21 Kasım 2010 Pazar

Sean May F.Bahçe Ülker'de

Gasper Vidmar'ın sakatlanmasının ardından biraz bekleme modunda takılacağını düşündüğümüz F.Bahçe Ülker'den sürpriz bir zamanda sürpriz bir transfer hamlesi geldi. Sean May ile prensipte anlaşıldığı haberi resmi site tarafından geçildi. Salı günü İstanbul'a gelip, Çarşamba günü sağlık kontrolünden geçecekmiş. UNC mezunu, Charlotte tarafından 2005 yılında 1. tur 13. sıradan draft edilen Sean May, geçen sezonu Sacramento Kings takımında tamamlamıştı.

F.Bahçe Ülker'in yeni transferi May'i Kaan Kural'a sorduk, Kaan abinin yanıtı pek de sarı lacivertlilerin hoşuna gidecek tarzda değil:

'Her şeyden önce Vidmar'ın alternatifi olacak bir oyuncu değil May. Pivot bölgesi için kısa kalıyor. Çok uzun süre kilo sorunu yaşadı. İki dizinden de sakatlık geçirdi. İyi bir orta mesafe şutör diyebiliriz kendisi için. Normalde NBA'de uzunlar değerlidir ve az biraz işlevsel olanları bile NBA kabul etmiştir yıllarca, ama May NBA radarından düşecek kadar kötü durumda. F.Bahçe Ülker genelde sezon ortası transferlerinde doğru tercihler yapardı, bu transfer beni biraz şaşırttı.'

Keza sitemizin ABD danışmanı Cem Pekdoğru'ya da sorduk May'i, o da soru işaretleriyle yaklaştı bu transfere:

'Kolej kariyeri çok iyiydi ama NBA'de yapamadı. Kolej kariyerinin hakkını verememesi ve kilo sorunlarıyla epey bir dalga konusu olmuştu. Kondisyon durumu önemli, fit mi değil mi bilemiyorum. Kendisinden haber alamıyorduk bir süredir. Hücumda sırtı dönük oyun oynayabilir ama savunmada Vidmar kadar katkı verebilir mi emin değilim. Soru işaretleriyle geleceğini söylemekle beraber, bana çok da doğru bir transfer gibi gelmedi.'

Bekleyip görmek lazım, şu aşamada soru işaretleri oldukça fazla. Bakalım nasıl bir katkı verecek Sean May. Bu arada Ailton'a olan benzerliği (hem tip hem kilo) dikkat çekici değil mi sizce de?

---

Ek olarak akşam saatlerinde de NBA Türkiye dergisi yazarı, Euroleague delisi Nick Gibson'ın kapısını çaldık ve May transferini sorduk. Babası Duke mezunu olan Gibson, kameralarımızı ilk gördüğünde yorum yapmaktan kaçındı fakat daha sonra Fenerbahçe Ülker taraftarının yüreğine su serpecek bazı açıklamalarda bulundu:

'Fener uzun rotasyonunda 4 ya da 5 "kaliteli" uzundan azını bulundurmayı kaldıramazdı. Bu yüzden bu transfer için onları suçlayamam. May'in NBA şansı konusunda beklentilerini yüksek tutan biri değildim, ama Avrupa basketbolu için gayet iyi bir oyunu olduğunu düşünüyorum. Her şeyden önce müthiş ayak hareketleri var ve çok iyi bir ribaundcu. Fakat Vidmar'ın sakatlığı sonrasında açılan asıl boşluğu doldurabilecek bir isim olmadığına katılıyorum. Vidmar benim bu ligde Freeland, Vazquez ve Vorontsevich ile birlikte en beğendiğim 3-4 uzundan biri ve May'in savunmada onun verdiği katkıya yaklaşması mümkün değil.'

Sheed bildirdi...

18 Yorum Yapılmış:

alper dedi ki...

hayal meyal hatırlıyorum.simdi de youtube'dan bi kac videosunu izledim. daha koyu renk tenli, daha kilolu, sıçrayabilen oguz savaş gibi geldi bana. savunması nasıl merak ediyorum. spahija ve aydın örs'ün onayladığı bir transfer olmasını ümit ediyorum
http://www.youtube.com/watch?v=aMG4SAbXdEw

Kapkankağan dedi ki...

FBÜ çok hızlı davrandı güzel. Büyük takım buna denir.

Selami dedi ki...

Bu nasıl bir transfer,menejerler Aydın Örs'ü resmen kazıklamış,2007 sonunda sağ dizinden mikro kırık ameliyetı geçirmiş,neredeyse 2 sene top oynamamış,bu sene Bobcats serbest bırakmış,minimum kontratla New Jersey almış,hazırlık kampında sol ayağında stres kırığı oluşmuş,bula bula bu adamımı buldunuz?Büyük hayal kırıklığına uğradım,Vidmar'ın yerini asla tutmaz,Ülkerspor duy sesimizi,bidon dediğin adamın yerini dolduracak adam bulamıyoruz.

Cakivu dedi ki...

Kesinlikle Ailton un basketçi hali :)

Takıma, Vidmar'ın talihsiz sakatlığından sonra takviye bekliyorduk ama bence aceleye de gerek yoktu. Top 16 dan sonra, hem Top 16 ya kalamayan takımlardan, hem de NBA de kadroda yer bulamayan oyunculardan iyisi/uygunu seçilebilirdi. Gene de hamle gerekiyordu, umarım işin savunma tarafında da etkili bir oyuncudur.

Alper sana katılıyorum, Aydın Örs ve Spahija'nın bu oyuncuyu izlediklerini ve onayladıklarını düşünmek istiyorum keza akside olamaz gibi geliyor.

Okan dedi ki...

@Selami

Resmi site, prensipte anlaşıldı diyor. ;Sağlık kontrolü bu sakatlıklara odaklı olacaktır, ve onun sonucunda kontrat imzalanacaktır

Selami dedi ki...

@Okan

Stres kırığı o kadar sinsi birşey ki,kontrolde bir şey çıkmaz,ama senin tam kapasite oynamanı engeller,bakınız Yao Ming,bakınız Fenerbahçe Acıbadem Kadın voleybol takımı oyuncusu Seda Tokatlıoğlu,sonra ters bir hareket,6 ay yoksun,umarım sorun çıkar anlaşmazlar,başka oyuncu bakarlar.

Özcan Yüksel dedi ki...

Bu mevsimde yapabileceğiniz bu. Ya gidip Avrupada pusuya yatıp ekonomik sorunlu kulüp oyuncusu kovalayacaksın ya da hedefsiz takımın gelecek vaadeden yıldızına bonservis vereceksin. NBA açısından bakarsan da Avrupa bilen oyuncuların takımlarından kopması için papatya falı bakarsın...
Özetle ya kendi bünyenden bir oyuncu çıkartırsın ya beklersin ya da mevcutlar arasında en makulünü seçersin. Fenerbahçe de onu yaptı. Pozisyon almayı iyi bilir güçlü rebound sezgisi vardır ben de daha iyi bir avrupalı pivot isterdim ancak mevcutlar arasında iyi denilebilir.

Selami dedi ki...

Mikro kırık/çatlak olayı daha da beter bir şey,bakınız Greg Oden,draftta 1 numara seçildi,3.sezonu 20 maç oynamadı,sakatlığı nüksetti,büyük ihtimal spor hayatı bitti.

UykuLu dedi ki...

almasaydınız daha iyidi.bu nasıl bir adamdır.yine iyi tarafından bakalım yolda yürürken sakatlanırsa yenisini alırız.

alper dedi ki...

en fazla 37 mac oynamış bir sezonda
http://www.nba.com/playerfile/sean_may/career_stats.html

kanamaraj dedi ki...

Yanlış mı biliyorum, birisi bilgilendirirse sevinirim; Euroleague'de takımlar kadroda en fazla 2 Amerikalı oyuncu bulunduruabiliyor diye biliyordum. Yok mu böyle bir kural?

dilemma dedi ki...

fuenlabrada'da oynayan uruguaylı batista ilaç gibi gelirdi bence.lugano ikna ederdi o gözleriyle:)

Johnny dedi ki...

Sean May'in Vidmar'ın yerine alındığını düşünmek çok saçma olur. Kendisi pota altından skor üretmek için alınmış olabilir. Ki bu Vidmar'ın eksikliği kadar büyük bir eksikliktir. Lavrinovic ve Mirsad dışarıdan oynuyor. Oğuz ve Kaya ise hücumda çok istikrarsız ? Sean May bizim için Sofo gibi bir katkı verebilir.

Bilge dedi ki...

İlk başta bana da tuhaf bir transfer gibi göründü.
Sonra hocalarımızn ne yapmak istediklerini anladım.
Eğer sağlıklı ve fitse May low post oyunu oynayacak, lavrinoviç dışarıda Tomas da serbest kalacak bu durumda.
yani Utah Jazz'ın eski oyun düzeni gibi. May'i Utah'taki Carlos Boozer gibi kullanıp sayı ve ribaund kralı yapacaklar hücum da asla tıkanmayacak. Tabii Lavrinoviç'in şutlarının az da olsa girmesine bağlı bu.

Sheed dedi ki...

ben boozer'ın utah sistemindeki rolünü sırtlanacak kapasitede görmüyorum may'i.. ancak bugün maccabi big sofo'yu, partizan jawai'yi nasıl kullanıyorsa hücumun sıkıştığı anlarda düzen dışı bi skorer olarak fayda sağlayabilir.. (tabi hala ancak "poor man's big sofo" olabileceğini tahmin ediyorum..) doğrusunu söylemek gerekirse vidmar'ın yokluğunda geriye kalan uzunlar arasında böyle bi oyuncu profili pek yok.. darjus benim beklemediğim kadar dış şut merkezli oynuyor.. geçen sezon real'de boyalı alanda daha sık izliyorduk, bu sene bu dışa bağımlılıkta kardeşinin de üzerine çıkmış vaziyette.. oğuz'un da ne yazık ki sertliğin üzerine gittiğinde etkinliği yarı yarıya azalıyor.. mirsad'dan hiç bahsetmiyorum.. bunu yapmaya en yakın olan kaya ise içeriyi zorluyor zorlamasına ama hala kaostan beslenen hücumuyla her gün güvenebileceğiniz bi isim değil.. may ile -eğer sağlıklıysa- temel anlamda bi "ver may'e, yaz deftere" basketbolu oynanabilir.. detroit'in şampiyonluğa giderken kenardan getirdiği williamson'dan aldığı katkı bence daha ideal bi benzetme, boozer'a nazaran..

ertunc22 dedi ki...

Fenerbahçe'nin bu oyuncu ile sözleşme yapacağını zannetmiyorum,ilk önce sağlık kontrolünden geçip bir süre denenecekmiş,ben tam bir 5 numara özellikleri olan bir yabancı ile anlaşacaklarını tahmin ediyorum...

Cemal dedi ki...

Bir süre denenecek sean may . Yani şimdiden çok fazla eleştirmek yersiz. Görecekler parkedeki halini kilo sorunu var mı hantallığı ne ölçüde bakacaklar. Aydın örse güvenin. işisel fikrim bulunabilirse savunma gücü yüksek bir pivot almaları. 4 ten ziyade 5 numara oynayabilen birisini bulmaları javtokas , eze gibi

orkun dedi ki...

Tweet'teki videoya bakınca biraz moralim düzeldi doğrusu. Arkadaşın vesikalık fotosu ağır hantal duruyor ama bayağı hareketli ve atletik aslında. Tabii, Iverson'daki gibi, şu anda ne durumda olduğu önemli.

Asıl sorun dizinin durumu gibi, onu da deneyeceklermiş diyelim, ileriye umutla bakalım :) Bence, bu şartlarda çok da kötü bir iş yapılmamış olabilir.