31 Aralık 2010 Cuma

Herkese İyi Yıllar !!!!

Garip, hızına yetişmek kolay olmuyor hayatın. Her hafta başında Cuma gelse de 2 gün tatil yapsak diye diye, kendimize ufak çaplı hedefler koya koya farkında olmadan ömrü bitiriyoruz. Önemli olan bu hızlı geçen vakti 'keyifli' geçirebilmek.

Hayatın benim adıma ve tahmni ediyorum ki burada yazan diğer tüm arkadaşlarım adına da keyifli yanlarından biri Salsabasket. Burada sizlerle oluşturduğumuz ailenin her geçen gün biraz daha büyümesi, hatta camiayı da içine alır hale gelmesi beklemediğimiz bir durumdu ne yalan söyleyeyim. Ama oldu, iyi de oldu.

Ancak işin yorum kısmında biraz sıkıntılıyız. Ben öğlen girdiğim postta buna değindim ama oradaki serzenişimi bile anlamayıp 'Dodo tehdit etti, Dodo'dan tırstı' diye yorumlayanlar var. Öncelikle şunu söyleyeyim, eğer birilerinden korkmak gibi bir durumum olsa 'Cemal Nalga Skandalı' sonrasında, içinde evimin adresinin, eşimin iş adresinin yazılı olduğu tehdit maillerinden sonra kapatır giderdim. Neyse yine de takdir yorumlayanlarındır. Sağolsunlar, varolsunlar.

Ama bizim şikayetimiz biraz daha farklı. Burada yorum kontrolü iyice can sıkıcı bir hal almaya başladı. Benim ve ekibimin kişisel şikayeti önüne geçemediğimiz 'Sidik yarışı'. Biri bana laf soktu, benim laf sokmamı niye yayınlamıyorsunuz diye bize serzenişte bulunan mailler almaktan bir hal olduk. Huyum kurusun, hiçbirine de 'Amaaan' deyip es geçemiyorum, tek tek cevap veriyorum. Ama belki biliyorsunuz belki de bilmiyorsunuz benim tek işim bu site değil. Hatta bu site benim işim de değil. Ekmeğimi başka bir sektörden kazanıyorum. Belki de o yüzden bu kadar güzel bu site. Kimseye eyvallahımız olmadığı için. Birilerine göbek bağımız olsa, birileri olmasa biz de olmasak böyle olmazdı buralar. Neyse işte, keyif almak için var olan bir şeyin sizden ekstra ekstra zamanlar çalması ve bunu ipe sapa gelmez yorumlar için yapıyor olması bazen can sıkıyor. Hak verin bize. İşi, gücü, hayatı, eşimizi, dostumuzu bırakıp 24 saat burada yorumcuların yorumlarını didiklemek çok da akıl karı bir iş değil.

Burada biz ne yaparsak yapalım caydırıcı olamayız. Bunun oto kontrolünü hep beraber sağlamalıyız. Ben basketbol camiasındaki insanların çoğunun eleştiriye kapalı olduğunu bizzat biliyorum ve kabul ediyorum. Salsabasket'in getirdiği o farklılık, çoğu kişiyi rahatsız eder vaziyette bakmayın siz. Ama yorumlarda bazen kişisel anlamda sınırın da aşıldığını düşünüyorum. Dediğim gibi bunun kontrolünü biz arttıracağız mutlaka ama o kontrolü arttırmak da bizim hayatımızdan çalıyor işte. Atıyorum ayda 2 kitap az okuyoruz, 2 film az izliyoruz. Ne için? Bir hiç için. Gelin el birliğiye biraz daha dikkatli olalım. Çok komik ama misal geceyarısı saat 3'te adam yorum yazıyor, 10 dakika sonra bir yorum daha 'Yorumumu neden yayınlamıyorsunuz lan?'. E sence neden? Uyuyoruz çünkü o saatte. Sabah kalkınca yayınlayabiliyoruz anca, şayet ekipten birinin uykusu kaçmamış ve o saatte ayakta değilse.

Neyse efendim.. 2011'de yeni bir yılda, hep beraber biraz daha dikkatli olalım. Eleştirel yorumlara nasıl 'Yapmayın!' diyebilirim ki ben? Bu siteyi bu hale getiren detaylardan biri de okuyucuların yorumlarıdır. Ama bazen bizim de gözden kaçırabildiğimiz edep sınırlarını aşan yorumlar yapılıyor. Sonuçta adam 120 satır yorum yapıyor, araya bir kelime sıkıştırıyor. Febe, 6s, 8taş gibi hitapları saymıyorum bile. Düşünsenize akıl işi mi her yorumda didik didik bu tarz hitapları aramak? Siteyi kapatıp gidesim geliyor lafım bir tehdit ya da gözdağı değildi. Bu siteyi artık ben kapatamam. En fazla ceketimi alır çeker giderim, ekip ya da bir başkası burayı devam ettirir. Benim bu projedeki hissemin bana verdiği hak maksimum budur. Ceketimi almak ve gitmek. Herkese nice yıllar. Sağlıkla, sıhhatle, sevdiklerinizle, en önemlisi de keyifle!!!

Anıl Aksaç (saLsa)

13 Yorum Yapılmış:

Cengizhan TÜRKİŞ dedi ki...

Güzel bir yazı olmuş. Ben şimdi kendi yazdıklarımı düşünüyorum, sanırım size haksızlık etmişim, fazla ileri gitmişim. Kendim adına özür diliyorum her şey için. Fakat bir konuda fikrim değişmiyor. Fenerbahçe'ye karşı takınılan inanılmaz agresif ve olumsuz tavır. Bunun sebebini bilmiyorum, herkesin kendi fikridir fakat bilgisayarı açtığımda baktığım ilk blog olmayı sürdüreceksiniz. İnşallah tüm spor dünyasında Fenerbahçe nefretinin azaldığı bir yıl olur. Herkese sağlıklı yıllar, gerisi fasa fiso.

Not: O resim nedir? =)

Miksiyon dedi ki...

Bu uzun süredir Çağlarında şikayet ettiği bir konuydu aslında Dodo ile ilgili bir olay değil. Dodo nun yorumlar kötü beyanından sonra senin bu çıkışın yanlış algılandı diye düşünüyorum Anıl. Yoksa söylecek bir şey yok yazdıklarının hepsinde haklısın..

Miksiyon dedi ki...

Bu arada mutlu yıllar basketbol dolu günler herkese

george dedi ki...

Bu konuda yapılacak fazla bir şey olduğunu düşünmüyorum. Yorumlar çok sıkı bir denetimden (ayrıca sürekli) geçmediği sürece bu seviye devam edecektir. İnsanlar taraf olduğu sürece tarafsız görüş veremezler.

kolaylıklar dilerim.

MixBasket - Ozan Aktay dedi ki...

Salsabasket ekibine ve tüm basketbol camiasına, aşıklarına, sevenlerine iyi yıllar. :)

Selami dedi ki...

Anıl kardeş,sakın öyle çekip gitmek gibi bir delilik falan yapayım deme,fena yaparız adamı valla, şaka bir yana bu yazından herkesin bir ders çıkarması gerekir,ben kendi adıma gerekeni yapmak için daha fazla çaba sarfedeceğim,umarım diğer arkadaşlarda gerekeni yapar,herkese sağlık ve mutluluk dolu bir yıl dilerim,bu arada Vidmar konusunda hala cevap gelmedi,bekliyorum,ne demişler,durmak yok çalışmaya devam))))))))

george dedi ki...

bu arada saras diyorum başka bişiy demiyorum...

Necromancer dedi ki...

devam et Anıl. Yanındayız. Bu site devam etmelidir.

bigben dedi ki...

bigben; salsabasket ekibi ve takipçilerinin yeni yılını kutlar.

Basketbol camiamızın klasik çekişmelerden kurtulup sporumuzun atılım yapmasını, gerçek basketbol seyircisine verilen deplasmana gitme cezalarının kaldırılmasını, yayıncı kuruluşun maç programlarını gözden geçirip daha adilane yayınlar yapmasını, yabancı sayısının azaltılmasını dilerim.

AVRAM USTA dedi ki...

Rakıma şalgamı meze etmiş , çerezlerden de arada atıştırırken...tanımadığım arkadaş...Bu memlekette bu ,işler maalesef böyle.Hatta bir adım ileri gideyim DÜnyada da böyle...Seni dinleyip okuyanlar var.Misal ben...Mutemelen miksiyon ( Şaka tabii.O da bizim tribünden ya affına sığınarak) İki okuyan varsa değiyor demektir...

Romantik Fanatik dedi ki...

Siteyi çok başarılı buluyorum ve uzun yıllar devam etmesini diliyorum. Ancak bu yorum konusuna gerçekten de biraz daha dikkat etmeniz gerekiyor bence.

Öncelikle, Fenerbahçe Ülkerspor'a kasıtlı olarak Ülkerspor diyen bir kitle var. Bunları engellemeniz gerekiyor çünkü bu insanlar bu hitabı kasıtlı olarak, insanları tahrik etmek amacıyla kullanıyorlar. Ya da kasıtlı olarak fbülker diyen bir kitle var.

Bu takımın adı Fenerbahçe Ülker'dir.Diğer şekilde yazılan yorumları yayınlamamalısınız. Aynı şekilde Galatasaray Cafe Crown yerine sadece Cafe Crown yazanları da engellemelisiniz. Bunu yapmazsanız tahrik, hakaret döngüsünden kurtulamazsınız.

Başarılar

cemcomu dedi ki...

iyi yıllar ola salsa bu sacma yorum mevzularında yazışmıştık, bizlerde sıkkınız ama yok öle cekip gitmek sen bu gemin kaptanısın , biz her sabah ilk bu sayfayı okuyoruz ve basketbolu seviyoruz.........

basketsever dedi ki...

yazı güzel hoşta resim biraz fazla açık değilmi.başka mutlu yıllar yazan resim mi yoktu.aşırı muhafazakar sayılmam ama resmen bayanlar tanga giymiş.yani giymeselerde olrmuş aslında.bunu düz yazmak istemiştim ama bugune kısmet oldu.