları yay gerisinden tam 29 şuta zorlayarak aldılar bu galibiyeti. Hafta boyunca kurguladığı pek çok şeyi parkeye yansıtabilen koç Ene'ye karşılık Burak Bıyıktay, yaptığı savunma ve oyuncu değişiklikleriyle ritmi ele geçirmeye çalıştı. Fakat savunma sertliği yüksek ve hücumda topu paylaşan rakiplerine karşı koyamadılar bugün. Takım olarak da, bireysel olarak da herkesin kötü bir gününe denk gelmesi de şanssızlıktı tabii onlar adına.

Kupa sonrası değerlendirme yazısında Banvit'in ligin iki ağabeyine 'Beyler, ben de varım!' diyip ayağını kapının eşiğinden uzattığını söylemiştim. Kadroya yapılan önemli yabancı takviyeler ve yerli rotasyonun korunması önemliydi onlar için. İlk hafta evlerinde F.Bahçe Ülker'e son topta kaybettikten sonra bugün oyunu 40 dakika domine ederek, en önemlisi Beşiktaş'ı 61 sayıda tutarak galibiyete uzandılar. Geçen yıl Beşiktaş'ın 61 sayının altında bir maçını hatırlamıyorum, bilmem yanılıyor muyum? Son olarak, bu mağlubiyetin siyah beyazlıların bu sezon resmi maçlarda aldığı ilk mağlubiyet olduğu notunu verelim.


Beşiktaş Cola Turka (61): Fedor Likholitov 7 (4 ribaunt - 1asist), Bekir Yarangüme 7 (2 ribuant), Mustafa Abi (2 ribaunt - 2 asist), Cüneyt Erden 8 (1 ribaunt - 5 asist), Serhat Çetin 3 (3 ribaunt - 1 asist), Michal Ignerski 9 (3 ribaunt), Mire Chatman 8 (7 ribaunt - 3 asist), Cevher Özer 13 (9 ribaunt - 1 asist), A.J. Ogilvy 6 (9ribaunt - 1 asist)

Banvit (74): Şafak Edge 3 (2 ribaunt - 1 asist), İbrahim Yıldırım (1 ribaunt), Lance Williams 9 (6 ribaunt), Mutlu Akpınar 13 (1 asist), Chuck Davis 12 (8 ribaunt - 1 assit), Barış Ermiş 11 (5 ribaunt - 4 asist), Yiğitcan Turna 3 (1 ribaunt), Vladimir Golubovic 4 (9 ribaunt - 1 asist), Keith Simmons 10 (5 ribaunt - 3 asist), Bora Hun Paçun 6 (3 ribaunt), Antonio Graves 3 (2 asist)

7 Yorum Yapılmış:

dilemma dedi ki...

beşiktaş'a iverson değil iyi bi koç lazım

norton dedi ki...

mac baslarken sayin cetin yilmaz ın bir yorumu dikkatimi cekti paylasmak istedim: besiktasin favori oldugunu acikca hissetiren sayin yilmaz besiktasin artilarini sayarken koc biyiktayin oyunculari tarafindan daha anlasilir bir basketbol oynattigini soyledi.... nasil yani?????? eee bugun ne oldu ? oyunculara anlatamadi mi?? ya da bugun her nasil olduysa orhun ene nin oyunculari koclarinin cok da iyi anlasilmayan basketboluyla mi mac kazandi?

koray dedi ki...

Bıyıktay'ın üzerine bu kadar gidilmemeli bence sonuçta ortada hocanın istediği 500-600 bin dolarlık oyuncuları almayan ama hocaya rağmen 2 milyon dolarlık bir oyuncuyu almaya çalışan bir yönetim var.

numberonebasket dedi ki...

orhun ene yi ve banvit yönetimini kutlarım.benvit hem seyircisi hemde yönetimi ve teknik heyetiyle bir basketbol kültürünü oluşturan türkiye'de yegane takımdır.orhun ene'ye antiparantez açamak isterim elindeki malzemeyi türkiye de ahmet kandemirle en iyi kullanan antrenörüdür.Ayrıca aydın örs,oktay ,ergin ,erman kunter olma yolunda bence orhun ene artık eourolig düzeyinde bir hoca durumuna gelmesi sevindiricidir. şafak edge'yi korkusuzca sürmesi alkışları haketmesini sağlıyor.banvit takımı a.graves hariç tam bir takım olmuş bana efes'in avrupa şampiyonu olmadan önceki takımına benziyor.muratcan güler banvitte olsaydı 2 numarda sıkıntı çekmezlerdi.barış özcanda gelince çok kuvvetlenecekler.banvit her takıma modeldir seyircisi ve yönetimiyle basketbol devletidir.olin ve trabzonda banvite yaklaşmaktadır. türk telekom hayal kırıklığı yaratmıştır.karşıyaka da banvit gibi ama elindeki gençleri tek tek satarak ayakta durmaktadır. orda yönetim sorunu var.bjk da aynı sorun vardır. gs iyi yoldadır fbülker aydın hocayla atak yapacaklardır.efes ise durumu belirsizdir keşeke erman hocayı alsaydılar eski yıllarına dönerlerdi..BANVİT'İ SEYRETMEKTEN ZEVK ALIYORUM.

Mental dedi ki...

Orhun Hocayı ve Banvit Yönetimini tebrik ediyorum. Hele birde gençleri kazanma yolunda ki gayreti takdire şayan..
Umarım Orhun Hocayı Milli Takımın Headcoach'u olarakta uzun yıllar görürüz..

Gökhan dedi ki...

Burak Biyiktay ve ekibinin alakası yok ama cezalandiricak yönetimde yok! Şeref Yalçin ve Hasan Bozkurter'in basketbolla uzaktan yakından alakaları yok birşeyde değişmeyeceğine göre al Burak Biyiktayi vur Çetin Yilmaz'a :))

norton dedi ki...

bir de son dakikalardaki hakem molasi rezaleti var .... neydi o yaa ? mire chatman takim arkadasinin dirsegine carpiyor kasi aciliyor topu da disari atiyor (tv de tekrar tekrar gosterdi) top bu durumda kimde olur ? bunu yapan hakem de Turkiyenin en baba hakemi vay halimize... keske basketbolda da hakem hatalarinin falan konusuldugu bir tv programi olsa ve bunu da piyasayla baglantisi pek olmayan cesur biri yapsa ...