28 Ekim 2010 Perşembe

Ülker'in Stratejisini NBA Türkiye Ağustos Ayında Yazmıştı

Dün sabah gündeme düşen 'Ülker'in tek bir kulüple yola devam edip, diğer kulüplerle olan sponsorluk sözleşmesini yenilememe fikri'ni, NBA Türkiye dergisi olarak Ağustos ayında yazmıştık aslında. Hatta bizzat Yıldız Holding Kurumsal İletişim Direktörü Zuhal Şeker'in kendi ağzından dökülen cümlelerle. İşte Mete Aktaş'ın gerçekleştirdiği röportajın bu konuyla ilgili kısmı:

Mete Aktaş: Futbolda 4, basketbolda da 3 büyük kulübümüzle sponsorluk anlaşmanız bulunuyor. Takımları daha da önemlisi taraftarlarını küstürmeden bu dengeyi kurmayı nasıl başarıyorsunuz? Kaldı ki bir tarafı küstürmek Ülker’in marka değerine zarar verecek hadiseler de yaratabilir.

Zuhal Şeker: Bu sponsorluk anlaşmaları ben gelmeden başlatılmış projeler ve çok doğru bir strateji ile yürütüldüğünü vurgulamak istiyorum. Ancak Türkiye’de bir kurumun markalarının bütün kulüplerle eşit olması gerektiği gibi bir algılama var. Fakat dünyanın hiçbir yerinde böyle bir şey yok. Çünkü çok pahalı sponsorluklar bunlar ve bir kurumun, futbolda, basketbolda 3-4 kulübe birden sponsor olma algısı gelecek yıllarda değişecek. Çünkü Avrupa’da hatta dünyada böyle bir şey yok. Türkiye’de de sermayeler kuvvetlendikçe daha fazla marka futbola, basketbola yatırım yapacaktır. Biz de daha fazla markanın kulüplere destek vermesini çok istiyoruz. Böylelikle rekabet de artacaktır. Kulüpler daha da güçlenecektir. Kulüplerin güçlenmesi özellikle salon sporlarında seyircinin artmasını sağlayacaktır. Şimdi sadece Ülker bu tür sponsorlularla kulüplere destek olmaya çalışıyor ama bu dengelerin artık değişmesi lazım.

Mete Aktaş: Mevcut sözleşmeler bittiği zaman Ülker’in tek bir kulüple hareket etmek gibi bir düşüncesi olduğunu algılayabilir miyiz?

Zuhal Şeker: Henüz bir karar almadık ancak tabii ki yaptığımız yatırımlar ve sponsorluk anlaşmalarımız üzerine çalışıyoruz. Tüm takımlarımıza, spora en doğru desteği vermek için elimizden gelen her şeyi yapacağız ancak, şu anki sponsorluk anlaşmalarımızı da sonsuza kadar sürdüremeyiz. Bunların hepsi son derece titiz ve detaylı bir şekilde üzerinde düşünülen konular. Örnek verecek olursak bir GSM markası, Anadolu Kulüpleri ile 7 yıldır sürdürdüğü anlaşmayı sonlandırdı. Şimdi bu kulüplerin mutlaka başka bir marka ile anlaşması gerekiyor. Bunlar çok önceden planlanması ve düşünülmesi gereken konular. Bence burada da tek bir marka olmamalı, neden birden fazla marka olmasın ki, bu Anadolu kulüplerinin gelişmesine daha fazla katkıda bulunacaktır. Kulüplerin kendi içlerinde pazarlama birimleri kurarak, sürekli yeni sponsorluklar bulmaları lazım. Firmalardaki pazarlamacılar kadar kulüplerdeki pazarlamacıların da bu konuları çok iyi biliyor olması lazım. Dört büyük kulüpte bu anlayış var, kuvvetli pazarlamacıları bulunuyor ve önemli stratejiler oluşturuyorlar. Ancak Anadolu kulüplerinin de en azından birlikte hareket ederek pazarlama ve strateji konularına, kendi çıkarları için daha fazla önem vermesi gerekiyor.

3 Yorum Yapılmış:

Sarıkaya dedi ki...

"Çünkü Avrupa’da hatta dünyada böyle bir şey yok."... He vallahi!

fuat dedi ki...

abi nba türkiye ekibini tebrik ediyorum. dinlediği, hatta yazdığı haberi atlayan gazeteciler olarak tarihe geçtiler....

Sheed dedi ki...

fuat,

dünyanın hiçbi yerinde aylık yayınlanan tematik dergilerin görevi haber atlatmak değildir, bunun ayırdına varalım..