30 Kasım 2010 Salı

Asvel: 88 - Beşiktaş CT: 85 (Aldım, Verdim, Yenildim)

Eski günlerini deste deste mumla arayan Asvel deplasmanındaydı temsilcimiz Beşiktaş. Savunmanın lugat karşılığını bilmeyen iki takımın mücadelesi gerçekten ilginç olmaya adaydı.

Tahminlerin üzerine, maç çok tempolu ve aynı zamanda 'yol geçen hanı' savunmalarla başladı. Asvel'de tanıdık bir isim göze çarptı; zamanında Darüşşafaka ve Efes Pilsen formalarını aynı anda giymişliği bulunan (ligde Daçka, Euroleague'de Efes) atletik guard Cliff Hammonds, oyununu fazlasıyla geliştirmiş. Ignerski'nin ısınıp da geldiği aşikardı, zira art arda sayılarıyla öne geçti Beşiktaş. Ayrıca Polonyalı forvetin Cevher'le ortak bir noktası da savunmada avare dolaşmaları. Bu ikilinin yanındaki pivot, pota altı madenciliğinde hep yek kalır. Bu pota altı yalnızlığının baş kahramanı Fedor Likholitov. Tamamen sert bir oyun tarzı var. Sezon başından beri kademe kademe ilerleyen alçak post hücumu da yavaş yavaş ölümcül seviyeye gelmeye başlamış, devamını dileriz. Çılgın top kayıpları gelmesine rağmen devreyi önde kapamayı başardı Beşiktaş 46-40 ile. Devre sonunda Cüneyt Erden'in oyuna ağırlığını koyması önemliydi.

İkinci yarı Beşiktaş'ın saha içi sistemi raya oturmuş gibiydi. İçerden-dışardan bulduğu sayılarla farkı çift hanelere çıkarmıştı temsilcimiz. Fakat bir Asvel molasının neler yapabileceğini gördük o dakikadan sonra. Bu Fransız rüzgarını yavaşlatacak bir tercih geldi Burak Bıyıktay'dan; A.J. Ogilvy-Fedor Likholitov ikilisini aynı anda kullanmak. İşe de yaradı aslında, sertlik getirdi boyalı alana bu ikili. Fakat tabii ki iki kişiden koca bir takımın savunma yükünü çekmesi beklenemez. Son periyodun başlarında Matt Walsh önderliğinde öne geçti uzun aradan sonra Asvel. Maçın sonunda; yüksek post-çember arasını bir dikdörtgen alırsak, burayı tahliye etme yoluna gitti Beşiktaş. Buradan etkili olan Asvel yumrukları vurdu ve maçı kazandı. (Hakemlerle ilgili de konuşmayı planlyordum ama malum söylenecek her şey söylendi yayında.)

Enteresan Not: Fransızlar gerçekten kibar insanlar, hatta fazla kibarlar. Mire Chatman faul atarken Asvel koçu '' box out the shot, please'' diye bağırdı. Vallahi pes.

Asvel (88): Davon Jefferson 13 (10 ribaund-3 asist), Paul Lacombe 7, Cliff Hammonds 10 (1 ribaund-6 asist), Andrija Zizic 10 (3 ribaund), Leo Westermann 4 (1 asist), Bangaly Fofana 4 (4 ribaund), Matt Walsh 23 (4 ribaund-7 asist), Nebojsa Bogavac (1 ribaund-1 asist), Kim Tillie 8 (3 ribaund-1 asist), Mickael Gelabale 9 (3 ribaund-4 asist), Theo Leon, Edwin Jackson (1 asist)

Beşiktaş Cola Turka (85): Allen Iverson 4 (1 ribaund-4 asist), Fedov Likholitov 19 (5 ribaund), Bekir Yarangüme 2 (3 ribaund), Mustafa Abi 3 (1 asist), Cüneyt Erden 3 (1 asist), Serhat Çetin 5 (2 asist), Michal Ignerski 22 (2 ribaund), Mire Chatman 13 (4 ribaund-7 asist), Cevher Özer 5 (3 ribaund-1 asist), James Ogilvy 9 (11 ribaund-2 asist)

16 Yorum Yapılmış:

ozan_kartal dedi ki...

ismet bademe katlanamıyorum ben artık.

Bilim dedi ki...

Madem müdafa yapmıyorsun, o zaman neden Iverson kenarda oturdu çözemiyorum. Abuk sabuk oynamıyordu bana göre. Hatta bazı boş pozisyonlarda bile şut atmadı. Maçın son periyodunda geri düşüpte, aradaki farkı kapatmak için bekir ve mustafa abi'yi oyuna almak bana anlamsız geldi. Rakip iverson topu alınca ona çok konsantre oluyordu. Bundan faydalanmadı koç. Ayrıca 1 pozisyonda bile iversona perdeleme yapmadı diğer oyuncular. İsmet badem'i basketboldan anlamayanlar ilginç bulabilir. Ancak anlayarak izleyenler için sıkıntı verdiği de bir gerçek.

strwind dedi ki...

Vallahi yazık,son çeyreğe 8 sayı önde girmişsin çeyrek başladığı gibi çok amatörce hatalar,pas yapmadan atılan şutlar,top çevirsen topu üç saniyeye indirsen zaten kazanıcaksın maçı!Savunmaya zaten söylenecek söz yok!yani burak hocaya da bişey demek istemiyorum çok da severim kendisini haddim değil herhalde benden daha fazla anlıyordur basketboldan.
Başlık da cuk oturmuş:"Aldım,Verdim,Yenildim"

tarski dedi ki...

Ogilvy'nin sont tivitleri soyle:
@jadeashleyxoxo bullshit. We lost on the back of some selfish ass plays. Everyone jus playing for themselves. Same reason we lose every game

Give me a piece of paper and a pen and I'll give you a play by play of how this shit will end.

ben sevdim bu adami.

engin Karsiyakali dedi ki...

ben macı izlerken tv nın sesını kısıyorum ısmet badem artık bırakmalı yorumculugu, sanırım murat murathanogluda aynı acıyı cekıyorkı pek tınlamıyor adamı:)

mehmet dedi ki...

bana göre türk oyuncu transfer yanlış mustafa abi cüneyt bekir artık bitmiş 7 kişiyle oynuyor bu takım bu sene h.çbirşey olmaz bu takım bu kadar top kaybı olmaz savunma kötü

Gurcay dedi ki...

Takım yenik, benchde Iverson diye bir adam var ve son çeyrek boyunca oyuna alınmıyor. Savunmada aksıyor denilse BJK Iverson'suz iyi mi savunma yapıyor? İlk yarı boyunca o topları çalan Iverson değil miydi? Iverson böyle maçları kazandırması için transfer edilmedi mi? Ben Burak Bıyıktay'ın bu kararını hiç anlamadım.

Johnny dedi ki...

Iverson takımı beter etti. Savunma yapamaz hücumu da şu anda güven vermiyor. Oynatsan olmaz oynatmasan olmaz. Burak Bıyıktay'ın yerinde olmak istemezdim...

Sinan Doğan dedi ki...

Burak Bıyıktay gidici gibi görünüyor. Bu takımı ayağa kaldıracak birisi lazım acaba Ergin Ataman bu göreve talip olur mu yada teklif götürülür mü?

Sheed dedi ki...

fakat ogilvy'nin pota altına sertlik getirmesi?

dugenci dedi ki...

Burak Bıyıktay'ı kötü zamanlarda görev aldığı ve ne zaman görev alması istense hiç gocunmadan görev aldığı için. Ama bu sene özelinde özelliklede avrupa maçlarında tekrarlanacak olan göttingen maçı dahil farkı açmaya başlamışken ya da öne fırlamışken rakibin yaptığı hamlelere çok ama çok geç cevap veriyor. Adamalar tabiri caizse bangır bangır gelip farkı eritirken kontrolü eline almaya calismiyor. ne zaman ki adamlar o farklardan gelip 4-5 sayı öne gecerse o zaman mola almayı hatırlıyor nedense. sonra da zaten ritmini ve havasını buluyor rakipler ve kaybediyoruz.

Sarıkaya dedi ki...

Valla uzun zamandır tv'un sesini kısıp maçları izliyorum.. İsmet Badem kim?:-))

Miksiyon dedi ki...

sheed orada sertlikten kasıt fedor sanırım:)

...S.f.R... dedi ki...

Zamanından mola almayan farkın bu kadar çabuk kapanmasına izin veren iverson gibi bir adamı son çeyrek hiç oyuna almayan Burak Bıyıktay gibi bir koçla bjk nin başarılı olması bence mümkün değil. Takım çok çok iyi oynar almassın oyuna iverson'ı anlarım. Kardeşim sürünüyorsun bas bas bagırıyor takım yenileceğini soksana şu adamı bir hareketlilik getirsin ya. FENERBAHCE taraftarıyım ama bjk nin bu durumda olmasına üzülüyorum.

ali dedi ki...

ne kısalar savunma yapıyor nede uzunlar bjk de herhangıbır bır oyun sıstemıde koc un oturdugu yok ıversonu bu kadar kenarda sogurmasınıda anlamıyorum bjk nın yerlı kalıtesını yuksetmesı lazım buda cok zor bosta olan turkler enes var oda gelırmı cenk var oda hıc oynamıyor oynarmı bılınmez barıs hersek ılkan gıbı lıge ıyı baslıyan genclerde olabılır

koray dedi ki...

İlkan GS'nin oyuncusu olamaz yani..