26 Kasım 2010 Cuma

T.Telekom: 69 - G.Saray Cafe Crown: 97 (Yorumsuz)

Ne yazsam, ne karalasam bilemedim. Şöyle giriş yapayım o zaman: Bu zamana kadar Telekom için 'Çiftlik' tanımlamasını kullananlar büyük bir haksızlık etmişler, zira bu yıl tüm senelerin de üstünde bir sene. Bugün oynanan şeyin basketbolla nasıl bir alakası olduğunu ben küçük basketbol bilgimle pek anlayamadım. Anlayabilenlerle ufkumu genişletmek için sohbet etmeye hazırım. Bilmemek değil öğrenmemek ayıpmış, boşuna denmemiş bu laf.

Şişkin Telekom kadrosundan tribüne çıkma şerefine nail olan isimler Fatih Solak ve Diamon Simpson'dı bugün. Maç öncesi röportajında 'Kısalarımızın performansı çok önemli' diyen Faruk Akagün maça 'Rasim - Ümit Türkoğlu - Stiemsma' üçlüsünün aynı anda içinde olduğu bir beşle başlayınca, 'Herhalde koç kısaları sonraya saklıyor' diye düşündüm kendi kendime.

Telekom'un ilk çeyrekteki oyununu gören birisi -skor ve süreyi görmediğini varsayıyorum- maçın bitimine 1-2 dakika kaldığını düşünebilir rahatlıkla. Tek bir set hücumunun dahi oynanmadığı, Rasim'in muhtemelen evde NBA 2K11'de MJ Challenge oynuyormuş gibi hissettiği, Ümit Türkoğlu'nun dahi 24 saniyelik hücumun 10. saniyesinde kaldırıp üçlük yolladığı bir Telekom, saha içi organizasyondan sorumlu Heiko Schaffartzik'in de organizasyon falan yapmamasıyla helva gibi dağıldı. Savunma kısmına değinmesek bile olur, zira orada da ne yapıldığını anlamakta güçlük çektim ben. Bir baktım Rochestie ile Stiemsma eşleşmiş, bir baktım Becirovic Ermal'i durdurmaya çalışıyor. Garip. Bir de Schaffartzik'in ayırt etmeden her perdeye takılmasını şaşkınlıkla izledim. Rochestie hayatının en kolay iki üçlüğünü yolladı peş peşe.

İlk çeyreği 8-20 önde kapatan G.Saray Cafe Crown, oynaması gerektiği gibi oynayıp, zaten bizi alıştırdığı sistemli oyununa sadık kalarak ikinci çeyrekte farkı daha da açtı. Daha devrede 23-49'luk skorla 26 farkı yakaladı. Tutku, Shumpert ve Melih'le bulunan üçlükler ve pas organizasyonları dikkat çekiciydi. İkinci çeyrekte tribündeki Türk Telekom taraftarlarının Faruk Akagün'ü istifaya davet etmesi ve bunu hakaret boyutuna ulaşarak yapması çirkindi. Bu olay üzerine tek bir anaons dahi yaptırmayan hakem üçlüsüne ne demeli peki? Ya da salonda müziğin sesini kısıp küfürlere daha sessiz bir zemin hazırlayanlara?

İkinci yarı başladığında maç çoktan bitmişti. Salı günü güzel bir Cantu galibiyeti alan G.Saray Cafe Crown'un rejenerasyon idmanı başladı. Seyircinin tepkisi altında maça devam eden Faruk Akagün yerinden dahi kalkmadı. G.Saray idmanını yaptı ve maç bitti. Tam 7 maçtır Ankara'da Telekom'u yenemeyen, son galibiyetini 2004 yılında alabilen sarı kırmızılılar, bu şanssızlıklarını kırmış oldular 7. haftanın açılış maçında, Telekom'un kısa tarihinin uzak ara en kötü akşamında.

Türk Telekom (69): Ray Wesson 9 (3 ribaund), Heiko Schaffartzik 2 (1 ribaund-1 asist), Ümit Türkoğlu 11 (7 ribaund–2 asist), Sani Becirovic 18 (5 ribaund-3 asist), Rasim Başak 3 (2 ribaund), Mehmet Yağmur 10 (5 asist), Adem Ören 3 (2 ribaund), Yunus Çankaya 10 (3 ribaund-2 asist), Ceyhun Altay 3 (2 ribaund), Joseph Gaffney, Greg Stiemsma (3 ribaund)

G.Saray Cafe Crown (97): Josh Shipp 6 (1 ribaund), Melih Mahmutoğlu 13 (1 ribaund-1 asist), Göksenin Köksa, Caner Topaloğlu 12 (4 ribaund-1 asist), Preston Shumpert 18 (7 ribaund-4 asist), Taylor Rochestie 6 (3 ribaund-2 asist), Tutku Açık 5 (3 ribaund-7 asist), Luksa Andric 8 (2 ribaund), Radoslav Rancik 13 (9 ribaund-3 asist), Evren Büker (4 ribaund-3 asist), Ermal Kurtoğlu 16 (6 ribaund-1 asist)

15 Yorum Yapılmış:

engin Karsiyakali dedi ki...

Maç ile ilgili o kadar söylenmesi gereken o kadar cok sey warki, ama ilk yarının bitmesine dakikalar kala ankaragüçlülerin faruk hoca s.... git faruk hoca demesinden sonra maçla ilgili söylencek sözlerin bi anlamı yok bence...
faruk akagünü bende bir antrenör olarak beğemmiyorum , ama bu kimseye canlı yayınlanan belkide ailesinde bulunduğu salonda kendisine küfür etme hakkı vermez hiç yakışmadı....
maçın sonlarına doğru telekom oyuncularına '' HELAL OLSUN SİZE ''
diyen ankaragüclü taraflarına asıl ''HELAL OLSUN '' Yıllardır ankara basketbolun üzerinde bi kambur oldukları için, gercek basketbol seyircisini salonlarda soguktukları için, maçlarda oyunculara hakaret edip mac sonu abi bi harçlık veririmisin dedikleri için, ( salondaki diğer basketbol seyircisi ve gerçek ankaragücü seyircine lafım yok )bence telekom yönetiminin bu seyircileri uzak tutması lazım yani maçlardan önce yüzlerce davetiye vermemeleri lazım ...

ayrıca maç bitmiş telekom savunma yapmıyor melih mahmutoğulunun attığı son saniye üçlüğü hiç yakışmadı ama oda haklı geçen sezon daçka her maç telekomun düştüğü duruma düştüğü için ,içinde kalmış sanırım..
hala kendini genç takımda sanıyor sanırım kendini..
galatasarayın aldığı galibet ve ermalın başarılı oyunu tebriği hak ediyor..

Luke dedi ki...

Bence maç analizi (yorumsuz denmesine rağmen) TT hakkında yapılacak tüm yorumları en doğru şekilde yapmış. Ben sadece yazıdaki 'çiftlik' benzetmesini, 'sirk' olarak değiştirmek istiyorum. Eğer sirk, normalde görmeyi ummadığınız şeylerin sizi şaşırtacak şekilde sunulduğu bir ortam ise, bu akşamki TT, basketbol adına tam bir sirki andırıyordu. Faruk Akagün'ün basketboldan anlamadığını düşünmek bile garip, ama şu anda ne yapmak istediğini kendisinin bile tahayyül edebildiğini sanmıyorum. Böyle bir basketbol, 1980'li yıllarda Türk takımlarınca oynanıyor, Avrupa'ya gidildiğinde yenilen fark miktarına göre seviniliyordu. Bu otuz senelik anakronik basketbol için Akagün ve TT yönetimini bir numune olarak değerlendirmek, basketbolun Hall of (S)Hame müzesine göndermek gerekir. Zira, ayakları yere basmayan oyuncular barındıran sutopu takımları bile TT'un oynadığı 'şey'den daha fazla basketbol oynuyorlar.

saLsa dedi ki...

@Luke

Ne enfes bir yorumdur bu Luke. Eline sağlık.

saLsa

RevoLveR dedi ki...

bugün o tribündekileri o koltuklara oturtanlar telekom yöneticileri adamların basketbolla uzaktan yakından zaten ilgileri yok avrupa maçlarında salon önünde bilet satarlar gerçek ankaralı basketseverleri ayağa kalkmayan ..... gitsin diye tehdit ederler ama onlara suç bulmuyorum onları bu takıma musallat eden yöneticelere saygılarımı sunuyorum saha içine gelirsekte ben bu maçtan sonra emin oldum telekom bu sene düşüp şubeyi kapatcak ve galatasaraya sponsor olup ankaradan elini eteğini çekecek

uğur karabacak dedi ki...

telekom'un kabus gibi oyunu karşısında galatasaray rancik, ermal ve shumpert önderliğinde düzen içerisinde iyi işler yapınca ortaya bu fark çıktı.eğer g.saray 2. yarıda savunmadaki dişlileri biraz daha sıksaydı fark kesinlikle 40'ları bulurdu.

Özcan Yüksel dedi ki...

telekom böylece tblde 7. maçında 5. yenilgisini almış oldu. Bizim yıllardır ilk 4 içinde alıştığımız en azından orayı hedefleyecek potansiyelini sahaya yansıtmaya çalışan takımdan eser yok. Bir çok kişi gibi ben de bundan akagün'ü sorumlu tutuyorum.

ebruli dedi ki...

yeni yine yeniden ankaralı bir basketbolsever olarak üzüldüm ve maç sırasında inanılmaz rahatsız oldum tt ne zamana kadar kör,sağır ve dilsiz olacak acaba ...

Miksiyon dedi ki...

Mj challenge de en zor görev hangisi beyler ben yeni bitirdim:)

kenz dedi ki...

İki takım arasındaki son 32 lig maçında 6. G.Saray galibiyeti.

Bapsteba dedi ki...

TT'un sezon başında yaptığı operasyon artık bıçağın kemiğe dayandığının göstergesiydi.Bu sezon sonunda ise artık şubeyi kapatmaya kadar gider herhalde.

Luke dedi ki...

@salsa

Teşekkür ederim. Yalnızca bir Ankaralı olarak hayal kırıklığımı dile getirmek istemiştim. Malum, TT da giderse, Ankara basketbolu, basketbol birinci liginde temsil edilemeyecek maalesef.

Cemal dedi ki...

Telekom kadar bütçesini çarçur eden başka bir takım şu ligde. Şu takıma harcanan para banvitten fazladır yazık

Sarıkaya dedi ki...

kenz'in dediği gibi ;

İki takım arasındaki son 32 lig maçında 6. G.Saray galibiyeti.

Yani, TT hep "çiftlik"ti de, Oktay hocanın elinin deymesidir farkı yaratan, diyorum.

Enes GençGüçlüler dedi ki...

söyleyyin biz daha ne yapalım ?
hiçbir maçında yalnız brakmadıgımız telekom bıze yakısıyormu ? faruk hoca para için takımı mahfetti hem kendini hem bizi rezil etti. istifa etmesnde ne yapsın ? azcık gururun varsa faruk hoca İ S T İ F A ! !

hücumribaundu dedi ki...

@Luke

o kadar karamsar olma seneye TED Kolejliler ya da Hacettepe'den en az biri birinci ligde olmuş olur.. hatta dün maçı izlerken aklıma şu geldi, keşke bu şekilde yapacaklarına geçtiğimiz sezon sonunda şubeyi kapatsalardı da TB2L 3.sü Hacettepe BBL'ye çıksaydı.. yeni bir heyecan yeni bir organizasyonla bundan daha fazlasını verecekleri kesindi..