19 Aralık 2010 Pazar

D.Hakyemez & M.Togay Kavgası (Video)



Medical Park Trabzonspor - Türk Telekom maçının ardından, M.Togay'ın karakola giderek şikayetçi olduğu kavganın videoları elimize ulaştı. İzlemesi ve yorumlaması size kalmış.

Ben tartışmanın taraflarından biri olan D.Hakyemez'e ulaşarak onun yorumunu aldım. Dodo'nun açıklamaları şöyle:

'Maç sonunda şeref tribününden inen ve hakemlerden yana veryansın eden Telekom yöneticisi arkadaşım Akif'i teselli etmeye ve sakinleştirmeye çalışırken, bu adam yandan gelip bana omuz attı. Ben de kendisine hak ettiği şekilde davrandım. Bütün basketbol camiası bilmelidir ki bu adam bir provakatördür. Geçen sene Genç Telekom ile yaptığımız TB2L maçında da bizim molanın içine kadar girerek ortamı germişti. Trabzon'daki ikinci vukuatı bu kendisinin. Geçen yılki o molanın görüntülerini de bulup sunacağım medyaya. Görsün herkes bu adamın nasıl bir provakatör olduğunu. O benden şikayetçi olmuş, ben ondan şikayetçi değil miyim? Ben de kendisi hakkında şikayette bulundum.'

Tartışmanın diğer tarafı Mehmet Togay'a ulaşabileceğim bir iletişim numarası yok. Kendisi bana ulaşırsa Togay'ın da görüşlerine memnuniyetle yer veririz.

Yalnız videoda tartışmadan bağımsız olarak dikkat çeken bir olay da bu yıl Trabzon altyapısında antrenörlük yapmaya başlayan Rüçhan Tamsöz'ün tribünden atlaması. Rüçhan abiyi kes. :) (Videoyu izleyemeyenler için Tık!)

18 Yorum Yapılmış:

berk dedi ki...

Bana da Doğan Hakyemez haklı gibi geldi. Nedense Trabzonlulara bu tarz konularda hiç güvenmiyorum. Tribünden atlayanlar vs.

koray dedi ki...

Açıkca Dodo'nun alehine olan durumları yorumlamaktan imtina edip sadece Dodo'nun açıklamalarını nakletmek -varan bilmem kaç.

Bu durumda olaylar serisi olarak evrimini tamamladı ve bir olgu halini aldı bana kalırsa.

Hakyemez'in omuz atmak kavramı oldukça ilginçmiş gerçekten.Adam sadece temas etmiş belki hafifçe üzerine yüklenmiş Dodo'da çakmış bir tane kolu ile .Ayrıca geçen yıl ne oldu ise geçen yıl yapsamış gereğini aklı nerede imiş sayın Hakyemez'in. Yine panik olmuş bağlantılarını kullanarak!
manipülasyona başlamış.

bigben dedi ki...

@ berk

TB2L'de iki sezon oynadı Trabzon; tribünden bir tane atlayan olmuş mu?
Bu sene 5 maç oynamış; galip de gelse kaybetse de rakibi alkışlamış seyircisi...
Olay zaten pota arkasındaki koltukların önünde oluyor, dışarıdan bir müdahale var mı?
Biz ev sahibi olarak, konuklarımızı en iyi şekilde ağırlarız. Bunca tahrike kapılmamalıydık, Telekom'u tebrik ediyorum. Maç sonrasında gündemi çok iyi değiştirdiler! Sayın M. Togay'ın "bu mikrobu basketboldan temizleyeceğim" sözü bile kişisel husumetin göstergesidir. O nedenle Trabzon'a güvenebilirsiniz.

@ Koray

"Aynı olay geçen yıl olsaydı o zaman yapsaymış gereğini..."
Bu nasıl bir mantıktır! Geçen yıl yapmamış işte, takdir edeceğiniz yerde yapay eleştiri getirmek adına çabalıyorsunuz.
Haklı bir galibiyet aldık. Neyin peşindesiniz bilmiyorum, umarım iyi niyetlisinizdir.

maranda dedi ki...

Berk arkadaş,
sanki Trabzonluların tribünden atlamalarını bekler bir haldesiniz, o işler bitti emin olun :)
koray arkadaş,
dodo şu bir senede anladım ki son derece medeni ve iletişime önem veren birisi her isteyen istediği zaman ona ulaşabiliyor ...kendisi bir o kadar da olumsuz eleştirilere bile hoşgörüyle yaklaşabilecek kadar medeni bir insan ...olayın karşı tarafı niye hala açıklama yapmıyor o onların sorunu ...karalamalarınızı haketmiyor...

koray dedi ki...

@Berk gereğinden kasıt geçen sene birileri yasa yada kural dığı birşeyler yaptı ise bunun yasal gereğini yapsa idi diyorum doğal olarak.Bu sene görüntüleri medyaya vereceğim demek bu adam geçen senede bunları yaptı demek ve bu sene yaptığı fiili olaya geçen sene olanları mazeret göstermek yerine.

Yani medeni bir insan olarak gereğini yapsaymış ifadesini kullanırken doğal olarak kastım yasal gerekliliğie atıf yapmaktır.Herkesin böyle anlayacağını düşündüğüm için özel olarak belirtmedim.İtmeyi ,vurmayı herhangi bir şekilde birşeylerin gereği olarak görmediğim için olsa gerek birileri geçen sene birilerini darp etmedi diye takdir edecek halim yok zaten darp etmemesi gerekiyor.

Ortada yapay bir eleştiri yok yani birşeyin peşinde değiliz bir basketbol forumuna yorum yazarak neyin peşinde olunabilir cidden merak ediyorum.Hamaset edebiyatınıa alışık bir toplumuz ama salsabasket'e yorum yaparak nasıl birşeylerin peşinde olunabilir.Hamaset'in bile gerçek dışı olsa bile göstermelik bir temeli olur.

Niyet kısmına gelince gereğini yapmak ifadesinden yasal sürec dışında birşeyler anlamayacak kadar iyi niyetliyim emin olabilirsiniz.

Ayrıca muhattabının haklı olduğunuda iddaa etmedim (her iki taraf da haksız olabilir pekala) videodaki fiili kısım Doğan hakyemezin fiili olarak yaptığının oldukça fazla olduğunu ve Togay'ın yaptığının omuz atmak olmadığını gösteriyor.

Doğan hakyamez sıkışınca geçen seneki olayları gündeme getiyor.Bunun yerine geçen sene hukuken yapılması gerekeni yapsaymış.Video dağıtacaksa geçen sene aklı nerede imiş diyorum.Olayı geçen seneden aldığına göre bu sene olanda o kadar haklı değil demek ki.

Ayrıca HAkyemez'in her çatışmasında kendini haklı gösteren subjektif açıklamalarına alıştık artık ama Güneş de balçıkla sıvanmıyor.

@maranda vallahi benim medeni kavramım her ne olursa olsun yukardaki videodaki davranışı yapan kişi (herhangi bir kişi) ile örtüşmüyor.

basketçi dedi ki...

dodo sen basketbola hiç yakışmıyorsun
o kadar insanı tahrik etmeye hiç hakkın yok

engin Karsiyakali dedi ki...

rüçhan tamsöz tabi atlıyıcak o derece sıradan bı oyuncuyu once aldı buyuksehıre getırdı sonra buyuksehırde yardımcı antrenor yaptı dodo ,dodoya birsey olsa işssiz kalır adam:):) tamamen duygusal hareketler :)

bigben dedi ki...

@ Koray

Evet, güneş balçıkla sıvanmıyor. Maç boyunca MP Trabzonspor önde. 12 saniye kala hakem Biricik doğru bir kararla 3 saniye ihlali çalıyor. Sonra top gidip geliyor, taktik fauller yapılıyor. Ve son top yine Telekom'da ama blokluyor Cakic. Bunlar da hem fikir miyiz? Yani bu karar dolayısıyla Telekom'un galibiyeti çalınmış gibi bir izlenim yaratmak doğru değil. Üstüne Vlade'ye yapılanlara değinmiyorum bile...
Şimdi, Telekomluar doğru çalınmış düdüğe itiraz ediyorlar, peki anladık, maç sonu sıcaklığıyla duygusal davranıyorlar. Sonrasında D. Hakyemez rakip takım yöneticisiyle sarılmış, sohbet ediyor. Eğer bilinçaltında sarılmak değil de "saldırmak" olsa Akif Üstündağ ile tartışır.
Toplu bir infial olmadığı da açıktır. Pota arkasındaki tribünden sayın Togay'a herhangi bir tepki yoktur.
Hal böyleyken, kaybetmeyi hazmedemeyip sağa sola bulaşmak marifet olmasa gerek.

Jude dedi ki...

El insaf diyorum yaa, bırakın bu anti-dodo tavırlarını, şu vidyoyu izleyen o kısa boylu adamın ateşli bir şekilde bir şeyler söyleyerek Telekom yöneticisi ile sakin bir şekilde sarılarak yürüyen Dodo'ya yanaştığını ve fiziksel temasta bulunduğunu görebiliyoruz. Hala buna rağmen olaylara at gözlüğü ile bakmak ne kadar insafa sığar, bi oturup düşünün bence

koray dedi ki...

@bigben kaybetmeyi hazmedememek ile ilgili kısım TT'liler için sanırım ama burada yorum yapan TT'li var mı bilmiyorum.


Maçdaki poziyonlarla ilgili genel değelerindirme için de maç ile ilgili yazının altına yorum yazmak daha doğru sanırım , sen bilirsin ama tüm bunları @Koray yazdıktan sonra yazman ilginç olmuş.Ben maçla ilgili birşey demedim ki zaten.Yine de maçla ilgili yorum için teşekkür ederim.

Kaybetmeyi hazmedemeyip saha sola bulaşanlar varsa evet marifet değil ama tüm bunların benim yazdıklarımla pek bir ilgisi yok.Altına yorum yaptığımız konu ile de doğrudan ilgili değil.

Kaldı ki ben yada bir başkası burada maçı TS hak etmedi demiş de değil.

Fiziksel temasta bulunana çakmak normal diyorsanız (hele birde ateşli ateşli konuşuyorsa) medeni insan tanımımızın örtüşmemesi doğal bunu diyorum ben.

Bu arada fiziksel temas ifadesi çok doğru TT'li omuz atmamış sadece temasda bulunmuş dokunmuş Hakyemezde kolu ile çakmış adama.Yani Doğan hakyemez'e omuz atılmadığını sizde kabul etmiş oluyorsunuz bu konuda hemfikiriz zaten bende onu yazmıştım ilk yorumumda.

TT'li Hakyemez'e hakaret falan etti ise tahrik etmiş denebilir ama yine de o poziyonda birinin böyle bir davranışta bulunmasını mazur göstermez ki Hakyemez'in açıklamasında bana hakaret etti gibi bir ifade yok omuz attı gereğini yaptım demiş ama adam omu falan atmamış sadece dokunmuş.

Geçen sene yaptıklarının zaten konu ile ilgisi yok geçen sene yapılanların gereğini geçen sene yasal yolardan yapması lazımdı.

Kurtlar vadisi potada'yı da en kısa zamanda bekliyorum.

Bu arada ben maçı izlemedim Trabzonun galibiyeti ile ilgili olumlu olumsuz bir yorumda yapmadım zaten yapamam.Toplu bir infial var da demedim diyen var mı bilmiyorum ama yorum yaptığımız konu Hakyemez ile TT'li yönetici arasında geçen olay.

Trabzon maçı hak ederek kazandı ise Hakyemez'in yaptıları bu durumu değiştirmez

Bu durumda konu ne ise onu konuşmak daha doğru bir sene öncesine,maç içersindeki pozizyonlara dönmek,görüşlerni yazan kişilere senin niyetin nedir at gözlüğü takıyorsun falan demek zaten bazı şeyleri anlatıyor.Hamaset genelde haksız olanın tercih ettiği bir tarzdır.

reggie31 dedi ki...

rüçhan tamsöz hiçbir zaman sıradan bir oyuncu olmadı.her zaman ülkenin vasatın üstünde sağlam rol oyuncularından biri oldu..savunmayı seven gerektiğinde hücuma maksimum katkı verebilen saha içinde de oldukça saygılı bir sporcu karakteri olmuştur...antrenörlüğü hakında çok fazla yorum yapmayacam ama üst düzey basketbol oynamış biri olarak en azından bir şansı hakediyor..

bigben dedi ki...

Koray,
Anladığım kadarıyla siz olayları Doğan Hakyemez üzerinden anlatmak, çözümlemek istiyorsunuz. Bakış açınıza göre haklısınız belki de... Bense olayların nasıl başladığını sebep-sonuçla göstermek ve diğer kişileri/faktörleri hatırlatmak istemiştim. Tam ifade edememişim ya da farklı algılamışsınız.
Tüm yazdıklarınıza saygı duyuyorum. İlk mesajımda da Doğan Hakyemez'in davranışının "olmaması gereken" sınıfa girdiğini belirtmiştim (tahriklere kapılmamalıydık diye).
Bu arada kaybetmeyi hazmedeyemeyenlerden kastım T. Telekomlu yöneticilerdi.
Fiziksel temasa çakmayı meşru gördüğüme dair hiçbir cümlem yok.
Belli ki anlaşamıyoruz, sorun da değil. Elimden geldiğince sizi anladığımı düşünüyorum. Tüm bunların adı hamasetse farklı dili kullanıyoruz demektir.

Tüm tartışmanın kendi açımdan özeti: Wesson pozisyonundaki düdük doğruydu. Bu karardan yola çıkıp ortamı geren Telekomlu yöneticilerin soğukkanlı olmadığını düşünüyorum. Tahriklere kapılan Hakyemez'i savunmuyorum. Tüm bunlar MP Trabzonspor galibiyetini gölgelememli...

Saygılarımla

koray dedi ki...

Bigmen fiziksel temas-çakmak ile ilgili kısım size ithafen değil zaten Benim maçın kendisi ile ilgili tek bir cümlem yok maç nasıl geçerse geçsin Hakyemez kendisine omzu ile dokunan adama çakmış bir tane kolu ile, TT'li yönetici sözleri ile takrik etti ise hafifletici neden olur ama mazur göstermez bu davranışı ki Hakyemez bana hakaret etti falan da dememiş.

Dahada önemlisi Hakyemez yaptığının da arkasında, vurmamam geekirdi falan da dememiş delikanlı! adam belli ki

Serdar dedi ki...

Dodoya her yol mübah mı? Adam geçen sene dörtlü finaller de basın tribününe oturup hakemlere oyunculara etmediği küfür bırakmadı. Hatta Recep Ankaralıya ettiği küfür hakem tarafından duyuldu Recep hoca dumur oldu! Basketbola yakışmayan yıllardır bu çizgisinden ayrılmayan agresif nüfuzunu kullanıp haksız kazanç elde eden birini de kusura bakmayın da savunmayın artık.

erhan dedi ki...

engin karşıyakalı:):) basketbolla alakan olmadğı nası belli, o derece sıradan dediğin adamın google'a yazda bi bak bakalım kariyerine...altyapısına ondan sonra otur bişeyler yaz. değilse "basketbola ilk adım" adlı bi kitap var bi ara onu oku belki anlarsan basketbolun nası bişey olduğunu yazı yazmaktan vazgeçersin;);)
ama yinede dodo için söylediklerin kaydadeğer olabilir...

hush dedi ki...

bu acgozlu ve doymak bilmeyen insan hicbiryere yakısmıyor..
insan biseyler hakkında yorum yaparken once donup kendine bir bakmalı.
bir insan dusununki sezonluk emekleri hice sayan 18 lik cocuklara bile ana avrat kufreden hakem masasına oturdugu anda herseyi degistiren..
bence siyaset falan yapsın.orda da para var zaten onu da bilir kendisi ama gunden gune bu adam kendi gecmisine de saygısızlık edecek derecede kontrolden cıktı artık..basketboldan bi gitsin artık..

engin Karsiyakali dedi ki...

@ erhan

sadece guldum :)
sıradan demek kotu oyuncu demek deil bunu anla önce:) ben sana altyapısı super efeste fenerbahce de forma giymiş, yüzlerce kez alt yapı milli takım da oynamıs bi cok kez mvp seçilmiş oyuncu sayarım ama a takım kariyerleri fıss! yani altyapıya yaptıkların değil a takım seviyesinde ne yaptığın önemli!!

ayrıca basketbol dan anlamak kitaplardan öğrenilcek birşey olsaydı herkes salonlarda veya ekran başında deil kütüphanelerde okumakla meşgul olurlardı :)
sanırım sen okuyarak öğrenmeye çalışıyorsun basketbolu:):) çok okuman lazım çooookkkk :):):)

erhan dedi ki...

işte o yüzden googla yazda bu adam ne kadar nerde oynamış onu gör...kaç yıl beşiktaşın kaptanlığını yapmış, lig scoutları ne..b..k atmak kolay. farketmez kütüphane falan. acaba sen bi okuğunu kaç okumada anlıyosun onuda merak ediyorm dostum:):)