21 Kasım 2010 Pazar

Burak Bıyıktay: 'Iverson Hiç Hazır Değil'

F.Bahçe Ülker'e kaybeden Beşiktaş Cola Turka'da koç Burak Bıyıktay, maç sonunda Spormax mikrofonlarına verdiği röportajda içten ve samimi açıklamalarda bulundu:

'Kabul etmeliyiz ki; F.Bahçe Ülker şu anda bizden hem form, hem kadro kalitesi hem de kadro derinliği olarak daha iyi durumda. Ancak yine de kazanmak istedik. Sağolsun taraftarımız da Iverson transferinden sonra salonu dolduruyor. Haklı olarak beklentileri de büyük. Ama onları mutlu edemedik bugün.

Allen Iverson çok büyük ve önemli bir oyuncu. Ancak şu anda bildiğimiz Allen Iverson değil. Hatta ortalama bir oyuncu kadar bile hazır değil. Zamana ihtiyacı var. Avrupa basketboluna da adapte olamadı henüz. Alıp teke tek oynamaya çalışıyor. Karşısında Avrupa'nın en önemli savunmacısı vardı bugün. Hadi diyelim onu geçti, arkasından yardım, arkasından bir daha yardım, bunlara çok alışkın değil. O bu durumda ama takımın da lig ve Avrupa maçları oynanıyor bu sırada. Salı günü Hemofarm maçını nasıl kaybettik gördünüz. Fark 16 iken taraftar istedi diye (burada tüm sorumluluk benim, oynatmayabilirdim) oyuna aldım ve 2 değişiklikle maçı kaybettik. Elbette taraftarlar onu sahada görmek istiyor ancak işin bir de bu tarafı var. Zor bir durum tabii.


Bugün Likholitov çok ekstra oynadı. Ama uzun rotasyonunda da eksiğimiz var. Hakemler hakkında konuşmak istemem ancak bugün Serhat Çetin ile Ömer Onan arasındaki pozisyon çok kritikti. Rakibimizi de tebrik ediyorum, bu atmosferde maç kazanmak kolay değil.'

17 Yorum Yapılmış:

Johnny dedi ki...

Çok doğru yorumlar yapmış. Ama Bozkurter gibi basketboldan bir haber adamlar varken mesajların alınması imkansız...

Fanatik Basket dedi ki...

fenerbahçe sean may'i transfer etmiş.

13. sıradan draft olmuş, bobcats ve sacramento ile 4 yıllık bi nba kariyeri var fena oyuncu değil ama vidmar'ın yerini doldurabilecek bi adam değil.

2.06 boyunda 120 kilo oğuz savaş tipinde bi adam, hücumda iyi ama savunmada vidmar'un boşluğunu dolduramaz kesinlikle.

Selami dedi ki...

Burak Bıtıktay resmen içini dökmüş,geldiğinde bunların olacağını,35 yaşında 9 aydır antreman bile yapmamış bir adamdan verim beklemenin mantıklı olmadığını söylemiştik,hiç oynamasa daha iyi.

Gürkan Alkan dedi ki...

Taraftar istedi diye oyuna almasaydın kardeşim sen de o zaman. Tamam durumlar pek iç açıcı değil ama bir insan da kendini böyle itici bir konuma düşürmemeli. Erman Kunter'in hafta içi oynattığı oyunları görünce, hiç mi düşünmedin Burak Hoca...

omererisken dedi ki...

Bravo koç sen hatalarınla iki maçı ver sonra git onbes gun once gelmiş adama faturayı kes. Buna liderlik diyorlar galiba koçun kitabında...

basketçi dedi ki...

adamın hazır olmadığını bizde görüyoruz
ben gelip hazırlayacağım değil mi?
bıyıktay bu seviyelerin koçu değil!
http://www.basketbolhaber.com/erkekler/beko-basketbol-ligi/chatman-ve-iverson-yan-yana-oynar-mi.html

Sinan Doğan dedi ki...

iverson oynamasa belkide maçi bjk kazanacakti. iverson'un bu gibi sorunlarla gelecegini biliyorduk. umarim hersey yoluna girer...

Luke dedi ki...

Peki Burak Bıyıktay ne kadar hazır? Bana göre bırakalım bir Birinci Lig takımına coach olmayı, herhangi bir amatör küme takımına menajer olabilecek seviyede bile değil Bıyıktay! Dört gün önce, son beş dakikasına on altı sayı farkla önde giren takımının maç kaybetmesine; bugün de elindeki maçı vermesine neden olan TEK faktör Bıyıktay'ın amatör küme düzeyindeki coachingi. İnsan en azından ne zaman mola alacağını bilemez mi?

saLsa dedi ki...

@Luke

Bence biraz ağır olmuş bu yorum. Koçun coachingini beğenmeyebilirsin, eleştirebilirsin ama yorumun içindeki uç eleştirilerin ağır bence. Unutmayalım ki bu takımda oyuncuların beş kuruş maaş almadığı ortamda o takımı 2 yıldır bir arada tutan, belirli bir seviyenin üstünde basketbol oynamasını sağlayan kişi de Burak hocadır.

Ben iyi koçtur süper koçtur demiyorum bakın, ama bu takıma 2 yıldır basiretsiz yöneticilerin gölgesinde deli gibi mesai harcayıp, deli gibi emek sarfetmiştir. Bunu inkar edemez kimse.

Yarın bu konu hakkında bir şeyler karalamanın vaktidir demek ki.

saLsa

markojaric dedi ki...

"Fark 16 iken taraftar istedi diye (burada tüm sorumluluk benim, oynatmayabilirdim) oyuna aldım ve 2 değişiklikle maçı kaybettik."

Bence Coach aşırı açık sözlü konuşmuş. Arkadaş sohbetinde neyse de kamuoyu önünde kesinlikle edilmemesi gereken bir cümledir bu. Teknik-taktik anlayışını kesinlikle eleştirecek kişi değilim ama "taraftar istedi diye oyuna soktum" demek tamamen kendi basiretsizliğini de gösterir gibi.

Ayrıca Mete Aktaş bugün Twitter'da maçtan sonra çok manidar bir mesaj attı;

"NBA Türkiye'nin aralık sayısında çok kapsamlı bir Iverson dosyası olacak. Burak Bıyıktay alsın bi tane. Belki A.I'ın kim olduğunu öğrenir."

Berk KILIC dedi ki...

Ben de empati yapıp Burak Bıyıktay'ın yerine koymaya çalıştım kendimi. Umuyorum ki tepkileri kaldırabilir ve yönetimin gazabına uğramaz.

Sanmıyorum ki Allen Iverson hayatında bu kadar iyi bir savınmaya karşı oynamaya çalışsın. Ömer Onan Avrupa'nın en iyi savınmacısı ve Allen Iverson henüz hazır değil. Ancak AI Avrupa basketboluna alışıp form kazandıktan sonra play off'larda Beşiktaş'dan final beklemek hayal olmasa gerek

Oner dedi ki...

Hemofarm macinda taraftar istedi diye aldim demis, ben mactaydim hic oyle bir ortam gormedim. Oyuna almasi icin herhangi bir tezahurat oldu da ben mi kacirdim? 16 sayi kapanirken tek mola almayip sonra baska baska isler konusmak cok sacma, yok yere ai'in antipatisini kazanacak olan o. ai gidip kovun kocu derse bjk yonetiminin ne yapacagi konusunda suphesi olan var midir acaba :)

markojaric dedi ki...

@Oner

Ayrıca Öner haklı. Bende yorumumda belirticektim unuttum. Tribün bir baskı falan da yapmadı Hemofarm maçında.... He bench arkasında oturan 3-5 kişi bağırdıysa bilmem tabii. ben basın tribünü yanındaydım. -ki 3-5 kişi yaptıysa da diğer 3500 kişi göz önüne alınınca komik oluo biraz. Olmayan seyirci baskısından bahsedip "onu seyirci istedi diye oyuna aldım" demek acaba "yöneticiler istedi de aldım" demenin kibarcası olabilir mi?? Tamamen bi komplo teorisi... Çünkü gerçekten değil anormal normal bir baskı bile olmadı...

basketçi dedi ki...

@salsa
bıyıktay bugün beşiktaşın koçu olmasa evine gidip oturmaktan başka birşey yapamaz
bu durumda kafasına hiç bir şeyi takmıyor
ihsan bayülgen gidiyor, murat didin gidiyor, ergin ataman gidiyor ama o hep orda
bazen yardım antrenör, bazen menajer bazen de koç olarak hep orda
oyuncular paralarını alamıyor isyan ediyorlar onlarda gidiyor
ama bıyıktay helinden memnun heeeeeeep orda bir yerlerde
bıyıktay koçluk yapabilecek kapasitede değil maalesef
bugüne kadar beşiktaş yöneticleri ondan bir halt beklemiyorlardı fakat şimdi ıverson ile beraber beklenti de beraberinde gelecektir
ben bıyıktay'ın daha fazla koç olarak o koltukta oturacağını düşünmüyorum
luke az bile yazmış..

Luke dedi ki...

@Salsa

Yorumumda Burak Bıyıktay'ın kişiliğini ya da emeğini hedef alan bir söz söylemek istememiştim, böyle anlaşıldıysa özür dilerim. Aslında bir BJKCC taraftarı bile olmadığım için daha objektif yorum yapabilirim diye düşünmüştüm ama anlaşılan böyle hissettirememişim yorumumda... Haklı olduğun noktada, Bıyıktay'ın özellikle ödemeler döneminde, oyuncuları bir arada tutma kabiliyetini (daha doğrusu emeğini) atlamışım. Bu konuda hakkını yememek gerekir bence de. Ancak maalesef, bu idari başarı, Bıyıktay'ın sportif-coaching başarısızlıklarını da gölgelememeli (sen de böyle demişsin zaten). Böylesi (özellikle de Iverson'dan sonra) iddialı ve beklentinin (nedensiz yere) yüksek olduğu bir kadroyu kaldırabilecek bir potansiyeli olduğunu düşünmüyorum kendisinin. Öte yandan, seyirci ya da yönetim baskısı ile bir oyuncuyu kenara alamamak ne demektir anlamış değilim. Kazanılacağı kesin maçların son anlarında en iyi oynayan (ya da seyircinin istediği) oyuncuyu kenara alıp alkışlatmak değil midir bu işin doğrusu?

@Basketçi

Giden coachlar ve yeri hep sabit olan kimi isimler konusunda sonuna kadar haklı olduğunu düşünüyorum. Bunun bir başka örneği de, taraftarı olduğum, Efes Pilsen'de yaşanıyor: Engin Özerhun. Suçu başka herkeste arayıp kendinde bulamayan tüm yönetimlerin sembol ismi olmalı kendisi!

noir34 dedi ki...

Burak Biyiktay zaten Allen Iverson transferini istemiyordu diye hatirliyorum. Bazen empati yaptigimda , isinin ne kadar zor oldugunu daha iyi anliyorum. Taraftar baskisi olmasa bile herkes Allen Iverson i izlemek istiyor. Bu bir gercek ve kendisi de bunu goz ardi edemiyor. Belki de insanlar sunu iyi anlamali, Besiktasin Iversona ihtiyacindan ziyade su an Iversonin Besiktasa ihtiyaci var. Son iki yildir ekonomik problemlerle ugrasan ve Ergin Ataman doneminin sonlarinda Basketbola bakis acisini iyice ortaya koyan Besiktas yonetimi de Iverson icin pilot takim olmayi kabul etmis. Tabiki bunu yaparken buyuk bir marketing basarisina da imza atmis. Tum bunlara ragmen ben Besiktas ve Iversondan umitliyim. Bence isler daha iyiye gidecek ileride.

BaHa dedi ki...

@noir34

Ergin Ataman ismini zikretmişsin :)
Bıyıktayın yerine Ataman gelince ne olur sence?