21 Ekim 2010 Perşembe

Sinan Güler'le 0 (Sıfır) Dakika (!)

Sinan Güler'in kupa maçlarından sonra oynanan 3 resmi maçtaki istatistik karnesi aşağıda:

F.Bahçe Ülker maçı - 04:17 dakika (Sıfır şut denemesi)
Antalya BŞB maçı - 16:43 dakika (0/3 saha içi isabeti)
Union Olimpija maçı - 0 (sıfır) dakika

Geçen yıl Ergin Ataman'ın yabancı çiftliğine dönmüş ve yozlaşmış kadrosunda bırakın dakika bulmayı, kadro dışı kalmadığında şükreder duruma gelen Sinan Güler; kariyerinin en kritik dönemeçlerinden birinde 'Boş bir sezon' geçirmek zorunda bırakılmıştı.

Yine de isyanı büyük oldu büyük yürekli oyuncunun. Yazın Dünya Şampiyonası'nda gösterdiği performans, hiç de öyle boş bir sezon geçiren adamın ortaya koyabileceği türden değildi. Babam onun için 'Evin çocuğu oldu, o kadar seviyorum atom karıncamı' diyebilmişti misal. Babamı geçtim, Sırbistan maçından sonra final günü sabahı kahvaltıda babanneme bile basketbol konuşturtmayı başaran bu organizasyon sırasında Velimir Perasovic bir mağaraya falan mı kapatmıştı acaba kendisini? Zira en kötü ihtimal özetlerde, haber bültenlerinde, sağda solda denk gelmiş olması lazımdı Sinan'a. Dün takım savunmasının yerlerde olduğu, oyunda ritmin bir türlü ele geçirilemediği bir maçta Sinan'ın isminin karşısında 0 (sıfır) dakika yazıyorsa bundan daha iyi bir senaryo da yazılamaz kimse kusura bakmasın. Yıllardır eleştirdiğimiz Ender Aslan'ı kesip ondan daha da çürük bir vişneden pasta yapmaya çalışan da aynı kişi bu arada.

Son dönemde futbolda Arda Turan hakkında kaleme alınan 'Git kurtar kendini' temalı yazılar hayatımızın bir parçası haline gelmişken altta kalır mıyım hiç? 'Git kurtar kendini Sinan' diye haykırasım geldi dün gece, sabah kalktım baktım hala geçmemiş, aynı moddayım.

19 Yorum Yapılmış:

Özcan Yüksel dedi ki...

Eski efes kadrolarını hatırlayalım, volkanın, ufuk sarıcanın, alper yılmazın ne kadar önemli roller aldığı bir takımdı efes. Aslında o zamanlardaki gibi (Aydın hoca ve devam ekolü) savunma ağırlıklı bir sistemi olsa Efesin Sinan Güler takımın en çok süre 4-5 isminden birisi olabilirdi. Ancak hücumda pota altından sayı bulamayan efes Rako ve Nachbar'ın eline kalmışken bu oyuncuların savruk savunma performanslarına da boyun eğmek zorunda kalıyor.

Hırvat koç aslında topa baskı isteyen ve geriye düştüğünde ilk hamle olarak mola bile almadan bunu başlatan bir ekolü benimsemiş. Buna rağmen Sinan Güler süre alamıyorsa ve sırf hücum skorları açısından Rako ve Nachbar nedeniyle geri planda kalıyorsa başka takıma gitsincilere ben de katılırım.

Osman Kenobi dedi ki...

Aynen katılıyorum. Dün akşam "Ha şimdi girer, tamam artık alması lazım" diye boşu boşuna bekledim. Yerine oynayan konusunda da tamamen haklısın. Ki Efes in yabancı rotasyonu konusunda yazılacak çok şey var aslında. Maçta en az 10 defa "Bu adam bu takımda ne arıyor" diye düşündüren bir sürü hareket gördük.

Sarıkaya dedi ki...

Hırvatça bilmiyorum ama Peras'ın "gergin" anlamına geldiğine dair şüphlerim var!:-((

goreality421 dedi ki...

Bravo doğrusu hislere tercüman olmuşsun. bu adam son 3 senedir düzenli forma şansı bulabilceği ortalama üstü bi takım bulabileydi şu an cok farklı konumda olurdu.

FFM dedi ki...

cenk ve sinan bu durumuna hic üzülmüyorum cünkü kendi suclari..süre yerine parayi tercih edersen olucagi bu

saLsa dedi ki...

@Sarıkaya

Önder abi, sen yazınca Google Translate'te PERAS yazıp Hırvatça'dan Türkçe'ye tercüme ettirdim. Sonuç: MANDALİNA.

:)

saLsa

Selami dedi ki...

@ salsa

bir alttaki haberin yorumuna bu konuyu ben de yazdım,fakat sorumluluk tamamen Sinan'a ait,Dünya Şampiyonası'ndan sonra kendine Avrupa'da çok rahat iyi bir takım bulurdu,fakat şu para yok mu,gözü kör olsun.

Johnny dedi ki...

Perasovic bugüne kadar ne yapmış ? Beğenmediğimiz Mahmuti kendisine 3 tur attırır. Benim için bir Yücel Platin kendisine yeğdir.

Gurcay dedi ki...

Wisniewski transferini Perasovic istediğini düşünmeye başladım. Yoksa bu seviyede bir oyuncuda bu kadar ısrar etmez, oyun kurucu olarak Tunçeri'nin yerine ilk-5 başlatmaz veya shooting guard'da (!) Sinan'ın yerine Rakocevic'i yedeklemezdi. Adamın şutu yok 2 numara oynuyor. Sinan bile şut konusunda Wisniewski'den iyidir. Savunmasını konuşmaya gerek dahi duymuyorum!

Kinyas dedi ki...

Yazık oluyor Sinan'a, Gs Cafe Crown gibi bir takımda müthiş bir sezon geçirebilirdi oysa ki.

asist time dedi ki...

Kendim ettim kendim buldum gul gibi sarardım soldum .....

umitsll dedi ki...

yazıklar olsun dün maçı izleyen anladı olan biteni racoçeviç midir nedir hala oynuyorsa inadına biraz düşünmek lazım

roland deschain of gilead dedi ki...

kendisini acil erdemir e bekliyoruz....

Miksiyon dedi ki...

Tam hakan demirlik oyuncu gel abi ksk ye 3 numarada oynar sinan atletik fiziğiyle 35 dakika banko:)

metiuw dedi ki...

İsmaile katılmamak elde değil, sinan'ın üst seviye oyuncu olmaya doğru ilerlediği Beşikraş'dan erken ayrılması, ona pek hayırlı gelmedi. tıpki daha önceki mustafa abi'nin durumuna benziyor. nede olsa rejisörler aynı...

Ahmet Karadag dedi ki...

Sinan'a su anda yapilan büyük bir haksizlik ve büyük bir ayip. Biraz iddiali olacak ama, Sinan hem savunmada hem de hücumda gördügümüz Wisne'den en az bir gömlek üstün. Hocanin bu tavrini anlayan varsa, bize izah etsin lütfen.
Ancak "gelsin Karsiyakada veya BJKCT'da oynasin" diyen arkadaslara katilmiyorum. Sinan'in sadece para icin degil, ayni zamanda EL'de oynamak icin Efes'i sectigini düsünüyorum. Ancak bir Efesli olarak Sinan'in ve hatta Ender ve Cenk'in dünkü macta aldiklari dakikalarin izahi mümkün degil. Özellikle cok kötü bir Wisne'nin neredeyse 30 dk. süre aldigi bir macta. Umarim Perasovic gelecek günlerde bu oyuncularin degerini daha iyi anlar.

numberonebasket dedi ki...

Efes pilsen başağrısı tütün ve alkollü içecekler kanunu yüzünden kapanma noktasına gelmiştir.20000 genci sokaklardan almış onları eğitmiş topluma kazandırmıştır. türk basketbolun lokomotifi olmuştur.Eğer türk milli takımı dünya 2.cisi ve avrupa 2.cisi olduysa efesin sayesinde olmuştur.aydın örsler,ergin atamanlar, hakanlar,oktay hocalar efesin sayesinde tanınmıştır efesi bira yüzünden bozan değil yapıcı olması sayesinde devamına karar verilmelidir sayın turgay demirel bu konuda yaprak bile kıpırdatmamaktadır.efes'de bu yüzden 2 .sınıf oyuncularla 1 senelik mukaveleler yapmıştır. pera'da başarılı olacağını zandetmiyorum. oynattığı ve oyuncu seçimin yanlışlığı yüzünden efes sos veriyor.wisniewski,roberts bu takımın oyuncusu değildirler. hele sinan güler ve ender'den iyi bir oyuncu değildir. bir an önce ya ekrem ya da ufuk sarıca bu konuda pera'yı uyarmalıdır. yoksa kendisinin akibetide ergin ve d.blatt gibi olur.bir an önce uzun takviyesi yapmlarılazım. hatta wisnievskiyi gönderseler iyi olur

dilemma dedi ki...

bu mandalina ekşi çıktı galiba

Yiğit Gökçehan KOÇOĞLU dedi ki...

Git kurtar kendini Sinan ;)