3 Ekim 2010 Pazar

Mustafa Abi: Keşke Efes'e Gitmeseydim

Bu yıl 7 sezon önce formasını giydiği Beşiktaş'a ve bir sezonluk İTÜ deneyiminin ardından 1. lige yeniden dönen tecrübeli oyuncu Mustafa Abi, Beşiktaş dergisinin Ekim sayısına konuşmuş. Altyapısından çıkıp 7 yıl formasını giydiği F.Bahçe ve 2 sezon oynadığı Ülkerspor'dan sonra 2003'te transfer olduğu Beşiktaş çatısı altında geçirdiği tek sezonu kariyerinin en mutlu ve en iyi sezonu olarak nitelendiren Mustafa Abi, kariyeri ile ilgili de samimi bir itirafta bulunmuş: 'Keşke Efes'e hiç gitmeseydim'. Tecrübeli oyuncunun açıklamaları şöyle:

'Beşiktaş'ta hayatımın en iyi sezonunu geçirdim. Bunu şu anda burada olduğum için söylemiyorum. Hem insan ilişkileri hem de performans açısından gerçekten en başarılı dönemimdi. Beşiktaş uzun süre sonra basketbolda atılım ve patlama yaptı. El Amin, Ayuso gibi yabancılar, kaptan Faruk Beşok, Tolga Tekinalp, Nedim Yücel gibi Türk oyuncular vardı. Çalıştırıcımız İhsan Bayülken, yardımcı antrenörümüz Burak Bıyıktay'la birlikte Beşiktaş basketbolunu yeniden hareketlendirdik.

Antrenmanlara koşa koşa gelirdim. Ondan önce kaybettiğim senelere bakarak ekstra bir motivasyonla oynuyordum. Çok mutlu olmazsanız performansınız düşüyor ve bu evdeki ilişkilerinize kadar her şeyi etkiliyor. Takımın da performansı aynı şekilde yüksek olunca benim için müthiş bir sezon oldu. Maçlarımızı Süleyman Seba Spor Salonu'nda oynuyorduk. Küçüktü ama oraya gelen 2-3 bin taraftar 10 bin kişinin yaratmadığı etkiyi yaratıyordu. Hiçbir maçta onlardan mahrum kalmadık.


Peki bu kadar mutluyken neden Beşiktaş'tan ayrıldım? Sebeplerin en önemlisi Efes Pilsen gibi bir camiadan teklif gelmesiydi. Sonuçta çocukluğumda hep izlediğim ve bildiğim bir takımdı. Antrenörümle konuştum ve kararı benim vermem gerektiğini söyledi. Ben de böyle bir karar aldım. Şimdi geriye dönüp baktığımda, edindiğim tecrübelerden sonra 'Keşke gitmeseydim' diyorum.


Beşiktaş'ta aile ortamı vardı. Dediğim gibi koşa koşa geliyordum antrenmanlara ama Efes Pilsen'de gün geliyordu idmanda kalmak istemediğim oluyordu. Burada antrenörüm ve arkadaşımla çok iyi ilişkilerim vardı. Büyük bir baskı yoktu. Efes Pilsen'de ise tam tersiydi. İstekler asla bitmezdi. En iyi takımdan en kötü takıma kadar kaybetme lüksümüz yoktu.


Basketbolu Beşiktaş'ta bırakmak istiyorum. Bu yıl kurulan kadro final oynama başarısını hatta şampiyonluğa ulaşma başarısını gösterebilecek bir kadro. Ben inanıyorum, yeter ki taraftarımız da inansın ve salonu doldursun.'

15 Yorum Yapılmış:

Gurcay dedi ki...

Efes Pilsen'de kaptanlığa kadar yükselen bir oyuncuya bu sözleri yakıştıramadım. Beşiktaş dergisine verilmiş popüler sözler olarak görüyorum.

Johnny dedi ki...

şampiyonluk ? yılların oyuncususun sen de mi be mustafa ! öyle bir yılda şampiyon olunamayacağını bilmez misin taraftara niye gaz verirsin ?

dilemma dedi ki...

bi takımda 5 sene oynuyosun sonra keşke gitmeseydim.sanki zorla tuttular.o kadar sene niye kaldın memnun değilsen?

koray dedi ki...

Mevcut kadro ile şampiyonluktan bahsetmesi gerçekçilikten çok uzak olmuş.

Selami dedi ki...

tamamen duygusal sebeplerden.

FFM dedi ki...

bu adam sirf istanbulda kalmak ugruna 2.lige giti..nefret ederim istanbul takintisi olan oyunculara

browncoat dedi ki...

Keşke bu görüşlerini daha önceki senelerde dile getirmiş olsaydı. Daha çok futbolcularda görmeye alışkınız oysa ki bu tip davranışları biz. Bir sonraki hamle olarak Mustafa Abi'den "ben zaten annemin arnından Beşiktaşlı doğmuşum" açıklamasını da merakla bekliyorum.

Ali dedi ki...

''Bu yıl kurulan kadro final oynama başarısını hatta şampiyonluğa ulaşma başarısını gösterebilecek bir kadro. Ben inanıyorum, yeter ki taraftarımız da inansın ve salonu doldursun.''

Bu söylediğine kendisi inanıyorsa ortada çok büyük bir problem var demek.Klinik bir vaka söz konusu muhtemelen.

zen dedi ki...

Efes Pilsen gibi bir kulübün kendi takım kaptanlığını yapmış bir oyuncuyu hiçbir yönetici aramadan şampiyonluk serisi sırasında evine noteri yollayarak sözleşmesini fesh etmesi, Mustafa Abi'nin geriye dönüp baktığında Efes'e gittiğime pişmanım demesine yol açmıştır kanımca. Tabi aynı sezon içerisinde ameliyat olduğunda Mario Kasun'un evine topluca ziyarete giden Efes Pilsen teknik kadrosunun Mustafa'yı telefonla bile aramaması da bir başka neden olabilir.

Ahmet Karadag dedi ki...

2 ay sonra parasini alamzasa Efes hakkindaki fikirlerini bir daha sormak gerekir... ;) degismis olabilir. Yine de kendisine Beskitas'ta basarilar ve maasinin zamaninda ödenmesini) diliyorum

Ihsahn dedi ki...

Böyle samimiyetsiz yorumlar yapan oyuncuları taraftar bağrına basmıyor, aksine bu oyuncuların ilk fırsatta başka bir şey söyleyeceklerinden emin oldukları için güven duymuyorlar bunlara. Yazık yani.

basketçi dedi ki...

efes pilsen ağırlığını kaldıramayacaksan zaten oraya adımını atmayacaksın
efesin en büyük problemi bu zaten
o ağırlığı taşıyamayacak oyuncuları alıyorlar hep
ya yeni ufuk, volkan, mirsad yetiştireceksin
yada yeni hüseyin,ibo transfer edeceksin
50 tane yabancı yerinede bir petsi bir conrad bulacaksın

emireri dedi ki...

benimde anlamadığım konu budur zaten, üç kuruş uğruna yada euroleague'de oynamak gibi saçma sebepler uğruna yıldızlaştığın takımdan ayrılmak..

mustafa abi, beşiktaş formasını giyipte bu yanlışa düşen, birkaç sezon daha oynayıp, kulübüyle özdeşleşmek yerine daha iddialı daha kazançlı bir kulübün yolunu tutmayı yani kolayı yapmayı tercih eden oyuncularımızdan. hayır benim asıl anlamadığım, efeste, fb ülkerde yedek oturup 5-10 dk oynamak mı daha iyi, yoksa özellikle kulüp takımlarından efsane yaratmaya çalışmak mı? bu konuda ibrahim kutluay'ı her zaman takdir etmişimdir, hoş sonradan o da kolay yolu tercih etmişti ama en azından kariyerinin başında takımının ilerlemesi adına herşeyini verdi.

bir beşiktaşlı olarak bu açıklamaları son derece samimiyetsiz bulduğumu söylemeliyim...

Kapkankağan dedi ki...

bir kaç ay sonra parasını alamadığı zamanda aynımı düşünecek. Ayrıca kendisi şöyle demiş: Efes Pilsen'de ise tam tersiydi. İstekler asla bitmezdi. En iyi takımdan en kötü takıma kadar kaybetme lüksümüz yoktu.
ya ne olacaktı büyük klüplerde durum hep böyledir. bunu öğrenememiş.

Basketbolu Seven Adam dedi ki...

keşke İTÜ'ye de gelmeseydin...

gelmeyeydin de, 1 ay paranı almadığın için takımı sattığını, sabote ettiğini görmeyeydik...